Mihin Tylypahkan (Hogwarts) tupaan kuulutte?
Olen tehnyt entisen Pottermoren, nykyisen Wizarding worldin testin useita kertoja ja saan aina Luihuisen (Slytherin). Ymmärrän kyllä toisaalta hyvin miksi, vaikka olisinkin toivonut päätyväni Korpinkynteen (Ravenclaw). Oletteko tyytyväisiä siihen tupaan, johon lajitteluhattu on teidät pistänyt?
Minkä ikäisiä olette ja sukupuolenne? Kuvastaako tupa teitä hyvin, eli osuiko valinta oikeaan?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Rohkelikko. Oletteko tehneet sauvatestin myös? Sain ”Elm wood with a phoenix feather core, 10" and brittle flexibility”
Ja suojelius-testikin siellä näköjään on. Varpushaukka
Melkein samiksia, suohaukka täällä :)
Vierailija kirjoitti:
Mietin, millaisia persoonia Korpinkynteen oikein päätyy ja nyt kun luen teidän vastauksianne, en yhtään ihmettele miksen päässyt Korpinkynteen :D En ole maltillinen, kirjaviisas, enkä jaksa opiskella ahkerasti, vaikka minussa olisi potentiaalia.
Tavoittelen omaa etuani kaikin keinoin, vaikken sitä haluakaan muille myöntää. Olen valmis tekemään melkeinpä mitä vain saadakseni haluamani ja usein saankin. Olen äkkipikainen, omissa oloissa viihtyvä, usein vähän kateellinen muiden menestyksestä. Olen taipuvainen synkkyyteen ja Pimeyden voimat kiehtovat minua kaikista eniten.
Voi kunpa olisin ollut nuoren Tom Riddlen kanssa yhtäaikaa opiskelemassa...😏😁
Ap
Pakko vielä palata tähän, ettei joku luule, että luihuiset ovat kaikki itsekkäitä ja ilkeitä. Otan myös muut huomioon ja omaan omatunnon. En siis ole sataprosenttinen ”kaikki keinot peliin” persoona :D en halua satuttaa ketään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Rohkelikko. Oletteko tehneet sauvatestin myös? Sain ”Elm wood with a phoenix feather core, 10" and brittle flexibility”
Hazel wood with dragon heartstring (dragon heartstring on taipuvaisin pimeyden voimiin ja hazel sauvat usein kuolevat/lakkaavat tuottamasta taikuutta omistajan kuoltua) 14 1/4” and slightly springy flexibility.
Teetätin muuten itselleni ihan taikasauvan tämän mukaan :’D
Ap
No nyt on kova!:D missä teetätit?
Omasta mielestäni en ole hikari, enkä mikään puuhakas puuskupuh. En myöskään luihu, joten olisin varmaan Korpinkynsi. Ja nyt testin tehtyäni sain saman tuloksen, eli Korpinkynsi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, siitä onkin aikaa, kun olen lukenut HP:t viimeksi. Lapsena/teininä elin ihan jossain omassa Harry Potter kuplassani, aloitin kirjasarjan aina uudelleen kun pääsin loppuun ja katsoin elokuvia usein. Se oli henkireikä koulukiusatulle, jolla ei ollut yhtään kavereita. Joskus vanhempani jopa kielsivät minulta Harry Potterit, elin kuulemma liikaa omassa maailmassani. Täytyykin taas ottaa kirjat esiin ja lukea pitkästä aikaa.
Olenko säälittävä, kun tämä on aivan minä, mutta täytän kohta 27-vuotta? :/ HP tuntuu henkireiältä yksinäisyyden ja mt-ongelmien keskellä.
HP on parasta mielenterveyden hoitoa. Palaan kirjoihin aina kun on levoton tai yksinäinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hazel wood with dragon heartstring (dragon heartstring on taipuvaisin pimeyden voimiin ja hazel sauvat usein kuolevat/lakkaavat tuottamasta taikuutta omistajan kuoltua) 14 1/4” and slightly springy flexibility.
Ap
No nyt on kova!:D missä teetätit?
Alivans.com! Katsopa gallerian kuvat, mielettömän hienoja sauvoja :)
https://alivans.com/product-category/wands/gallery/
.
Puuskupuh 4 eva kirjoitti:
Muistakaa, että ei me Puuskupuhit olla mitään kömpelöä jätekamaa, johon muihin tupiin "pääsemättömät" "joutuu". Me ollaan se hippikommuuni, jossa jokainen saa olla sellainen kuin on, ja meillä on jotain, mitä muilla tuvilla ei ole: hetkessä elämisen taito, joutavilta konflikteilta välttyminen, ja kaikkien yhteisen edun tavoittelu. Meillä on se utopistinen taivas, josta kaikki muut haaveilevat, mutta eivät koskaan pääse sinne, koska heidän persoonansa vaativat uhrautumista asioille, jotka saattavat näyttää tärkeiltä, mutta joilla ei loppujen lopuksi olekaan merkitystä, koska he itse ovat myös luoneet ne asiat, joille uhrautuvat.
Me ollaan altavastaavia, mutta myös edelläkävijöitä. Meidän ei tarvitse taistella mistään, koska meillä on jo kaikki. Vaikka muut luulevatkin, ettei meillä ole mitään...
Voisin nauraa katkeruudella voideltuun partaani, mutta minulla ei ole sellaista. Otanpa uuden kermakaljan ja nostan kuviteltua hattua teille kaikille muille sekavassa taikamaailmassa pyöriskeleville otuksille. *röyh, rauhaa ja rakkautta*
Ihana sinä <3 olet ihan oikeassa! :) Sitäpaitsi vikoissa taisteluissa pahiksia vastaan me puuskupuhit varmaan yllätettäisiin jollain tekniikalla, jota kukaan ei osaisi odottaa, vähiten ehkä me itse.
terveisin se keskiyötä pelkäävä Puuskupuh, joka koki "joutuneensa" sinne. Vaikka oikeastaan olen aika ylpeä siitä, että uskallan olla oma hassu itseni.
Minä tätä ketjua lukiessa ... *inner nerd intensifies”
Luihuinen Pottermoren mukaan. Näkisin itseni ehkä ennemmin Korpinkynnessä. Puuskupuhkin olisi ihan mukiinmenevä.
N28
Luihuiseen täytyy muistaa, että vaikka Volde olikin luihuinen ja siksi tuvalla kurja maine, niin siellä oli monia velhoja joita pimeyden voimat ei kiinnostaneet tai kääntyivät pahaa vastaan.
Mm. Siriuksen veli Regulus, joka kävi hakemassa yhden Hirnyrkin, että Voldemortin tuhoaminen olisi helpompaa.
Albus Severus Potter, joka oli varmasti sukunsa eka Luihuinen, mutta silti hyvä.
Kalkaros, joka käytti elämänsä vaarantaen itsensä toimimalla kaksoisagenttina, ja suojelemalla Potteria, koska rakasti Lily Potteria.
Kuhnusarvio, joka oli omalaatuinen mutta silti hyväntahtoinen.
Draco Malfoy joka lopulta lopulta käänsi selkänsä pimeydelle.
Ja monia muita.
Vierailija kirjoitti:
Puuskupuh ja niin olisin sanonut ilman testiäkin. Muut ei sovi minuun yhtään.
Mun ei kyllä tarvinnut rekisteröityä mihinkään, googlella etsin testin ja tein. Tai sitten oon rekisteröitynyt joskus ja kirjautuminen on päällä? Mut en ole tehnyt mitään testejä kuukausiin. Tein testin suomeksi, oliko tuo linkin joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Luihuiseen täytyy muistaa, että vaikka Volde olikin luihuinen ja siksi tuvalla kurja maine, niin siellä oli monia velhoja joita pimeyden voimat ei kiinnostaneet tai kääntyivät pahaa vastaan.
Mm. Siriuksen veli Regulus, joka kävi hakemassa yhden Hirnyrkin, että Voldemortin tuhoaminen olisi helpompaa.
Albus Severus Potter, joka oli varmasti sukunsa eka Luihuinen, mutta silti hyvä.
Kalkaros, joka käytti elämänsä vaarantaen itsensä toimimalla kaksoisagenttina, ja suojelemalla Potteria, koska rakasti Lily Potteria.
Ja monia muita.
Totta! Mä muuten yllätyin, että Kuhnusarvio on luihuinen. Yllättyikö muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuskupuh ja niin olisin sanonut ilman testiäkin. Muut ei sovi minuun yhtään.
Mun ei kyllä tarvinnut rekisteröityä mihinkään, googlella etsin testin ja tein. Tai sitten oon rekisteröitynyt joskus ja kirjautuminen on päällä? Mut en ole tehnyt mitään testejä kuukausiin. Tein testin suomeksi, oliko tuo linkin joku muu?
Linkki vie sille viralliselle entinen Pottermore, nykyinen Wizarding world, joka on englanniksi. :) pitääpä ihan mielenkiinnolla kokeilla toi suomenkielinen testi. Onko se toi testimadon?
Puuskupuh tuli, lievästi olen pettynyt, vaikka ei se varmaan kovin väärin mennyt. Rohkelikkoa olisin toivonut. Vähän huvittaisi koittaa testiä uudestaan ja muuttaa vastausta parissa kohtaa joissa olin kahden vaiheilla. Olen 36 vuotias mies.
Vierailija kirjoitti:
Ja monia muita.
Siis tuliko Harryn pojasta luihuinen? Tätä en tiennyt. Kerrotaanko tämä siinä kirottu lapsi kirjassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monia muita.Siis tuliko Harryn pojasta luihuinen? Tätä en tiennyt. Kerrotaanko tämä siinä kirottu lapsi kirjassa?
En ole lukenut Kirottu Lapsi kirjaa, ja tuskin ikinä luen. Mutta Albus Severus Potter pelkäsi joutuvansa Luihuiseen, minkä takia se sinne pääty, koska lajittelussa se ei mä kyennyt miettimään mitään muuta niin Lajitteluhattu ei pystynyt laittamaan sitä muuhun tupaan.
Vierailija kirjoitti:
Karjusyylät (Hogwarts)
"The origin of this name is obscure, though the “wort” part does mean “plant”, as in St. John's Wort. The name Hogwarts appears outside of Harry Potter's universe. In the Molesworth books, Hogwarts is the title of one of Molesworth's fake Latin plays."
Ap