Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kokoomus julkaisi listan: Näillä toimilla yli 100 000 työpaikkaa – Työttömyysturvan tasoa laskettava, asumistuen korotukset jäihin"

Vierailija
19.08.2020 |

Noniin, taikureilla on ratkaisu työttömyyteen!

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/kokoomus-julkaisi-listan-nailla-toimil…

Kommentit (470)

Vierailija
81/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä se motivoi kun ensin jaetaan miljardeja eteläeurooppaan ja sitten annetaan raippaa omille kansalaisille.

Eiks ne ole vasurit kun Marinin johdolla lappaavat rahaa etelän valtioille ja kulttuurinrikastajille

Vierailija
82/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa kaupungissa on vuokratyötä ja vieläpä useissa firmoissa. Moneen työhön pääsee ilman koulutusta. Mutta kun paska palkka, paska työ jne niin eipä se ihmisiä kiinnosta niin kauan kuin tukia saa. Vaikka sinänsä vastustan haittamaahanmuuttoa niin pakko myöntää, että ulkomaalaiset ovat järjestään nopeampia ja parempia tekemään näitä ns. paskahommia. 

Ei näihin hommiin edes oteta suomalaisia. Heille kun pitäis maksaa tessin mukainen palkka lisineen ym. Ulkomaalaiset on parempia, kun niitä voi vähän viilata linssiin, jättää pyhälisät ym. maksamatta. Ei ne mutise vastaan tai ota yhteyttä liittoon. Ei ne vaan tekee työnsä sillä minimiäkin alemmalla palkalla. Ja tekevät hyvin ja nopeesti, koska pelkäävät että muuten menettävät työn. 

Sitten onkin kiva työnantajana haukkua suomalaisia laiskoiksi. Kun ensin on kieltäytynyt ottamasta näitä töihin. Tää on niin nähty. Nämä ei edes viitsi ilmoittaa, että sulle ei työpaikkaa heru. Itse olen hakenut siivoushommia yms. enkä ole saanut. Pohjalla on opiskeluaikojen työkokemustakin, mutta ei auta. Ei huolita. Mun vikahan se tietysti on. Oon laiska ja saamaton ja elelen vaan korkeilla tuilla. Vikaa ei ole siinä työnantajassa jolle en kelpaa, koska olen kalliimpi kuin se ulkomaalainen joka tekee saman työn alipalkalla.

Ei kelpaa ammattilainen. En kelvannut ylioppilastutkinnolla hakemaan L&T:ltä osa-aikaista siivoustyötä enkä kelvannut suoritettuani laitoshuoltajan tutkinnonkaan. Edes haastatteluun ei tullut kutsua. Kaupungin listoille päädyin ja valtion puolelta vankeinhoito oikein rukoili hommiin, mutta riistofirmoille ei kelpaa.

Vau, hait ihan yhteen firmaan. Pelkästään vuokrafirmoja on kymmeniä ja hyvin moni saa jalkansa oven väliin, kun tekee hyvin ja silloin vuoroja tulee suoraan asiakasyritykseltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin keskustelu muuttui idioottien temmellykseksi?

Vierailija
84/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen ideat on tyhmiä. Tätä vastaavaa törkyideoita on ollut vuosia niin pitäisi olla sitten jo miljoonia työpaikkoja, mutta vaan ei ole.

Kukahan tässä tyhmä on - kiteeläiselle astrofyysikolle pitää maksaa työttömyyskorvausta kun töitä ei tahdo oikein paikkakunnalta löytyä.

Vierailija
85/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta julkaistun työeläkeyhtiöiden teettämän tutkimuksen mukaan työnantajat eivät halua enää palkata lainkaan yli 50-vuotiaita. Oliko kokoomuksella tähän jotain ratkaisuja?

Vierailija
86/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo ole mitään työllisyystoimia mitä ovat esittäneet. Kokoomus on esittänyt VM:n säästölistan ja lisäksi vielä siihen päälle veronkevennyksiä. Miten noista uusia työpaikkoja syntyy?

Kotitalousvähennyksen kasvattaminen ja aikuiskoulutus saattaa vähän lisätä työllisyyttä.

Vierailija
87/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa kaupungissa on vuokratyötä ja vieläpä useissa firmoissa. Moneen työhön pääsee ilman koulutusta. Mutta kun paska palkka, paska työ jne niin eipä se ihmisiä kiinnosta niin kauan kuin tukia saa. Vaikka sinänsä vastustan haittamaahanmuuttoa niin pakko myöntää, että ulkomaalaiset ovat järjestään nopeampia ja parempia tekemään näitä ns. paskahommia. 

Ei näihin hommiin edes oteta suomalaisia. Heille kun pitäis maksaa tessin mukainen palkka lisineen ym. Ulkomaalaiset on parempia, kun niitä voi vähän viilata linssiin, jättää pyhälisät ym. maksamatta. Ei ne mutise vastaan tai ota yhteyttä liittoon. Ei ne vaan tekee työnsä sillä minimiäkin alemmalla palkalla. Ja tekevät hyvin ja nopeesti, koska pelkäävät että muuten menettävät työn. 

Sitten onkin kiva työnantajana haukkua suomalaisia laiskoiksi. Kun ensin on kieltäytynyt ottamasta näitä töihin. Tää on niin nähty. Nämä ei edes viitsi ilmoittaa, että sulle ei työpaikkaa heru. Itse olen hakenut siivoushommia yms. enkä ole saanut. Pohjalla on opiskeluaikojen työkokemustakin, mutta ei auta. Ei huolita. Mun vikahan se tietysti on. Oon laiska ja saamaton ja elelen vaan korkeilla tuilla. Vikaa ei ole siinä työnantajassa jolle en kelpaa, koska olen kalliimpi kuin se ulkomaalainen joka tekee saman työn alipalkalla.

Ei kelpaa ammattilainen. En kelvannut ylioppilastutkinnolla hakemaan L&T:ltä osa-aikaista siivoustyötä enkä kelvannut suoritettuani laitoshuoltajan tutkinnonkaan. Edes haastatteluun ei tullut kutsua. Kaupungin listoille päädyin ja valtion puolelta vankeinhoito oikein rukoili hommiin, mutta riistofirmoille ei kelpaa.

Vau, hait ihan yhteen firmaan. Pelkästään vuokrafirmoja on kymmeniä ja hyvin moni saa jalkansa oven väliin, kun tekee hyvin ja silloin vuoroja tulee suoraan asiakasyritykseltä. 

En ehtinyt kun sain vaikituisen paikan. Tietenkään en vaihtanut 2400e/kk palkkaani silloiseen 9e  tunnissa hommiin. Varsinkin kun sain enemmän vastuuta ja kevyen 2 vuorotyön.  Menin sinne viikoksi mutta olin niin hyvä, että halusivat pitää. Yksityisiin firmoihin muuten ei jää kiertämään kuin ne jotka ei osaa siivota.

Vierailija
88/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Eläkeputken poisto jne. Arvioitu työllisyysvaikutus +55000

Vaikea kuvitella että vaikuttaisi työllisyyteen yhtään mitenkään. Lisäisi vain työttömien määrää.

2.Ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastus AT +10000

Todellisuudessa niiden määrä, jotka loisivat ansiosidonnaisella, mutta helposti saisivat halutessaan töitä on marginaalinen. Todellinen työllisyysvaikutus ehkä +5 hlö

3. Kannustinloukkujen purkaminen AT +9500

Täällä on ihan oikeitakin mahdollisuuksia vaikuttaa, mutta koska niitä töitä ei kaikille halukkaille ole niin todellinen vaikutus jää väkisinkin pieneksi.

4. Terapiataakuu AT +5000

Tämä on tärkeä kohta. Lyhyellä tähtäimellä vaikutus voi olla pieni, mutta pitkällä oikeasti merkittävä. 

5.Kotitalousvähennys jne AT +3000

Tuntuu aika isolta luvulta, mutta saattaa jopa toteutuakkin.

6. Perhevapaauudistus jne. AT +5500

Vaikutus työpaikkojen määrään pelkkää sanahelinää.

7. Paikallinen sopiminen AT +15000

On mahdollista jo nyt kun vaan työehtosopimuksen minimiä noudatetaan, joten ei mitään vaikutusta. Jos taas lähdetään polkemaan työehtoja ja luomaan matalapalkka aloja, joilla ei tule toimeen niin paperilla työpaikkojen määrä voi toki kasvaa, mutta onko niistä mitään iloa jos kuitenkin eletään tuilla.

8. Kansainvälinen rekrytointi AT +10000

En oikein hahmota hyötyä kun ei tässä hirveässä työntekijäpulassa olla.

9. Palkkaverotuksen keventäminen AT +6000

Jonkinverran voi vaikuttaa kun kulutukseen jäävän rahan määrä kasvaa. Se raha pitäisi vain jotenkin saada jäämään kotimaahan...

Vierailija
89/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kokoomuksella on selvä suunnitelma orjatyöntekijäluokan luomisesta. Siihen kokoomuksen suunnitelma tähtää.

Vierailija
90/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossutuet ja työkkärirahat pois niin alkaa työnteko maistumaan!

Vierailija
91/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin utopistisa nuo kokoomuksen keinot. Ei mitään oikeita työllisyysratkaisuja (ei kyllä ehkä tarkoitus sitä oikeasti ollakaan).

Vierailija
92/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehtinyt kun sain vaikituisen paikan. Tietenkään en vaihtanut 2400e/kk palkkaani silloiseen 9e  tunnissa hommiin. Varsinkin kun sain enemmän vastuuta ja kevyen 2 vuorotyön.  Menin sinne viikoksi mutta olin niin hyvä, että halusivat pitää. Yksityisiin firmoihin muuten ei jää kiertämään kuin ne jotka ei osaa siivota.

Hienoa, että pääsit töihin! Fakta on kuitenkin se, että ilman koulutustakin pääsee moniin hommiin. Se onko se oikein vai väärin onkin sitten toinen juttu. Varsinkin siivoustyötä olisi tarjolla niin paljon kuin haluaa tehdä. ( en halua :D)

Vierailija
93/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta julkaistun työeläkeyhtiöiden teettämän tutkimuksen mukaan työnantajat eivät halua enää palkata lainkaan yli 50-vuotiaita. Oliko kokoomuksella tähän jotain ratkaisuja?

Risusavottaan pois sohvalta makaamasta!

Vierailija
94/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin naurettava puolue.

Avaisitko hieman mikä tuossa on naurettavaa?

Itse pidän esitystä kauhistuttavana.

Kaikkein eniten kuitenkin kauhistuttaa virheitten aivopierut eli hourailut 80000 teron tänne kuljettaminen.

Vierailija
95/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin naurettava puolue.

Avaisitko hieman mikä tuossa on naurettavaa?

Itse pidän esitystä kauhistuttavana.

Kaikkein eniten kuitenkin kauhistuttaa virheitten aivopierut eli hourailut 80000 teron tänne kuljettaminen.

Perssuomalaisten hallitushan ne tänne viimeksi roudasi. Persujen puolustusministeri komensi varusmiehet vielä kantamaan laukkuja että varmasti ehtivät.

Vierailija
96/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kokoomuspersu, siellä vilppi ja valhe.

Vierailija
97/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja persulit ovat samaa pökälettä hieman eri paketissa. Eduskunnan äänestyskäyttäytyminen paljastaa todellisen tilanteen.

Vierailija
98/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa kokoomus ja varsinkin itse itsensä asiantuntijaksi kuvittelema j. vartiainen. Kun teille ei näytä itse selviävän ajattelumallissanne oleva perustavaa laatua ongelma niin minäpä väännän sen rautalangasta vertauskuvalla:

Otetaan vaikka lehmä ja sen tuottama maitomäärä vuodessa. Sitten lasketaan kaikki suomen lypsylehmät yhteen ja saadaan siitä kokonaismäärä joka suomessa tuotetaan maitoa. Maito lypsetään lehmistä, kuskataan meijeriin ja käsittelyn jälkeen tölkitetään ja kuskataan kauppoihin. Vuosittain tuotetuissa maitotölkeissä näkyy tuotettu maitomäärä.

Sitten kuvaan astuu poliitikko ja päättää ruveta säätämään maitomäärää. Aluksi poliitikko koitaa säätää tölkin väriä, kokoa, muotoa. Sitten materiaalia. Mikään näistä ei kuitenkaan jostain kumman syystä vaikuta maidon määrään kovinkaan paljoa, paitsi esim. tekemällä tölkeistä 100l kokoisia minimissään jolloin ihmiset ei voi ostaa niitä kun eivät jaksa kantaa niitä kaupasta kotiin. Varsinainen maidontuotanto tapahtuu toisella tavalla ja riippuu enemmän muista asioista.

Samalla lailla työllisyyteen ei voi juurikaan vaikuttaa säätämällä työttömyyskorvausta paitsi poistamalla sen kokonaan. Tosiasiassa työllistyminen ja työllisten määrä riippuu tällä hetkellä enemmän monesta muusta asiasta jotka pitävät huolen siitä ettei edes nollakorvauksilla kaikki työllisty. Esim. siitä ettei niitä vi**n työpaikkoja ole koska tämän maan yrityselämä on karkoitettu veroin ja muun säätelyn avulla muualle. Nekin jotka palkkaa ei palkkaa esim. viisikymppisiä tai vanhempia koska nuorempiakin löytyy, tai ulkomailta tuntuu olevan jopa hallintomme suosimia kuljetuksia erikseen viemään suomalaisten potentiaalista työtä. 

Selkiskö?

Vierailija
99/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä on marjoja jota koronalaiskurit ja muut meidän rahoilla loisivat voivat kerätä. Pois sossutuet ja työttömyyslorvimisrahat laiskureilta.

Vierailija
100/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ammatin hiljattain. Taas kaatui työpaikan saanti siihen, kun minulla ei ole alan kokemusta. Miten saan kokemusta ilman työpaikkaa? Tarvitsen vain mahdollisuuden :(