***KESÄKUISET 2014***
Pistetäänpäs pystyyn ketju kuumeilijoille joilla toiveissa vauva kesäkuulle! Itsellä ikää 28v ja esikoisesta haaveilemme, toinen yrityskierros pyörähti juuri käyntiin. Mahdollinen laskettu aika osuisi kesäkuun alkuun. Tervetuloa mukaan jakamaan kierron ilot ja epätoivon hetket, vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia sekä etsimään/antamaan vinkkejä! Päivitän listaa sitten jahka meitä on täällä vähän enemmän. :)
Marjamiini kp 1/26 yk 2
Kommentit (452)
Ilmoittaudun mukaan! :) tosiaan, ensimmäistä yritetään, nyt yrityskerta 3 menossa. Kahdet "luomumenkat" nuvaringin jälkeen tulleet, mutta yritys ollut heti päällä kun rengas jätettiin pois. Ensimmäinen kierto renkaan jälkeen venyi 37 päivään ja nyt toinen oli 28 päivää. Joskos nyt kolmannesta kierrosta jo lykästäisi ;)
Nipa87 kp 6/28-37
Täydennän vielä loppua...
Nipa87 6/28-37 yk 3
Juu toivotaan, että nyt tärppäis meillä kaikilla näissä kierroissa, olishan se ihanaa ja sitä on odotettu :) meilläkin tosiaan ensimmäistä yritetään. Tuntuu, että mihin meneekään tai mitä ikinä tekeekään niin joka puolella tulee esille jollakin tavalla raskaus ja vauvat :) äskenkin katsoin mainoksia niin johan sieltä ekana pomppas esille raskautta suunnitteleville jotakin tabuja :)
Rima
Ilmoittaudun mukaan! Olen 33-vuotias esikoisesta haaveilija. Pillerit jätin pois kuukausi sitten, eli nyt on yk 2 (ensimmäinen kierros tosin meni aika lailla ihmetellessä, enemmän kuin yrittäessä). Seurailin keskustelua tuolla toukokuisissa, mutta nyt päätin alkaa kirjoittelemaan itsekin.
Pillereillä oli kierto tietysti tuon 28, viime kierto oli 30 päivää. Saa nyt nähdä, mihin asettuu.
Paulita kp 6/28-30 yk 2
Ilmoittaudun mukaan myös :)
Linnea78 kp1/28-31 yk2
Heips taas!
Täällä menkat on ohi ja peiton heilutus voi alkaa, mutta...miehelle pukkaa näemmä flunssaa päälle :( kurkku kipee, aivastelee jatkuvasti ja nenäliinoja kuluu. Toivottavasti pystyttäis silti peittoja heiluttelemaan suht usein... Sepä tässä nyt jänskättääkin et pilaako flunssa nyt kaiken tältä kuulta, hope not!
Ja kiva kun on ryhmä taas kasvanut! Saadaan lisää tukijoukkoja puolin ja toisin! :)
Nyt koiran kanssa lenkille, sitten saunaan ja sitten toivottavasti vähän kontaktia nuhanenän kanssa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)
Nipa87 kp 7/28-37 yk 3
Nipa87 toivottavasti ei flunssa haittaa menoa, tsemppiä ja toivotaan tärppiä :)
kiva tosiaan saada lisää väkeä ajatuksia ja tuntemuksia jakamaan :)
Itsellä kans alkaa kohta olla menkat lopuillaan, et päästään puuhailee :) olen vain lähdössä reissuun just loppuviikosta ja nyt sopivasti yövuoroissa, et toivotaan ettei mitkään hetket mene huti... ei aina ole niin helppoa saada sitä yhteistä aikaa, kun molemmat tehdään vuorotöitä ja yllättäen yleensä menee melko ristiin meidän vuorot, hyvä jos ovella moikataan :(
Oletteko muuten kokeillut mitään niksejä raskautumista edistämään? Itse mietin greippimehua, josko hakis kaupasta :) eikait siitä haittaakaa ole. Vitamiineja olen yrittänyt syödä muutoinkin ja nyt tilasin foolihappoa. Tosin sitä foolihappoa on näköjään niissä syömissäni vitamiineissakin, joten eikait sitä erikseen sit tartte syödä... Gyneajan olen varannut tälle kuulle, haluan vain käydä varmistamassa että onhan kaikki ok, ettei ole mitään varsinaista estettä raskaaksi tulemiselle ja kysyn vielä sieltäkin vinkkejä :) kai tässä on kaikkia poppakonsteja alettava kokeilemaan, kun ei tunnu muutoin mitään tapahtuvan :) ovistikkuja olen myös miettinyt, mutta niitäkin pitäis olla melko monta, kun tuo kierto on niiiiiin epäsäännöllinen että pitäis varmaan tikuttaa koko kierto, et jotain selviäis.... :)
Mutta juu, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Rima kp 4/28-46 yk 9
***KESÄKUISET 2014 2.9.2013***
Nipa87 8/28-37 yk3
Paulita 7/28-30 yk2
Rima84 4/28-46 yk9
Marjamiini 3/26 yk2
Linnea78 2/28-31 yk2
Heippa !
Siirtyisin nyt tuolta toukokuisista tähän ryhmään. Tosiaan vähän taustatietoja, olen 21.v nainen ja mies on saman ikäinen. Vauvakuume on ollut kova jo vuoden alusta asti. Miehelläkin rupesi vauvakuume nostamaan päätään kesäkuun alussa ja lopetinkin sitten pillerit. Ekat menkat alko 11.6 ja seuraavat 13.7 ja kierto oli 32pv. Nyt sitten viimisin kierto veny 45pv ja menkat alko 27.8.
Varmaankin kierto veny sen takia kun ressasi siitä että ollakko raskaana vai ei.. Se piina kesti 2vko ja oli hirveetä. Nyt on pettymyksestä selvitty ja pää pystyssä uuteen yritykseen ! Tietäisi vaan että koska rupeis noita ovis testei tekemään, ku noi kierrot on ollu tollasia.. ?
Plussa tuulia kaikille ! Toivottavasti kaikki plussattais tässä kierrossa ja saataisiin kesäkuussa pienet nyytit syliimme tuhisemaan :)
Jansku20 kp 7 / 32-45? Yk3
Hei, minäkin siirryn toukokuisista tänne. Olen 32-vuotias ja mies saman ikäinen. Ensimmäistä yritetään kovasti :)
Saffelsson kp 1 / 27 yk3
Jee, huippua että meitä on täällä jo useampi! Ja näin moni esikoista yrittämässä, ihanaa saada vertaistukea. :) Linnea78 en muista kirjoititko jo tuolla toukokuisissa, oliko sinulla lapsi(a) jo ennestään? Tervetuloa mukaan myös Jansku20 ja Saffelsson vaikkakin harmi ettei toukokuisissa tärpännyt. :/ Tsemppiä meille kaikille ja kovasti plussatuulia kesäkuuta ajatellen <3
Nipa87 ja Paulita, meillä melkein sama tilanne yk:iden suhteen. Minulla on nyt menossa toiset luomumenkat nuvaringin jälkeen, kierto on ollut molemmilla kerroilla päivälleen saman mittainen. Ensimmäinen kierto meni ohi miehen reissun vuoksi ja toisella (yk1) oli kyllä tsemppi päällä vaikka oviksen aikaan emme onnistuneetkaan tallettelemaan. Nyt yk2 ja malttamattomuus nostaa jo päätään. Miten sitä ajattelikin kesäkuussa, että syyskuun alkupuolella jo olisi raskaana! Onko teillä muilla ollut tällaisia tahattomiakin suunnitelmia tai ajatuksia raskautumisen suhteen? Itse esim. olin ajatellut että jouluna olisin jo neljännellä kuulla ja voisin kertoa raskaudestani suvulle, jne... Just joo :)
Rima84, itsekin aion käydä gynellä tässä kuussa. Viime kierrossa bongasin oviksen 100% varmuudella ja vuototiputtelu alkoi siitä jo kahdeksantena päivänä eli mielestäni luteaalivaihe jäi liian lyhyeksi. :( Tästä haluaisin jutella sekä tietysti muuten varmistaa että paikat ovat kunnossa. Raportoin sitten tänne, jahka visiitti on takanapäin. Kysyit myös niksejä ja mullahan niitä on käytössä vaikka kuinka paljon. Mies jo epäili että saan niillä kroppani sekaisin, heh. Eli greippejä ja greippimehua kuukautisista ovulaatioon saakka nautiskelen ja loppukierron ajan iltaisin vähän punaviiniä kohdun verenkiertoa edistämään. Aamuisin otan omenaviinietikkaa ja vehnänalkioöljyä ja muuten päivittäin raskausajan vitamiinivalmistetta (sisältää myös foolihappoa), helokkiöljykapseleita sekä gelee royalia jossa on maitohappobakteereita mukana. Lisäksi maca-jauhetta, siitepölyrakeita ja kurpitsansiemeniä, joita kyllä käytin jo ennen vauvaprojektia. Löysin myös mm. vadelmanlehtiä sisältävää "naisten yrttiteetä" jota ajattelin juoda nyt ainakin alkukierron ajan. Jätin kahvin pois ja koetan muutenkin panostaa terveelliseen ruokavalioon ja elämään yleensä. Helpommin sanottu kuin tehty mutta yrittänyttähän ei laiteta... ;)
Ovistikuttelusta vielä sen verran, että viime kierrossa sitä uutterasti tein ja tikkuja kyllä meni yli kahden viikon satsi. o_O (Myönnetään, joskus oli hillitön hinku tikuttaa aamuin illoin tai tarkistaa laihan pissan tulos myöhemmin illalla uudestaan... :D) Mutta nyt kun on parempi tuntuma miten oman kehon fiilikset ja lämpötilan vaihtelu suhteutuvat ovisviivaan niin selviän toivottavasti vähemmillä tikuilla tässä kierrossa. :)
Ihanaa viikon alkua kaikillle ja kuulumisiin!
Marjamiini kp 3/26 yk2
***KESÄKUISET 2014 päivitetty 2.9.2013***
Nipa87 8/28-37 yk3
Paulita 33v 7/28-30 yk2
Jansku20 21v 7/32-45? yk3
Rima84 4/28-46 yk9
Marjamiini 28v 3/26 yk2
Linnea78 2/28-31 yk2
Saffelsson 32v 1/27 yk3
NIPA87: Kolmas kerta toden sanoo, eikö se niin ole? ;) Itse ainakin ajattelin nyt ajatella niin...
RIMA84: Minäkin törmään nyt ihan koko ajan noihin raskaus-/vauvajuttuihin... Varmaan bongaa helpommin kun on mielessä paljon, mutta jotenkin tuntuu, ettei voi enää laittaa telkkaria päälle ilman, että siellä olisi vaippamainos tai clear bluen claire juttelemassa (onko sitä paljon nyt vai kuvittelenko vain???)
Greippimehua ajattelin nyt juoda joka aamu, katsotaan mihin siitä on.
Foolihappoja tuntuu kehuttavan kaikkialla. Onko niitä siinä raskausvitamiineissa tarpeeksi vai kannattaisiko ostaa ihan erikseen? Saako niitä tavallisista apteekeista? Ja kannattaako miehenkin niitä syödä, näin olen jostain käsittänyt?
PAULITA: Jes, toinen minun ikäiseni joka esikoista yrittää. Tuntuu että "näin vanhana" kaikilla on jo vähintään yksi :)
LINNEA78: Äh, mulla oli hyvät fiilikset sinusta, että plussaisit toukokuisissa. No, jännäillään täällä nyt :)
Ei jaksais odottaa, että täti lähtisi jo menemään... Olin jo niin toivonut ettei tarvitsisi häntä kestittää vähään aikaan.
Heippa :)
Minäkin taidan tänne toukokuisista tipahtaa... "Menkat" alkoi torstai-illalla, tai siis tuhrut, joka on niin vähäistä ettei sidettäkään ole tarvinnut... Testit negaa joten ei ole beibiäkään masussa vielä. Aukeis nyt kunnolla hanat niin pääsis kunnolla toiseen yritykseen! :)
Me ollaan siis myös noin kolmekymppinen pari, ja esikoinen haaveissa. Kumma juttu, miten tuo vauvankaipuu onkin näin lujaa iskenyt, kun sille on antanut luvan! Ennen ei ollut oikeastaan minkäänlaisia tähän suuntaavia ajatuksia, enkä totta puhuakseni olisi itsestäni uskonut tällaista kuumeilijaa tulevan!
Marjamiini, olen ajatellut täysin samalla tavalla kuin sinä! Ollaan sovittu miehen kanssa jo kauan sitten, että elokuusta aletaan vauvatouhut, ja kuvittelin myös olevani syyskuussa raskaana ja jouluna jakavamme uutisen perheillemme :D Ja tässä sitä sit ollaan, hih. Ollaan muuten myös saman ikäisiä ja molemmat tokalla yk:lla! Hauskaa :)
Mä hain apteekista foolihapot, muita konsteja ei ainakaan vielä käytössä. Nyt pitäis vaan rauhottua, ekalla yrityskierrolla kai kuvittelin itselleni kaikki olot ja olin jo varma raskaudesta! Aika pettymys oli kun noi "menkat" alkoi, vaikka tiedänkin että harvoilla se ekasta tärppää! Nyt nokka kohti uutta yritystä, TSEMPPIÄ kaikille :)
Terve jälleen, yövuoroissa hyvä päivitellä tänne :)
en tajunnutkaan viimeksi kirjoitellessa päivän jo vaihtuneen maanantaiksi, joten siis silloin oli jo kp 5 ja nyt tiistaina eletään kp 6/28-46... menee ajat ja päivät ihan sekasi aina yövuorossa :)
Saffelson ainakin niissä vitamiineissa (ihan tavan monivitamiini) pitäisi olla riittävästi foolihappoa, ainakin sen purkin suositusten mukaan ja vitamiinit ostin apteekista. Tilasin netistä erikseen foolihappoa (raskauskeiju sivuilta) ennen kuin hoksasin sitä olevan niissä vitskuissakin... :)
Aplletree ja Marjamiini: kyllä itsekin ajattelin raskautuvani pikkaisen nopeammalla aikataululla... Lopetin tosiaan pillerit jo viime vuoden lopulla ja kyllä omissa ajatuksissani olisin jo näillä näppäimillä jäämässä äitiyslomalle... ei ihan mennyt niin.... :)
En ole vieläkään ennättänyt kauppaan hakemaan sitä greippimehua, ovistikkujakin olen vain ajatuksissani tilannut, mutta en ole vielä oikeesti saanut mitään aikaiseksi... toivottavasti tästä kierrosta ei tule yhtä saamatonta kuin mitä ollut noiden asioiden eteenpäin vieminen :)
Jeps, tällästä tällä kertaa :)
Rima kp 6/28-46 yk 9 ...meniköhän nyt oikein, ei oikein ajatus juokse näin öisin :)
joo enkä sit osannut kirjottaa oikein edes nimimerkkiäsi appletree, sori ;) mitähän muuta vielä meni vikaan =D
Moi! Ilmoittautuisin tännekin mukaan. :)
Olen 25v. ja aviomieheni on 26v. meillä on 1v.8kk ikäinen tyttö. Jonkun aikaa kesti ennen kun tulin raskaaksi, esikoisen kohdalla siis, oli keskenmeno ja sen jälkeen olinkin todella nopeasti uudestaan raskaana. Nyt haaveillaan toisesta! Vauvakuume on kova!
Ovulaatio tapahtuu säännöllisesti ja kierto taitaa nyt olla 27 päivää.
Olen varautunut siihen että tässä voi mennä pidempäänkin, tai sitten ei :D
Pahaltahan se tuntuu pettyä kun menkat alkaa.
Nyt on yk 3 ja kp 2/27
Tsempit kaikille!
Pikapäivitys!
Rima84 en olis varmaan itse ees huomannu kyseistä kirjotusasua nimimerkilleni :D Mä sekoilen itsekin aika lailla, enhän mä noissa toukokuisissa ole ollutkaan, vaan ihan eri ketjussa... Huhhuh! :D
Btw. Greippimehua jääkaapissa ;)
Hei kaikille!
Enpä ole täällä sivustolla ollut vuosiin :)Himpun päälle 30.v ikää ja neljäs lapsi toiveissa uuteen suhteeseen.Aiemmat lapset jo koululaisia ja nyt uutta perhettä perustamassa.
Tänään kp.10/? , YK 1 ja jänskättää :)
Onnea yritykseen kaikille!
Täällä yksi kuumeileva ilmoittautuu mukaan :) Toiveissa olisi ollut saada oma pienokainen jo tällekin vuodelle, mutta eipä ole tärpännyt :( yritys on koko ajan ollut päällä viime vuoden lopulta lähtien ja toiveissa tietenkin joka kierron kohdalla, että tärppi kävisi... Nyt siis elellään kp 3/28-46 ja yk 9 (muistaakseni)... Viimeisin kierto tosiaan venyi ennätyspitkäksi 46 päivään ja täytyy sanoa että toiveet oli korkealla ja lujaa tultiin alas, jälleen kerran... Yksi positiivinenkin testi tuohon kiertoon mahtui, andonin digi antoi positiivisen, mutta kaikki muut negaa ja niinhän siinä kävi, että menkat alkoi :( no joo ei muuta kuin uutta kiertoa putkeen ja onnea ja plussatoivoa :)
RIMA kp 3/28-46 yk 9