Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi sanoi, että jos hankin koiran niin hän ei ikinä enää hoida lapsiamme

Vierailija
20.08.2020 |

Koira siis haaveissa ja tällainen on anopin mielipide asiasta.
Herättääkö ajatuksia?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hoitaisi minäkään. Mutta mitäs siitä jos ette halua hänen hoitavan?

Tottakai haluamme hänen hoitavan! Hän on ainoa hoitoapu, ja on ihana päästä miehen kanssa kaksin viikonlopuksi johonkin. Mutta mieluummin hankin koiran kyllä. Tuntuu vain ikävältä, että hän asettaa minun tällaisen valintatilanteen eteen.

Vierailija
22/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aapeelle tullut mieleen kysyä anopilta mitä hän meinaa? Olisko se vaan helpompaa kysyä suoraan kuin arvuutella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis en kaipaa mitään anopin haukkumista, lähinnä mietin onko tällainen ihan normaalia. Miehen mielestä äidit nyt vaan ovat tuollaisia., ja on paras vaan myötäillä. Muita tukiverkkoja meillä ei ole.

Sama täällä. Minä olen tässä se isoäiti. Meille ei tule koiria, enkä mene koiratalouteen. Ehkä ne lapset saisi pestyä puhtaaksi tullessaan meille ja käyttäisivät vaatteita, jotka säilytetään täällä meillä. Siinäpä ne vaihtoehdot on. Olen todella allerginen koirille, kissoille ja hevosille.

Vierailija
24/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis en kaipaa mitään anopin haukkumista, lähinnä mietin onko tällainen ihan normaalia. Miehen mielestä äidit nyt vaan ovat tuollaisia., ja on paras vaan myötäillä. Muita tukiverkkoja meillä ei ole.

Sama täällä. Minä olen tässä se isoäiti. Meille ei tule koiria, enkä mene koiratalouteen. Ehkä ne lapset saisi pestyä puhtaaksi tullessaan meille ja käyttäisivät vaatteita, jotka säilytetään täällä meillä. Siinäpä ne vaihtoehdot on. Olen todella allerginen koirille, kissoille ja hevosille.

Tämä on hyvin ymmärrettävää, mutta minun appivanhemmillani ei ole allergiaa. Heillä on ollut koiria itselläänkin.

Vierailija
25/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei jaksaa hoitaa sitten sitä koiraakin. Jotakin sellaista tuossa selvästikin on taustalla.

Muutenhan sitä ei vois asia vähempää kiinnostaa.

Vierailija
26/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai haluamme hänen hoitavan! Hän on ainoa hoitoapu, ja on ihana päästä miehen kanssa kaksin viikonlopuksi johonkin. Mutta mieluummin hankin koiran kyllä. Tuntuu vain ikävältä, että hän asettaa minun tällaisen valintatilanteen eteen.

No sitten olette ilman hoitoapua. Simppeli homma. Pärjäätte siitä alkaen ilman turvaverkkoja.

Itse en tuohon alkaisi.

Vierailija
27/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten olette ilman hoitoapua. Simppeli homma. Pärjäätte siitä alkaen ilman turvaverkkoja.

Itse en tuohon alkaisi.

Et alkaisi mihin?

Vierailija
28/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kammoksun koiria. Meinaatteko että on pakko hoitaa niitä koiria/koirabakteerisia lapsia? Ei ole.

Koirat lapsiperheessä ehkäisee allergioita. Mitähän nämä bakteerit ovat?

Ainut ärsyttävä puoli on se kun koirani tuovat punkkeja sisälle. Mutta niin tuovat nuo lapsenikin joten..

Vierailija
29/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa minä ostaisin koiran.

Vierailija
30/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kiristäjä. Hyi. Ota 2 koiraa.

Vierailija
31/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin anopille että jos hänestä pääsee noin vähällä, hommasta koiran jo ensi viikolla.

Vierailija
32/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut jo 14 vuotta ilman mitään tukiverkkoja ja kertaakaan ei olla saatu lastenhoitoapua. Kyllä ap näinkin pärjää. Päätät vaan että pärjäätte. Ei kannata alistua kiristämiseen.

Vierailija
33/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tuohon alkaisi.

Et alkaisi mihin?

Luopumaan ainoasta hoitoavusta.

Ei minun elämäni ainakaan ole niin tasaisen ennakoitua, etteikö joskus tarvitsisi lapsille hoitajaa. Ihan oikeasti, ihmiset voi vaikka sairastua vakavasti ja kyllä apu on silloin tervetullutta.

Mutta jos sinä tiedät, että seuraavaan viiteen vuoteen et apua ikinä koskaan tarvitse, niin mikäs siinä sitten.

Vierailija
34/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tuohon alkaisi.

Et alkaisi mihin?

Ei minun elämäni ainakaan ole niin tasaisen ennakoitua, etteikö joskus tarvitsisi lapsille hoitajaa. Ihan oikeasti, ihmiset voi vaikka sairastua vakavasti ja kyllä apu on silloin tervetullutta.

Mutta jos sinä tiedät, että seuraavaan viiteen vuoteen et apua ikinä koskaan tarvitse, niin mikäs siinä sitten.

Eli sinun mielestäsi nuoren perheen on järjestettävä elämänsä niin kuin isoäiti sanoo, koska joku voi joskus sairastua?

Vierailija
35/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein kovasti miehen kanssa haluaa muutaman kerran vuodessa omaa aikaa ja lapset silloin anopille, niin koiran voi viedä koirahoitolaan siksi aikaa. Sehän on vain järjestelykysymys. Jos on rahaa koiraan, ell kuluihin jne., niin ei muutama viikonloppu hoitolaakaan voi olla kynnyskysymys.

Eri asia jos anoppi ei halua koiratalouden lapsia hoitaa, niin sitten pärjäätte omilla ne ja käytätte MLL hoitoapua lapsille.

Vierailija
36/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin anopille että jos hänestä pääsee noin vähällä, hommasta koiran jo ensi viikolla.

Ota huomioon, että menetät myös hoitoavun. Ehkä sulla on varaa siihen mutta onko ap:llä?

Ymmärrän anoppia. Se on selvästikin jo ylirasittunut.

Mä olen nyt viisikymppinen ja aika kamalan väsynyt. Jos mulla on lapsenlapsia joskus 10 vuoden päästä, saatan olla nykyistäkin väsyneempi. Vanhempi ainakin olen, eikä sitten enää kaikkea jaksa.

Vierailija
37/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tuohon alkaisi.

Et alkaisi mihin?

Eli sinun mielestäsi nuoren perheen on järjestettävä elämänsä niin kuin isoäiti sanoo, koska joku voi joskus sairastua?

Tai jos se onkin anoppi joka sairastuu, niin mokomien koirabakteeri-ihmisten on turha kuvitella häntä auttavansa?

Vierailija
38/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tuohon alkaisi.

Et alkaisi mihin?

Ei tietenkään. Kummallakin osapuolella on oma vapautensa valita. MINÄ valitsisin hoitoavun. En halua olla ilman tukiverkkoa. Jos ap haluaa ja pystyy 100% varmaksi sanomaan, ettei koskaan tarvitse, niin kaikinmokomin.

Vierailija
39/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekohan ymmärtäneet oikein?

Minä nimenomaan saoin aikanaan, kun nuoret halusivat hankkia koiran, että koiraa en tule ikinä hoitamaan. Lapsenlapset voin hoitaa, mieluiten tietysti heidän omadda kodissaan, mutta koiran täytyy silloin olla muualla. En kävelytä, pissata, ruoki enkä vie eläinlääkäriin yhtään koiraa. Itse olen myös allerginen, tosin lievästi, että sikäli jonkinlainen peruste.

Mieheni kieltäytyi myös koiranhoitovastuusta. Hänen poikansa perheessä on nyt koira. Perheen nuoret ovat jo opiskelemassa ja muualla, ja poika vaimoineen reissutöissä, vapaa-ajalla matkustelevat. Nyt miehen ex-puoliso on sitten vakituinen koiranhoitaja -kun ei kehtaa kieltäytyä.

Mutta joo, siis anopilla on mielipiteeseensä oikeus, sinulla oman elämäsi järjestelyyn täysi päätösvalta. Mutta anopin elämään ei.

Vierailija
40/106 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä jutut täällä on ihan tyhmiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi