Saako äiti pakottaa 15-vuotiaan mukaansa marjastamaan?
Kommentit (44)
Meidän nuoriin ei edes lahjonta toimi :'(
Mielellään. Sais ne nuoret muutaki tehä ku koneella chattailla.
Yksinkertainen vastaus: Kyllä. Aivan samalla tavalla kuin 15-vuotiaan voi pakottaa kouluunkin.
Jos syökin niitä marjoja niin varmasti. Jos ei syö niin sittenkin, mutta kuinka paljon sitten poimii marjoja?
todellakin, nykyään nuoret istuvat vain koneella tai chattailevat typerien ystäviensä kanssa KIK messengerissä. sitä paitsi marjoista voit leipoa herkullisen piiraan! pidä hauskaa marjastus retkellä! t. marjojen innokas fani
Nyt hän on sitä mieltä että " no lopetan sitten niitten marjojen syömisen, pärjään ilmankin!", olisiko mitään nasevaa vastaiskua sanottavaksi?
T: ap
Kutosen kirjoitus oli sitä mitä minäkin olisin kirjoittanut. Eli jos syö marjoja, niin myös poimii marjoja.
No onko marjastaminen jotenkin teidän perheelle välttämätöntä? Musta olisi tyhmää pakottaa.
pistä kotiarestii saman tien. seuraavaksi alkaa lintsailu ja läksyjen tekemättä jättäminen!!!
Samaa mieltä kaikkien kanssa jotka ovat pakottamista vastaan!
T: ap:n 15v tytär
Nyt tulet kyllä marjastamaan !!!!
t. ap
Välillä on teinin hyvä tehdä jotain mikä ei ole niin kivaa. Se on aika yleistä työelämässäkin.
Sitä kutsutaan myös aikuistumiseksi.
mieti miltä kuulostaa mä en haluu ! Oks pakko ? Ei muutkaan joudu. Marimari ja halolla päähän.
Onhan se kurjaa, kun kaiken on saanut valmiina eteen ja sitten joutuisi tekeen töitä sen eteen?
Tekeekö se 15v muutenkaan minkään asian eteen töitä itse?
Välillä on teinin hyvä tehdä jotain mikä ei ole niin kivaa. Se on aika yleistä työelämässäkin.
Sitä kutsutaan myös aikuistumiseksi.
mieti miltä kuulostaa mä en haluu ! Oks pakko ? Ei muutkaan joudu. Marimari ja halolla päähän.
meni näköjään tämäkin, asialliseksi tarkoitettu keskustelu, aivan vitsiksi.
t. oikeasti kysymyksen lähettänyt
Minusta siivoominen on kurjaa ja kaupassakaan en viitsisi käydä. Aion lopettaa molemmat hommat, kun vaan keksin, miten asiat sitten hoituu?
Rahalla toki saa palveluita, mutta jos ei ole rahaa?!
Tänäänkin tehnyt kaiken mitä pyydetty, marjaan en lähde. t. tytär
Minusta lasten kakkavaippojen ja takapuolen pesu on kammottavaa, lopetankin sen homman samantien.
Huoh, ette osaa ottaa mitään tosissaan. olen itsekin kiinnostunut asiasta, miksi pitää tulla pilaamaan kaikki tärkeät keskustelut?
No aika heikosti menee jos pakottaa pitää. Mulla on 13-vuotias, enkä kyllä kehtaisi enää pakottaa, mutta osaankin uskomattoman kierosti suostutella, lahjoa ja hellävaraisesti painostaa niin, että lapsi riepu luulee lähteneensä omasta valinnastaan ;) Ja hyvin on mennyt. Olen myös joka kerta luvannut, että sitten kun rupeaa kyllästyttämään niin saa lähteä pois tai lähdetään yhdessä pois. Ja pitänyt sen lupauksen.
Jos mun olisi ehdottoman pakko saada 15-vuotias mukaan marjastamaan, lupaisin kyllä palkkaa ja ehkä jonkin muun etuisuuden (pääsee leffaan tms)