Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomioivatko kasvissyöjät sekasyöjien ruokavalion tarjoiluissaan?

Vierailija
19.08.2020 |

Sekasyöjät! Jos menette vegaanin tai kasvissyöjän luokse kylään, vaikka syömään, tarjoaako hän teille lihaa? Vai onko kaikki hänen oman ruokavalionsa mukaista?

Kommentit (363)

Vierailija
361/363 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ja joo. Kysehän ei ole mistään ihmisryhmästä vaan erillisitä ihmisistä. Jos ei ota huomioon muiden allergioita ja ruokavalioita niin se on huono juttu. Kenekään ruokavalio ei ole pelkkä liharuoka, joten kasvis ruoan tarjoaminen on sekasyöjän huomioimista. 

Älä puhu paskaa, on myös ihmisiä, jotka syövät vain eläinperäistä ravintoa.

Kyllä. Esimerkiksi eskimot.

Ja ihan tavan suomalaisiakin on.

Tunnetko oikeasti ihmisen joka ei syö yhtikäs mitään kasviperäistä vai länkytätkö vaan? Olisi kiinnostava tietää miten tällainen henkilö syö. Pelkkää lihaa, rasvaa, munia, ehkä juustoja? Juo ainoastaan maitoa?

Kyllä tunnen. Eikä hän ole suinkaan ainoa.

Tunnet omituisia ihmisiä. eri

Vierailija
362/363 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlatarjoilussa on kyse siitä, haluaako joku tarjota toiselle häntä miellyttävää ruokaa. Ei kasvissyöjän tai vegaanin ole pakko syödä kasvisruokaa eikä sekasyöjän lihaa, mutta molempien ruokavaliot ovat samanarvoiset. Jos joku ei halua tarjota liharuokaa, miksi toisen pitäisi miettiä esim. vegaanisuutta?

Kohteliasta on ottaa huomioon erityisruokavalioiden lisäksi myös erilaiset mieltymykset.

Niin että ennen juhlia ilmoitetaan emännälle että Mikolle uunimakkara muusilla, Annelle kinkkupepperonipizza, Mintulle pinaattilättyjä ja Miksulle nakkikeittoa, kiitooos.

Ei noin. Jos tiedät, että on vegaani mukana, teet vaikkapa salaatin niin, että kaikki on eri kulhoissa. Gluteeniton makaronisalaatti syntyy viereen samoin. Lihapiirakka, kalapiirakka, kasvispiirakka jne. voivat olla kaikki pöydässä muutenkin, jos on iso porukka. 

Yleensä kysytään erikoisruokavaliot. Ei tuo ole vaikeaa, jos sen ei halua olevan vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/363 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokarajoitteisille sekasyöjille sitten tarjolle sellaista kasvisruokaa, jota pystyy syömään, niinkuin vaikka nyt sitä raakaa porkkanaa, kuten moni on fiksuna keksinyt tarjota vegaaneillekin täällä. Mitä? Suuttuiko joku? Ihme minä minä minä -nillitystä.

Olen ymmärtänyt että tavoitteena olisi tarjota vieraalle ruokaa, josta vieras pitää,  mutta vegaanille se ei sitten liene ensimmäinen prioriteetti. Vaikka sekasyöjänä usein syönkin raakaa porkkanaa vaikkapa telkkaria katsellessani niin aika köyhän vaikutelman saisin, jos kutsuttaisiin kylään ja saisin siellä pelkän porkkanan eteeni. Kyllä sitä vähän jäisi miettimään että mikä pointti siinä kutsussa varsinaisesti oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan