1700€ tilillä ja pitää pärjätä 4vk
Riittäisikö rahat, jos olisit minä? Meillä on nelihenkinen perhe. Tuolla summalla pitäisi nyt pärjätä koko kuukausi. Laskut on siis jo maksettu.
Kommentit (36)
No ilmeisesti ei riittäisi jos olisin sinä, jos tuollaisia pitää kysellä. Mutta koska olen minä, pärjäisin puoli vuottakin tarvittaessa.
Jos tuolla summalla et pärjää, niin kulutustottumuksissa on muuttamisen varaa.
Eli pärjäät kyllä.
Mul on tilillä 15870e ja pitäisi viikko vielä pärjätä.
Mulla 30 000 perstaskussa enkä pärjää edes huomiseen... apua!!
Riippuu ihan siitä, mitä hankintoja tuosta summasta pitää maksaa. Pelkkään ruokalaskuun riittää heittämällä, mutta jos pitää lisäksi uusia kahden lapsen vaatevarasto, ostaa polkupyörä, ja polttoaineet kahteen suurikulutuksiseen autoon, joilla kummallakin ajetaan 200 km/vrk, niin voi tehdä aika tiukkaa.
Helposti aina kuukauden pärjää. Minulla ainakin rahapula alkoi aikoinaan pahentua vasta ajankuluessa, kun en ollut ostanut kodinkoneita, vaatteita tai mitään kestokulutustavaroita pitkään aikaan. Raha kun meni juurikin pakollisiin laskuihin ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mitä hankintoja tuosta summasta pitää maksaa. Pelkkään ruokalaskuun riittää heittämällä, mutta jos pitää lisäksi uusia kahden lapsen vaatevarasto, ostaa polkupyörä, ja polttoaineet kahteen suurikulutuksiseen autoon, joilla kummallakin ajetaan 200 km/vrk, niin voi tehdä aika tiukkaa.
Jos pitää ajaa 200km/vrk, niin hankkii suurikulutuksisen auton tai peräti kaksi? Yhtä hyvin voisi syödä kultahippuja lounaaksi. Silloin ei 1700 riitä.
Huoh. Mun tilillä on 23 000e, miten mä pärjään kuukauden tällä :<
Meillä on 1900e yhteensä nettotulot ja siitä maksetaan kaikki. 4 hengen perhe.
Nillin nillin. Sullei varmaan riittäisi kymppitonnikaan.
Todellakin pärjää vaikka 170e:llä, jos ei ole kermaperse.
sehän on 14euroa per lärvi per päivä! Jo on,jos ei riitä,itellä jäis tuosta 1500 säästöönkin!
Treidaa niillä, kohta sulla on 2500e.
Mul on aina kolkyt donaa mukana.
Kun mä löydän jotain kliffaa, mä ostan.
Meillä 4 henkinen perhe ja (yli) budjetoin kuukaudeksi 600e kauppaostoksiin, 600e laskuihin, ennen meni asuntolainaan lisäksi 600. Nämä maksetaan avomiehen kanssa puoliksi. Käytännössä laskut jaetaan suunnilleen tasan ja kaupassa käydään kerran viikossa ja maksetaan vuorotellen. Kaikki muu on omaan käyttöön/säästöön tai mihin nyt milloinkin. Kumpikin hoitaa oman autonsa ja tankkauksen.
Miksi ihmiset on niin ilkeitä täällä. Mulla jää palkasta laskujen jälkeen n. 2000, ja todella saadaan kitkuttaa joka kuukausi. Ei puhettakaan ravintolakäynneistä, kalliista harrastuksista, matkoista, uusista huonekaluista/kodinkoneista, uudesta autosta ym. mitkä kaikille muille ovat itsestäänselvyyksiä. Jouduin silmälasitkin ostamaan lapselle ja itselleni osamaksulla.
Minulla on tuon verran myös, mutta käteisenä ettei Kela kitise.
T. Työtön
Kyllä pärjäisin, kun kerran laskut on maksettu meitä on 7.
Pärjäät.