Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKUISET 2014***

31.08.2013 |

Pistetäänpäs pystyyn ketju kuumeilijoille joilla toiveissa vauva kesäkuulle! Itsellä ikää 28v ja esikoisesta haaveilemme, toinen yrityskierros pyörähti juuri käyntiin. Mahdollinen laskettu aika osuisi kesäkuun alkuun. Tervetuloa mukaan jakamaan kierron ilot ja epätoivon hetket, vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia sekä etsimään/antamaan vinkkejä! Päivitän listaa sitten jahka meitä on täällä vähän enemmän. :)

Marjamiini kp 1/26 yk 2

Kommentit (452)

121/452 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuijaa87 :ai niin kp 25/35-37 yk 1

122/452 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp27/29 menossa. Laskin eilen väärin. Menkkamaista jomottelua alkanut oleen tänään. En usko siis yhtään raskautumiseen. Talletus tuli varmaankin päivän myöhässä... Eli kp 9, 16, 18, 20... Tuskin ne olis tosta kp9 säilynyt tohon kp15 asti... :/ ääh. Harmittaa jo valmiiksi... Kierrosta kiertoon on niin stressaavaa... Odottavan ja toivovan aika on niin pitkä. Vaikka vasta se yk2 menossa. Mut ei kai sitä kunnon yritykseks voi ees laskee jos ei kohdilleen ajoita talletuksia..

Lintu89 kp27/29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/452 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te kaikki, jotka olette jättäneet e-pillerit pois - olettekohan törmänneet tähän samaan ongelmaan, eli hiusten ja ihon ihan tolkuttomaan rasvoittumiseen? Ennen pesin hiukseni joka toinen tai kolmas päivä, nyt tukka tuntuu rasvaiselta jo puolen päivän jälkeen. Samoin iho tuntuu (ja jopa haisee) tosi rasvaiselta, ja ajoittain tulee oikein meheviä teinifinnejä. Raivostuttavaa!

En huomannut ensimmäisellä luomukierrolla mitään ylimääräistä rasvoittumista, mutta nyt toisella tämä on lähtenyt ihan käsistä, ja finnejä tuli varsinkin oviksen aikaan monta. Kauankohan tästä uudesta teini-iästä tarvii kärsiä? Outoa on, että olen kyllä pitänyt vuosien varrella moneen otteeseen taukoa pillereistä (tyyliin muutama kuukausi-vuosikin), mutta en muista tähän ilmiöön törmänneeni. 

Paulita kp 23/28 yk 2 

124/452 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täällä alkaa porukka lisääntyä! Toivottavasti myös sanan varsinaisessa merkityksessä.. ;) Jänniä aikoja elellään, osa jo kohta pääsee testailemaan ja monella ovis lähellä. Itselläni nyt siis kp 12/29 ja tuntemuksia lähestyvästä ovulaatiosta on ollu nyt pari päivää. Yleensä ovulaatio tuntuu selkeänä kipuna, tähän asti sellaista pientä juilimista, jota en edes kivuksi kutsuisi. Munasolun kasvukipuja? Tänään ollaan miehen kanssa sovittu, että peitot heiluu, huvitti tai ei. Itsellä kyllä oviksen kohdilla halut lisääntyy ihan hurjasti, joten sen puolesta ei ongelmaa. Ois kyllä saattanu tänkin kuun tärppihetket mennä helposti ohi, ellei oltais vähän asiaa suunniteltu etukäteen. Jotenkin niin käsittämätöntä, että ajoitus on niin tarkkaa ja hedelmällinen aika hetkessä ohi..

Nyt kyselenkin teiltä vinkkiä: oletettu ovispäivä on kolmen päivän päässä (la 21.9.). En ole tikuttanut ovista, ehkä sitten seuraavassa kierrossa, jos nyt ei tärppää. Tuntemuksia on kuitenkin nyt selvästi ollut ja kierto päivän tarkkuudella  säännöllinen, joten sen puolesta ajattelen, ettei testejä (ja niistä aiheutuvaa stressiä) tarvita. Kysymys kuuluukin, että pitäisikö tässä touhuilla joka päivä seuraavat kolme-neljä päivää vai olisiko joka toinen päivä sperman laadun ja määrän kannalta parempi? Millainen "strategia" teillä muilla on?

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

125/452 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Paulitalle vielä kommentti: itselläni aikanaan e-pillereiden jäädessä pois ensimmäiset pari kuukautta kierto oli sekaisin ja ihon sekä hiusten rasvoittumista + näppyjä oli paljon. Hormonien tasoituttua pahin ongelma hävisi ja nykyää hiukset joutuu pesemään joka toinen päivä. Näppyjä tulee muutamia silloin tällöin. Luulen, että aika yleistä ja normaalia siis. Itse siirryin hormonittomaan ehkäisyyn jo kolme vuotta sitten eli luomuna olen ollut jo pitkään, vaikka vauva on toivotettu tervetulleeksi vasta nyt. 

126/452 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paulita: kyllä ovat rasvoittuneet ja hikihaisee, finnejäkin on tullut vaikka ikinä niitä ei ole oikein ollut... nyt on :D.... ikinä en ole deodoranttia tarvinnu käyttää niin nyt on pitänyt suitsuketta laittaa ja meinaa senki lämpi tulla... 

Lintu98: eikös kiinnittymiseen ym. kuulu se menkkamainen jomotuskin...?

Mulle joku muutenkin vois hiukan valaista sitä että kuinkas se nyt oikein menee tämän oviksen kanssa touhuaminen... kun viimeksi kun lapsi sai alkunsa oli mulla muutenkin ongelmana kramppimaiset kivut jotka tuntuivat kuin olisi puukolla pistetty keskelle alamahaan ja niitä munasarja kipuja, en mä tiennyt oviksesta mitään ahkerasti vaan lemmenpuuhia harrasteltiin...enkä kyllä tiennyt olevani edes raskaana kun vasta sitten kun ihmettelin miksi en pussikeitoista huolimattakaan laihdu ja meinasin kuolla rappusia ylösnoustessa kun hengästyin sekä se että yövuorn jälkeen yökötti... ja senkin pistin liian tupakan polton syyksi... 

Mutta nyt en ole koko ovista edes ajatellut ja nyt kun mies sitten halusi räjäyttää tuonne lemmenluolaan niin päätimpä laskea ovistestillä josko mahdollisesti ovis olisi ollut ajankohtainen koska limaisuutta oli ja puputus halutkin pilvissä asti :D Mutta kun meikäläisen kierrot on mitä on... kp35-37 niin melko vaikea on mun laskea se n.14pv siitä menkkojen alusta taaksepäin... metkujen ovistestillä oli shutkot helppo saada oviksen oletettu aika selville kun sinne laittoi ne kolmet viimesimmät menkat aloituspäivineen... ja se myös laski kierron pituudeksi  35pv....ja parhaan hedelmällisen päivän 16.9.... tämä itse tapahtuma (petipuuhat) oli 14-15.9 välinen yö.... jotenka mites se nyt sitten mahikset vois olla korkeet ja siittiöillä ei kauaa mene kun ne saavuttaa munanjohtimet ja siittiöt säilyy 1-5pv hengissä---> sittenkö siitä menee n. 5pv että ne pääsee sinne munasolun sisään ja kiinnittyy kohtuun??? Vai...??? nyt on mulla tämänpäivän ollut menkkamaista jomotusta alavatsalla ja hiukan vasemman puolen munasarjoissa nippaillu sekä vasemman puolen nivuseen pakotti ja turvotuksen tunnetta, sekä valkovuotoa hiukan runsaammin... ehkä henkisistä syistäkin hieman etova olo, johon syöminen on auttanut :) psyyke hajoo kun miettii ja kuuntelee itseään :D (onneks mies ei ole kotona). niin joo... siis onko se laskeminen ihan noin yksinkertaista??  vaikka ei se kyllä todellakaan ole yksinkertaista... mulla pitäis alkaa menkat nyt ensviikolla 23-29.9 välisenä aikana, sunnuntasin on edelliset alkaneet.... 

en mä erityisesti nyt liikaa mielestäni stressaa tästä asiasta, mietin vaan välillä... ja mullekkaan nää menkat ei ole koskaan olleet itsestään selvyys kun tulleet ja menneet miten sattuu... mutta jos ei nyt tapahdu se ihme että ajoitus olisi ollut sattumalta juuri oikea niin ei se haittaa... keretään me lasta yrittää vielä monta kertaa... niin ja muutes... edellinen lapsi sai alkunsa primolut kuurin ensimmäisestä kierrosta :) tehokkaat on ne pillerit.. ei kerenny tulla kun yhdet menkat ja sitten ei enää tullutkaan... 

127/452 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin ja kp26/35-37 olis menossa... :D olispas muuten ollut mielenkiintoista tikuttaa se ovis kun olis älynnyt ja tiennyt tuon miehenkin miettineen noita lapsenteko asioita näinkin pitkälle :) ens kerralla sitten jos ei nyt tärppää... vaikka mies oliskin töissä silloin niin mielenkiinnosta sen haluun testata...

128/452 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin ja tuosta että ollaanko yhteistuumin lasta tekemässä vai enemmän yksipuolisesti niin meillä se meni niin että kokeilun halusta halusin jättää pillerit pois (näen voisiko menkkani tulla säännöllisesti ilman pillereitäkin nykyään), ilmoitin asian miehelleni (muutes lopetin pillerit ihan huvikseen). sain lopettamisen johdosta elämäni paremmaksi ja seksihalut tulitakaisin ym. ym. ja seksikin sitten toki lisääntyi siitä 2-3x vuodessa--> 1-3x viikossa touhuksi... ja sitten tuli lapsikuume vahvemmaksi... mies yritti vähän jarrutella että tehdään sitten kun talo on valmis (kun asutaan nyt vähän alkeellisissa oloissa tää rakennus aika)... no sitten se haluski jo vissiin nyt ruveta kokeilee... ei se ole siitä sen enempää puhunu eikä kyselly, muutakuin hetkee ennen kysäs haittaako jos tulee sisälle??? no... kyllähän se tietenki sopi ja vasta jälkeenpäin tajusin mitä se vissiin tarkoitti... ei se ole senkään jälkeen asiasta mitään maininnut??? mulla on melko outo mees :D <3

129/452 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osui vaistoni oikeeseen, ei vieläkään tärpännyt. Tosin se oli odotettavissakin. Hö h. Seuraavaan kiertoon vaan, kesäkuun puolella se kuitenkin pysyy... Tästä olisi ollut la 1.6.

Seurailen siis taustalla ja ilmoittelen sitten taas lähempänä kuinka kävi :D

Niin ja pillereiden lopettamisen jälkeen mulla alkoi varsinainen teini-ikä. Ihan järkyttävää!!! Finnejä, mitä ei tosiaan oo sitten yläasteaikojen jälkeen ollut.... 

Ja myös kierto muuttuu kokoajan. Aluksi oli 35 ja kierto kierrolta se on tullut alaspäin, nyt keskiarvo on jo tuo 28...

Lintu89 kp1/28

130/452 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana Kyllä mie silloin aikanaan ku menetin toisen puolen kysäisin gyneltä, mutta eihän sitä enää tarkkaan muista mitä se silloin sanoi. Muistaakseni just jotain siihen liittyvää että saattaa toimia joka toinen kk tai aktivoituu toimimaan useammin. Tai eihän sitä tiedä vaikka mulla ois aina ollut tää puoli aktiivisempi, pääasia että toimii.

Sen muistan että jos ois tuhoutunu vain munajohdin, niin silloin munasolu voi kulkeutua vatsaontelon kautta toiselle puolelle. 

Nyt kun aloin pohtimaan, niin ei toi munajohdin voi tukossa olla, sillä olen kohdunulkoisen jälkeen saanut keskenmenon muuan vuosi sitten. Varmaankin ikä tekee tepposia. Nyt alkaa taas usko palautua, kyllä me se rakkauspakkaus vielä saadaan. Ootellaan vielä pari-kolme kiertoa jos ei tärppää ja sitte otan yhteyttää tk:hon. 

131/452 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tänne ei mitään uutta. Ovis oli ja meni ja hyödynnettiin ihan kivasti. Clearblue digitaalisella testasin. Eipä tässä mitään oireita ole vielä ilmaantunut.

Tsempit muille!

Lindaliini kp?/ 26-27

132/452 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! 

Pakko tulla heti kertomaan että sain eilen postista sen ihanan paketin. Siis kerroin aiemmin että oon tilannut jo Vauva-lehden ja sen johdosta joku kirjakerhon nainen soitti mulle ja tarjos tutustumispakettia vauva-lehden tilaajille hintaan 9,90€. Päätin sitten kauheessa kuumeilussa ottaa sen ja eilen se tuli mulle. Voin sanoo ettei se ainakaan helpottanu tätä kuumeilua yhtään! :D

Sieltä tuli siis kuus kirjaa, pyyhe ja pituusmitta. Ensimmäisenä kirjana tuli Nalle puhin pieniä iltasatuja kirja. Se on tosi ihanan näköinen, helppoa tekstiä ja söpöjä värikkäitä kuvia. Jopa 105 sivua luettavaa. Sitten tuli Disneyn Riemukkaat sävelet kirja. Se on kovakantinen ja siinä on vaan muutama sivu ja rivinverran tekstiä sivulla aina. Tarkoitettu siis ihan pikkusille :) Kestää kuulemma pienet maistelutkin nuo sivut <3 

Sitten oli joku paketti jossa oli kolme kirjaa ja äänimoduuli. Sen saman äänen saa niihin jokaiseen kirjaan ja niin niistä saadaan äänikirjoja. Nekin on kovakantisia ja pieniä. Ne on Disneyn prinsessakirjoja: Auroran uni, Arielin ääni ja Prinsessojen lauluja. Tosi söpöjä :) Sitten oli sellainen pehmeä lelukirja jonka voi ripustaa vaikka pinnasänkyyn kiinni. Se rapisee ja siinä on kilisevä kuutamo. Tarkotettu siis ihan vauvalle :) Toi vauvapyyhe oli Disneyn Dumbo pyyhe. Se oli hupullinen ja varmasti tosi kätevä. Tuskin maltan oottaa että saan vielä sen vauvankin joka tota voi käyttää... Sitten oli seitsemän kääpiötä pituusmitta 150cm asti. Sen voi laittaa aluksi hoitopöydälle ja sitten vaikka seinälle. Tommonen kiva paketti tuli mulle ja maksoi vaan vajaan kympin. 

Muuten tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Paitsi ovis lähestyy ja hedelmällisimmät päivät alkaa tänään laskurin mukaan. Tänään siis kp 13 ja tässä kierrossa ollaan puuhailtu noin joka toinen päivä. Ne päivät pitäs sattua sopivasti ovista ennen, sen aikana ja jälkeenkin. Toivotaan että tää olis se meidän kuukausi ja kaikki menis nappiin :)

Tsemppiä myös muille! <3

Vauvakuumeilija, kp 13/28-30, yk 10

133/452 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille,

Vakaasti lupasin itselleni että en roiku tällä palstalla enkä kirjoittele tänne. Kuitenkin muutaman päivän välein olen teidän kirjoituksianne lueskellut ja nyt päätin itsekin kirjoitella. Aikaisemmin olen muutamia kertoja kirjoitellut nimimerkillä "Siirinen" mutta nyt jostain syystä tää sivusto ei sitä hyväksynyt... 

Elikkäs omaa taustaa: Olen 23v esikoisesta haaveileva. Ilman ehkäisyä ollaan oltu yli vuosi mutta varsinaista yritystä takana n. 9kk. Keväällä sain plussatestin, joka päättyi kuitenkin varhaiseen keskenmenoon. Vaikka raskaus oli hyvin, hyvin alussa, niin tuntuu että asia kalvaa mieltä edelleen. Oireita ehti kuitenkin olla ja yhtäkkiä kaikki vaan katosivat ja alkoi runsas vuoto.  

Nyt kp 24/28-35. Vatsassa tuntunut oudolta jo useamman päivän ajan, mutta toisaalta niin tuntuu jokaisessa kierrossa. Talletus on ollut kp 9,13, ja 17 joten en hirveitä toiveita elättele tälle kierrolle....

Välillä tuntuu että tekisi mieli unohtaa tämä koko vauvakuume mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Ajoittain mieli on todella ahdistunut ko. asiasta ja tuleva pelottaa. Ehkä näitä tuntemuksia korostaa koettu keskenmeno. 

Tällä kertaa vaan omaa napaa. 

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3 

134/452 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipparallaa!!! täällä on niin outo olo vatsassa ja päässä ja joka kohdassa. hyvin vähäistä veristä vuotoa on tullut kirkkaan liman seassa että mitä ihmettä??? :O 

iltaa kohden nyt vuoto on hävinnyt kokonaan... vatsassa paineen tunnetta lisäksi sellainen menkkamainen jomotus, sekä sellainen nippailu vasemmalla puolen... tunne alkoi jo eilen illalla.... keitin ruoaksi makarooneja ja paistoin jauhelihaa,,, ne haisi ihan kuorimattomilta keitetyiltä perunoilta... söin kuitenkin vaikka maistuivat suussani kummalle... poika kyllä tykkäs. :D väsyttää ihan sikana ja hengästytti tuokin ruoan teko kun sipulia pilkoin. :D kp 27/35-37 menossa 

ärsyttää kun pääsee vasta viikon päästä testailee raskaustestiä... epäilykseni raskaudesta kerrottua miehelleni, joka oli töissä sanoi hän vain että "aijaa"... ei kuulunut perkellettä niinkuin ensimmästä plussatessani :D mutta toki hänelle sanoin että ei todellakaan ole varmaa että voihan tämä johtua ihan siitäkin että asiaa olen niin paljon ajatellut. 

kiva kuulla että toisillakin tuntuu oudolta mahassa...ja toisilla peitot heiluu kohta ja lujaa :D kiva lintu89 että laskettu aika säilyisi kesäkuulla jos vielä seuraavassa kierrosta tärppäisi. :D

135/452 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaahan mitäs tämä tarkottaa tai mitä pitäis ajatella. Tein äsken raskaustestin predictor early klo.6.30 vessassa olin kyllä käyny 4.30 joten 2 tuntia kerkesin pidättää nukkuessani. No heti pissin jälkeen kun kun kallistin testin niin siihen isoon ruutuun piirtyi tosi vahva plussa viiva ja sit myös testi ikkunaan. Noh nappasin testin mukaan ja katsoin sitä hetken kuluttua niin viiva haalistuu ja lopulta hävisi SIIS TÄH! Tänään kp. 27/ ? Eka luomukierto vuosiin,joskus ollu joku 35 päivää. Kummallinen juttu musta,mutta jospa joku tietäis. Kiitos jos joku vastailee :) Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinsa ja erityisesti jännäilijöille kärsivällisyyttä nää päivät on piiiiiitkiä.

136/452 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matildav: Tuo sperman laadun säilyminen on hyvin yksilökohtaistakin. Meillä on pyritty juuri ennen oletettua ovista pitämään 3-4 päivää taukoa ja sitten voi taas pupuilla vaikka päivittäin, jos siltä tuntuu. Ollaan siis ajateltu niin, että kun se ensimmäinen "lasti" on laadukkaampaa, niin sen tarkemmin ei ruveta laskelmoimaan asian suhteen.

Johanna: No siinä olet kyllä aivan oikeassa, että pääasia, että se munasarja toimii, vaikka toimisikin sitten harvemmin. :)

Huhhuijaa: Kyllähän pientä vuotoa voi esiintyäkin. Se taitaa olla hyvinkin tavallista.

Emilia: Jos se plussa pysyi kuitenkin sen "testiajan" (onko se nyt luettava 5 minuutin sisällä tms), niin kyllä se silloin plussalta kuulostaa. Mutta jos se hävisi jo tuossa 5 minuutissa, niin sitten en tiedä mitä se tarkoittaa.

ON: Olen nyt parina aamuna testaillu Clearbluen hymynaamatestillä ovista ja vielä tänäänkin antoi negatuloksen. Ajoituksen puolesta tämä kuulostaa niin hyvältä! Maanantaiaamuna on ultra, jossa niiden pitäisi pystyä havaitsemaan ovuloinnin vaihe ja näin ollen vaikka huomisaamuna jo plussaisi, niin maanantaiaamuna pitäisi vielä ultrassa näkyä havaintoja ovuloinnista ja lisäksi, jos osaan sitten kertoa sen LH-huipun ajankohdan, niin ei pitäisi olla ongelmaa alkionsiirron kanssa. Ai hitsit, että olen innoissani tästä, jos olisi edes mahdollisuus saada kyytiläinen ensi viikolla!! Mikäähän ei tietysti takaa, että alkiot kestää sulatuksen, mutta murehdin sitä sitten, jos niin käy.

Ovisoireita kyllä on. Valkovuotoa tulee ja vatsaa nippailee. Olinkin varma, että tänä aamuna pärähtää hymynaama testiin, mutta ei vielä kuitenkaan. Halutkin on korkealla, joten odotan jo nyt iltaa, että pääsisi miehen kanssa hieman pupuilemaan. ;)

Marjana kp 12/28-30 yk 3,5v.

137/452 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Mie putosin tuolta toukokuisista tänne kun kaikista kuvitelluista oireista ja toiveista huolimatta menkat alkoi yöllä. No, ensimmäinen yrityskerta menossa, edelliset menkatkin loisti poissaolollaan pillereiden aikana (tuli jotain tuhrua päivän verran), joten ehkä parempi näin, helpompi laskea lasketut ajat jne. Lisäksi, tällä olisi ollut kahta päivää vaille sama la kuin esikoisella, eipä tule nyt samaan kuukauteen synttärit:) Mutta nyt en elättele turhia toiveita! (niin varmaan :D) Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta heti pillereiden lopetuksen jälkeen.

Eli mie olen kohta 25v ja mies 27. Opinnot minulla gradua vaille valmiit ja mies työelämässä.  Minulla on entisestä avioliitosta tytär 1v4kk ja miehelle uusi tulokas olisi ensimmäinen. Molemmilla aivan hirmuinen vauvakuume:) Mies taisi nytkin olla pettyneempi kuin mie..

Nyt vain odotellaan, että menkat loppuu ja ovis tuli viimeksi jossain kp 16 paikkeilla, joten sitä odotellessa:) La olisi menkoista laskettuna 27.6.2014.

Plussatuulia kaikille!

Khalemeon kp1/29 yk2

138/452 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa että tänne tulee lisää porukkaa. Harmi tosin niille jotka tuli toukokuulta. Itsellä jännittää kamalasti, töissä tuntui todella omituisia tuntemuksia alavatsassa. Ihan kuin olis menkat tulossa, mutta kun ei ne vielä oikein voi tulla. Saattaa olla oman pään sisäisiä toiveita jotka muuttaa fyysisiksi tunteiksi, mutta toivon silti parasta.

Ja greippimehuksi itsekin valitsin valion mehun, on muuten hyvää. Sen kanssa maistuu vitamiinipillerit ja muut foolihapot :) Namskis.

139/452 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hyppään toukuisista tänne, aamu kun alkoi toteamalla että menkat on alkanu! :/

Eli oon 24v nainen ja mies samanikäinen! Ensimmäistä yhteistä lasta yritetään, miehellä on jo ennestään yksi lapsi!

Tämä siis tulee olemaan toinen yrityskerta, jospa tällä kertaa onnistaisi! :)

peukkuja pystyyn ja tsemppiä kaikille!!

A-M kp 1/29 yk 2

140/452 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa ! Oon kyl lueskellu teijän kirjotuksia, mut en oo itte mitään kirjotellu ku ei oo oikeen mitää kerrottavaa. Tarkotus oli pupuilla joka toinen päivä tässä kierrossa. Aluks suunnitelma toimi, mut välillä on venähtäny 3-4 päivää ku ei oo vaan yksinkertasesti huvittanu jne.. Toivon vaa kovasti ettei ovis oo menny hyödyntämättä.. :/ 

Bellapikkuinen, täällä ois yks heppatyttö :D oon ajatellu, et sit jos ja kun joskus sen plussan testiin sais nii ekal kolmanneksel jos ratsastais rauhallisesti, koulu vääntöä tai maastolenkkejä, mut esteet jättäisin heti pois.. Jostain oon lukennu nii on sanottu et ekal kolmanneksel on viel "turvallista" ratsastaa, koska tuleva perheenjäsen on niiiiin pieni vielä, ja se on niin hyvin suojassa kohdussa, että pienet kolaukset ja tömähdykset ei haittaa.. Tiiä sitte.. Jostain kans lukenu et jotkut on ratsastanu vielä toisen kolmanneksen loppuun asti. Mut niin kauan ku se ittestää tuntuu hyvältä ja ois luotettava hevonen. Mikään hevonenhan ei ole 100% luotettava mutta kuitenkin.. 

Itse siis ajattelin ekan kolmanneksen ajan ihan normaalisti ratsastella, mut vähä rauhallisemmin ja varmaanki sen jälkee jättää ratsastelun kokonaan. Onhan niitä muitakin tapoja liikuttaa hevonen :) mulla on vuokrahevonen ja käyn normaalisti 2-3krt/vk ratsastelemassa, minkä töiltä ehtii, 3-vuorotyö ku on välil vähä sanonko mistä.. :D 

Mutta siis, ei täällä päin mitään ihmeellistä vielä. En vaan tiedä et pitäskö niitä menkkoja oottaa sen 32pv kierron mukaan, vai sitte edellisen 45pv kierron mukaan ku ressaamalla sain niitä menkkoi siirrettyy.. :/ 

"oireita" ei oo oikee ollu, tai no palelua ja flunssanen olo, tiiä sit oonko vaa kipeeks tulossa. Väsyttää kamalasti ja valkkaria tuntuu tulevan entist enemmän. Mut katsellaan nyt sitte.. Koskakohan uskaltais ees koittaa testailla ?

Jansku20. Kp25/32-45? Yk3