Peruin kierukan asennuksen PELON takia! Miksi ei nukutuksessa saa kierukkaa? Oletko saanut?
Luin kauhujuttuja, että asennus sattuu enemmän kuin selän murtuma.
Nyt olen ilman ehkäisyä, 4 lasta, 2 aborttia, 17 vuotiaana ja 32 vuotiaana.
Kondomi kyllästyttää miestä, häntä vitu ttaa sen käyttö. Pillereistä tulin hulluksi, samaa tekee silloin kapseli.
Millä perusteella sen kierukan saa nukutuksessa?
Mami 35
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
No miksi alapeukutatte.
Mulla ja monella muulla hormonikierukka vei hormonitoiminnan ihan päälaelleen.Eikö tuossa tilanteessa vaan ois parempi laittaa piuhat poikki jommalta kummalta?
Alapeukut annoin, koska kunnon w t-meininki. Abortteja 17-vuotiaasta alkaen, ja mies kitisee kortsuista ja tulevan toisen parisuhteensa kohtalosta. W T 100%
Laitettu monta kertaa. Ei tunnu yhtään sen kummemmalta kuin papakoe.
Mitä väliä, jos itkit papakokeessa. Pieni hetki, pieni kipu. Ei varmaan elämäsi kovin tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot 35 ja sulla on neljä lasta. Sä saat sterioinnin halutessasi. Vai ajattelitko vielä tehdä lapsia?
No jos mies vaikka haluaa eron kun olen vanha 39v kurppa? Ja steriloitu? Mies ottaa 19 vuotiaan ja perustaa toisen perheen?
Varmasti 40v kriisissä voin vaikka haluta lapsen?
Naisella pitää aina olla takaportti.
Ap
Hohhoijaa. Ota Burana ja Panadol ennen asennusta. Ei todellakaan ole verrattavissa synnytyskipuihin kierukan asennus.
Mutta vaihtoehtoja sulle tässä jo annettukin. Käy sterilisaatiossa. Se on varma ja hormoniton ehkäisykeino.
Pah, jos mies haluaa "sitä", niin piuhat poikki. Mä en ainakaan syö yhtään myrkkypilleriä enää ikinä. Enkä tunge vierasesineitä kroppaani. Mieluummin olisin ilman kokonaan.
Asennus sattuu mutta kestää muutaman sekunnin ajan. Ennen asennusta otat tietysti särkylääkkeitä kuten on ohjeessa sanottu. Synnytys sattuu enemmän. Kokeile ensin minipillereitä, sama hormooni kun hormoonikierukassa joten jos ne ei sovi, ei sovi hormoonikierrukkakaan.
Olisi varmasti ihan liian suuri riski nukuttaa sen parin minuutin toimenpiteen takia, joka ei edes suurimmalle osalle aiheuta erityisen suurta tuskaa. Itselläni pahin kipu alkoi vasta pari tuntia laiton jälkeen, itse laittaminen ei tuntunut oikeastaan yhtään miltään, eli esimerkiksi minun tapauksessani nukutus olisi ollut ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pah, jos mies haluaa "sitä", niin piuhat poikki. Mä en ainakaan syö yhtään myrkkypilleriä enää ikinä. Enkä tunge vierasesineitä kroppaani. Mieluummin olisin ilman kokonaan.
Ilman mitä?
Kierukka on heinäsirkan kokoinen vekotin. Sen asentamiseen menee vähemmän aikaa kuin riisumiseen ja pukemiseen. Se ei satu, tuskin tuntuukaan. Ja ainahan toimenpiteen voi keskeyttää jos ei pysty olemaan.
Ei tuntunut miltään. En ottanut särkylääkkeitä etukäteen. Menin suoraan töihin.
Pikkuasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot 35 ja sulla on neljä lasta. Sä saat sterioinnin halutessasi. Vai ajattelitko vielä tehdä lapsia?
No jos mies vaikka haluaa eron kun olen vanha 39v kurppa? Ja steriloitu? Mies ottaa 19 vuotiaan ja perustaa toisen perheen?
Varmasti 40v kriisissä voin vaikka haluta lapsen?
Naisella pitää aina olla takaportti.
Ap
Et ole tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmasti ihan liian suuri riski nukuttaa sen parin minuutin toimenpiteen takia, joka ei edes suurimmalle osalle aiheuta erityisen suurta tuskaa. Itselläni pahin kipu alkoi vasta pari tuntia laiton jälkeen, itse laittaminen ei tuntunut oikeastaan yhtään miltään, eli esimerkiksi minun tapauksessani nukutus olisi ollut ihan yhtä tyhjän kanssa.
Ja olin kierukan asennuksen aikaan 17-vuotias ja synnyttämätön, joten ei ole mitenkään kiveen hakattua sekään, että nuorelle ja synnyttämättömälle se olisi väistämättä kamalaa.
Itsellä laitto ei juuri tuntunut, sellainen pieni nipistys. Otin särkylääkkeen ennen laittoa. Lapsia olen synnyttänyt kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis synnyttänyt neljä kertaa mutta pelkäät muutaman sekunnin kipua? Et sitten synnytyksiä pelännyt kun niissä yleensä kuitenkin sattuu tunteja?
Synnytyksessä ei tungeta teräviä vieras esineitä kohtuun!!
Ap
Kierukka tai sen asetinputki eivät ole teräviä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ettei aikuinen ihminen osaa psyykata itseään olemaan rauhallinen ja hallitsemaan pelkoaan.
Siitähän tässä on kyse.
No olen tosi lapsellinen.
Ja siitä Papa näytteen otosta on 16 vuotta aikaa, kivun vuoksi en ole antanut ottaa jälkitarkastuksissa. Vaikka ovat yrittäneet ylipuhua. Ja mielestäni jälkitarkastus on kiristämistä, pitäisi olla vapaaehtoista.
Ap
Saako sterilisaation nukutuksessa vai onko sekin joku typerä spinaali/epiduraali jossa joutuu olemaan hereillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis synnyttänyt neljä kertaa mutta pelkäät muutaman sekunnin kipua? Et sitten synnytyksiä pelännyt kun niissä yleensä kuitenkin sattuu tunteja?
ApKierukka tai sen asetinputki eivät ole teräviä.
Olen nähnyt, puoli metriä pitkä piikki tungetaan alapäähän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ettei aikuinen ihminen osaa psyykata itseään olemaan rauhallinen ja hallitsemaan pelkoaan.
Siitähän tässä on kyse.
No olen tosi lapsellinen.
Ja siitä Papa näytteen otosta on 16 vuotta aikaa, kivun vuoksi en ole antanut ottaa jälkitarkastuksissa. Vaikka ovat yrittäneet ylipuhua. Ja mielestäni jälkitarkastus on kiristämistä, pitäisi olla vapaaehtoista.
Ap
Saako sterilisaation nukutuksessa vai onko sekin joku typerä spinaali/epiduraali jossa joutuu olemaan hereillä?
Kyllä tosiaan olet lapsellinen.
Olisiko aika kasvaa aikuiseksi. Mietit 16 vuoden takaista kipua etkä käy joukkoseuloissa ym.
Psyykenpuolen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKierukka tai sen asetinputki eivät ole teräviä.
Olen nähnyt, puoli metriä pitkä piikki tungetaan alapäähän.
Ap
Älä nyt viitsi.
Riippuu valmisteesta. Käytin 10 vuotta kolmea eri merkkiä e-pillereitä ja olin enempi vähempi sekaisin ja masentuntut.
Nyt on hormonikierukka (Jaydess) ja olo on tasainen ja iloinen.