Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petaatteko sängyn, jos makuuhuonen sijainti on sellainen,

Vierailija
28.08.2013 |

ettei siellä juuri käydä päiväsaikaan? Sain juuri päiväpeitteen, mutta sänkyä ei tule pedattua, koska se unohtuu. Aamulla ei kannata pedata, koska lapsi nukkuu sängyssä päiväunet ja päiväunien jälkeen en usein tule enää edes ajatelleeksi asiaa.

Höh!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan, koska mulla on kaksi kissaa, jotka tykkäävät nukkua sängyllä. Päiväpeitto vähentää lakanoiden karvoittumista.

Vierailija
2/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ja miehen sänky pedataan aina, sillä siinä löhötään ja katsotaan telkkaa. muita sänkyjä ei peitellä, täkki vaan laitetaan siististi ja tyyny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nukkuu vaatteineen parempi päiväpeiton päällä. En kyllä aina peitä jos sängyssä ei oleskella, tekee hyvää tuulettua.

Vierailija
4/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina petaan. Meillä ei loikoilla sängyssä päikkyjäkään niin, ettei päiväpeitto ole välissä - varsinkin näin kesällä ollaan paljon puutarhassa, ja pölyisillä vaatteilla ei ole asiaa puhtaille yölakanoille.

Kyse on siten puhtaudesta, mutta myös siisteydestä. Ovet ovat auki makkarien ja muun huushollin välillä, joten kyllä ne myllätyt sängyt näkyvät, vaikka makuuhuoneissa ei kamalasti päiväaikaan oleiltaisikaan.

Yksivärinen/yksikuvioinen päiväpeite on yleensö esteettisempi näky kuin kirjavat lakanat, tyynyt, pussilakanat, vaikka olisi oiottukin ne paikoilleen.

Vierailija
5/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä makkariin ei edes näe, koska se on yläkerrassa. Lapsi ei nuku sängyssä samoilla vaatteilla, joilla ulkoilee.

Vierailija
6/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:28"]

Meillä makkariin ei edes näe, koska se on yläkerrassa. Lapsi ei nuku sängyssä samoilla vaatteilla, joilla ulkoilee.

[/quote]

Ja te ette käy ollenkaan yläkerrassa päivän aikana, myöskään vieraat? Ja itsekin vaihdatte aina täysin vaatteet ulkoilun jälkeen?

Vierailija
7/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan joka päivä. En tykkää että asunnossa on yhtään sekasta, mulle sängyn petaaminen aamulla tai viimeistään töistä tullessa on sama kun se että likaiset pyykit viedään pyykkikoriin, ei jätetä roikkumaan ympäri kämppää ja lattioita.

Vierailija
8/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vain jos tulee vieraita. En ole ikinä tajunnut petaamisen päälle.

Vierailija
9/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan ainoastaan silloin, kun haluan loikoa siellä päiväsaikaan, eli lähinnä lomalla, viikonloppuisin ja silloin harvoin kun on lyhyt työpäivä. Muutoin hengaillaan ilta keittiö-olohuone-akselilla ja sänkyyn pujahdetaan vasta illalla lueskelemaan ym. jolloin ei enää olla päivävaatteissa.

Vierailija
10/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:17"]

Petaan, koska mulla on kaksi kissaa, jotka tykkäävät nukkua sängyllä. Päiväpeitto vähentää lakanoiden karvoittumista.

[/quote]

Tahtoo kissan!

Vierailija
11/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa koskaan! En edes ole vaivautunut päiväpeittoa ostamaan. makuuhuoneessa en hengaile koskaan eikä sinne näy kun pistää oven kiinni. Nykyään tosin kun vauvan sänky ja hoitopöytä on sielä, heitän täkin siististi sängyn päälle jos tulee vieraita, koska aina on joku joka haluaa ehdottomasti vaihtaa vaippaa tai muuta vastaavaa

Vierailija
12/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukumme parvella, jonne ei näe muualta. Petaamatta jää.

Vierailija
13/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:30"]

[/quote]

Ja te ette käy ollenkaan yläkerrassa päivän aikana, myöskään vieraat? Ja itsekin vaihdatte aina täysin vaatteet ulkoilun jälkeen?

[/quote]

Oho, mikä tenttaus...

Meillä on yläkerrassa toinen huone työhuone, siellä käyvät minä ja mies. Yläkerrassa käyvät yövieraat, mutta päivävieraat harvemmin, kun ei siellä ole oikein mitään järkeä käydä (paitsi joskus joku käy vessassa). Yläkerran aulasta, vessasta tai työhuoneesta ei näy sänkyyn.

Lapselle on ulkoillessa erilainen vaippa kuin sisällä (käytämme kestovaippoja, sisävaippa on villahousujen kanssa) ja paidan vaihdan nukkumaan mennessä.

Oliko vielä jotain?

Vierailija
14/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan aina. Meillä kyllä näkyy aika suoraan makuuhuoneeseen olohuoneesta ja ruokailutilasta. Mun mielestä on heti epäsiistiä, jos sänky on petaamatta. Petaamalla saa helposti siistin näköistä. 

Vierailija
15/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan, mutta varsinaista päiväpeittoa ei ole ollut vuosiin (vain joko sellainen kaistale jalkopäässä tms. järjestelyitä).

Vierailija
16/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:36"]

[/quote]

[/quote]

Oho, mikä tenttaus...

Meillä on yläkerrassa toinen huone työhuone, siellä käyvät minä ja mies. Yläkerrassa käyvät yövieraat, mutta päivävieraat harvemmin, kun ei siellä ole oikein mitään järkeä käydä (paitsi joskus joku käy vessassa). Yläkerran aulasta, vessasta tai työhuoneesta ei näy sänkyyn.

Lapselle on ulkoillessa erilainen vaippa kuin sisällä (käytämme kestovaippoja, sisävaippa on villahousujen kanssa) ja paidan vaihdan nukkumaan mennessä.

Oliko vielä jotain?

[/quote]

Toisin sanoen katsotte itse sitä epäjärjestystä kyllä.

Vieläkään et vastannut siihen, vaihdatteko itse myös vaatteet aina ulkoilun jälkeen. Varsinkin näin kesäisin sinne sänkyyn tulee loikoilijan mukana siitepölyä yms. sellaista, joten senkin takia meillä pannaan aina päiväpeitto siihen lakanoiden suojaksi. Mutta tietysti kukin tyylillään. Kaikki eivät makoile sängyllä päiväaikaan jne.

Vierailija
17/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:57"]

Oho, mikä tenttaus...

Oliko vielä jotain?

[/quote]

Vieläkään et vastannut siihen, vaihdatteko itse myös vaatteet aina ulkoilun jälkeen. Varsinkin näin kesäisin sinne sänkyyn tulee loikoilijan mukana siitepölyä yms. sellaista, joten senkin takia meillä pannaan aina päiväpeitto siihen lakanoiden suojaksi. Mutta tietysti kukin tyylillään. Kaikki eivät makoile sängyllä päiväaikaan jne.

[/quote]

En ole tentattava, mutta tenttaaja ei ilmeisesti itse ole asunut kaksikerroksisessa talossa. Voin kertoa, että meidän kotona todellakin käydään vain harvoin yläkerrassa päiväsaikaan. Täytyy olla aika nipottaja, jos ei hetkeä kestä katsoa sotkuista sänkyä, tuulettuuhan se siinä kuitenkin. Niin ja meillä kyllä myös on kotivaatteet erikseen. Vaatteet vaihdetaan jopa nopeaa kauppakäyntiä varten. Mahdolliset loikoilutkin suoritetaan alakerran sohvalla, sängyssä nukutaan vain yöunet.

Vierailija
18/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:57"]

[/quote]

[/quote]

Oho, mikä tenttaus...

Oliko vielä jotain?

[/quote]

[/quote]

Mä en makoile sängyssä päiväsaikaan, joten onko sillä väliä, vaihdanko vaatteet sisälle tullessa (vaihdan kyllä yleensä vähintään housut). Mies ottaa joskus päikkärit, mutta hän riisuu kaikki vaatteet pois.

Emme yleensä oleskele makuuhuoneessa päiväsaikaan, joten petaamatonta sävyä ei tarvitse katsella.

(Anteeksi jos ylitulkitsen, mutta kuulostat jotenkin siltä, niin kuin toisten tekemiset saisivat sussa aikaan jonkinlaista aggressioita. Tuntuu äkkiseltään aika oudolta.)

Vierailija
19/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan, koska en halua illalla mennä nukkumaan petaamattomaan sänkyyn. Kai se on jonkinlainen periaate, koska joillekin muille se olisi yksi ja sama, onko sänky, jota kukaan ei katsele, pedattu vai petaamaton. 

Vierailija
20/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa petalilla, mutta jos mies nousee vimppana hän petaa.

Jos muksulle tulee kavereita, käyn petaamassa, ne kun tykkää leikkiä trampoliinia meidän sängyllä tai veisivät meidän peitot leikkiin.

Muksulla ei olekaan päiväpeittoa. Pistettiin patjaan jatkopala ja tarkoitus hommata iso sänky, joten saa päiväpeiton sitten. Aiemminkin se päiväpeitto oli lähinnä sängyn alla...

Sänky yläkerrassa, jossa ei ole muuta kuin 2 makkaria eli aikuisvierailla ei ole sinne asiaa. Makoilen kyllä lakanoissa samoilla farkuilla joilla käyn töissä ja ulkona, mutten kuitenkaan remonttifarkuilla ;)