Huomioivatko kasvissyöjät sekasyöjien ruokavalion tarjoiluissaan?
Sekasyöjät! Jos menette vegaanin tai kasvissyöjän luokse kylään, vaikka syömään, tarjoaako hän teille lihaa? Vai onko kaikki hänen oman ruokavalionsa mukaista?
Kommentit (363)
Sekasyöjä syö myös kasviksia eikä kuole lihattomuuteen.
Sekasyöjä on nimenomaan sekasyöjä, eli voi syödä sekä kasvis-, että liharuokaa. Kasvissyöjän ruuat siis käyvät myös sekasyöjälle.
Jos esimerkiksi kasvissyöjä pitää juhlat, onko tarjolla koskaan lihavaihtoehtoa? Ap
Mä olen sekasyöjä, syön siis kernaasti myös kasviksia. En vaadi, että tarjolla pitää olla kaikkea mitä ruokavaliooni kuuluu.
Eivät he tarjoa, sillä eihän sitä nyt iik voi! Kaikkien pitää mättää samaa salaattia.
Omat eväät mukaan siis.
Vierailija kirjoitti:
Jos esimerkiksi kasvissyöjä pitää juhlat, onko tarjolla koskaan lihavaihtoehtoa? Ap
Miksi pitäisi? Onko sinulla jokin syy siihen että sinun on saatava lihaa joka aterialla?
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjä on nimenomaan sekasyöjä, eli voi syödä sekä kasvis-, että liharuokaa. Kasvissyöjän ruuat siis käyvät myös sekasyöjälle.
Liharuuasta saadaan kasvisruoka poistamalla liha ja kasvisruuasta saadaan liharuoka lisäämällä liha.
Kyllä ainakin minun tuttavani joka on kasvissyöjä niin tarjoilee vieraille niiden ruokavalion mukaan.
Kasvissyöjät ovat äärettömän itsekkäitä. Sanavaraston kolme tärkeintä sanaa heillä on: MINÄ, MINÄ ja MINÄ.
Työpaikallani vegaani suuttui tarjotessani työtovereilleni kakkua, mikä tietysti sisälsi kermaa ja kananmunia. Otin huomioon vegaanin syömisrajoitteet ja kakun sijaan olin kattanut hänelle porkkanan. Ei edes tällainen hienotunteisuus, huomioonottaminen ja ymmärrys riittänyt nirppanokkavegaanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Onko sinulla jokin syy siihen että sinun on saatava lihaa joka aterialla?
Ei ole. Teen itsekin toisinaan kasvisruokaa. Mietin vaan muidenkin kuin omien mieltymysten huomioimista tarjoiluissa.
Olen sekasyöjä ja huono tekemään kasvisruokia itse. Parhaat tarjoilut on kuitenkin ollut niissä juhlissa, joissa on ollut vain kasvisvaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikille. Eivät kaikki pysty syömään automaattisesti kasvisruokaa tai vegaanista ruokaa.
Omasta mielestäni sekasyöjä nimenomaan ei vaadi aina ruokavalioonsa lihaa vaan se tarkoittaa sitä että syö sekä lihaa että kasviksia. Ei se tarkoita silloin sitä että sekasyöjän ateriassa pitää olla lihaa.
Tästä syystä mielestäni jos menet kasvissyöjän luokse syömään niin hän voi tarjota kasvisruokaa. Mielestäni myös vieraana itse ainakin on kohteliasta kunnioittaa toisen arvoja jos ei syö lihaa esimerkiksi eettisistä syistä. Eettisistä syistä ei siis myöskään osta lihaa ja tällöin ei sitä myöskään valmista. Minulla ei ole mitään kasvisruokaa vastaan jos sitä minulle joku tarjoaisi ruuaksi. Ja olen sekasyöjä.
En kyllä itse ostaisi/valmistaisi lihaa. En sinänsä puutu muiden ruokavalioihin, mutta raja menee kyllä tuossa. Tosin empä muista että olisin pitänyt edes sellaisia kemuja, että sinne jotain ruokia itse valmistelisin, jtn naposteltavaa voi olla valmiina; sipsejä, poppareita, karkkia...ja ruuaksi usein paikalle tilataan esim pizzoja ja kebabia kotiinkuljetuksella kunkin maun mukaan.
Todennäköisesti se lihansyöjä ei edes huomaa lihan puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikille. Eivät kaikki pysty syömään automaattisesti kasvisruokaa tai vegaanista ruokaa.
No toki fiksu ihminen ottaa tämän huomioon samalla tavalla kuin allergiat. Esim. jos ei pysty syömään palkokasveja niin ei tarjoa hernekeittoa väkisin vaan sitten jotain muuta. En nyt äkkiseltään muista koskaan kuulleeni että jonkun on aina vaan pakko syödä proteiinin lähteenä vain lihaa koska mikään kasviproteiini tai maitotuote ei sovi.
Vegaanin juhliin kannattaa ottaa omat pihvit ja makkarat mukaan. Vähän kuin alkoholittomiin juhliin omat viinat, niin ei kenellekään tule paha mieli.
On mullakin kulhollinen porkkanoita varattuna kasvisyöjille, kun loihdin meille sekasyöjille sisäfilepiffiä.
Jos joku carnivore joka ei syö mitään muuta kuin lihaa tulisi käymään, niin hänelle tarjoaisin kyllä lihaa.