Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päättäjät ei taida hiffata, että kaikilla naisilla ei ole

Vierailija
30.08.2013 |

sellaista miestä, jolta kodin- ja lastenhoito sujuu tai siihen edes on erityistä motivaatiota. Meillä mies jäi kotiin puoleksi vuodeksi kun lapsi oli 12kk ja oli kyllä minulle raskasta aikaa. Työpäivän jälkeen tulin kotiin, joka oli kuin kaatopaikka, lapsi nälkäisenä tai vielä kuuden aikaan päiväunilla (=ilta venyi pitkälle ja itse oli kuitenkin herättävä aamulla töihin, puhumattakaan siitä, että lapsi heräili vielä öisin). Mies on ok hyvä mies, mutta ei vaan osaa tai halua arjen asioita hoitaa vaikka vaativassa työssä on noin muuten. Eikä ymmärtänyt, että lapsi tarvitsee rytmiä, säännöllisyyttä, ulkoilua jne.

Ero meinasi tulla ja pariterapian avulla selvittiin, mutta lapsi meni sitten puolen vuoden kokeilun jälkeen päiväkotiin.

Ja oli kyllä elämäni raskainta aikaa tuo ja työteho oikeasti 0.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikilla miehillä myöskään asioitansa osaavia vaimoja. Ja kaikilla ei ole lainkaan puolisoa.

Vierailija
2/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuule aivan älyttömästi äitejä, joilla on ihan sama touhu päällä. Ja he ovat sitten kotona niiden lasten kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni on ihan hyvä mies mutta ei se ihan pärjännyt lasten kanssa kun nämä olivat pieniä. Pakkohan mun oli päävastuu hoidosta kantaa kun toinen ei vaan oppinut ja osannut.

Vierailija
4/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle oli yllätys, että mies oli tuollainen. Joskus esim. 9h aikana oli syöttänyt lapselle yhden banaanin, ei muuta. Ja oli sitä mieltä, että eihän noin pieni nyt enempää tarvitse. VAIKKA olin ostanut purkkeja kaappiin, kirjoittanutkin ohjeita jne. Ohjeet kävivät sitten miehen ylpeydelle, koska kyllähän hän nyt yhden vauvan osaa hoitaa. Miehen mielestä tuollainen siis ok. Illalla lähti harrastuksiinsa ja jätti mut siivoamaan sitä kaaosta, käymään kaupassa jne.. Argh. vieläkin kiukuttaa, vaikka taaksejäänyttä aikaa tuo.

Vierailija
5/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjien ei minusta tarvitse ottaakaan päätöksenteossa huomioon naisia, jotka eivät osaa valita lisääntymiskumppaniaan paremmin. Miehenne ovat teidän valintojanne seurauksineen, eivät päättäjien.

Vierailija
6/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia, jota päättäjät eivät tajua, on se, että kaikilla naisilla ei todellakaan ole mitään työpaikkaa, johon palata vanhempainvapaan jälkeen. Minua jaksaa kummastuttaa, kun asiasta puhutaan ikään kuin se olisi itsestään selvää.

Vierailija
7/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni av- mamma ei tajua, että naisellinen lempeys on usein luokkaa Anneli Auer.

Vierailija
8/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletushan lähtee siitä, että kuka tahansa voi tehdä sun työsi. Tai siis minkä tahansa työn. Otetaan yksi sijaistamaan reservistä sillä aikaa, kun olet kotona.

Mitäpä sillä perehdyttämisellä. Työntekijän aliarvoimista, ihan kuin kaikki oltaisiin jossain kokoonpanolinjalla tekemässä kansantaloutta. Mun mielestä ammattitaito tulee vasta ajan kanssa ja jos on tarkoitus hoitaa lasta kotona kolme vuotta niin parempi että yksi ihminen on poissa sen aikaa ja sijainen voi oppia toimen kunnolla.

Vierailija
9/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kaikilla miehilläkään ole sellaista naista jolta työnteko sujuu tai edes on erityistä motivaatiota. Ja nyt nämä uusavuttomat bimbot ja laiskurit pitäisi passittaa töihin kun mies jää kotiin hoitamaan lapsia? Mitäköhän siitäkin syntyy.

Vierailija
10/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä pakko lisääntyä kaiken maailman pässinpäinden kanssa?

Vierailija
11/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:14"]

Päättäjien ei minusta tarvitse ottaakaan päätöksenteossa huomioon naisia, jotka eivät osaa valita lisääntymiskumppaniaan paremmin. Miehenne ovat teidän valintojanne seurauksineen, eivät päättäjien.

[/quote]

Tai ehkä miehet vain ovat sellaisia, luonnostaan.

Toisaalta olet aikamoinen naistenvihaaja, kun vaadit naisilta ennustajan taitoja. Nimenomaan silloin kun miehellä ei ole lapsia ennestään, ei voi nähdä, millainen mies oikeasti on lasten kanssa.

Monella naisella myös on idealistisia käsityksiä lastenhoidon jakamisesta, ennen kuin se oikea todellisuus iskee. 

Onnea vain valitsemallasi naisvihan tiellä.

Asiahan on niin, että kun mies on kotona vauvan kanssa ja äiti erossa vauvasta työpaikalla, siinä kärsii ihan koko perhe. Äiti kaipaa vauvan luo ja vauva äidin, vauva on äidin mielesä koko ajan, äidillä ei juuri ole työtehoa ihan biologisista syistä - eikä ole mitään syytä, miksi tätä pitäisi halveksia, kuten nyt tehdään.

Vierailija
12/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä te löydätte noita pleikkaa pelaavia ääliöitä?

Vierailija
13/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen kanssa pitää olla kotona juuri kolme vuotta?

Vierailija
14/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se semmonen isä tai äiti on joka ei osaa lastansa hoitaa tai jos ei osaa niin pyytää apua. Sehän on ihan täyttä välinpitämättömyyttä..ei se nyt kovin hyvä puoliso, äiti tai isä ole jos ei osaa lapsen tarpeita tyydyttää, siihen pystyy jokainen eria asia jos ei kiinnosta eikä viitsi.. ehkä olisi sitten fiksumpaa olla hankkimatta lapsia jos ei kiinnosta, mutta kun ei se fiksuus riitä edes siihen asti.

Vierailija
15/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt tästä on pakko jauhaa lisää, niin ap:n mies on monelta osin oikein kelpo ihminen. Hoitaa siis työnsä, talouden jne., on kiltti ja mukava, urheilullinen, tervehenkinen jne. En todellakaan mistään osannut päätellä, että hän sitten tosi paikan tullen ei osaakaan hoitaa vauvaa.

Ja sitä paitsi, vauva-aika on loppujen lopuksi aika lyhyt ja nyt kun lapsi on 4-vuotias, mies on mitä mainioin isä. Ei vaan jostain kumman syystä kykene itsenäiseen vauvanhoitoon. Siis säilyihän lapsi elossa ja niinpäin pois, mutta edelleen väitän, että kyllä mies voi olla ihan ok isä ja kumppani, vaikka ei vauvaa osaisikaan hoitaa.

Vierailija
16/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:53"]

[/quote]

Ei tartte, mut oishan se kiva, kun on tähän astikin saanut olla! 

Nyt pitää vaan muksut tehdä vähän pienemmällä ikäerolla, kun ennen riitti kolme vuotta, nyt pitää olla seuraava tehty, kun edellinen on 1½-vuotias, ettei tartte mennä töihin. 

Vierailija
17/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tällaisessa tilanteessa olisi mielestäni erittäin tärkeää, että perhe saisi itse päättää, kuka lasta hoitaa.

ap

Vierailija
18/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä miehistä ole välillä isiksi, vaikka kuinka olisi ennen lasten tekoa puhuttu ettei äiti jaksa yksin.

Vierailija
19/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:53"]

[/quote]

Mä ehdin olla työelämässä vielä 30 vuotta, mun lapsi on pienen hetken lapsi.

3v lapset on hyvin pitkälti päivä-ja yökuivia, eivät heräile öisin 4 kertaa. Alle kaks vuotiaan aamurutiinit, vaipanvaihtoineen ja yöheräilyineen ja uhmineen vaikuttaa kyllä mun työtehoon aika paljon..

No pitäkööt kämäsen 300€, mulle ei kyllä mikään holhousvaltio kerro miten elämäni elän ja kuka lapseni hoitaa. Irtisanoudutaan sitten vaikka kokonaan töistä :)

Vierailija
20/26 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko kukaan kysynyt näiltä miehiltä haluaako he jäädä pois töistä kotiin hoitamaan lapsia? Valitettavasti Luoja tai mikälie Darwin ei ole luonut miehelle samoja hormoneja ja hoivaviettiä kuin naisille. Ihan kuin miehet olisivat innolla vaihtamassa ilmastoituja työhuoneitaan jalonastapaamisiaan pyykinpesuun ja astianpesukoneen täyttämiseen. Tosin voihan sitä kauppalehteä lukea hiekkiksen reunallakin. :)