G: Kuinka monessa maassa olet käyny?
Ja oletko mielestäsi reissannut paljon? Lisäksi olisi kiva nähdä myös listoja maista. Käymiseksi tässä ei nyt lasketa esim. pelkkää pelkkää välilaskua ja koneen vaihtoa, jos et poistunut lentokentältä.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 08:29"]
En usko että oikeasti on kovin paljon ihmisiä jotka on käyneet noin monessa maassa. Minä en tunne ketään, suurin osa ihmisistä on käynyt korkeintaan 5-6 maassa, monet jotka matkusteleekin ovat käyneet jossain Turkissa tai Kanarian saarilla monta kertaa. Tai Thaimaassa. Yksi perhe on sellainen jonka tunnen jotka matkustelivat lasten ollessa pieniä omalla autolla pitkin eurooppaa, heille on varmaan maita kertynyt keskivertoa enemmän.[/quote]
Samaa mietin. Itsellämme on tosin matkailuauto, joten sillä näkee jonkun verran. (ystävissamme ainoat, jolla on matkailuauto)
Oma listani on siis Saksa (monta kertaa), Puola(monta kertaa), Ruotsi(monta kertaa), Tanska, Tsekki, Slovakia, Itävalta,Norja(monta kertaa), Latvia, Liettua, Viro (monta kertaa), Turkki, Espanja, Kreikka.
[/quote]
Eiköhän tähän ketjuun hakeudu vastaamaan juuri enemmän reissaavat. Onhan toki mahdollista ja jopa todennäköistä, että joku on kirjoittanut haaveensakin tänne. Kun keskustelupalstalla oma hahmo on voinut reissatakin, eikä joka maasta tarvitse kertoa muuta kuin maan nimi.
Minulle on kertynyt paljon maita, kun vanhempien kanssa olemme lapsuudessani ajaneet Euroopan läpi kahteen kertaan. Sen lisäksi olen työni puolesta lennellyt melkoisesti. Euroopan ulkopuolella en ole käynyt kuin kolmessa maassa, kun mm. iso naapurimme lasketaan Eurooppaan. Tähän en nyt jaksa listata Euroopan maita.
Tuo vanhat imperiumit olikin mielenkiintoinen lähestymistapa. Itse listaisin mielelläni kaikki imperiumit, joiden alueilla olen käynyt vaikka on päällekkäisyyksiä. Brittien imperiumin valtiot voisi muutenkin olla mielenkiintoinen tavoite käydä, nyt on hyvällä alulla.
Ja jos maat lasketaan vain kerran ja suurimpaan imperiumiin, tuossa mainitut Kypros ja Israel ainakin kuuluivat Britti-imperiumiin vielä toisen maailmansodan jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:22"]
Nää tiedot on nyt sen yhen linkin vastaukset mun käydyistä maista. Oon kyllä sitä mieltä, että tää lista ei kerro koko totuutta. Monissa maissa on esim. niin paljon eri kohteita, missä käydä. Esim. Kreikalla ja Espanjalla aika paljon saaria mantereen lisäksi sekä Yhdysvalloilla kaikki eri osavaltiot, ne voisi mun mielestäni laskea tällaisissa yhteyksissä omiksi valtioiksi, koska ovat niin isoja ja erilaisia. Ja on se Venäjä ja Kiinakin harmillista lokeroida vain yhdeksi maaksi ja monilla eri puolilla on käynyt.
Caribbean:1 4.55%
Europe:19 39.58%
North America:2 50%
Pacific:1 5%
Total Visited:23 10.65%
[/quote]
Johonkin se raja pitää vetää. Voisihan kaupungitkin luetella, tulisi vaan turhan pitkä lista. Minulla luku on 40, jossa Euroopasta tulee monta maata lyhyilläkin välimatkoilla, mutta Venäjältä useammassa kaupungissa käyminen on tilastojen valossa sama kuin Pietarissa käynti.
Voi tuota arvioida muultakin pohjalta. Todellista maassa käymistä kuvannee paremmin, kun laittaisi rajaksi kaksi tai useampia käyntejä ja yöpymistä yhteensä yli viikon. Minulla tippuu maat 40:stä 22:een. Epäilin, että Ruotsi tippuisi yöpymisten myötä, mutta tulee niistä yksittäisistä ja parista parin yön yöpymisestä selvästi yli, kun laskin.
Helpompi aloittaa näin...
EU-maita on 28 joista en ole käynyt:
Malta
Romania
Muista euroopan maista olen käynyt:
Islanti
Sveitsi
Venäjä
Ukraina
Monaco
Liechtenstein
Itä-Saksa (silloin kun se vielä oli olemassa)
Turkki (vain Istanbulissa, vain euroopan puolella)
Afrikka:
Egypti
Tunisia
Etelä-Afrikka
Lähi-itä:
Yhdistyneet Arabiemiirikunnat
Aasia:
Kiina
Japani
Intia
Vietnam
Thaimaa
Singapore
Malesia
Indoneesia
Pacific:
Australia
Uusi-Seelanti
Fiji
Amerikat:
Canada
USA
Mexico
Brasilia
Chile
Eli 54 maata jos laskin oikein... kaikissa on muuten oltu vähintään yksi yö.
Euroopan maista 8 on sellaista joissa olen käynyt vain työmatkalla
Olen käynyt Virossa. Opintopisteitä seitsemässätoista kielessä ja toimiva kielitaito kymmenessä.
Naisille matkustaminen on vähän helpompaa kuin miehille, koska naiset voivat etsiä miehen netistä ja sanoa "sinäpä tulet sitten minua vastaan sinne lentokentälle X" ja mies sanoo sukupuolisen kokemuksen toivossa "Öö, okei".
Minulla on tällä hetkellä vain yksi ulkomaalainen kaveri ja hän asuu Englannissa. Hän on 31 ja käynyt Espanjassa ja lapsena USA:ssa. Siellä haluaisin kyllä käydä, kunhan rahatilanne vähän paranee. Olen aiemmin selvitellyt myös erilaisia vapaaehtoistyöleirejä eri puolilla Eurooppaa, mutta niistäkin pitää yleensä maksaa itsensä kipeäksi, jotta pääsisi sinne raatamaan. Sen lisäksi on mm.nämä EVS:n pitempiaikaiset kurssit, mutta ne vaativat tosiaan varsin pitkäaikaista sitoutumista.
Jotta eiköhän jatketa tätä edullisempaa ja syvällisempää kulttuuritutkimusta kirjeopistojen ja kansalaisopistojen kautta.
Enpä ole koskaan laskenut, mutta nyt voisinkin yrittää laskea, jos muistan kaikki, siinä järjestyksessä kun muistan:
1. Ruotsi (useita kertoja)
2. Norja
3. Viro (useita kertoja)
4. Iso-Britannia (Olen asunut ja muutoin käynyt useita kertoja)
5. Espanja
6. Kreikka
7. Kroatia
8. Albania
9. Tsekki
10. Itävalta (useita kertoja)
11. Sveitsi (useita kertoja)
12. Alankomaat
13. Indonesia
14. Intia
15. Singapore (kaksi kertaa)
16. Malesia
17. Australia
18. Uusi-Seelanti
19. Kiina
20. USA
21. Senegal
22. Gambia
23. Ranska (useita kertoja)
24. Saksa (useita kertoja)
25. Tanska (useita kertoja)
26. Monaco
27. Vatikaani
28. Italia (useita kertoja)
Ja mitä valehtelemista on siinä, kuinka monessa maassa on käynyt?
Kyllä minunkin tuttavapiiristäni kaikki on käynyt varmaan suurin piirtein samanmoisen listan kuin itselläni ja moni paljon enemmänkin. Mielestäni en ole matkustellut paljon, aion matkustaa paljon enemmän.
Osa meistä on matkaillut jo lapsena paljon. Olen 27-vuotias ja koko lapsuuteni kävimme perheen kanssa 1-3 kertaa vuodessa ulkomailla. Siitä tulee jo ihan hyvä pohja.
Noin 30 eri maassa, joista joissakin useamman kerran. Olen 30-vuotias. Nuoruudessani ja myös lapsuudessani olen reissannut paljon. Nyt viime vuosina rajoittaneet pienet lapset, raskaudet, omistusasunto ym niin ehkä kerran vuodessa jonnekin ulkomaille. Toivottavasti sitten joskus tulevaisuudessa enemmän! Mulle reissaaminen on aina ollut se mieluisin harrastus.
Reilu parissakymmenessä maassa yli kymmenellä eri lentoyhtiöllä, enimmäkseen kaukomatkoja. Euroopassa olen reissannut vähemmin.
En matkustellut ollenkaan nuorempana, ensimmäisen ulkomaanmatkan tein vasta 27 vuotiaana. Nyt olen 34, joten olen matkustellut lähiaikoina paljon, mutta kokonaisuutena tuo reilu parikymmentä maata on aika vähän. Mutta parin kuukauden päästä tulee taas yksi maa ja manner lisää...
Tuosta traveltrip kartasta puuttuu yksi maa ainakin. Bermuda, joka maantieteellisesti kuuluu Pohjois-Amerikaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:21"]
28 maata.
laittakaa tuonne linkin taakse oma kartta.
http://www.traveltip.org/countries_visited.php
[/quote]
Oma määräni nousi tuonne syöttämällä 40:een... Isle of Man, Guernsey oli helppo huomata. Siltikään en saanut itse alunperin laskettua ihan oikein. Taisi jäädä 5 maata laskematta.
n. 30 vuotias hyväpalkkaisessa työssä oleva nainen vastaa:
Ruotsi (monta kertaa)
Norja (monta kertaa)
Tanska (monta kertaa)
Viro (monta kertaa)
Latvia
Puola
Saksa
Unkari
Itävalta (monta kertaa)
Sveitsi
Italia (monta kertaa)
Liechtenstein
Belgia (monta kertaa)
Ranska (monta kertaa)
Portugali (monta kertaa)
Kypros
Kreikka
Turkki (monta kertaa)
Tunisia (monta kertaa)
Egypti
Iso-Britannia (monta kertaa)
Irlanti
Venezuela
Peru
Bolivia
Argentiina
Paraguay
Usa
Meksiko
Kanada
Osa reissuista työn puolesta, osa lomamatkoja. Aasia puuttuu vielä, samaten tuo itänaapuri, mutta tilanne korjaantuu jo ensi vuonna.
Riippuu tosiaan tuttavapiiristä, kuinka paljon reissanneita ihmisiä tietää. Paljon reissaavissa porukoissa saattaa hämärtyä se, että moni reissaa hyvinkin vähän. Minullekin kävi niin jossain vaiheessa. Ajattelin että tämä runsaat parikymmentä maata on tosi vähän, että on pakko on päästä reissaamaan paljon enemmän. Mutta eihän se niin ole. Nyt olen tajunnut, että minun on vähennettävä lentämistä. Olen jo oman osani lennellyt. Jatkossa haluan matkustaa lähinnä muilla kulkuvälineillä. Se varmaan vähentää kertyvien maiden määrää mutta ei kuitenkaan lopeta matkustamista kokonaan. Ja hei, ei se maiden määrä vaan matkojen mielenkiintoisuus! (:
Nää tiedot on nyt sen yhen linkin vastaukset mun käydyistä maista. Oon kyllä sitä mieltä, että tää lista ei kerro koko totuutta. Monissa maissa on esim. niin paljon eri kohteita, missä käydä. Esim. Kreikalla ja Espanjalla aika paljon saaria mantereen lisäksi sekä Yhdysvalloilla kaikki eri osavaltiot, ne voisi mun mielestäni laskea tällaisissa yhteyksissä omiksi valtioiksi, koska ovat niin isoja ja erilaisia. Ja on se Venäjä ja Kiinakin harmillista lokeroida vain yhdeksi maaksi ja monilla eri puolilla on käynyt.
Caribbean:1 4.55%
Europe:19 39.58%
North America:2 50%
Pacific:1 5%
Total Visited:23 10.65%
Olen matkustellut tosi vähän vaikka tykkäänkin.. :( suurin osa kavereista ja tutuista on matkstellut minua paljon paljon enemmän. Ikä 23.
Olen käynyt; Iso-Britannia, Ruotsi, Tanska, Norja, Viro, Espanja, Turkki, Bulgaria, Venäjä, Latvia, Kreikka.
Haluaisin käydä vaikka missä, Aasia kiinnostaa tosi paljon, samoin muutamat Euroopan maat, Lähi-Itä, Islanti, Etelä-Afrikka, Jenkit...aah