Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kokoomus julkaisi listan: Näillä toimilla yli 100 000 työpaikkaa – Työttömyysturvan tasoa laskettava, asumistuen korotukset jäihin"

Vierailija
19.08.2020 |

Noniin, taikureilla on ratkaisu työttömyyteen!

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/kokoomus-julkaisi-listan-nailla-toimil…

Kommentit (470)

Vierailija
141/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä tarvii ainakaan kokkareita äänestää heh.

Vierailija
142/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok... Mitäs, ja tää on siis vaan ihan idea, mutta jos vaikka nää nerot keksisi miten tehdä TYÖPAIKKOJA! Olisiko se mitään? Kun ei se köyhä keskity muuta kuin selviämiseen ja ruuan etsimiseen. Tutkimuksetkin osoittaa, että köyhyys laskee älykkyysosamäärää keskimäärin 14 pistettä. Miten ne luulee että tyhmä ja nälkäinen työllistyy vieläpä olemattomaan työpaikkaan?

Minä teen työpaikkoja joka päivä. Miten? Näin: en osta halvinta paskaa joka tulee jostain muualta. Ostan vaikka ei olisi varaa, koska tämä on ketjureaktio. Jos kituutan, niin kituuttaa koko systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus voisi mieluummin kertoa koska he hakevat apua itselleen koska eihän tällaisten harhojen kanssa eläminen terveellistä ole, sivulliset kärsii.

Vierailija
144/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa kaupungissa on vuokratyötä ja vieläpä useissa firmoissa. Moneen työhön pääsee ilman koulutusta. Mutta kun paska palkka, paska työ jne niin eipä se ihmisiä kiinnosta niin kauan kuin tukia saa. Vaikka sinänsä vastustan haittamaahanmuuttoa niin pakko myöntää, että ulkomaalaiset ovat järjestään nopeampia ja parempia tekemään näitä ns. paskahommia. 

Ei näihin hommiin edes oteta suomalaisia. Heille kun pitäis maksaa tessin mukainen palkka lisineen ym. Ulkomaalaiset on parempia, kun niitä voi vähän viilata linssiin, jättää pyhälisät ym. maksamatta. Ei ne mutise vastaan tai ota yhteyttä liittoon. Ei ne vaan tekee työnsä sillä minimiäkin alemmalla palkalla. Ja tekevät hyvin ja nopeesti, koska pelkäävät että muuten menettävät työn. 

Sitten onkin kiva työnantajana haukkua suomalaisia laiskoiksi. Kun ensin on kieltäytynyt ottamasta näitä töihin. Tää on niin nähty. Nämä ei edes viitsi ilmoittaa, että sulle ei työpaikkaa heru. Itse olen hakenut siivoushommia yms. enkä ole saanut. Pohjalla on opiskeluaikojen työkokemustakin, mutta ei auta. Ei huolita. Mun vikahan se tietysti on. Oon laiska ja saamaton ja elelen vaan korkeilla tuilla. Vikaa ei ole siinä työnantajassa jolle en kelpaa, koska olen kalliimpi kuin se ulkomaalainen joka tekee saman työn alipalkalla.

Ei kelpaa ammattilainen. En kelvannut ylioppilastutkinnolla hakemaan L&T:ltä osa-aikaista siivoustyötä enkä kelvannut suoritettuani laitoshuoltajan tutkinnonkaan. Edes haastatteluun ei tullut kutsua. Kaupungin listoille päädyin ja valtion puolelta vankeinhoito oikein rukoili hommiin, mutta riistofirmoille ei kelpaa.

Vau, hait ihan yhteen firmaan. Pelkästään vuokrafirmoja on kymmeniä ja hyvin moni saa jalkansa oven väliin, kun tekee hyvin ja silloin vuoroja tulee suoraan asiakasyritykseltä. 

En ehtinyt kun sain vaikituisen paikan. Tietenkään en vaihtanut 2400e/kk palkkaani silloiseen 9e  tunnissa hommiin. Varsinkin kun sain enemmän vastuuta ja kevyen 2 vuorotyön.  Menin sinne viikoksi mutta olin niin hyvä, että halusivat pitää. Yksityisiin firmoihin muuten ei jää kiertämään kuin ne jotka ei osaa siivota.

Hienoa, että pääsit töihin! Fakta on kuitenkin se, että ilman koulutustakin pääsee moniin hommiin. Se onko se oikein vai väärin onkin sitten toinen juttu. Varsinkin siivoustyötä olisi tarjolla niin paljon kuin haluaa tehdä. ( en halua :D)

Vain riistofirmoihin pääsee siivoamaan ilman koulutusta ja se näkyy palkassa.

Koulutetun on mahdollista saada mukava työ. Ja ihan ok palkka.

Ihan sama palkka siivoojilla on, itse asiassa monesti jopa vähän parempi kuin esimerkiksi pelkässä keittiötyössä. Mehän olemme samoilla linjoilla. Töihin vaan. Jos ei löydy tai kelpaa niin lisäkoulutusta ja vaikka harjoittelun kautta töihin. Juuri näin! 

Ei siivoojista ole pulaa. Vaikka paikkoja, erityisesti osa-aikaisia on jatkuvasti avoinna. Ne myös täyttyvät jatkuvasti työntekijöillä, vaikkeivät osa-aikahommelit ketään elätä. Ei ole meidänkään työpaikka jäänyt yhtenäkään päivänä siivoamatta, vaikka ISS:n siivoojat vaihtuvat tasaisin väliajoin.

Vierailija
145/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli työttömyysturvaa alentamalla tulee työpaikkoja lisää...

Mielenkiintoinen ajatus; miksiköhän meillä sitten edes on koko työttömyysturvaa? Jos sitä ei olisi kaikki työttömät olisi töissä, niinkö?

Urpo-Orpo vauhdissa 😂

Eilinen vassari-täti täällä taas nostattamassa hurmahenkeä vaihteeksi Orpoa vastaan. Eilen rikkaita ylipäänsä. Mutta hei, täytyy Orpon yrittää kun saikku-Marinia ei näy, sillehän toi homma oikeasti kuuluisi. Heristää vaan suomalaisille sormea, että ei saa mennä kipeenä töihin, hyi hyi, tuhmat lapset. Siinä on oikea kaikkien lusmuilijoitten äiti nro 1.

Juurihan se kokoomus puhui ansiosidonnaisen ottamisesta käyttöön kaikille, ja kommunisti nauraa katketakseen, kun puhutaan töistä. Se on sitä vasemmistolaisten huumorintajua. Tällä palstalla suurin osa tuntuu olevan asennevammaisia.

Minä kokoomuksessa en suostuisi siihen ansiosidonnaiseen työtömyystukeen kaikille, poistaisin asumistuen, lapsilisät ja toimeentulotuen. Ainoastaan puolustuskyvyttömät vammaiset ja vanhukset saisivat tukea. Samoin poistaisin takuuterapian tai ilmaisen terapian ylipäätään. Myös kotouttaminen ja tulkit ja perheenyhdistämiset poistuisi valikoimasta.

Ja tämä päivä on lähempänä kuin ymmärretäänkään, ja nämä päätökset tekee demarit.

Voi olla, että siinä vaiheessa tulee ikävä Orpon ehdotuksia.

Vierailija
146/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleinen asumistuki ja työttömyyskorvaus pois, niin mistä sitten ihmisille rahaa maksaa elämisensä työttömänä jos töitä ei hakemisesta huolimatta saa? Ei hyvää päivää.

Vierailija
147/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok... Mitäs, ja tää on siis vaan ihan idea, mutta jos vaikka nää nerot keksisi miten tehdä TYÖPAIKKOJA! Olisiko se mitään? Kun ei se köyhä keskity muuta kuin selviämiseen ja ruuan etsimiseen. Tutkimuksetkin osoittaa, että köyhyys laskee älykkyysosamäärää keskimäärin 14 pistettä. Miten ne luulee että tyhmä ja nälkäinen työllistyy vieläpä olemattomaan työpaikkaan?

Orpo on pyytänyt Marinilta sellaisia päätöksiä, jotta niitä työpaikkoja pystyttäisiin luomaan. Rakenteellisia ratkaisuja. Luuseri-marin ei sitä tee, koska ei osaa ja koska pelkää, että kannatus laskee.

Ei niitä työpaikkoja todellakaan voi tehdä tyhjästä, mutta hallituksen työllisyydenhoito on samalla tasolla kuin koronanhoito. Marin ne miljardit sinne Brysseliin kantoi, ei suostunut edes keskustelemaan Orpon kanssa ennen sitä matkaa. Ja samat punikit täällä rääkyi, ettei Orpo saa häiritä Marinia, kun sen täytyy antaa keskittyä tärkeään kokoukseen.

Haukkukaa joskus oikeaa kohdetta, raukkamaista haukkua sitä, joka edes yrittää keksiä joitain ratkaisuja. Mutta, kepu pettää aina ja demari haukkuu aina. Ja saa muut lampaat haukkumaan mukana, montako peukkua se ekan sivun urpo-orpo -vitsi sai. Bää.

Vierailija
148/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yleinen asumistuki ja työttömyyskorvaus pois, niin mistä sitten ihmisille rahaa maksaa elämisensä työttömänä jos töitä ei hakemisesta huolimatta saa? Ei hyvää päivää.

Siitä seuraa heikompien kaupunginosien täydellinen slummiutuminen. Uusia elinkeinoja ovat esimerkiksi itsensä tai huumeiden myyminen, varkaudet ja ryöstöt.

Vierailija
149/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monessa kaupungissa on vuokratyötä ja vieläpä useissa firmoissa. Moneen työhön pääsee ilman koulutusta. Mutta kun paska palkka, paska työ jne niin eipä se ihmisiä kiinnosta niin kauan kuin tukia saa. Vaikka sinänsä vastustan haittamaahanmuuttoa niin pakko myöntää, että ulkomaalaiset ovat järjestään nopeampia ja parempia tekemään näitä ns. paskahommia. 

Ei näihin hommiin edes oteta suomalaisia. Heille kun pitäis maksaa tessin mukainen palkka lisineen ym. Ulkomaalaiset on parempia, kun niitä voi vähän viilata linssiin, jättää pyhälisät ym. maksamatta. Ei ne mutise vastaan tai ota yhteyttä liittoon. Ei ne vaan tekee työnsä sillä minimiäkin alemmalla palkalla. Ja tekevät hyvin ja nopeesti, koska pelkäävät että muuten menettävät työn. 

Sitten onkin kiva työnantajana haukkua suomalaisia laiskoiksi. Kun ensin on kieltäytynyt ottamasta näitä töihin. Tää on niin nähty. Nämä ei edes viitsi ilmoittaa, että sulle ei työpaikkaa heru. Itse olen hakenut siivoushommia yms. enkä ole saanut. Pohjalla on opiskeluaikojen työkokemustakin, mutta ei auta. Ei huolita. Mun vikahan se tietysti on. Oon laiska ja saamaton ja elelen vaan korkeilla tuilla. Vikaa ei ole siinä työnantajassa jolle en kelpaa, koska olen kalliimpi kuin se ulkomaalainen joka tekee saman työn alipalkalla.

Ei kelpaa ammattilainen. En kelvannut ylioppilastutkinnolla hakemaan L&T:ltä osa-aikaista siivoustyötä enkä kelvannut suoritettuani laitoshuoltajan tutkinnonkaan. Edes haastatteluun ei tullut kutsua. Kaupungin listoille päädyin ja valtion puolelta vankeinhoito oikein rukoili hommiin, mutta riistofirmoille ei kelpaa.

Vau, hait ihan yhteen firmaan. Pelkästään vuokrafirmoja on kymmeniä ja hyvin moni saa jalkansa oven väliin, kun tekee hyvin ja silloin vuoroja tulee suoraan asiakasyritykseltä. 

En ehtinyt kun sain vaikituisen paikan. Tietenkään en vaihtanut 2400e/kk palkkaani silloiseen 9e  tunnissa hommiin. Varsinkin kun sain enemmän vastuuta ja kevyen 2 vuorotyön.  Menin sinne viikoksi mutta olin niin hyvä, että halusivat pitää. Yksityisiin firmoihin muuten ei jää kiertämään kuin ne jotka ei osaa siivota.

Hienoa, että pääsit töihin! Fakta on kuitenkin se, että ilman koulutustakin pääsee moniin hommiin. Se onko se oikein vai väärin onkin sitten toinen juttu. Varsinkin siivoustyötä olisi tarjolla niin paljon kuin haluaa tehdä. ( en halua :D)

Vain riistofirmoihin pääsee siivoamaan ilman koulutusta ja se näkyy palkassa.

Koulutetun on mahdollista saada mukava työ. Ja ihan ok palkka.

Ihan sama palkka siivoojilla on, itse asiassa monesti jopa vähän parempi kuin esimerkiksi pelkässä keittiötyössä. Mehän olemme samoilla linjoilla. Töihin vaan. Jos ei löydy tai kelpaa niin lisäkoulutusta ja vaikka harjoittelun kautta töihin. Juuri näin! 

Mä saan siivoojana 12-13 e tunnissa kohteesta riippuen. (Mulla on laitoshuoltajan tutkinto.) Eläähän sillä, tosin ei herroiksi. Mieluummin silti siivoan kuin olen työttömänä. Työssä saa liikuntaa eivätkä työt seuraa kotiin. Tiedän olevani onnekas koska mulla on suht leppoisa työtahti ja mahdollisuus saada lisäansioita ylitöistä. Siivousalallahan on paljon osa-aikaista työtä. Mulla on toinenkin ammattitutkinto mutta olen jumiutunut siivoamaan juuri siksi, että töitä on riittänyt. Kannattaa kokeilla, ei se niin hirveää ole kun siihen tottuu.

Näinpä! Sulla on parempi palkka kuin minulla keittiöalalla. Siivousta olen kokeillut, mutta se on kertakaikkisesti niin tylsää ja aika matelee, että ei kiitos. Siivoukseen haetaan kyllä koko ajan työntekijöitä täällä.

Vierailija
150/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike maksaa työttömyyskorvaukset. Nehän myös omistaa ainakin Kojamon vuokra-asunnot, niin tulkoon sitten apuun.

Ansiosidonnainen kaikille oli demareitten idea, kokoomus suostui siihen sillä ehdolla, että hallitus hommaa siihen rahoituksen. Hallitus ei ole tehnyt vielä yhtään työllistämispäätöstä, millä ansiosidonnainen voitaisiin kaikille taata. Ei sitä velalla voi maksaa, ei saada lainaa tällaiseen.

Vierailija
151/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokenut sen, etten saa mitään mistään työttömänä, kun vielä joitakin vuosia sitten puolison tulot vaikuttivat. Ei se tulottomuus lisännyt pätkääkään työnantajien halua palkata minua ja en usko, että työnhakuuni se olisi vaikuttanut mihinkään suuntaan, jos olisin saanut jotain. Omalle alalle sitten työllistyinkin. 

Vierailija
152/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nämä jää ehdotuksiksi. Tuolla menetelmällä kansalaisia joutuu kodittomaksi jos tuet lähtevät. Ei vaan voi olla mahdollista, ei sitten mitenkään. Eikö se mene jo perusoikeuksien yli?

Vierailija
153/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatus; miksiköhän meillä sitten edes on koko työttömyysturvaa? Jos sitä ei olisi kaikki työttömät olisi töissä, niinkö?

Urpo-Orpo vauhdissa 😂

Eilinen vassari-täti täällä taas nostattamassa hurmahenkeä vaihteeksi Orpoa vastaan. Eilen rikkaita ylipäänsä. Mutta hei, täytyy Orpon yrittää kun saikku-Marinia ei näy, sillehän toi homma oikeasti kuuluisi. Heristää vaan suomalaisille sormea, että ei saa mennä kipeenä töihin, hyi hyi, tuhmat lapset. Siinä on oikea kaikkien lusmuilijoitten äiti nro 1.

Juurihan se kokoomus puhui ansiosidonnaisen ottamisesta käyttöön kaikille, ja kommunisti nauraa katketakseen, kun puhutaan töistä. Se on sitä vasemmistolaisten huumorintajua. Tällä palstalla suurin osa tuntuu olevan asennevammaisia.

Minä kokoomuksessa en suostuisi siihen ansiosidonnaiseen työtömyystukeen kaikille, poistaisin asumistuen, lapsilisät ja toimeentulotuen. Ainoastaan puolustuskyvyttömät vammaiset ja vanhukset saisivat tukea. Samoin poistaisin takuuterapian tai ilmaisen terapian ylipäätään. Myös kotouttaminen ja tulkit ja perheenyhdistämiset poistuisi valikoimasta.

Ja tämä päivä on lähempänä kuin ymmärretäänkään, ja nämä päätökset tekee demarit.

No siinäpäs fiksua tekstiä. Mistäs loihtisit työpaikat kaikille? Millä ihmiset maksavat elämisensä?

Vierailija
154/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on demareiden työllistämissuunnitelma, mistä löytyisi? Voisi verrata, onko kuinka paljon eroja kokoomuksen kanssa. Entä perussuomalaisten ohjelma?

Tietääkö kukaan?

Vierailija
155/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asumistuen jäädyttäminen lisää työpaikkoja?

Se lisää työhaluja. Faktahan on se, että Suomessa on kannustinloukkoja, joita tulee purkaa. Kun työttömänä, kahden lapsen äitinä sain (huom. ilman toimeentulotukea) yli 2000 euroa kuussa käteen saaden asua keskustassa isossa asunnossa niin silloin tajusin, että jotain on pielessä ja pahasti. Ja kun joku kuitenkin kysyy, että miten sain niin paljon niin ansiosidonnainen reilu tonni, asumistuki reilu 600, lapsilisät plus vielä elarit. Elareita en laskenut edes mukaan. Ilman ansiosidonnaista olisin saanut sossusta. 

Mihin se kansalaispalkka jäi? Ai niin, se oli huono idea, kun jossain vuodessa ei elämäntapatyöttömät narkkarit aktivoituneetkaan tekemään pätkätöitä, niin ideahan oli sitten automaattisesti paska.

Vierailija
156/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä jää ehdotuksiksi. Tuolla menetelmällä kansalaisia joutuu kodittomaksi jos tuet lähtevät. Ei vaan voi olla mahdollista, ei sitten mitenkään. Eikö se mene jo perusoikeuksien yli?

Ei sitä tarvitse Suomen erikseen kokeilla, millä keinoin työvoiman ja sosiaaliturvan ulkopuolelle jäävät ihmiset rahoittavat elämänsä. Kokoomus voi aloittaa itsensä sivistämisen ja katsoa seuraavassa saunaillassa vaikka Florida Projectin. Halleyn tapaisia naisia on USA:ssa vaikka kuinka eli juuri sitä kuuluisaa trashia.

Vierailija
157/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asumistuen jäädyttäminen lisää työpaikkoja?

Se lisää työhaluja. Faktahan on se, että Suomessa on kannustinloukkoja, joita tulee purkaa. Kun työttömänä, kahden lapsen äitinä sain (huom. ilman toimeentulotukea) yli 2000 euroa kuussa käteen saaden asua keskustassa isossa asunnossa niin silloin tajusin, että jotain on pielessä ja pahasti. Ja kun joku kuitenkin kysyy, että miten sain niin paljon niin ansiosidonnainen reilu tonni, asumistuki reilu 600, lapsilisät plus vielä elarit. Elareita en laskenut edes mukaan. Ilman ansiosidonnaista olisin saanut sossusta. 

No puhu vain omasta puolestasi, mutta entäs yksin asuva joka saa tosiaan sen 538 euroa työmarkkinatukea ja ehkä satkun asumistukea siihen päälle, mitä leikkaamista tuosta enää on? Ja jos noista leikataan, tapahtuuko silloin ihmetyöllistyminen? Työpaikkaan jota ei ole?

Vuokralla asumistuki on todennäköisesti suurempi. Mahdollisesti vielä toimeentulotuki. Jos asut kaupungissa, mene vuokrafirmojen listoille. (ai niin, mutta paska työ, paska palkka) Jos et asu muuta töiden perässä. Mene kouluun, työvoimakoulutuksia on vaikka millä mitalla, jos mikään muu ei nappaa. 

Mikä teitä "hyvien" neuvojen jakajia pitää kommentoimassa jokaiseen työllisyyttä käsittelevään keskusteluun? Aina samat horinat töihin tai kouluun menosta ja paikkakunnan vaihtamisesta. Kuinka helppoa se on, sen kun vaan menee ja muuttaa. Taidatte olla itsekin työttömiä tai jossain suojatyössä, kun on aikaa ja energiaa haukkua täällä toisia.

Vierailija
158/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on demareiden työllistämissuunnitelma, mistä löytyisi? Voisi verrata, onko kuinka paljon eroja kokoomuksen kanssa. Entä perussuomalaisten ohjelma?

Tietääkö kukaan?

Työllisyys on sidoksissa taloudelliseen tilanteeseen, vai tuleeko mieleen lama-aikaa, jolloin työllisyys on kukoistanut, kansa on ostellut ja kansantuote on kasvanut huristen. Toistan: LAMA-AIKA. Capisce?

Työllisyys ei parane mihinkään, vaikka Marin ja demarit pomppisivat trampoliinilla eduskuntatalon edessä 24/7. JA vielä vähempää se nousee Orpon pölinöillä.

Yhdysvalloissa puhutaan eviction crisistä, eli arvioiden mukaan 40 miljoonalla kansalaisella on vaikeuksia maksaa seuraavaa vuokraa. Jos vuoden 2008 pankkikriisi ajoi 10 miljoonaa kodittomiksi ja perheet asumaan autoihin ja työttömät puistonpenkeille, se ei tule olemaan vielä yhtään mitään siihen, mitä on odotettavissa.

Ensikuussa päättyy Trumpin 600 euron koronakriisin tukiseteli (jota muuten Suomen kituporvaristo ei halunnut maksaa). Voi olla mielenkiintoiset ajat edessä ennen vuodenvaihdetta. Sieltä se rommaus tulee lopulta Suomeenkin.

Vierailija
159/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä seuraa heikompien kaupunginosien täydellinen slummiutuminen. Uusia elinkeinoja ovat esimerkiksi itsensä tai huumeiden myyminen, varkaudet ja ryöstöt.

Jeps. Pitänee alkaa myymään pepp ua.

t. Mies

Vierailija
160/470 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo-Orpo vauhdissa 😂

No siinäpäs fiksua tekstiä. Mistäs loihtisit työpaikat kaikille? Millä ihmiset maksavat elämisensä?

No eikö, mutta ainoat vaihtoehdot Orpon ehdotuksille näillä näkymin. Muilta puolueilta olisi hyvä saada vastaavat ehdotukset, sitten niitä verrattaisiin, ja joku viisas ihminen kokoaisi sopivan paketin?

Ongelma on se, että nykyisellään ei synny työpaikkoja, jotain pitäisi kehittää, jotta ihmiset uskaltaisivat luoda työpaikkoja. Keväällä todettiin jo talousraporteissa, että Suomen hyvinvointiyhteiskunnalle kriittisintä on, että suuryritykset pystytään pelastamaan. Niinhän se Merkelkin Saksassa pelastaa sillä elvyttämispaketilla Saksan vientiteollisuutta.

Suomen vientiteollisuus ei ole vielä romahtamassa, joitain paperitehtaita on kai kaatumassa. Nyt pitäisi pitää ensimmäisenä huoli kai siitä, että ne ei kaadu. Sieltähän ne veroeurot tulevat, pk-sektorin lisäksi tietenkin, millä maksetaan työttömyyskorvauksia ja etuuksia.

Siinä Vihriälän talousraportissa varoteltiin jo keväällä, että luultavasti talouden elpymiseen tullaan tarvitsemaan paitsi veronkorotuksia myös etuuksien leikkauksia. Tämä on tiedetty siis jo kuukausien ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi