Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kokoomus julkaisi listan: Näillä toimilla yli 100 000 työpaikkaa – Työttömyysturvan tasoa laskettava, asumistuen korotukset jäihin"

Vierailija
19.08.2020 |

Noniin, taikureilla on ratkaisu työttömyyteen!

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/kokoomus-julkaisi-listan-nailla-toimil…

Kommentit (470)

Vierailija
121/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoilta asumistuet pois ja yhteisharjoitukseen. Joku asuntola.

Moni opiskelija haluaa yksiön kaupungin keskustasta ja pitäisikö veronmaksajien maksaa tämä luxus.

Myös lentovero saatava. Opiskelijatkaan eniten ramppaa ulkomailla.

Tuttavan tytär jos kolmatta kertaa reissussa. Ja toisen kaverin tytär myös (ennen koronaa ja nyt taas). Eikä mitään halpamatkoja vaan Australia, Uusi-Seelanti yms ymd

e

Älä ny viitti, ei se niillä tuilla reissaa vaan lainalla/vanhempiensa pussilla.

Opiskelijoille on myös kohtuu(llisemman) hintaisia asuntoja ihan hyvilläkin paikoilla, mikä on ihan perusteltua, että pääsevät opiskelemaan sujuvasti.

Kaikki opiskelijat eivät myöskään ole sinkkunuoria, vaan joukossa myös lapsellisia.

Vierailija
122/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiotismia.

Minusta on jotenkin hirveän liikuttavaa, että vaikka mitä kokoomus yrittääkään, aina niillä menee pahasti pieleen. Ne ovat sellaisia sööttejä tunareita koko joukko.

Ei ihme, ettei kannatus nouse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet leikkuriin ja vuokrat säännöstelyn piiriin! 

Asumistukeahan saa nytkin 80 % hyväksyttävistä asumismenoista, ei koko vuokrasta, eli esim. Jyväskylässä yksinasuvan asumistuki max 319,20 euroa riippumatta siitä, onko vuokra 500 euroa vai 1000 euroa.

Onko köyhien pakko asua juuri keskustan kattohuoneissa? Keski-Suomessa on paljon muuttotappiokuntia joissa on vuosia tyhjillään seisseitä halpoja vuokra-asuntoja. Esimerkiksi Keuruulta ja Laukaasta kulkee Jyväskylään juna. Joutsasta ja Luhangasta pääsee Jyväskylään bussilla. Mikään pakko ei ole adsua Jyväskylässä.

Tässähän se ongelma on. Jos olet vakaassa työelämässä voit muuttaa minne tahansa landelle. Työpaikka ei ole samaan tapaan rajoittava kuin työttömyys, koska se mahdollistaa joustavan liikkumisen mm. Yksitysautoilun.

Mutta kun olet vailla vakituista tai pidempää määräaikaista työsopimusta, niin joudut olemaan kokoajan valmiudessa siltä varalta, että pupukurssi kutsuu tai jos säkällä saisi oikeita töitä edes viikoksi kerralla.

Kun tälläinen kurssi tai työpaikka sitten löytyy, sinne on mentävä kun käsketään, eikä paikka melko isolla todennäköisyydellä ole se kyseinen syrjäkylä.

Siinä vaiheessa kun sönkötät työnantajalle, että sopisiko että tulisin töihin tiistaisin klo:10-14, bussiaikataulujen mukaan, niin saat vapaasti jäädäkin työttömäksi. Ja jos julkinen liikenne kulkisikin, sen kustannukset ylittävät helposti asumisesta saadut säästöt.

Ylipäätään jos työttömän elämä kerta vaatii säännöllistä asiointia virastoissa karenssin uhalla on asuinpaikankin oltava sen mukainen, että käynnit onnistuvat.

Ja oikeasti todella monet asuvat juurikin asuinkunnan kaikista halvimmissa luukuissa jotka ovat silti törkeän ylihinnoiteltuja. Tuntuu siltä, että monilla kommentoijilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä mitä vuokralla olo oikeasti kustantaa. Joku ihan utopistinen oletus siitä, että jossain varmasti voi asua satasella tai parilla- jos voi niin on kyllä poikkeuksellista jo melkein opiskelijasoluissakin, joissa pelkkä huone voi nykyään olla reilusti yli 300€/kk.

Mun mielestä nämä käynnit pitäisi toteuttaa etänä jos mahdollista. Säästyisi matkakulut ja asiat varmasti hoituisivat.

Hoidettaisiinko myös ne mahdolliset hanttihommat ja askartelupajat etänä?

Vierailija
124/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa kaupungissa on vuokratyötä ja vieläpä useissa firmoissa. Moneen työhön pääsee ilman koulutusta. Mutta kun paska palkka, paska työ jne niin eipä se ihmisiä kiinnosta niin kauan kuin tukia saa. Vaikka sinänsä vastustan haittamaahanmuuttoa niin pakko myöntää, että ulkomaalaiset ovat järjestään nopeampia ja parempia tekemään näitä ns. paskahommia. 

Ei näihin hommiin edes oteta suomalaisia. Heille kun pitäis maksaa tessin mukainen palkka lisineen ym. Ulkomaalaiset on parempia, kun niitä voi vähän viilata linssiin, jättää pyhälisät ym. maksamatta. Ei ne mutise vastaan tai ota yhteyttä liittoon. Ei ne vaan tekee työnsä sillä minimiäkin alemmalla palkalla. Ja tekevät hyvin ja nopeesti, koska pelkäävät että muuten menettävät työn. 

Sitten onkin kiva työnantajana haukkua suomalaisia laiskoiksi. Kun ensin on kieltäytynyt ottamasta näitä töihin. Tää on niin nähty. Nämä ei edes viitsi ilmoittaa, että sulle ei työpaikkaa heru. Itse olen hakenut siivoushommia yms. enkä ole saanut. Pohjalla on opiskeluaikojen työkokemustakin, mutta ei auta. Ei huolita. Mun vikahan se tietysti on. Oon laiska ja saamaton ja elelen vaan korkeilla tuilla. Vikaa ei ole siinä työnantajassa jolle en kelpaa, koska olen kalliimpi kuin se ulkomaalainen joka tekee saman työn alipalkalla.

Ei kelpaa ammattilainen. En kelvannut ylioppilastutkinnolla hakemaan L&T:ltä osa-aikaista siivoustyötä enkä kelvannut suoritettuani laitoshuoltajan tutkinnonkaan. Edes haastatteluun ei tullut kutsua. Kaupungin listoille päädyin ja valtion puolelta vankeinhoito oikein rukoili hommiin, mutta riistofirmoille ei kelpaa.

Vau, hait ihan yhteen firmaan. Pelkästään vuokrafirmoja on kymmeniä ja hyvin moni saa jalkansa oven väliin, kun tekee hyvin ja silloin vuoroja tulee suoraan asiakasyritykseltä. 

En ehtinyt kun sain vaikituisen paikan. Tietenkään en vaihtanut 2400e/kk palkkaani silloiseen 9e  tunnissa hommiin. Varsinkin kun sain enemmän vastuuta ja kevyen 2 vuorotyön.  Menin sinne viikoksi mutta olin niin hyvä, että halusivat pitää. Yksityisiin firmoihin muuten ei jää kiertämään kuin ne jotka ei osaa siivota.

Hienoa, että pääsit töihin! Fakta on kuitenkin se, että ilman koulutustakin pääsee moniin hommiin. Se onko se oikein vai väärin onkin sitten toinen juttu. Varsinkin siivoustyötä olisi tarjolla niin paljon kuin haluaa tehdä. ( en halua :D)

Vain riistofirmoihin pääsee siivoamaan ilman koulutusta ja se näkyy palkassa.

Koulutetun on mahdollista saada mukava työ. Ja ihan ok palkka.

Ihan sama palkka siivoojilla on, itse asiassa monesti jopa vähän parempi kuin esimerkiksi pelkässä keittiötyössä. Mehän olemme samoilla linjoilla. Töihin vaan. Jos ei löydy tai kelpaa niin lisäkoulutusta ja vaikka harjoittelun kautta töihin. Juuri näin! 

Vierailija
125/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä maalla ei ole enää varaa elättää ihmisiä, jotka ei mene töihin vaan elää yhteiskunnan tuilla. Jotain tälle on tehtävä, että ihmisille on kannattavampaa tehdä töitä kuin maata sohvalla. Työpaikkoja on, kun niitä vaan joku tekisi. Lähihoitajille, siivoojille jne. on töitä niin paljon, kuin vaan haluaa tehdä. Korkeakoulutettuja tietyille aloille on liikaa, eikä töitä riitä kaikille. Siksi pitäisi kouluttautua alalle, jolla on töitä eikä opiskella yliopistolla esim. naistutkimusta.

Vierailija
126/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsässä on marjoja jota koronalaiskurit ja muut meidän rahoilla loisivat voivat kerätä. Pois sossutuet ja työttömyyslorvimisrahat laiskureilta.

Niin, siellähän oli se yksi loinen, mikä sen nimi nyt oli, Koski? Joo, Susanna Koski! Jokohan se on useinkin vieraillut kumisaappaat jalassa metsäpoluilla sormin sinimustin?

Vierailija
127/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asumistuen jäädyttäminen lisää työpaikkoja?

Pakottaa köyhät sosialistit ja vihervassariot hakemaan töitä kun rahat loppuu.

Ei taida kokoomuslaisia asua tuilla.

Yritystukia jaellaan liki 10 miljardia vuosittain ja sitten vielää lisää verohelpotuksia rikkaille.

Melkoisia loispummeja ovat.

Vierailija
128/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä nyt ei vain elvytettäisi ihan kunnolla, tulisi työpaikkoja, lisää verorahoja, sitä kautta lisää elvytystoimia, ja sitä kautta taas lisää työpaikkoja. Positiivinen kierre hyvinvointiyhteiskuntaan. Luulisi sopivan kokkareillekin.

Tuo taisi kyllä olla satiiriksi tarkoitettu. Yläpeukuista päätellen, järki ei ihan riitä, tai sitten palstalaiset arvostavat huumoria

Vierailija
129/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä maalla ei ole enää varaa elättää ihmisiä, jotka ei mene töihin vaan elää yhteiskunnan tuilla. Jotain tälle on tehtävä, että ihmisille on kannattavampaa tehdä töitä kuin maata sohvalla. Työpaikkoja on, kun niitä vaan joku tekisi. Lähihoitajille, siivoojille jne. on töitä niin paljon, kuin vaan haluaa tehdä. Korkeakoulutettuja tietyille aloille on liikaa, eikä töitä riitä kaikille. Siksi pitäisi kouluttautua alalle, jolla on töitä eikä opiskella yliopistolla esim. naistutkimusta.

Ääh, mene jo pois. Tää oli viimeksi hauskaa joskus v. 1997. Et ole yhtään niin nokkela kuin luulet.

Vierailija
130/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinatalouden mukaa tekijöitä saa houkuteltua palkalla yms.

Jos firmassasi maksetaan 420€ palkkaa niin turha valittaa jos ei ole tekijöitä.

Vierailija
131/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet leikkuriin ja vuokrat säännöstelyn piiriin! 

Asumistukeahan saa nytkin 80 % hyväksyttävistä asumismenoista, ei koko vuokrasta, eli esim. Jyväskylässä yksinasuvan asumistuki max 319,20 euroa riippumatta siitä, onko vuokra 500 euroa vai 1000 euroa.

Onko köyhien pakko asua juuri keskustan kattohuoneissa? Keski-Suomessa on paljon muuttotappiokuntia joissa on vuosia tyhjillään seisseitä halpoja vuokra-asuntoja. Esimerkiksi Keuruulta ja Laukaasta kulkee Jyväskylään juna. Joutsasta ja Luhangasta pääsee Jyväskylään bussilla. Mikään pakko ei ole adsua Jyväskylässä.

Keskustan kattohuoneistossa? Hahaha! Näkisit tämän mun yksiön, joka on postimerkin kokoinen ahdas pikku luukku, mutta törkeän hintainen.  Koiraakaan viitsi tänne ottaa, kun tulee liian ahdasta muuten. 

Paljonkos ne juna- ja bussimatkat sitten maksavat?

Kun ostaa tarjouslippuja niin junalla pääsee 5 eurolla.

Ei taida montaa vuoroa kulkee joutsasta tai luhangasta?😂

Vierailija
132/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossutuet ja työkkärirahat pois niin alkaa työnteko maistumaan!

Mutta siiriseni, sulta puuttuu yhtälöstä edelleen ne työpaikat!☺ niitä kun vaan ei ole kaikille.

Vierailija
133/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa että herätemiina on sidottu omaan jalkaan siellä.

Vierailija
134/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä se motivoi kun ensin jaetaan miljardeja eteläeurooppaan ja sitten annetaan raippaa omille kansalaisille.

Olen yleensä kaiken työttömien ahtaalle ajamisen puolesta, mutta tämä kyllä kieltämättä pistää miettimään. Samalla sanotaan, että ei se ole sama asia, yksityisvelanotto ja valtion velanotto, mutta sillä logiikalla voitais kaikki tehdä vaikka Kreikat ja elää velaksi, ei se työ itsessään niin rakas asia ole.

Erityisen turmiolliseksi nuo lahjamiljardit tekee se, että Suomen taloudellinen tilanne heikkenee koko ajan.

Toisaalta, Suomen valtio pistää aina muut kansat etusijalle, niin tämä tavallaan seuraa sitä logiikkaa ja jo olemassa olevaa toimintalinjaa tämä suomalaisten syrjintä.

Vierailija
135/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa kaupungissa on vuokratyötä ja vieläpä useissa firmoissa. Moneen työhön pääsee ilman koulutusta. Mutta kun paska palkka, paska työ jne niin eipä se ihmisiä kiinnosta niin kauan kuin tukia saa. Vaikka sinänsä vastustan haittamaahanmuuttoa niin pakko myöntää, että ulkomaalaiset ovat järjestään nopeampia ja parempia tekemään näitä ns. paskahommia. 

Ei näihin hommiin edes oteta suomalaisia. Heille kun pitäis maksaa tessin mukainen palkka lisineen ym. Ulkomaalaiset on parempia, kun niitä voi vähän viilata linssiin, jättää pyhälisät ym. maksamatta. Ei ne mutise vastaan tai ota yhteyttä liittoon. Ei ne vaan tekee työnsä sillä minimiäkin alemmalla palkalla. Ja tekevät hyvin ja nopeesti, koska pelkäävät että muuten menettävät työn. 

Sitten onkin kiva työnantajana haukkua suomalaisia laiskoiksi. Kun ensin on kieltäytynyt ottamasta näitä töihin. Tää on niin nähty. Nämä ei edes viitsi ilmoittaa, että sulle ei työpaikkaa heru. Itse olen hakenut siivoushommia yms. enkä ole saanut. Pohjalla on opiskeluaikojen työkokemustakin, mutta ei auta. Ei huolita. Mun vikahan se tietysti on. Oon laiska ja saamaton ja elelen vaan korkeilla tuilla. Vikaa ei ole siinä työnantajassa jolle en kelpaa, koska olen kalliimpi kuin se ulkomaalainen joka tekee saman työn alipalkalla.

Ei kelpaa ammattilainen. En kelvannut ylioppilastutkinnolla hakemaan L&T:ltä osa-aikaista siivoustyötä enkä kelvannut suoritettuani laitoshuoltajan tutkinnonkaan. Edes haastatteluun ei tullut kutsua. Kaupungin listoille päädyin ja valtion puolelta vankeinhoito oikein rukoili hommiin, mutta riistofirmoille ei kelpaa.

Vau, hait ihan yhteen firmaan. Pelkästään vuokrafirmoja on kymmeniä ja hyvin moni saa jalkansa oven väliin, kun tekee hyvin ja silloin vuoroja tulee suoraan asiakasyritykseltä. 

En ehtinyt kun sain vaikituisen paikan. Tietenkään en vaihtanut 2400e/kk palkkaani silloiseen 9e  tunnissa hommiin. Varsinkin kun sain enemmän vastuuta ja kevyen 2 vuorotyön.  Menin sinne viikoksi mutta olin niin hyvä, että halusivat pitää. Yksityisiin firmoihin muuten ei jää kiertämään kuin ne jotka ei osaa siivota.

Hienoa, että pääsit töihin! Fakta on kuitenkin se, että ilman koulutustakin pääsee moniin hommiin. Se onko se oikein vai väärin onkin sitten toinen juttu. Varsinkin siivoustyötä olisi tarjolla niin paljon kuin haluaa tehdä. ( en halua :D)

Vain riistofirmoihin pääsee siivoamaan ilman koulutusta ja se näkyy palkassa.

Koulutetun on mahdollista saada mukava työ. Ja ihan ok palkka.

Ihan sama palkka siivoojilla on, itse asiassa monesti jopa vähän parempi kuin esimerkiksi pelkässä keittiötyössä. Mehän olemme samoilla linjoilla. Töihin vaan. Jos ei löydy tai kelpaa niin lisäkoulutusta ja vaikka harjoittelun kautta töihin. Juuri näin! 

Mä saan siivoojana 12-13 e tunnissa kohteesta riippuen. (Mulla on laitoshuoltajan tutkinto.) Eläähän sillä, tosin ei herroiksi. Mieluummin silti siivoan kuin olen työttömänä. Työssä saa liikuntaa eivätkä työt seuraa kotiin. Tiedän olevani onnekas koska mulla on suht leppoisa työtahti ja mahdollisuus saada lisäansioita ylitöistä. Siivousalallahan on paljon osa-aikaista työtä. Mulla on toinenkin ammattitutkinto mutta olen jumiutunut siivoamaan juuri siksi, että töitä on riittänyt. Kannattaa kokeilla, ei se niin hirveää ole kun siihen tottuu.

Vierailija
136/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllättänyt, ettei tässä puututtu työttömien turhiin, laaduttomiin ja kallisiin kurssituksiin ja muihin vastaaviin toimenpiteisiin.

Et sellainen bisnes verorahoilla on kyllä ihan jees, parasta tietty olisi et voitaisiin lahjoittaa verorahat suoraan kokkareille ilman typeriä työttömiä siinä siirron välissä.

Eikö olis jo kokoomuksenkin aika myöntää, ettei näillä "toimenpiteillä" ole tarkoituskaan parantaa työllisyyttä vaan agendana on luoda halpatyömarkkinat, jotka maksatetaan keskiluokan veroista työvoiman sosiaalitukina.

Vierailija
137/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinatalouden mukaa tekijöitä saa houkuteltua palkalla yms.

Jos firmassasi maksetaan 420€ palkkaa niin turha valittaa jos ei ole tekijöitä.

Jos et halua kituuttaa tai sillan alla katuojassa nälkäkuoleman partaalla ja yhteiskunnan halveksimaana niin sitten teet töitä sillä palkalla jota tarjotaan. Markkinatalouden mukaa.

Vierailija
138/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että kokoomuksen "perhevapaauudistus" tarkoittaa käytännössä vapaiden leikkauksia.

Vierailija
139/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nähdä SDP:n työllisyys vai onko se vieläkin vaiheessa ? Käsittääkseni vihreät ovat omansa jo tehneet.

Vierailija
140/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyön vetoa, että kokoomuksen "perhevapaauudistus" tarkoittaa käytännössä vapaiden leikkauksia.

Juuri näin. Miksi hoitaa lapsia kotona kun voi ostaa palvelun (Kokoomuksen) yksityisiltä päiväkodeilta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi