Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1700€ tilillä ja pitää pärjätä 4vk

Vierailija
18.08.2020 |

Riittäisikö rahat, jos olisit minä? Meillä on nelihenkinen perhe. Tuolla summalla pitäisi nyt pärjätä koko kuukausi. Laskut on siis jo maksettu.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset on niin ilkeitä täällä. Mulla jää palkasta laskujen jälkeen n. 2000, ja todella saadaan kitkuttaa joka kuukausi. Ei puhettakaan ravintolakäynneistä, kalliista harrastuksista, matkoista, uusista huonekaluista/kodinkoneista, uudesta autosta ym. mitkä kaikille muille ovat itsestäänselvyyksiä. Jouduin silmälasitkin ostamaan lapselle ja itselleni osamaksulla.

Mitäs kulutat niin perkeleesti? Minulla jää käteen 1300e/kk asumiskulujen jälkeen, 3 lasta ja silti saan helposti säästöön 200-400e/kk.

Vierailija
22/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mun tilillä on 23 000e, miten mä pärjään kuukauden tällä :<

Miksi sulla on käyttötilillä tuollaisia summia? Ihan älytöntä miten paljon ihmisillä makaa rahaa nolla- tai lähes nollakorkoisilla tileillä inflaation syötävänä. Kannattaisi ihan oikeasti varata tapaaminen pankin sijoitusneuvojan kanssa viimeistään siinä vaiheessa kun rahaa alkaa olla tilillä kymmeniä tuhansia.

Toki pankistakin päin näitä saatetaan joskus soitella ja tarjota asiakkaille joilla rahat uinuu tileillä vuodesta toiseen, mutta luulisi oman aktiivisuuden heräävän siinä vaiheessa kun tietää rahan vaan suunnilleen haihtuvan savuna ilmaan sieltä tililtä. Ilmeisesti peruskoulussa ei opeteta näitä tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään riittäisi. Mulla menee noin 100€ päivässä laskujen jälkeen. Teillä on käytössä 12€/hlö/ päivä. Poltan tupakkaa jo tuon edestä ja juon viiniä / muuta juomaa 30€:lla.

Vierailija
24/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset on niin ilkeitä täällä. Mulla jää palkasta laskujen jälkeen n. 2000, ja todella saadaan kitkuttaa joka kuukausi. Ei puhettakaan ravintolakäynneistä, kalliista harrastuksista, matkoista, uusista huonekaluista/kodinkoneista, uudesta autosta ym. mitkä kaikille muille ovat itsestäänselvyyksiä. Jouduin silmälasitkin ostamaan lapselle ja itselleni osamaksulla.

Mitäs kulutat niin perkeleesti? Minulla jää käteen 1300e/kk asumiskulujen jälkeen, 3 lasta ja silti saan helposti säästöön 200-400e/kk.

Ei me kuluteta ollenkaan. Vain pakolliset hankitaan.

25/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisihän tuon riittää. 425 euroa viikkoon. Jos vaan yhden kuukauden ajan pitää sinnitellä. Kannattaa suunnitella ruoat hyvin, jotain laatikkoruokia, joita saa tehtyä isot satsit halvalla.

Voihan sitä mennä keräämään vaikka pari ämpärillistä mustikoita ja yrittää myydä niitä. Jos ei riitä. Tai laittaa ylimääräistä rojua toriin myyntiin.

Vierailija
26/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla ilman mitään tuloja kuukauden? Silloin on kyllä jätetty omasta toimeentulosta huolehtiminen liian heppoisille kantimille. Kannattaa hankkia enemmän tulovirtoja.

Vierailija
27/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 "laskujen jälkeen" ja "saadaan kituuttaa"....

Huono.

Vierailija
28/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me kuluteta ollenkaan. Vain pakolliset hankitaan.

Herää kysymys, mikä on kenellekin pakollista? Tuntuu hurjalta, ettei laskujen, ja oletan, että myös asumiskulut on "laskuja", jälkeen jää tarpeeksi rahaa ja tuolla summalla elämä on kituuttamista.

Vierailija
29/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi olla ilman mitään tuloja kuukauden? Silloin on kyllä jätetty omasta toimeentulosta huolehtiminen liian heppoisille kantimille. Kannattaa hankkia enemmän tulovirtoja.

Minä voin olla kuukauden "yksillä tuloilla" olen tasapainottanut menoni sen yhden tulon mukaan ja säästöönkin menee, jos jotain yllättävää sattuu, eipä tarvi stressata että on vain yksi tulovirta.

Vierailija
30/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin olla kuukauden "yksillä tuloilla" olen tasapainottanut menoni sen yhden tulon mukaan ja säästöönkin menee, jos jotain yllättävää sattuu, eipä tarvi stressata että on vain yksi tulovirta.

Entäpä kun tämä AINOA tulovirta katkeaa? Sinulla on kaikki munat samassa korissa. Riskienhallinnasta ei näköjään mitään tietoa.

Vierailija
31/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Palkasta laskujen jälkeen 2000€"

Siis verojen ja laskujen jälkeen jää 2000€, brutto pitää olla 4000€????

Ja kituutatte?

Tajuatko, että monen bruttopalkka on tuon 2000€, pienipalkkaisilla täysillä työtunneilla jopa 1300-1500€!

Vierailija
32/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä kun tämä AINOA tulovirta katkeaa? Sinulla on kaikki munat samassa korissa. Riskienhallinnasta ei näköjään mitään tietoa.

Koulutus, työkokemus, ansiosidonnainen, vakuutukset kunnossa työkyvyttömyyden jne. varalle. Uskon pärjääväni, jos nykyisestä työstä syystä tai toisesta joutuisin luopumaan.

Vierailija
33/36 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Juu laskut on maksettu, tällä rahalla pitää ostaa ruokaa, bensaa ja kaikkea, mitä nyt yleensä elämiseen liittyy. Auto on, bensaan ei mene paljoa. Yleensä käteen jää melkein tonni enemmän, ja kaikki menee silloinkin, joten nyt täytyy yrittää säästää jossain.

Vierailija
34/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä te selviätte.

Vierailija
35/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mun tilillä on 23 000e, miten mä pärjään kuukauden tällä :<

Miksi sulla on käyttötilillä tuollaisia summia? Ihan älytöntä miten paljon ihmisillä makaa rahaa nolla- tai lähes nollakorkoisilla tileillä inflaation syötävänä. Kannattaisi ihan oikeasti varata tapaaminen pankin sijoitusneuvojan kanssa viimeistään siinä vaiheessa kun rahaa alkaa olla tilillä kymmeniä tuhansia.

Toki pankistakin päin näitä saatetaan joskus soitella ja tarjota asiakkaille joilla rahat uinuu tileillä vuodesta toiseen, mutta luulisi oman aktiivisuuden heräävän siinä vaiheessa kun tietää rahan vaan suunnilleen haihtuvan savuna ilmaan sieltä tililtä. Ilmeisesti peruskoulussa ei opeteta näitä tarpeeksi.

Sarkasmi taisi mennä pään ylitse wiuh! 

Vierailija
36/36 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa kumpikin lomautettuja koronan vuoksi.

Tuet riittää just yhtiövastikkeeseen ja asuntolainaan.

Myydään tarpeetonta ja tarpeellista jatkuvasti fb.ssä ja torissa.

Rahaa menee ruokaan n 200 e kk.

Pärjätään, kun ei mihinkään tuhlaa.