Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petaatteko sängyn, jos makuuhuonen sijainti on sellainen,

Vierailija
28.08.2013 |

ettei siellä juuri käydä päiväsaikaan? Sain juuri päiväpeitteen, mutta sänkyä ei tule pedattua, koska se unohtuu. Aamulla ei kannata pedata, koska lapsi nukkuu sängyssä päiväunet ja päiväunien jälkeen en usein tule enää edes ajatelleeksi asiaa.

Höh!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:36"]

Oho, mikä tenttaus...

Meillä on yläkerrassa toinen huone työhuone, siellä käyvät minä ja mies. Yläkerrassa käyvät yövieraat, mutta päivävieraat harvemmin, kun ei siellä ole oikein mitään järkeä käydä (paitsi joskus joku käy vessassa). Yläkerran aulasta, vessasta tai työhuoneesta ei näy sänkyyn.

Lapselle on ulkoillessa erilainen vaippa kuin sisällä (käytämme kestovaippoja, sisävaippa on villahousujen kanssa) ja paidan vaihdan nukkumaan mennessä.

Oliko vielä jotain?

[/quote]

Toisin sanoen katsotte itse sitä epäjärjestystä kyllä.

Vieläkään et vastannut siihen, vaihdatteko itse myös vaatteet aina ulkoilun jälkeen. Varsinkin näin kesäisin sinne sänkyyn tulee loikoilijan mukana siitepölyä yms. sellaista, joten senkin takia meillä pannaan aina päiväpeitto siihen lakanoiden suojaksi. Mutta tietysti kukin tyylillään. Kaikki eivät makoile sängyllä päiväaikaan jne.

[/quote]

En ole tentattava, mutta tenttaaja ei ilmeisesti itse ole asunut kaksikerroksisessa talossa. Voin kertoa, että meidän kotona todellakin käydään vain harvoin yläkerrassa päiväsaikaan. Täytyy olla aika nipottaja, jos ei hetkeä kestä katsoa sotkuista sänkyä, tuulettuuhan se siinä kuitenkin. Niin ja meillä kyllä myös on kotivaatteet erikseen. Vaatteet vaihdetaan jopa nopeaa kauppakäyntiä varten. Mahdolliset loikoilutkin suoritetaan alakerran sohvalla, sängyssä nukutaan vain yöunet.

[/quote]

Tentattava (eli ap) kommentoi: mäkin ajattelen tuota vuodevaatteiden tuulettumista, sen takia en aamulla petaa sänkyä. Ja kun lapsi menee kuitenkin siihen nukkumaan, petaaminen ei esim.vähän ennen päiväuniaikaa tunnu järkevältä. Laitan mun ja miehen peitot rullaksi lapsen molemmille puolille, jotta hän ei putoa sängystä.

Nyt kävin petaamassa sängyn, kun vein puhdasta pyykkiä yläkertaan. Meillä on niin hieno peitto, että sitä soisi käytettävän enemmänkin...

Vierailija
22/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pedata mistään, ellei ole vieraita tulossa. Mitä turhia. Aikaa vie vain täysin turha toiminto muutenkin kiireisessä arjessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vaihdan kotivaattet päälle

Vierailija
24/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan joka aamu. Se on kuin hampaiden pesu. Nousen ylös, avaan ikkunan, menen pesulle, keitän kahvit, pukeudun ja ennen lähtöä suljen ikkunan ja  petaan tuulettuneen sängyn. On kiva tulla kotiin kun on siistiä. Siivoan myös tiskit koneeseen ennen lähtöä. Meillä on yksikerroksinen talo, ja vaikka makuuhuoneet ei näy kovin hyvin muualle, nautin silti siitä että kotiin tullessa se on "päiväkunnossa" eikä unien jäljiltä.

Vierailija
25/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia mäkin päiväpeiton halusin, että on siistimmän ja kivemman näköistä, mutta se vaan unohtuu, kun on niin vähän tilaisuuksia katsella sitä "siistiä ja kivaa makuuhuonetta". (Tai ei se nyt vielä ole niin superkivan näköinen, kun listat puuttuu, mutta jahka saadaan ne ja pari muuta juttua laitettua.)

Ap

Vierailija
26/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa koskaan, meidän sänky on aina mullin mallin seksin harrastamisen takia. Vuodevaatteet vaihdan usein.

Vierailija
27/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 16:17"]

Petaan, koska mulla on kaksi kissaa, jotka tykkäävät nukkua sängyllä. Päiväpeitto vähentää lakanoiden karvoittumista.

[/quote]

Petaan joka päivä. Mulla on kissa, joka tykkää vetää rallia päiväpeiton päällä :)

Vierailija
28/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan joka päivä, koska minusta on mukavampaa mennä illalla siistiin ja järjestettyyn sänkyyn nukkumaan. Sellainen möyhitty peti on vaan aika ällöttävä.

Vierailija
29/29 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin just näin ja ihan samassa järjestyksessäkin. :) Mulle petaaminen on yksi pakollinen aamutoimi muiden joukossa. Onneksi mies on samanlainen. Makkari erillään eli ei suoraa näkyvyyttä muihin huoneisiin. Samoin lapset omaksuneet saman tavan. Kolme teiniä, kaikki petaavat pyytämättä sänkynsä joka aamu ennen kouluun menoa.

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 18:00"]

Petaan joka aamu. Se on kuin hampaiden pesu. Nousen ylös, avaan ikkunan, menen pesulle, keitän kahvit, pukeudun ja ennen lähtöä suljen ikkunan ja  petaan tuulettuneen sängyn. On kiva tulla kotiin kun on siistiä. Siivoan myös tiskit koneeseen ennen lähtöä. Meillä on yksikerroksinen talo, ja vaikka makuuhuoneet ei näy kovin hyvin muualle, nautin silti siitä että kotiin tullessa se on "päiväkunnossa" eikä unien jäljiltä.

[/quote]