Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuun hulluksi "kaverin" kanssa!!!!

Vierailija
27.08.2013 |

En tiedä minne purkaa tätä vitutusta niin suollan sen tänne!! Kaveri joka muutti muutama vuosi sitten eri paikkakunnalle, on mulla fb-kaverina ja luonnollisesti nähdään välimatkamme takia vähän. Soitellaan ja tekstaillaan, ja sitten Facebookissa tietysti. Kaverin FB käytös on ihan älytöntä, tiedän puhelinkeskustelujemme perusteella että sillä menee sen parisuhteessa ihan päin vittua, ne riitelee päivittäin ja riidat ovat sellaista luokkaa että erosta ovat puhuneet. Se tunne kun tekstaan lohduttavia viestejä sen puhelimeen, ja sitten luen Facebookista juuri ilmestyneen päivityksen että oi ihanaa kullan kanssa savusaunaan <3 tai Kulta toi mulle ruusuja, paras mies ikinä <3 ja JOKA päivä rakkausstatus (on tullut nyt puolen vuoden ajan joka päivä sitä sydänpaskaa) . Valehteleeko se mulle vai keksiikö se nuo omasta päästään?? Profiilikuva on romanttinen pariskuntakuva ja se LESOAMINEN Facebookissa on oksettavaa. Se olisi ärsyttävää vaikka en tietäisi asioiden todellista laitaa, mutta varsinkin nyt kun tiedän niin vituttaa. MITEN ottaa asia esille ihmisen kanssa joka selkeästi ei taida käsittää millaisen kuvan itsesään antaa? En koe itseäni erityisen hyväksi ystäväksi juuri nyt, koska kirjoitan tänne, mutta en vaan pysty ymmärtämään miksi kukaan toimisi noin. Vai voiko olla että se valehtelee mulle suhdeongelmistaan (en keksi kyllä miksi) ja oikeasti on onnellinen. Nyt jopa tuli päivitys missä puhuvat asioiden viemisestä vakavemmalle tasolle parisuhteessa ja kuinka täydellinen mies hällä on. Voiko sen kaverilistalla olla esim. miehen ex tai joku sellainen juttu, kenelle se haluaa näyttää? Se ex on se syy miksi ne riitelee niin helvetisti, mies haluaisi olla kaveri exänsä kanssa ja mun kaveri ei voi sietää koko ihmisen olemassoloa saatika että miehensä kaveeraa. Enkä tosiaankaan kysy tätä suoraan koska en uskalla, olen raukka. Onko teillä mitään vastaavaa kokemusta ja onko tämä yleistäkin Facebookissa? Miten voi luottaa mihinkään mitä kaverit kirjoittavat, kun kammottavan riitelyn päätteeksi kirjoitetaan seinälle että kullan kanssa iltakävelyllä auringonlaskussa. <3

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaan kuule huoli omista asioistasi.

Vierailija
2/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä asia sinua ärsyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vaan lähtenyt mukaan tuohon facebookin amerikkalaistyyppiseen "aah ihana elämäni"- hömpötykseen, kun on huomannut, mikä homman nimi on. Aika järkyttävää aikuisilta ihmisiltä, mutta sellaista se vaan on. Kyllä muutama on minulle tunnustanut, että feikkaavat siellä.

Vierailija
4/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaverillasi on tarve jollekulle näytellä, että hyvin menee ja rakastuneita ollaan.

Voithan joku kerta puhelimessa sanoa, kun vuodattaa suhdeongelmiaan, että sinusta ne fb päivitykset on aika ristiriitaisia hänen puheiden kanssa ja et aina oikein tiedä, missä mennään.

Vierailija
5/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, itselläni samanlainen "ystävä" ja käytös ihmetyttää. Kyseessä kuitenkin jo yli 30v nainen, en voi käsittää. :(

Vierailija
6/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:49"]

Miksi tämä asia sinua ärsyttää?

[/quote]

Miksi se EI ärsyttäisi? Mulla on kaveri joka on kaksinaamainen.

Joka tapauksessa kaverini on valehtelija, mutta joko se valehtelee mulle tai sitten kaikille muille kavereille Facebookissa. Ja miksi edes pitää Facebookia ja päivittää sinne elämäänsä, jos ei ole rehellinen? Ja jos jollakin on noin paljon pokkaa että puhelun päätteeksi jossa on puhuttu heidän pieleen menneestä lomastaan, menee ja päivittää Facebookiinsa jtn imelää liittyen ko. lomaan.

Arvostus kaveria kohtaan laskee ainakin.

Vierailija
7/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 12:58"]

Ehkä kaverillasi on tarve jollekulle näytellä, että hyvin menee ja rakastuneita ollaan.

Voithan joku kerta puhelimessa sanoa, kun vuodattaa suhdeongelmiaan, että sinusta ne fb päivitykset on aika ristiriitaisia hänen puheiden kanssa ja et aina oikein tiedä, missä mennään.

[/quote]

TÄTÄ mä olen harkinnut, mutta tiedättekö miten VAIKEAA on mennä näihin asioihin kaverisuhteissa? Kuinka voi kysyä tuota ilman että ihminen kokee sen hyökkäykseksi? En ole keksinyt vielä keinoa miten ilmaista, piilotin sen päivitykset sen vuoksi että koin hänen olevan rehellisempi mulle. Nyt kuitenkin kun kävin sen profiilissa niin siellä oli tuutin täydeltä romantiikkaa tullut jo monen viikon ajan. Ja kyllä kyseessä yli kolmekymppinen nainen eli ei mikään teini.

Vierailija
8/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:ssä kuuluukin hehkuttaa kuinka hyvin menee, kuinka ihana loma vietettiin, kun maailman ihanimmat ystävät olivat kylässä, mitä herkkuja syödään brunssilla, kuinka ihana päivä tänäänkin on tehdä sitä ja tätä, miten sytytetään kynttilät illalla kotona ja tunnelmoidaan jnejne ad infinitum.

Vierailija
9/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja vaihda kaveria. Mä en jaksaisi ottaa moista huolta.

Vierailija
10/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulen, että muille vaan esitetään, että kaikki on hyvin. Sitähän se FBssä usein on, että jotkut sortuvat "liioittelemaan" ja kaikki on niin ihqua tai sitten vastaavasti ihan pielessä. Jos exä on yksi suuri riidan aihe, helposti kaverisi on voinut sortua siihen, että haluaa näyttää exälle ja muillekin, että heillä menee loistavasti.  Entä jos oletkin ainoa, jolle hän voi puhua tunteistaan ja olla rehellinen? Sinuna kaverin valitustuokion jälkeen sanoisin, että "onhan teillä paljon hyviäkin hetkiä, tai ainakin niin olen FBstä ymmärtänyt", ja katsoa, kuinka kaverisi kommentoi tuota heittoa.

Vierailija
11/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltiöromanttisuus noissa päivityksissä kielii jomman kumman tai molempien mustasukkaisuudesta. Ristiriita päivityksen ja irl elämän kanssa on selvä. On ihan ymmärrettävää ettei Facebookissa jaa riitojaan ja miksi pitäisikään, mutta ei kannata esittääkään. Parisuhde voi vedellä viimeisiään tai sitten on vain pieni kriisi. Ystävänä en puuttuisi.

Vierailija
12/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entä jos se "esittää" sille poikaystävälleen. Valittaa sulle riitaa, sen jälkeen saavat aikaiseksi jonkinlaisen sovinnon ja sitten kirjoittaa FB:n päivityksen, koska haluaa osoittaa sille poikaystävälleen kuinka tärkeä oletkaan minulle. Olettaen, että poikaystävä on sen FB-kaveri ja että sen itsetuntoa hivelee tuollainen. Tykkääkö sen poikakaveri noista päivityksistä?

Vierailija
13/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:17"]

No, entä jos se "esittää" sille poikaystävälleen. Valittaa sulle riitaa, sen jälkeen saavat aikaiseksi jonkinlaisen sovinnon ja sitten kirjoittaa FB:n päivityksen, koska haluaa osoittaa sille poikaystävälleen kuinka tärkeä oletkaan minulle. Olettaen, että poikaystävä on sen FB-kaveri ja että sen itsetuntoa hivelee tuollainen. Tykkääkö sen poikakaveri noista päivityksistä?

[/quote]

Voi olla. Ehkä heillä on sovittu asia ettei henk.koht.asioita ja riitoja levitellä Facebookissa. Ymmärrän tämän kyllä, ja minusta on hyvä ettei siellä perheriitoja vatvotakaan. Mutta toisaalta miksi mennä toiseen ääripäähän, miksi hehkuttaa onnea jos samaan aikaan on onneton? Se on tässä se ongelma mulla, että en tiedä tunnenko koko ihmistä enää. Ainakin tosi vaivaannuttavaa tämä on.

Vierailija
14/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookkiin kirjoitetaan yleensä vain ne hyvät jutut ja nekin kaunistelle. "Kullan kanssa kävelyllä auringonlaskiessa" voi tarkoittaa että mies meni edeltä autolle tarkistamaan jonkun jutun ja nainen kipitti perässä yms.  Facebookissa on myös ystävinä myös sellaisia tuttuja ja kavereita, joille ei todellakaan koko totuutta haluta kertoa. Se kerrotaan vaan parhaille ystäville.

Vierailija
15/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pystyvät kutsumaan ärsyttävää miestäänkin "kullaksi" tai "rakkaaksi". Kulta tai rakas voi olla yleisesti miehen kutsumanimi, kun hänestä puhutaan muille. Ei kaikki halua kutsua miestään nimeltä. On nuo miehet melkoisia velikultia välillä. Minäkin ajattelen usein joitain rakkaita exiäni lämmöllä... Helvetin lämmöllä, mutta en jaksa olla aina vihainenkaan... Jos se mies on Facebook-kaverina, niin ehkä nuo rakkaaksi kutsumiset voi olla sellaista pientä piikittelyä omalle miehellekin, että kyllä sä vaan oot rakas, vaikket olisikaan... Ja voihan ne fiilikset muuttua välillä. Ihmettelisin, jos joku revittelisi Facebookissa, että "taas tuo kusipäämies tänään sitä ja tätä..." :D

Vierailija
16/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyisin, että facebookissahan oli että kaikki on hyvin? Mikä ongelmana?

Vierailija
17/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ottaa sen niin, että facessa kaverina on sellaisia, joiden ei haluakaan saada tietävän totuutta, kuten se miehen ex, ja sinä saat parhaana kaverina sitten täyskuvan.

Vierailija
18/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin yksi tuttu, jonka päivitykset ovat ainakin osittain täyttä valetta. Mutta hän on kyllä muussakin elämässään patologinen valehtelija, uskon että suuri osa ihmisistä puhuu ihan totta fb:ssä, vaikkei siellä ehkä ihan kaikkea kerrokaan. Mutta jotkut valehtelee, ja ei kai sille mitään voi, ei sitä laissa ole kielletty. Jos et uskalla ottaa asiaa suoraan puheeksi ystävän kanssa, niin yritä olla miettimättä asiaa, eihän se oikeastaan sinulle kuulu. Mutta toki voit tehdä omat johtopäätöksesi siitä, luotatko ko. kaverin puheisiin vastaisuudessa ja miten paljon, hänelle ei valehtelu ole ainakaan ihan vierasta....

Vierailija
19/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mielestä on aika selvää että päivittelee noita nimenomaan sen vuoksi kun menee huonosti. Aika yleinen ilmiö, että sillon kun parisuhde vetelee viimeisiään niin pistetään kunnon kulissit ylle ja huudetaan koko maailmalle (ja varsinkin mahdolliselle mustasukkaisuuden syylle) että ollaan ihan rakastuneita.

Sinuna ap ottaisin tuon niin, että samalla kun ystävä kokee että hän joutuu pitämään jotain ihme roolia yllä muille, niin sinuun hän luottaa niin paljon että voi kertoa asioiden oikean tolan. Ymmärrän että ärsyttää, mutta en kyllä ystävyyttä heittäisi menemään tuon vuoksi. Enemmänhän tuo kertoo vain siitä, että hänkin on ihminen eikä halua muiden näkevän itseä heikoimmillaan, mutta sinä olet niin hyvä ystävä että voi näyttää pahimman osan elämästään. 

Itse siis sinuna, hiljaa mielessäni antaisin anteeksi ystävän lapsellisuuden. Koska siitähän jokaisessa ihmissuhteessa on loppupeleissä kyse, suljetaan silmät niiltä huonoilta puolilta. En varmaan edes ottaisi koko asiaa puheeksi, kyllä se ystäväkin on tietoinen valheellisista statuksistaan. En haluaisi että hänellä tulisi nolo olo itseni edessä. Tietysti jos olette vain jotain tuttuja/kavereita, niin sitten olisi eri asia ja kummallista käytöstä. Oletin kuitenkin että olette hyviä ystäviä, kun sinulle parisuhdeongelmista puhuu.

Vierailija
20/25 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täysi idiootti kertoisi fb:ssä asiansa. Olet varmasti hänelle tärkeä ja OIKEA ystävä. Varmasti ne savusaunat ja ruusutkin ovat totta, mutta fb:ssä ei kannata kertoa että ruusut sai kun oli riidelty ja yritettiin sovintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä