Kiireiseen aamuun mukava aamupala. Ohje
Nämä voi tehdä etukäteen ja valmiit säilöä jääkaapissa kannellisessa astiassa. Aamulla vain mikroon. Säilyvät jääkaapissa monta pv.
Gluteeniton ruoka!
Munamuffinit
Vatkaa 12 munaa sekaisin, mausta suolalla , pippurilla jne.
Laita muffinivuokaan paperikupit, suihkuta öljyllä tai voitele pelkkä muffin pannu, silloin vuokia ei tarvita.
Laita vuokiin pieninä palasina kypsää pekonia, kinkkua, paprikaa, sieniä tai mitä itse haluat.
Kaada munaseos päälle, jätä pikkasen kohoamisvaraa.
Uuniin 170 c ja n. 18-20 min, kunnes keskusta on hyytynyt, kokeile hammastikulla.
Jos haluat pakastaa, anna jäähtyä ja pakkaa pussiin. Ota tarjoilua edellisenä iltana jääkaappiin sulamaan.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:20"]
Mä en nyt ymmärrä miks ap veti herneet nenään, kun joku toinen ehdotti munakasta. Ei todellakaan mikään nopea ruoka tämä ap:n, jos täytyy uunissa pitää parikyt mintsaa...
[/quote] Eihän sitä laiteta uuniin aamulla, vaan tehdään valmiiksi.
Mitä nyt et tajunnut?
[/quote]
Lähinnä mä yököttelin sitä mikrossa lämmitettyä seissyttä munakasta. Vähällä vaivalla saa vastapaistetunkin.
Tuosta tule edes tiskiä: veitsi jos paloittelee täytteitä, pannu ja paistinlasta. Sekoitan siinä pannulla, en eri astiassa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:20"]
Mä en nyt ymmärrä miks ap veti herneet nenään, kun joku toinen ehdotti munakasta. Ei todellakaan mikään nopea ruoka tämä ap:n, jos täytyy uunissa pitää parikyt mintsaa...
[/quote] Eihän sitä laiteta uuniin aamulla, vaan tehdään valmiiksi.
Mitä nyt et tajunnut?
[/quote]
Lähinnä mä yököttelin sitä mikrossa lämmitettyä seissyttä munakasta. Vähällä vaivalla saa vastapaistetunkin.
Tuosta tule edes tiskiä: veitsi jos paloittelee täytteitä, pannu ja paistinlasta. Sekoitan siinä pannulla, en eri astiassa.
[/quote]
OMG!
Elä nyt kuvittele, että sun on ihan PAKKO tehdä tuota, jos se noin kammottaa.
Miten ajattelet selviäväsi kaikesta muusta jota näät av:llä? Eikö sulle annettu lapsena valinnanmahdollisuuksia, kun et osaa itse päättää ja et tajua, ettei ole pakko tehdä? Jos tuntuu vaikealta, elä hyvä ihminen tee noita vaan jatka omien munakkaiden tekoasi.
ohis
Mikä ihmeen muffini? Tuo on ihan selkeästi munakas!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:42"]
Mikä ihmeen muffini? Tuo on ihan selkeästi munakas!
[/quote]
WOW, tää oli paras.....
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 17:37"]
Nämä voi tehdä etukäteen ja valmiit säilöä jääkaapissa kannellisessa astiassa. Aamulla vain mikroon. Säilyvät jääkaapissa monta pv.
Gluteeniton ruoka!
Munamuffinit
Vatkaa 12 munaa sekaisin, mausta suolalla , pippurilla jne.
Laita muffinivuokaan paperikupit, suihkuta öljyllä tai voitele pelkkä muffin pannu, silloin vuokia ei tarvita.
Laita vuokiin pieninä palasina kypsää pekonia, kinkkua, paprikaa, sieniä tai mitä itse haluat.
Kaada munaseos päälle, jätä pikkasen kohoamisvaraa.
Uuniin 170 c ja n. 18-20 min, kunnes keskusta on hyytynyt, kokeile hammastikulla.
Jos haluat pakastaa, anna jäähtyä ja pakkaa pussiin. Ota tarjoilua edellisenä iltana jääkaappiin sulamaan.
[/quote]
Kiitos reseptistä, mutta ei kiitos. Komppaan edellä kirjottanutta, että oikean munakkaan tekee muutamassa minsassa, jos mm pilkkomiset tehnyt jääkaappiin valmiiksi illalla.
Mysli on myös hyvä keksintö.
Nyt onkin saatu koottua tyypilliset av vastaukset yhteen ketjuun:
Väärä nimi, ei oikeesti ole nopea, vaan joku toinen on nopeampi. Jotakuta oksettaa koko ruoka, ap. ottaa porot sieraimiin ja aikataulut on jollakin erilaiset. jne. ohis
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:55"]
Väärä nimi, ei oikeesti ole nopea, vaan joku toinen on nopeampi. Jotakuta oksettaa koko ruoka, ap. ottaa porot sieraimiin ja aikataulut on jollakin erilaiset. jne. ohis
[/quote]
Voitko todistaa ton väittämäsi tieteellisesti?
[/quote]
[/quote]
Lähde?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:56"]
[/quote]
[/quote]
Lähde?
[/quote]
Repesin! :D :D
Joop. Ei piä ottaa niin vakavasti. Pilke silmäkulmassa ;)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 18:25"]
Mun kiireellisen aamun aamula on paljon helpompi: banaani ja lasi maitoa
[/quote]
Ei tuolla aamupalalla lapsi jaksa kovin pitkälle, jos seuraava ruoka on vasta lounas.
[/quote]
Eikö? Aamupala 7.30 ja koulun lounas klo 10.
[/quote]Tuoreen tutkimuksen mukaan enemmistö opettajista näkee toistuvasti työssään oppilaita, jotka ovat liian nälkäisiä oppiakseen koulussa. Pitäisikö koulujen tarjota kaikille oppilaille aamupala?
Tuoreen amerikkalaistutkimuksen mukaan 73% opettajista ja 87% rehtoreista sanoo kohtaavansa ja opettavansa nälkäisiä oppilaita.
Ilmiö ei ole vieras Suomessakaan. Peruskoulun opettajat ovat jo usean vuoden harmitelleet sitä, miten eriarvoisessa asemassa ovat ne oppilaat, jotka tulevat kouluun yönsä heikosti nukkuneina ja ilman aamupalaa.
Yllättävän monet lapset ja nuoret eivät syö aamulla kotona riittävästi aamiaista. Monesti murrosikäiset eivät syö aamulla mitään. Siksi osassa kouluista esimerkiksi erityisluokkien oppilaille tarjotaan mahdollisuus syödä aamupala koulussa.