Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKUISET 2014***

31.08.2013 |

Pistetäänpäs pystyyn ketju kuumeilijoille joilla toiveissa vauva kesäkuulle! Itsellä ikää 28v ja esikoisesta haaveilemme, toinen yrityskierros pyörähti juuri käyntiin. Mahdollinen laskettu aika osuisi kesäkuun alkuun. Tervetuloa mukaan jakamaan kierron ilot ja epätoivon hetket, vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia sekä etsimään/antamaan vinkkejä! Päivitän listaa sitten jahka meitä on täällä vähän enemmän. :)

Marjamiini kp 1/26 yk 2

Kommentit (452)

81/452 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypähdin toukokuisista tänne :) 

Esikoista yritetään.. Minä 21. Mies 26 :) Yritystä takana 2012 syyskuusta.. Tammikuussa otettiin aikalisä "aktiivisesti yrittämisestä" koska kierrot alko venyä stressin takia 60-90päivään eli en siis ovuloinut... Mutta kokoajan tjottailtu ja oltu välillä hieman varomattomiakin.. Edellinen kierto oli tälläerää taas ensimmäinen yk kun päätettiin yrittää uusiks.. Hieman rauhallisemmin... . Nyt olis sit yk2 :) Kierto n

ormaalisti tasan 29pv.

Lukuisten oireitten... mm. tosi runsas valkovuoto..huimaus..paha olo...järkyttävä väsymys... lämmöt koholla...jne. jälkeen täti kuitenkin tuli kylään 30/29..

Jospa tää kierto olis vähän onnekkaampi :) Meillä ollut vähän kitkaa peitonheilutuspuuhissa kun miehen ei oikein tee mieli... ite oon aina ollu se aktiivisempi... viime kiertokin meni plörinäksi kun ei saatu ovispäivääkään hyödynnettyä... :/  Miehen ei vaan tee mieli.. Ei johdu tästä projektista että sen takia olis paineita tms.. Tilanne on sama vaikkei yritettäiskään :) 

Miehellä taitaa olla testosteronitasot vähän alhaalla.. tai ainakin luullaan niin... koska treenauksen ja lisäravinteiden syönnin alotettua halut onn vähän lisääntynyt ja yleinen väsymys hävinny... mikä on ollu toinen syy "seksittömyyteen" :/ Mutta en ymmärrä tilannetta oikein siltikään... koska vaikka mies ottaakin noita omaa testosteronituotantoa kiihdyttäviä treenibuustereita niin tilsnne on aika sama kun ennen.... lääkärille ei suostu lähtemään :) Mutta kokeillaan nyt... katotaan josko tää tästä... turhauttas vaan kun yhdessä vauvaa toivotaan ja yritetään.. mutta mies ei ole kovin halukas... ja kun on, niin väärään aikaan :( sitten se tuntuu pettyvän enemmän kun minä itse...kun menkat alkaakin... hassua...

No mutta.... kp2/29 menossa :) Tsemppiä kanssasisarille.... kesäkuu ois hyvä kk syntyä ;)

82/452 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin... Avomiehen kanssa siis oltu yhdessä 5v.. asuttu saman katon alla 4,5v ja kihloissa kohta 3v :) Häitä pidellään joskus..lähitulevaisuudessa...:)

Kirjottelin ennen nimellä -Bella- , jos joku tunnistaa.... Marjana ainakin on tuttu jo ennestään... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/452 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaonnea kaikille ja pahoittelut omanapaisuudesta ja seuraavasta kuvailusta:

Me on aiemmissa raskauksissa menty ihan vaan runsaalla yrityksellä enkä ole ovista bongaillut koskaan sen kummemmin tai seuraillut mitä tuolta tulee ja milloin. Nyt olen huvikseni lueskellut ja seurannut kroppaani. Ylläripylläri mies joka on vauvaa toivonut kovasti jo pari vuotta (itse halusin asiaa pohtia hiukan pidempään) on ollut viime aikoina hiukan väsynyt (?!?1). Ja kun itse suhtaudun tähän asiaan nyt aika tosissani enkä jaksaisi kovin pitkään raskautumista odotella, mies on kokenut ettei asia etene jos "painostan". Noh kuitenkin hän odottaa ilmeisesti että raskauden jotenkin neitseellisesti ja hänellä on "ihmetavaraa" joka ilman muuta odottelee tuolla reippaana viisi vuorokautta kerrallaan. Eilen bongasin aikamoisen limaklöntin ja ajattelin että taitaao lla aika kriittinen päivä. Sanoin aamulla että tänään voisi olla aika otollinen aika (painostamatta).  Miestä kuitenkin väsytti illalla eikä eilen mitään tapahtunut. En viitsi mankua tai johdatella tuommoisessa tilanteessa. Tänään ei sitten ole mitään vuotoa..

84/452 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoa...

Niin siis ilmeisesti tämän kuun otollisin aika meni meiltä ohi? Voiko sen näin tulkita? Laskennallisesti se ovis olisi sunnuntaina, jos menee sen 14vrk ennen kk mukaan. Mutta voihan se olla muulloinkin. Onko muilla enemmän tietoa tuosta limaklontistä? Mä olen ehkä ajatellut aiemmin että se on miehestä lähtöisin kun tähän aikaan kuukaudesta olen useimmiten erityisen halukas. Nyt voi sitten bongailla kun mitään ei ole tapahtunut peiton alla viime sunnuntain jälkeen.

85/452 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä Linnea78 kp13/28-32

86/452 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Kyllä musta nyt olis vihdoinkin sun vuoro onnistua! Kiva kuulla, että hommat menee eteenpäin. <3 Olen kans seuraillut sun matkaa, kun itselläki vuoden lopussa tulee 2v. yrittämistä täyteen, joten alan olla "pitkämatkalainen" pian itsekin. Kaikki tunteet ilosta, innosta, odotuksesta, toiveikkuudesta, kaipauksesta, epätoivosta, pettymyksestä, väsymyksestä, luovuttamisesta, vihasta käyty läpi. Me ollaan yritetty luomuna tämä koko aika ja tiedän, että voidaan onnistuakin, koska se yks raskaus mulla onnistuiki, mutta päätyi keskenmenoon rv 7:llä. Vaikka toivon kaikille täällä onnistumista, niin sulle erityisesti! <3

Bellapikkuinen: Mä oon mun suhteessa ollut kanssa aina se aktiivisempi osapuoli seksijutuissa. Mun mies on se, jota saa aina suostutella ja välillä miehen haluttomuus on ollut mulle tosi kipeä asia. Meilläkin se on aina ollut niin, eli ei johdu tästä vauvaprojektista. Mies on kai aina ajatellut, että ei vaan ole niin seksuaalinen tyyppi, mutta en ole ajatellut, että vois johtua testosteronitason alhaisuudesta. Nyt kun mietin, niin miestänikin kans väsyttää tosi usein... Mutta en usko, että saisin sitä menemään lääkäriin kyseisen asian takia. Lapsettomuustutkimus oli yksi mihin olisi suostunut, mutta nyt meillä on sekin holdilla, kun tiedetään että voidaan luomuna onnistua. Kesäloma elokuussa oli tosi hyvää aikaa, silloin ei tarvinnut suostutella miestä ja kummatkin käytiin kuumana. Toivottavasti oviksen aikaan tässä kuussa käy samoin. :)

).( Greippimehua ostettu ja Gelee Royaleita napsin. Menossa vasta kp 8, joten vielä reilu viikko ennen kuin alan oviksia tikuttelemaan. Olo on muuten ihan hyvä, menkat oli normaalit, mikä oli mukava todeta keskenmenon jälkeen, koska olisi ihan hyvin voineet olla tosi oudotkin. Nyt vaan rauhassa odottelua ja valmistautumista siihen ovikseen. :)

87/452 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, ilmottaudun mukaan. Neljäs haaveissa, ikää mulla ja miehellä 30+ Kesäkuussa oli keskenmeno.

Plussatuulia kaikille :) !

Kirsikkakarkki kp.5 yk. 1v. 1kk.

88/452 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko mulla testipäivään ja ei ole kyllä oireen oiretta havaittavissa, ei edes vähän liikaa kuvittelemalla.. Eli meniköhän pieleen tämäkin?

Todennäköisyydet ei ole mun puolella, mutta kai nää täytyy loppuun asti katsoa. 

89/452 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisen löysin muuten, lähdettä en tiedä:

Data on the probability of pregnancy on different days around ovulation indicates that: 

There is approximately a 4% probability of pregnancy from intercourse 5 days before ovulation. 
This increases to 15%, 4 days before ovulation. 
The highest probability of pregnancy -- between 25 and 28% -- is on the 2 days before ovulation. 
On the day of ovulation, there is an 8-10% probability. 
Fertility then decreases -- with a 0% probability of pregnancy by the day after ovulation. These probabilities are due to the limited viable life span of the sperm after ejaculation (not more than 5 days) and to the very limited viable life span of the egg following ovulation (less than 24 hours). Together, this results in an actual fertile window of no more than 6 or 7 days during the woman’s cycle. On all the other days, the woman cannot become pregnant.

90/452 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys! Täällä olisi 33-vuotias yrittelijä. Elokuussa saatu plussa muuttui reilu viikko sitten keskenmenoksi rv 7. Nyt toivotaan kesäkuista pikkuista. Yhtä vuoristorataa tunteissa, toivoa, epätoivoa, onnea, surua, pettymystä. Mutta kohti onnea yritetään. Onnea kaikille. :)

Ampperi 11/39

91/452 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenot tuntuvat olevan valitettavan yleisiä. Pahoitteluni Ampperi, Kirsikkakarkki ja Jonsteri sekä muut keskenmenon kokeneet ja paljon plussatuulia teille ja meille kaikille!

ON: Sain torstaina kp 16 illasta vihdoin tasavahvat viivat ovistestiin. Nännit kipeytyivät jälleen tämän LH-huipun jälkeen. Perjantaina testiviiva oli jo hyvin haalea. Tänään olisi siis vielä viimeiset hetket laittaa lapsi alulle tässä kuussa. Ovishan pitäisi olla 24-36 tunnin päästä LH-huipusta ja irronnut munasolu hedelmöityskykyinen noin 24 tunnin ajan. Mahdollisuuksien ikkuna sulkeutuu siis vielä tänään illalla tai viimeistään huomenna aamulla. Ovisplussan jälkeen tahti on ollut kerta päivässä joka toisen päivän sijaan. Myös huomisen jälkeen jatketaan vimeistelyä vielä, ihan varmuuden vuoksi. Niin haluisin toivoa, että nyt tärppäis!

Epäusko on kuitenkin hiipinyt tässä kesän jälkeen mieleeni. Heinäkuuta lukuunottamatta olen ovisoireet tunnistanut ja plussaa testeihin saanut. Kroppa tuntuu toimivan joka kuukausi täsmällisesti, eikä ongelmia ole makuuhuoneen puolellakaan. Kaikesta huolimatta menkat alkavat kerta toisensa jälkeen kuin nakutettu. Luteaalivaihe on ok, kierto sopivan pitkä (yleensä tasan 30 päivää). Mutta ei tässä vielä luovuteta, vaan mennään sitkeästi eteenpäin!

Henriikka85 kp 18/30 (kierron pituus mitatun oviksen mukaan, mutta vaihteluväli 26-31)

92/452 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päivät vain ei voi kulua nopeampaa? Tuntuu hullulta nyt kun ovulaatio on mennyt ohi, että mitä nyt? Kuun loppuun niin liian pitkä aika. Ja joka kuukausi tätä samaa odottamista ja odottamista. Sitten tulee taas kuitenkin menkat ja ärsyttää ja masentaa kaikki. No josko se tässä kuussa olisi erilaista. Ihana että on paikka jonne purkaa huoliaan, ei tuo mieskään jaksa koko ajan kuunnella mun murheita.

93/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on yllättänyt, miten yleisiä keskenmenot on. Niinku näin reilun kahden vuoden aikana, mitä on tullut pyörittyä "äitimaailmoissa". En esimerkiksi muista, että koulussa olisi puhuttu keskenmenoista? Voimia kaikille keskenmenon kokeneille ja onnea uusiin yrityksiin!

Mä vähän luulen, että tää kierto menee/meni ohi. Laskennallisesti tänään sunnuntaina ois ovis.. Jos kuitenkin oli limoista päätellen eilen? Seksiä oli keskiviikkona, mutta siitä lienee liian pitkä aika. Tänään aamulla oli kans, mikä ehkä oli liian myöhään, jos se olikin eilen. Mut mä epäilen ettei tän aamun sperma ollut laadukasta, tarkempaa en viitsi kertoa edes näin nimimerkin takaa, koska kaikki pääsee lukemaan nämä. Olisiko kellään muulla toivetta omaan ryhmään, joka pysyisi samana, raskautui tai ei tässä kuussa?

Pitääkin mennä, jatkan toiste..

94/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaihuomenta! :D

Mä aattelin viedä tän kierron läpi vähän "hälläväliä"-asenteella. Ovista en aio tikuttaa. Pupuillaan ku voidaan. Mies reissuhommissa, joten viikolla pupuilut jää aikas vähiin, mut laskennallisesti ovis osuu viikonloppuun. Että jospa sitä jonkulaiset mahikset olis.

Henriikka, kiitos tsempityksistä! Ihanaa kun täällä saapi samassa veneessä olevilta vertaistukea. <3

Greippimehu ja foolit mulla on nyt käytössä. Foolit ollu kesäkuusta asti, greippikuran otin kokeiluun tähän kiertoon. Rybb&Deckerin. Se jotenki menee alas vaikkei mitään herkkua olekaan. Mihin asti sitä pitää latkia vai koko kierron ajan??

Marjanalle hurjasti tsemppiä! Niin toivon että teille se oma pikkuinen viimein suotais! <3

Mulla menkat oli oudot, varsinaista vuotoa 6 päivän sijaan vaan 2 pv ja muuten tuhrua. Kipua ei ollu. Kohdunsuu ei auennu/laskeunu. 

Lämmöt ei oo laskenu. Liekköhän ne sit nousikaan ko ovat olleet oviksesta asti n. 36.7 ja sitä ennen mittasin eri mittarilla, joten varmaa tietoo ei oo.. :o

Tervetuloa Pikkuinenmyy, Vava ja kaikki uudet/ pudonneet. :)

Nipa, mulla tuli kans tuollaista vetistä valkkarii lorahtamalla siinä kierrossa ku raskauduin toukokuussa. Aika pian oviksen jälkeen oli parina päivänä sellaista. :)
Viime kierrossa oli kans mut en muutenkaa tajua sitä kiertoa, menkat tuli viikon myöhässä ja pitkään testit näytti haamua, ehkä kemiallinen...

Vava, mua kans hirvittää jo valmiiks se aikaväli, ku ovis on menny ja alkaa oireiden/ testailun odotus. Aika suorastaan matelee silloin. Onneks tää kierto menee melko tiiviisti töiden merkeissä, ja ku teen raskasta työtä, nii iltaisin oon niin naatti, että voi jo melkein ruveta nukkuun kotiuduttuaan. Ei ehdi stressata raskautumista.

Alotin uuden harrastuksenki, kahvakuulailun. Ennen oon heilutellu kuulaa kotona, ja saanu vaan selkäni kipeeks, nyt saan kunnon tehotreenit, enkä loukkaa itseäni, mutta lihaksissa kyllä tuntuu. Viimeks tuntu pitkään hauiksissa ja peräsimessä. :)

Jeee! Viikon päästä ovis, ja sitte alkaa piinailut. Onneks täti meni jo. :D

Emotar kp7/28 yk4

95/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää sunnuntai aamupäivää kaikille! :)

Ja edelleen lämpimästi tervetuloa kaikille uusille ja toukokuisist pudonneille! Tsemppiä tähän kiertoon! :)

Emotar: Googlettelin tuota vetistä/juoksevaa valkkaria. Toisilla se kerto raskaudesta (kuten sullakin) ja toisilla tulehduksesta ja joillakin sitä vaan oli tullut vaikka ei ollut raskaana/tulehduksia. Toki sitä heti toivoo, että itellä se olis merkki raskaudesta. Jotenkin on taas niin masentunut ja varma olo ettei toivottua plussaa tule vielä tässäkään kierrossa :(  Ei oo minkäänlaisia erikoisia tuntemuksia tai mitään... Jos kierto olis nyt tuo lyhyt n. 28 pvää, niin ens viikonloppuna vois alkaa jo menkkoja odotella...voihan surkujen surku tätä, inhottavaa tämä odottelu ja tunne, ettei plussaa tuu :(

Ensi viikko onkin 6 päiväinen työviikko, joten toivottavasti viikko menee nopeasti niin pääsee vähän lähemmäs lopputulosta, joko tätiä tai plussaa. Ja toivon todella ettei täti tule myöhässä pitkän kierron mukaisesti, sellasta jännäilyä en kestäis. Jos tätiä ei kuulu viimestään 27.9 perjantai aamuna (kp 33), sitten teen aamusta testin vaikka pidempään kiertoon oliskin vielä matkaa. Ja ihan vaan siks ku mennään kavereiden kesken syömään sillon illalla, niin tiedän mikä on mun ruokajuoma :) Ainakin viikko siis vielä jännäillään ja pidetään toivoa yllä!

Nipa87 kp 21/28-37 yk 3

96/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi yrittäjä ilmoittautuu mukaan. :) Huhti- ja toukokuisten keskustelua jo seurailin taustalla. Jospa se kesäkuun vauva nyt tarttuisi mukaan. Kesäkuusta asti ollaan oltu asenteella "tulee jos on tullakseen". Nyt siis neljä kuukautta takana, mutta periaatteessa vasta yk 2 menossa. Edellisessä kierrossa mies oli matkoilla juuri tärppiaikaan. Mitään ovisten tikutteluja en oo tehnyt, kierto on aika tarkalleen 30 päivää ja tunnen oviksen puolivälissä hyvinkin selkeästi. Jos ei nyt tärppää, niin sitten ehkä jotain apukeinoja jo kokeillaan. Foolihapot on jo käytössä. Nyt kuitenkin vielä mahdollisimman vähällä stressillä ja yrittämisellä, vaikka vaikeaa se onkin. Jotenkin käsittämätöntä, että nainen on hedelmällinen vain 1-2 vrk kuukaudesta. Teininä sitä pelkäsi raskaaksi tuloa ja luuli, että se käy "naps vaan". Nyt sitten, kun aika olisi sopiva beibin saapua, niin ajatuksissa lähinnä se, miten vaikeaa raskautuminen voi olla. Vaikka meillä vasta koko touhu ihan alussa eikä sen puolesta vielä syytä huolestua. Ikää mulla 31 ja miehellä 32.

MatildaV, kp 9/29-30, yk2 

97/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin toukokuisista, eikun uutta yritystä kp 1/28-31 yk 7.

Olen siis 32v. ja tuore aviomies 30v. Molemmilla edellisistä suhteista 2 lasta ja ekaa yhteistä yritellään. Viime kierrossa pyrin olemaan ajattelematta vauvoja, mutta vaikeaa se oli. En viimekierrossa tikutellut ollenkaan, mutta nyt täytyy taas yrittää bongailla ovista.

Ennen kk alkua oli ihmeellistä pistelyä mun ainokaisessa munasarjassa (tai sen tietämillä), ties mistä johtuu mutta ennen ei oo sellaista ollut. Tuhruttelua ollut 2-3 päivää ja tänään alkoi siis kp 1. Nyt on taas vaihteeksi melko ahdistunut olo ja synkät ajatukset. Tuntuu ettei meille sitä yhteistä suoda, vaikka tiedän ettei yritystä oo vielä paljonkaan takana. Se vauvan kaipuu vaan on niin kova että tää yrittäminen tuskastuttaa.

98/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan kirjoitellut, yrittänyt ajatella muita asioita :) Painoituksella sanaan yrittänyt, heh.

Nyt olisi vissiin täälläkin ovis-vknloppu jota ollan yritetty hyödyntää. Saas nähdä.

Onko kenelläkään kokemusta noista testeistä, että miksi se näyttää plussaa monta päivää? Jos plussa tulee esim pe,la,su, onko ovis silloin heti se 24-48 tuntia EKASTA plussasta, vaiko vikasta...?

JOHANNA81 - minullakin vain yksi munasarja. Oletko kuullut mitään tilastoja miten hyvin sillä yhdellä pärjää? Itselle sanoi gyne joskus kauan sitten etti sillä ole merkitystä, että yhtä hyvin yhdellä pärjää, mutta eihän se nyt VOI olla ihan sama asia..?

Saffelson kp 14/26-28 Yk 3

99/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saatu ovisplussa :) toivottavasti ei oo myöhästä..viime kerta tais olla ke tai To..tänään on pakko,jos mitään hyödyttää.. Joulukuussa raskauduin kyllä 4 päivää ennen ovista tapahtuneel yhdynnäl..

100/452 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! :)

Pitkästä aikaa taas ehdin käymään täällä lukemassa teidän juttuja ja päivittelemään itsekin. Tervetuloa kaikille uusille ja toukokuisten porukalle! :)

Täällä lähestytään jo pikku hiljaa kohti oletettua ovista. Viime kierrossa en tosiaan pongannut koko ovista vaikka tikuttelin ahkeraan. Nyt päätin etten ees tikuttele vaan mennään normaalisti tämä kierto ilman sen suurempia yrityksiäkään. Tarkotuksena oli kuitenkin että petipuuhat ajoittuis joka toiseen päivään jotta tavaraa olis riittävästi. Niin ei kuitenkaan oo tapahtunu. Välillä jääny useempi päivä välistä ja välillä sitten monesti samana päivänäkin. 

Joskus tulevan viikon loppu puolella pitäs olla ovis laskureiden mukaan koska mulla on ollut nyt pidempiä kiertoja jo kolme peräkkäin (30pv) ja oviskin tapahtunee myöhemmin, noin kp 16 tienoilla. 

Tilasin itelleni vauva lehdenkin vaikka en oo ees raskaana tai ei oo ennestään lapsia. Ajattelin että jos siellä on jotain hyödyllisiä juttuja yrittämisestä yms ja tykkään muutenkin lukea kaikkea aiheeseen liittyvää :) No yks päivä viime viikolla sitten soitti joku lasten kirjakerhon tyyppi ja kauppas mulle jotain tutustumispakettia joka sisälsi kuus kirjaa ja vauvapyyhkeen ja jonkun lelun.. Olin ollut iltavuorossa ja nukkumassa aamulla kun se nainen soitti. Aivan unessa sitten kuuntelin ja päätin tilata sen paketin että pääsin puhelusta eroon jatkamaan unia.. (se puhu varmaan kymmenen minuuttia antamatta mulle suuvuoroa :D) Nyt mulle sitten saapuu joku päivä ihana kirjapaketti ja se varmaan ei auta tätä vauvakuumetta yhtään. 

Ääh nyt jo yk 10 menossa ja kauhee epätoivo. Mitä jos ei nytkään onnistu, mitä jos ei ikinä? Molempien vauvakuume vaan kasvaa ja tullaa kohta hulluksi tän kanssa. Nyt meille on tullut vielä talokuumekin tähän lisäksi. Haluttas ostaa oma talo tässä joskus jos lainaa vaan saatas. :) Toisaalta tyhmää ostaa isohko talo kun vaan kahestaan ollaan. Mutta jospa me joskus saatas lapsiakin ja ylimääräsiin makkareihin asujia.. :) Toivoa sopii. 

Paljon plussatuulia kaikille! <3 Voi kumpa me saatas niitä kesävauvoja! :)