***KESÄKUISET 2014***
Pistetäänpäs pystyyn ketju kuumeilijoille joilla toiveissa vauva kesäkuulle! Itsellä ikää 28v ja esikoisesta haaveilemme, toinen yrityskierros pyörähti juuri käyntiin. Mahdollinen laskettu aika osuisi kesäkuun alkuun. Tervetuloa mukaan jakamaan kierron ilot ja epätoivon hetket, vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia sekä etsimään/antamaan vinkkejä! Päivitän listaa sitten jahka meitä on täällä vähän enemmän. :)
Marjamiini kp 1/26 yk 2
Kommentit (452)
Onpas tänne tullut taas paaaljon kirjoituksia. :) Itsellä on hieman ollut kiireistä aikaa tässä juhlien järjestämisten yms suhteen.
Linnea: Onpa harmi, että mies onneton on juuri silloin väsynyt, kun pitäisi peittoja heilutella. :/ Tottakai niitäkin hetkiä sattuu. Varmaan monella on välillä mennyt ovis hukkaan jomman kumman väsymyksen takia, mutta ymmärrän kyllä tunteesi. Itse myös pyrin, että oviksen hetkellä peittoja heilutellaan, vaikka vähän väsyttäisikin. Meillä on toki taustalla myös niin monta lääkekiertoa, että olen ihan miehelle sanonut, että jos minä popsin näitä lääkkeitä, niin oviksen hetkellä on peittojen heiluttava, koska en tosiaan huvikseen halua lääkkeitä käyttää. Meillä on siis ongelmana ollut miehen vuorotyö, jonka takia välillä on pitänyt jomman kumman tinkiä oikeasti yöunistaan.
Jonsteri: Olet kyllä oikeassa että tässä ajassa ehtii käydä kaikki nuo luettelemasi tunteet läpi. Ei kai sille mitään voi, että välillä tulee huonompia kausia fiilisten suhteen. Eniten minua kyllä huolestuttaa se, että nykyisin on muuttunut hieman katkeraksi tämän asian takia. Lähipiiriin vauvauutisia on todella vaikea ottaa vastaan ja reagoida niihin onnellisesti... Olenkin yrittänyt välttää niitä tilanteita, että joutuisin kovin kauaa raskaus- ja vauva-asioista puhumaan kenenkään kanssa, kun tulee itselle vain paha olla. Mutta toivotaan tosiaan nyt plussaa niin meille pitkämatkalaisille kuin tottakai kaikille muillekin. :)
Ampperi: Pahoittelut keskenmenosta! :( Nuo on aina surullisia uutisia. VOimia teille molemmille ja tsemppiä uuteen kiertoon.
Saffelson: Minä uskon kyllä, että sillä yhdellä munasarjalla pärjää vallan mainiosta. Eihän se kroppa kuitenkaan yleensä ovuloi kuin jommalta kummalta puolelta per kierto. :) Se testi voi tosiaan näyttää plussaa useammankin kerran, kun LH-huippu on vielä päällä, mutta kannattaa ensimmäisestä ovisplussasta laskea se ajankohta. Silloin aikaa on yleensä se 2 päivää peittoja heilutella, kunnes ovis tulee päällä. Olen kyllä huomannu omalla kohdallani näissä eroja. Mammaksin ovistestit antavat minulle LH-huipun niin myöhään, että jos saan ovisplussan aamulla, niin saatan ovuloida jo saman päivän aikana. Siksi olen itse turvautunut noihin Clearbluen hymynaamoihin, jotka antavat juuri sen pari päivää ennen ovisplussan.
Vauvakuumeilija: Sinä olet tosiaan nyt innostunut vauvakuumeesi kanssa :D Kerrohan sitten mimmoinen paketti sieltä postista tuli. Ja älä missään nimessä menetä uskoasi. Täytyy yrittää muistaa, että stressi ainakin vain pahentaa asiaa ja hidastaa raskautumista.
ON: Kierto olisi nyt siinä vaiheessa, että olen syönyt Clomifen-kuurin loppuun tänä aamuna. Nyt odotellaan vaan, että ovistikut tipahtaa postilaatikosta. Aloitan varmaanki torstaina tikuttamaan ovista. Ensi maanantaina sitten ultra ja sen perusteella kuulee päästäänkö pakastealkionsiirtoon. Huh, hieman jännittää. Nuo Clomit yleensä lyhentää minulla kiertoa (mikä onkin tarkoitus), joten jännittää tuleeko se ovis jo ennen tuota maanantain ultraa. Siksi hoitajan kanssa sovittiinkin, että aloitan tikuttamaan ovista, että olisi lääkärillä kertoa se informaatio, milloin ovistesti on plussannut, jos se tapahtuu jo ennen ultraa. Silloin voisi olla vielä mahdollisuus päästä siirtoon, vaikka ovulaatio olisi ehtinyt tapahtua jo aiemmin. Ne kai haluaisi siinä ultrassa nimenomaan nähdä sen follikkelin, että voisi arvioida siirtoajankohdan paremmin.
Mutta jännä viikko siis edessä odotella tuota ultrapäivää! :)
Mukavaa viikonalkua kaikille kuumeilijoille!
Marjana kp 8/28-30 yk 3,5v
Täällä ainakin peittoja heilutettu eilen.. Tänä aamuna edelleen ovistesti plussa..vielä tänäänkin yritetään tehdä talletuksia..toivottavasti on ajoitettu oikein :)
Taas täällä pikavisiitillä ennen töihin lähtöä.
Nipa, ihan totta, että se lorahtelu saattaa olla oire, mut saattaa olla olemattaki. Niinku moni muuki "oire". Samoja oireita tuntuu sekä plussa- että negakierroissa, mut aina haluais uskoa niiden johtuvan raskaudesta. :)
Mä en sit voinu olla ostamatta o-testejä. Testasin tänä aamuna, ku seksuaalinen halukkuus on kasvanu ja nippailee alamahaa. Tuli jo melko vahva toinen viiva. Yhtä vahva ku rfsu:lla oon saanu vahvimmillaan. Toi oli siis pregcheckin testi. Eli sillä luulisin bongaavani sit muutaman päivän päästä kunnon ovisplussan! :D
Nyt kiireesti töihin, etten myöhästy.
Emotar 8/28
Pahoittelut joukkoon tippuneille toukokuisille sekä keskenmenon kokeneille <3
Täällä on hyvä henki ja kohta alkaa plussaukset, eikös juu!
ON: Voi tätä mieltä, käsittämätöntä. Vaikka tiedän että oikeasti raskautumiseen 4päivää ennen mahdollista ovulaatiota mahdoollisuudet ovat häviävän pienet, alkaa oma mieli askarrella josko kuitenkin. Oireita ei nyt oikein ole, mutta valkkaria on valahdellut, tätä ei viime kuussa ollut. En silti usko että raskaana olisin, mutta nämä päivät kuluu niin hitaasti. En ole ostanut edes testejä, yritän nyt ottaa iisisti.
Mies ei ollut ihan ymmärtänyt mun hienovaraista vihjailua oviksesta. on se jotain tietoa itsekin kaivanut kun puhui testeistä (eli ovistesteistä). On se kuitenin naisen näkökulmasta eri juttu kun on ne omat tuntemukset. laskennallisesti olisi ollut ovis vasta su mutta merkit oli niin selvät jo torstaina.
Linnea kp16/28 (voiko näitä edes yrityskerroiksi kutsua?)
tarkoittaako dpo sitten oviksesta laskettuna? sitten olisi dpo4 (?)
Moikka kaikille!
Siirryn tuolta toukokuisista, täti saapui punaisella vaunullaan lauantaina pienenä tuhruna, avaten hanat sunnuntaina 15.pvä. Harmittihan se. Mutta uutta putkeen vaan:)
Olen siis 29 ja ukko 37. Toista olis yrityksessä. Ja periaatteella, tulee jos on tullakseen, mutta minun puolelta vissiin vakavampana yrittämisenä:D onko muilla muuten miten yrittäminen, onko yhteistuumallista vai enemminkin yksipuolista?
Esikoinen sai alkunsa tulee jos on tullakseen periaatteella, mutta ehkäisyn jättämisestä raskautumiseen meni 1,5 vuotta. Nytkään ei ole mitään ehkäisyä ollut käytössä esikoisen synnytyksen jälkeen, ja esikoinen kohta 3v. Ja kovasti toista odotellessa..
En oo tikutellu oviksia enkä juonu greippimehuja. Normivitamiinit käytössä, missä kuiteski oikea määrä foolihappoa. Nyt oliskin mielenkiintoista tietää, paljonko juotte greippimehua päivässä ja missä vaiheessa kiertoa? Ja ne ketkä tikuttelee oviksia, minkämerkkisillä testailette, millon testaamisen alotatte?
Kovasti yritän tarkkailla omaa kehoa, mutta vaikeaa epäsäännölisen kierron takia..
bubObubo kp3/26-34 yk1 ihan tosissaan:)
Hei, pikainen kysymys... Mitä greippimehua olette juoneet? Lähimmässä S-Marketissa oli näköjään vaan yhtä merkkiä (Rybb& Deckers). Onko merkillä väliä?
Saffelson: En tiedä tilastoja, mutta normaalistihan sitä ovuloi (yleensä ainakin) joka toinen kk toiselta puolen, niin eikös sitä silloin tsäänsit pienene 50%:lla? Mutta itselläni ainakin toi ainokainen on aktivoitunut ja ovulaatio on tapahtunut lähes joka kuukausi.
Mietin vain omalla kohdallani että voikohan toi munajohdin olla tukossa.
Moikka taas :)
Marjana: paljon tsemppiä tähän viikkoon teille ja toivotaan, että pääsisitte pakastealkionsiirtoon tässä kierrossa <3
Bubobubo: pahoittelut tippumisesta, tervetuloa joukkoomme ja tsemppiä uuteen yritykseen :) Itselläni tuo kuume on ollut jo aika pitkään, useamman vuoden. Mies tuli hieman perässä ja yhteistuumin päätettiin luopua ehkäsystä viime vuoden lopulla. Siitä saakka ollaan toivottu lasta joka kierrosta, uskon että molemmat toivoo sitä yhtä paljon. Emme kuitenkaan ole yrittämällä yritetty, ei olla bongailtu ovista, ollaan vaan nautittu toistemme seurasta ja toivottu että riittävästi olisimme peittoja heiluteltu... Ehkä molemmat olimme siinä uskossa, että raskautuminen tapahtuisi nopeammin... nyt ehkä alkaa hieman epätoivo iskeä molempiin ja mietitäänkin ajoittain missä vika, mutta sit taas unohetaan koko asia ja annetaan vaan mennä... voi olla että itse otan ehkä enemmän painetta tästä asiasta :) huh, kun pitkä selostus... :)
Jonsteri: Itse vasta aloitin greippimehun juonnin tässä kierrossa, merkkinä alkuun oli Rybb&deckers ja nyt ostin Tropicana merkkistä... en osaa sanoa onko eroa, ihan ok molemmat nyt kun on tottunut... Alkuun maistu kyllä ihan kaamealle :) Sen kummemmin en tiedä olisiko tuolla merkillä väliä?!
ON: noniin, nyt sit on tilattu ovistestejä, clear bluen digitaalisia 20 kpl (luulis riittävän) ja samalla tietysti muutama raskaustestikin :) että niitä ootellessa... tosin ovistestit otan käyttöön vasta ensi kierrossa, vaikkakin toivon että saisin jättää ne kaapin pohjalle kokonaan eikä ensi kiertoa tulisikaan :)
Rima kp 19/28-46 yk 9
Heippa!
Marjana, kiitos tsempistä. :) Olen niin kauan seurannut tätä palstaa, että todella toivon onnea teille tälle kuulle.
Jonsteri: minä juon Valion hedelmätarhan verigreippi-greippimehua, se löytyy kaupoissa kylmäkaapista. Olen juonut nyt tässä useamman kuukauden jo pari lasia päivässä, kun se on niin hyvääkin.
Ihmeellisiä tuntemuksia, ihan kuin ovis olisi. Tosin sen ei pitäisi vielä olla lähelläkään, kierto kun on lähemmäs 40 päivää aina. Nyt vasta kp 13. Jaa-a. En ostanut ovistikkuja tälle kuulle, se oli niin stressaavaa pari kuukautta sitten. Olisi pitänyt sittenkin ostaa! Kuka näistä oireista nyt selvää ottaa... :)
Ampperi 13/39
JOHANNA81 n juuri näin olen minäkin järkeillyt..
Kyllä nyt melko varmana bongasin oviksen, lauantai ja sunnuntai oli vahva viiva. Molempina päivinä pupuiltu, että toivotaan nyt parasta vaan. Ei muuta voi :)
On vähän hävettänyt kun on pitänyt ihan vongata molempina iltoina... Ja pieni riitakin saatiin siitä pystyyn. Yritin selittää, ettei nämä nyt ihan odottele koska tekee eniten mieli... Äh.
Ihan pikaisesti otan kantaa tuohon greippimehu asiaan :) Itse juon Valion hedelmätarhan verigreippi-greippi mehua. Sen täysmehupitoisuus on muistaakseni 100%, kun taas esim. Rybb&Deckersin taitaa olla muistaakseni 40%. Näin ollen olettaisin että tästä Valion mehusta riittää pienempi määrä päivittäin. Itse juon päivittäin lasillisen, varmaan noin 2dl. Olen ottanut tavaksi juoda lasillisen heti aamusta ettei pääse unohtumaan. Ja juon läpi kierron, muutoin unohdan :)
Nipa87 kp 22/28-37 yk 3
Haaveissa neljäs: Hyvältä kuulostaa ajoitus!
Emotar: Nyt vaan peitot jo heilumaan, jos noin lähellä ovisplussaa ollaan. :)
Linnea: Juu dpo on päivät oviksen jälkeen.
Bubobubo: Meillä oli alkuvaiheessa yritys enemmän sellaista, että minä huolehdin ajankohdista ja houkuttelin miehen sänkyyn oikeaan aikaan, mutta en puhunut oviksesta yms. Sitten kun tämä on mennyt vakavammaksi, kun raskaus ei alkanutkaan, niin kyllä asiasta on tullut täysin yhteinen projekti. Jossa tuntuu mies tällä hetkellä kärsivän enemmän tästä tilanteesta...
Jonsteri: Muistelisin, että tuo Rybb&Deckers sisältää paljon sokeria ja joskus tällä palstalle pääteltiin, että Valion greippimehu olisi järkevämpi valinta. Se löytyy kylmähyllystä.
Johanna81 ja Saffelson: Ootteko ikinä lääkäriltä kysyneet tuota ovulointi asiaa, jos on vain yksi munasarja? Luulisi elimistön olevan niin nokkela, että ovuloisi sitten vain siltä olemassa olevalta puolelta. Ja tosiaan esim. minähän ovuloin useammin oikealta kuin vasemmalta puolella. Jos vaan muistan ja ehdin, niin minä kyllä kysyn tätä asiaa maanantaina lääkäriltä! :)
ON: Oma napa nippailee! Apua, en minä vielä sitä ovista halua paikalle. :D Aloitan varmaankin huomenna tikuttelun ihan varmuuden vuoksi kuitenkin. Voihan se olla, että follikkelin kasvuvaihe vaan aiheuttaa nippailuja. Nuo Clomit kuitenkin aktivoi minulle yleensä kasvamaan kerralla 2 follikkelia, niin tokihan se tuplaa nippailutuntemukset. :) Mutta osui se ovis mihin tahansa, niin pyritään peittoja heiluttelemaan nyt säännöllisesti, koska kyllähän nuo Clomit parantaa luomuraskaudenkin mahdollisuutta, jos ei pakastesiirtoon päästäisikään.
Marjana kp 9/28-30 yk 3,5v
Huomenia!
Harmillista, että niin moni toukokuinen putosi, mutta hienoa, että täällä porukka lisääntyy. Kesäkuu on varmana mahtikuu saada oma pikkuinen,joten valtavasti onnea matkaan kaikille!
Itse täällä kärjessä vedän jo kp.24\? yk.1.Pitkäkierto muistaakseni ollu mulla, nyt pillerit ollu käytös 8.v ja eka luomukidrto et saa nähdä. Nännit ollu tosi kipeet kp.19 lähtien ne jotenki törröttää punertavina kuin valmiina vauvan suuhun :D ja kosketus arkuuden lisäks vihlaisuja välillä niissä,mut ihan vähän vaan. Jotain tuntemuksia vatsalla, flunssaa, kaamee ruokahalu, mut jotkut asiat ei maistu yhtään kuten suklaa yäks vaik yleensä oon koukussa siihen. noh tän kierron jälkeen tiedän et joka nää on raskaus oireita tai sit jos ei no et seuraavana ei tartte kuvitella näiden tarkottavan mitään. Lähinnä tää nänni juttu on todellinen oire joko raskautumisesta tai sit ekasta luomukierrosta hormoneineen :) . Mites onko muita jotka jo mahdollisia raskausoireita pohtii???
Sitten oli niitä jotka ekaa yrittelevät ja lehttiä oli tilattu ym. IHANAA MÄ NIIN MUISTAN TON JUTUN 14.V SITTEN KUN OLI 19.V JA YRITIN LUKEA YLPPÄREIHIN,MUTT KUN NE VAUVALEHDET KIINNOSTI ENEMMÄN :D. Kirjotukset kyllä läpäsin ja komealla massulla lakkini juhlassa hain opettajien riemastuttamiseksi. Ikää oli 20.v ja vauva oli niin toivottu ja elämä yhtä onnen ihmettä ;) .NAUTTIKAA JA HAAVEILKAA LUVALLA SIITÄ ON ELÄMÄ TEHTY.
No täällä siis yk.1 ja 4 pieni toiveissa uuden miehen kanssa,edelliset jo koulussa. Vauvakuumeeseen heräsin kun lähipiiriin pamahti 5 raskaus uutinen ja huomasin löytäväni ktkemästä katkera et mä en jaksa mä todella myös tahdon sen pienokaisen vissiin enemmän kun ikinä kuvittelinkaan. Miehellä ei ennestään omia ja nyt siis kyllä kokoajan vaan enempi ja enempi mukana tässä yhteisessä haaveessa.
Mukavaa päivää ja plussauksiin asti pääsyä kaikille :)
80emilia kp.24/? ( 35?) YK.1
Hei kaikille!
Liityn joukkoon jännäilemään. Yritystä takana noin 5 kuukautta, ikää 30 ja ensimmäisestä haaveillaan. :) Yrittäminen on otettu nyt tosissaan ja ovistakin on tikuteltu hyvin tuloksin. Kiinnostaisi kovasti kuulla muiden piinailijoiden oireista ;) Itselläni ei ole mitään oireita, toki nyt on vasta dpo 4. Viime kuussa piinailin (ja taustailin) myös, mutta tulosta ei tullut. Nyt toiveet ovat korkealla koska peiton heilutusta harrastettiin juuri oviksen aikaan, viimeksi heilutettiin peittoa ovikseen nähden muutama päivä liian aikaisin. Ovistesteistä sen verran että käytössä on mammaksi-nettisivun testit ja ne näyttävät vahvaa viivaa juuri silloin kun ovis on jo alkamassa.
Kuinkahan kauan tätä piinailua pää kestää, tietyt 2 viikkoa kuukaudessa ei pysty keskittymään mihinkään muuhun kuin vauva-sivujen selailuun ja ajatuksiin omasta kääröstä. Kuljen pää pilvissä 2 viikkoa, jonka jälkeen alkaa taas "karu" arki ja oviksen uusi metsästys :D Kaveripiiri lisääntyy hurjaa vauhtia ja tietynlainen kateus on hiipinyt mieleen kun kuulee iloisista uutisista. Eihän meillä ole yritystä vielä paljonkaan takana, mutta mielessä on pelko mitä jos niitä lapsia ei tulekaan...
Hupsista kp 25/33-35 yk5
Heippa :) tulisin tähän ketjuun mukaan. Toukokuisista tipahdettiin jo ajat sitten. Nyt kp 25/29 menossa. Huonoja talletuspäiviä eikä mitään raskauteen viittaavaa (toisin kuin viimeksi oli vaikka mitä)... Eli ihan vauhkoomatta odotan menkkoja saapuvaksi. Vauva kuitenkin kovin haaveena ja nyt yk2. Eikä testailuja tai painetta tallettaa vaan sen takii et nyt täytyis.
Salaa jännitän vaikka hyvin epätodennäköistä olis..
T: lintu89 kp25/29
Hellou naiset.. Ihana lukea muiden ajatuksia jotka tuntuu olevan melkein kuin omasta päästä. Tässäkin olisi hyvä olla vaan töissä mutta meinaa saikkua pukata niin mulla ei oo muuta kuin aikaa istua kotona ja katsoa kalenteria.
Vauvakuumeilija: uskon että teillä on jo aika kovat kuumeet, itse tunnun miettivän omaa ihanaa vauvaa melkein jatkuvasti ja vasta kolmas yritys kk menossa. Itsekin luin vauvalehteä, omasta mielestä ihan hyvä. Toivotaan todella että nappaa.
Saffelson: mä käsitin niin että ekasta se lasketaan. Ja niin kauan kuin tulee plussaa ovistikkuun niin kannattaa heilutella peittoa. Itse vaan 2 viikkoa jossain vaiheessa bongailin ovista enkä edes löytänyt että saa osaavammatkin vastata.
Tällä jatketaan.
Heippa haaveilijat! Täällä eletään seesteistä ja hitaasti matelevaa oviksen jälkeistä aikaa, huoh! Vielä puolitoista viikkoa odotusta tässä kierrossa.
Bubobubo: Kysyit greippimehusta ja tikuttamisesta. Ovista olen tikuttanut milloin minkäkin merkkisellä testillä. Clearbluen digitaalinen on ollut mielestäni selkein, mutta nyt käytössä on mammaksi.fi:stä tilatut testit, kun niitä saa ison määrän edullisesti. Tikuttamisen olen aloittanut noin kp10-11, kun lyhyin kierto on ollut 26 päivää. Greippimehua olen kokeillut, mutta mulla sillä ei ollut vaikutusta limoihin, joten se on jäänyt myöhemmillä kierroilla nyt kokonaan pois. Sen sijaan macaa olen ostanut tässä kierrossa ja sitä syötän miehellekin:) Se muuten vasta pahaa onkin...
Mites muut, syökö kukaan muu macaa ja miten saatte sen alas kurkusta? Itse sekoitan sitä vaan pieneen määrään vettä ja nielen hengittämättä:) Entä kuinka paljon macaa tulisi päivittäin ottaa?
Vava: I feel you, kotona istuminen toimettomana omien ajatusten kanssa saa ajan matelemaan ja ajatukset täysin vauvaprojektiin.
Lintu89: Eikö juuri oireettomuus voisikin kertoa siitä, että on saattanut tärpätä? Pidetään peukkuja pystyssä, vaikka talletuspäivät eivät olisikaan osuneet aivan kohdalleen. Siittiöt voivat olla yllättävän sitkeitä!
Henriikka85 kp 21/30 (26-31), dpo 4, yk 9
Hilipatihei. :)
Menkat ol ja män. Nyt kp7/29... Vähän jo talleteltiinkin.. Mutta täytynee tälläkertaa pitää miestä hieman puutteessa niin saadaan oviskin hyödynnettyä ensi viikolla ;) Ettei käy niinkuin viimeksi, ettei sen tehnyt mieli oviksen aikaan ollenkaan :/
Onko täällä muuten muita hevostelijoita? Miten aattelitte ratsastella sitten jos ja kun plussa tulee? :) Tai onko kokemuksia raskauden aikana ratsastamisesta? Ja puhutaan nyt siis ihan hevosista :D
Moikka!!! Tulin tännekin jänskäilemään miten hyvin peitto heilui viikonloppuna :D oon siis ollut toisen firman ryhmässä jos vuojesta 2010... mutta täällä vaikutti olevan parempi fiilis tän jänskäämisensuhteen :D
hieman itsestäni: olen siis ylihuomenna 26v yhdenlapsen äiti (3v) ja oikeestaan synnytyksestä asti olen potenut vauva kuumetta, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt aika paljon... kiire ei kuitenkaan vielä ole.. Mieheni ei ole oikein asialle lämmennyt, "ehkä sitten kun talo on valmis ja ja ja... minähän tämän ehdotuksen olen tietenkin hyväksynyt ja malttanut haaveilla... :) mutta nytpä viime sunnuntaina mies tekikin ihan yllätys aloitteen peti puuhiin ja ihan homman vei loppuun asti kunnialla sisään asti :) haistanutko on ovuloivan naisen? vai niinkö viehättävä olen ollut... :D mutta laskureidenkin mukaan ja omien aavistusten mukaan ovulaatio ollut 13-16.9... limoista kun täällä on puhuttu aiemminkin niin kyllä sitä limaa tuli :D
Kesäkuussa olen jättänyt pillerit pois ja koskaan mulla ei ole ollut säännöllisiä menkkoja... jopa 1kk kestäneet vuodot pisimmillään jolloin lääkäri sanoi että ilman pillereitä ei kannata olla... välillä vaan tulee se olo että haluan testata voinko olla ilman pillereitä ja kokea itseni omana itsenäni ja normaalina naisena ilman ongelmia ja hormoonihirviöitä... no nyt on sitten ollut jo kolmet menkat (kahet ilman pillereitä) että katsomma mitenkä käy... kp ollut ainakin ihmeen tasainen 35-37 luokkaa... niin ja tää oviskin oli ensimmäin luokkaansa ja muutenki pillereiden lopetuksen jälkeen peti hommat ovat lisääntyneet hirveesti ja onnistuukin kivuitta kun luonnostaan kostuu paikat jo pelkästään ajatuksesta... :) muutenkin elämä huomattavasti tasaisempaa...
tsemppiä kaikille!!! 29.9 mennessä minä ilmoittelen miten käy... silloin olis menkkojen alettava viimeistään jos alkavat.. :D
Tervehdys kaikille :)
Tervetuloa uusille ja toukokuisista pudonneille ja paljon tsemppiä kaikille näihin kiertoihin ja yrityksiin :) pahoittelut keskenmenon kokeneille, ikäviä kokemuksia nuo :( jaksamista ja tsemppiä uusiin yrityksiin :)
haaveissa neljäs: onnittelut ovisplussasta, toivotaan että saitte hyödynnettyä sen :)
vauvakuumeilija: itsekin olen tilannut vauva-lehden :) ja meidän perhe-lehden. nuo on tullut mulle jo reilun vuoden, kun alkuun tilasin ne tyynnyttämään tätä kuumetta, mutta ei se ihan toiminut, kun luki niitä vauvajuttuja =D mut enpä ole viitsinyt peruakaan tilausta kun ihan kiva niitä juttuja on lueskella :) mullekin on pariin otteeseen soitettu jostain lasten kirjakerhosta, aikansa rupattelevat ja lopuks kysyyvät "no minkäs ikäsiä lapsia teillä on?" kiva siinä sit on olla että kunpa nyt oliskin niitä lapsia mutta kun ei ole, paitsi nuo hiukan karvasemmat versiot (koirat), et jos niille jotain löytyy niin sitten =) niitä kirjakerhopaketteja en ole itse vielä tilannut, vaikkakin mieli on tehnyt :)
ON: täällä ei mitään ihmeitä, kovasti toivoisin jo tämän kierron loppumista ja sitä että vihdoinkin sen plussan sais, niin kuin varmasti kaikki täällä... Greippimehua, vitamiineja ja royal geleetä olen nautiskellut nyt, kun vihdoin saanut ne hommattua :) tosin vitskut on vielä ihan normi vitamiineja ja ne olis tarkotus vielä vaihtaa raskausajan vitskuihin. Eipä täällä muuta kuin gyneajan odottelua, siihenkin vielä niin turkasen pitkä aika... no eipä se auta kuin ootella :)
toivottavasti saatais pian plussauutisia, kaikille oikein oikein paljon tsemppiä <3 mukavaa alkavaa viikkoa :)
Rima kp 18/28-46 yk 9