Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka monessa maassa olet käyny?

Vierailija
28.08.2013 |

Ja oletko mielestäsi reissannut paljon? Lisäksi olisi kiva nähdä myös listoja maista. Käymiseksi tässä ei nyt lasketa esim. pelkkää pelkkää välilaskua ja koneen vaihtoa, jos et poistunut lentokentältä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Kreikka (Rhodos ja Kreeta, kaksi eri reissua), Espanja (Cran Canaria), Bulgaria, Malta, Tsekki, Kiina (sielä 3 kohdetta hyvin eripuolilta Kiinaa)

Eli yhteensä 8 maata. Osassa tosin käynyt useampaankin kertaan. Matkailu kiinnostaa ja joskus olisi tarkoitus lähtä maailmaa kiertämään kun lapsi kasvaa siihen ikään :)

Vierailija
22/55 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Venäjä, (Neuvostoliitto), Tanska, Viro, Saksa, Itävalta, Sveitsi, Iso-Britannia, Unkari, Ranska, Italia, Kreikka, Kypros, Espanja, Turkki, Tunisia, Abu Dhabi, Nepal, Kiina, (Tiibet), (Hong Kong), (Macao), Mongolia, Tonga, Uusi-Seelanti, Samoa, USA.

25-29 maata laskentatavasta riippuen, monessa noista tullut käytyä useampaan kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 23:15"]

Ruotsi, Norja, Venäjä, (Neuvostoliitto), Tanska, Viro, Saksa, Itävalta, Sveitsi, Iso-Britannia, Unkari, Ranska, Italia, Kreikka, Kypros, Espanja, Turkki, Tunisia, Abu Dhabi, Nepal, Kiina, (Tiibet), (Hong Kong), (Macao), Mongolia, Tonga, Uusi-Seelanti, Samoa, USA.

25-29 maata laskentatavasta riippuen, monessa noista tullut käytyä useampaan kertaan.

[/quote]

Thaimaa unohtui. Ikää 27 vuotta.

Vierailija
24/55 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että oikeasti on kovin paljon ihmisiä jotka on käyneet noin monessa maassa. Minä en tunne ketään, suurin osa ihmisistä on käynyt korkeintaan 5-6 maassa, monet jotka matkusteleekin ovat käyneet jossain Turkissa tai Kanarian saarilla monta kertaa. Tai Thaimaassa. Yksi perhe on sellainen jonka tunnen jotka matkustelivat lasten ollessa pieniä omalla autolla pitkin eurooppaa, heille on varmaan maita kertynyt keskivertoa enemmän.

Vierailija
25/55 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 23:21"]

En usko että oikeasti on kovin paljon ihmisiä jotka on käyneet noin monessa maassa. Minä en tunne ketään, suurin osa ihmisistä on käynyt korkeintaan 5-6 maassa, monet jotka matkusteleekin ovat käyneet jossain Turkissa tai Kanarian saarilla monta kertaa. Tai Thaimaassa. Yksi perhe on sellainen jonka tunnen jotka matkustelivat lasten ollessa pieniä omalla autolla pitkin eurooppaa, heille on varmaan maita kertynyt keskivertoa enemmän.

[/quote]

Vähän riippuu tuttavapiiristä. Omassa tuttava-/kaveripiirissäni tuo oma listani ei ole mitenkään erikoinen, monet ovat matkustelleet huomattavasti enemmän ja eksoottisemmissa paikoissa.

t. 23&24

Vierailija
26/55 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole matkustanut paljon. Olen käynyt Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Venäjällä (jo Neuvostoliiton aikaan), Virossa ja Latviassa.  Ruotsissa olen käynyt kymmeniä kertoja, asunutkin, samoin Norjassa.  Muissa maissa käynyt 2-3 kertaa.  En matkusta lentokoneella, niin siinäpä ne on.

Vierailija
27/55 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisen paljon tai vähän. Lukumäärästä ei tietoa, varmaan yli 20 ja varmasti alle 40.

Vierailija
28/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Neuvostoliitto, Venäjä, Iso-Britannia, Irlanti, Italia, Vatikaani, Espanja, Malta, Meksiko.

Matkustelu vähän tauolla tällä hetkellä. Vielä joskus lista pitenee.

Vierailija
29/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi monesti

viro monesti

norja

englanti x2

latvia x2

saksa

ranska x2

sveitsi

italia x4

san marino

vatikaanivaltio

kreikka

kypros

espanja

portugali (madeira)

thaimaa x2

malesia

singapore

arabiemiraatit (dubai)

tansania

20 maata taisi kaikenkaikkiaan tulla listatuksi? Ikää minulla on juuri ja juuri 19v

jA Haluan vielä sanoa, että kaikki moneen kertaan käydyt kohteet eivät todellakaan ole samasta kaupungista/paikasta. ranska ja latvia taitavat olla ainoat noista useamman kerran käydyistä, joista olen nähnyt vain pääkaupungin. Esim. Italiassa olen käynyt Roomassa, Toscanan alueen monissa kaupuungeissa (pisa, milano, firenze) ja pienissä kylissä, alpeilla ja riminillä

Vierailija
30/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:45"]

Jos tuo joskus voimassaolleiden laajimpien hallinnollisten alueiden mukaan rajattaisiin, olisi rajaukset Norja-Ruotsi, Neuvostoliitto, Rooma, EU ja Iso-Britannia.

Venäjä ja Ukraina kuului aikanaan Neuvostoliittoon. Sveitsi, Liechtenstain, Jugoslavia, Israel ja Egypti ovat kuuluneet Roomaan ja ainakin osa Yhdysvalloista Isoon Britanniaan. 

[/quote]

Itseasiassa, jos laajimmat hallinnolliset alueet lasketaan, olisi ensin suurimpien imperiumien mukaan lähdettävä.

Brittien imperiumi on jo mainittu. Venäjä, Ukraina, Slovakia ja Israel ovat kuuluneet Mongolivaltakuntaan. Espanja ja Benelux maat kuuluivat ainakin suurelta osin Espanjalaiseen imperiumiin (kirjoitetaanko muuten pienellä vai suurella, kun on kuitenkin imperiumin nimi kirjoitin noin). Egypti ja Kypros kuului islamilaisiin Kalifaatteihin. Ranska on laajimmillaan tainnut olla osa Ranskaa, johon kuului siirtomaat. Siihen on kuulunut Napoleonin aikana suurin osa keskieurooppaa.

Eli tuosta listasta Rooma putoaa pois, koska sen alla olevat valtiot ovat olleet osina isompia imperiumeja. Samoin käy EU:lle.

Tarkennettu lista historiallisten suurimpien imperiumien mukaan imperiumien kokojärjestyksessä tuossa on siis:

Brittien imperiumi, Mongolivaltakunta, Espanjalainen imperiumi, Kalifaatit, Ranskan imperiumi, Norja-Ruotsi.

Vierailija
31/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa alkaa listaamaan, mutta kun pari vuotta sitten ne laskin niin tuli lähes 40 ja niissä suunnilleen puolessa olin käynyt useammin kuin kerran. Mielestäni olen reissannut ikääni (26) nähden suhteellisen paljon, mutta kun ajattelee kaikkia maailman maita, niin onhan tuo lukuni ihan naurettavan pieni. Niin paljon olisi vielä nähtävää..

Vierailija
32/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 70. Esim Lontoossa olen käynyt yli 10 krt, Nykissä yli10 myös + muu Amerikka. Tänä vuonna vielä 3 matkaa tekemättä. 

Vierailija
33/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran olen matkustanut, en kuitenkaan läheskään tarpeeksi. Enemmän kuitenkin kuin tuttuni, ikää on 27 v.

Ruotsi, Norja, Venäjä, Viro, Latvia, Puola

Tanska, Saksa, Belgia, Luxemburg, Britannia, Irlanti

Ranska, Andorra, Portugali, Monaco, Italia, Vatikaani, Unkari

UAE, Israel, Egypti, Marokko, Kap Verde, Kenia, Mauritius

USA, Kanada, Bahama, Brasilia, Argentiina, Paraguay

Kambodza, Vietnam, Intia, Thaimaa, Australia, Uusi Seelanti (olen asunut)

Uusi Kaledonia, Gibraltar

Lauantai lähtö Sri Lankaan

Tekee siis 38, jos Gibraltar ja Uusi Kaledonia lasketaan niin 40, monissa käynyt tietysti useamman kerran.

Vierailija
34/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne oikein ketään joka olisi käynyt vain 5-6 maassa. Ehkä joitakin vanhuksia ja pieniä lapsia? Viittaan siis siihen, kun joku ei uskonut näitä matkailumääriä.

Itse olen työssä, jossa tulee matkustettua. Työni puolesta olen käynyt noin 20 maassa ja ihan turistina matkustellut näissä samoissa ja varmaan toisessa mokomassa lisää. Tuttuni ja ystäväni matkustelevat myös -- kuka enemmän, kuka vähemmän, mutta harvan matkustelut ovat jääneet vain pariin maahan. 

Itse olen käynyt vähintään kerran: ruotsi, norja, tanska, islanti, iso-britannia, irlanti, venäjä, viro, liettua, latvia, puola, saksa, itävalta, tsekki, unkari, turkki, kreikka, bulgaria, romania, slovakia, italia, espanja, ranska, hollanti, belgia, (luxembourg, andorra, liechtenstein, monaco) portugali, egypti, tunisia, marokko, etelä-afrikka, intia, thaimaa, usa, brasilia, meksiko, ecuador, kolumbia, venezuela ja chile. Mitä näitä nyt tuli, 44. Osassa vain töissä ja suuressa osassa myös turistina. Japaniin tekisi kovasti mieli ja Autraliaan -- ne kun ovat aivan vieraita minulle. ja Nykiin tahdon aina vaan uudestaan :)

Vierailija
35/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun listalla Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Ranska, Hollanti, Belgia, Viro, Iso-Britannia, Espanja, Tsekki, Israel, Thaimaa, Egypti, USA, Kuuba, Kanada, Kreikka, Turkki, Kypros..

Kaikki lomamatkoja. Näistä suurin osa tehty vanhempien kanssa, reissattiin aika paljon kun olin pieni.

Vierailija
36/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Turkki, Saksa. Siinä on minun pieni lista, mutta aikaahan sillä on vielä kasvaa!

Vierailija
37/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Ruotsissa, Tanskassa, Virossa ja Espanjassa (Kanarialla).

Vierailija
38/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 23:21"]

[/quote]

5 kommentoi että meillä lapset ivat reissanneet jo useammassa maassa kuin minä :) En aina pääse lomille mukaan töiden vuoksi joten reissaavat isän kanssa. Mm. Venezuelassa ovat käyneet ja minä en sinne työprojektin vuoksi päässyt ja harmitti niin vietävästi. Lapsilla ikää 9v ja 10v. Meille matkustelu on harrastus,  kotimaassakin on kiva reissata.

Vierailija
39/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Itsellämme on tosin matkailuauto, joten sillä näkee jonkun verran. (ystävissamme ainoat, jolla on matkailuauto)

Oma listani on siis Saksa (monta kertaa), Puola(monta kertaa), Ruotsi(monta kertaa), Tanska, Tsekki, Slovakia, Itävalta,Norja(monta kertaa), Latvia, Liettua, Viro (monta kertaa), Turkki, Espanja, Kreikka.

Vierailija
40/55 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 tai 46 tais olla kun viimeksi listasin. Kaikki lomamatkoja, mutta matkailu onkin mun harrastus ja tykkään nimenomaan mennä uusiin paikkoihin, vaikka on joissain paikoissa tullut oltua useamminkin. Ikää nyt 30 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi