Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi ja paljonko on hänen säästössään rahaa?

Vierailija
16.07.2006 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa saldoa ei ole tiedossa, mutta epäilisin, että noin 12 000 euroa.

Vierailija
2/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laittavat sinne sitten rahaa synttareina ja jouluna. Mutta viimeisimman nakemani tiliotteen mukaan tyttarella (3,5-vuotias) on n. 800 euroa ja pojalla (1-vuotias) n. 600.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä..olisihan se ihanaa..mutta kun aika tiukilla eletään... =(

Vierailija
4/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan opiskelijoita, mutta laitetaan silti joka kuukausi pikkuisen.

Vierailija
5/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että lapsille kannataa hirveästi säästää, ei ainakaan minun taloudellisessa tilanteessani. Toisaalta uskon, että itselläni on löysää rahaa paljon enemmän 10 v. päästä kuin nyt. Toisaalta tunnen muutamia aikuisia, jotka saivat omat lapsilisänsä käteen kun muuttivat kotoa -ja joka ikinen rillutteli ne taivaan tuuliin pikavauhtia. Ja vielä: jos lapsi ei rilluttelekaan rahoja, niin tilillä oleva summa voi vaikuttaa opiskelijan tuloihin (esim. asumistuki) varallisuutena joka estää tuet. Aikoinaan exälläni oli äitinsä ostamia osakkeita jota sossu piti 1990-l alussa varallisuutena joka esti tuet vaikka olitiin ihan pa-opiskelioita.

Ehkä tosirikkaiden kantsii tunkea sitä rahaa lasten säästöihin, tavallisten tiukoilla elävien perheiden mielestäni ei.

Vierailija
6/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v. noin 7000e + nokian osakkeita " jokunen"

7v. noin 8000e

Eivät saa käyttää rahoja ennen kuin ovat täysi-ikäisiä ja silloinkin rahat on käytettävä joko opiskeluun tai ensiasunnon ostamiseen...Tavoitteenamme on säästää molemmille noin 25 000 euroa, kunnes ovat täysi-ikäisiä.

Vierailija
7/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin, piti vielä sanomani, aiemmin pinoon kirjoittaneelle, että ihan yhtä vähän opiskeluvaiheessa saavat opintotukea jos asuvat kotonaan, oli sitä rahaa heillä itsellään tai ei, KELA kun katsoo aina mitä vanhemmat tienaavat ja meidän tapauksessamme lapset eivät saa mitään tuossa tapauksessa muutenkaan.

Opintotuki on tuki heille, joilla ei ole muuten varaa kustantaa opintojaan, eli en ole katkera asiasta. Olen onnellinen siitä, että meillä on mahdollisuus suoda lapsillemme enemmän kuin mitä itse olemme omilta vanhemmiltamme saaneet.

Vierailija
8/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En usko että lapsille kannataa hirveästi säästää, ei ainakaan minun taloudellisessa tilanteessani. Toisaalta tunnen muutamia aikuisia, jotka saivat omat lapsilisänsä käteen kun muuttivat kotoa -ja joka ikinen rillutteli ne taivaan tuuliin pikavauhtia. Ja vielä: jos lapsi ei rilluttelekaan rahoja, niin tilillä oleva summa voi vaikuttaa opiskelijan tuloihin (esim. asumistuki) varallisuutena joka estää tuet. Aikoinaan exälläni oli äitinsä ostamia osakkeita jota sossu piti 1990-l alussa varallisuutena joka esti tuet vaikka olitiin ihan pa-opiskelioita.

Minä sain 10 000 euroa käteen kun muutin pois kotoa, vanhemmat oli säästäneet. En rillutellut niitä menemään, vaan niillä ostettiin pyykkikone, tiskikone, tietokone, tv + dvd -soitin, huonekaluja, astioita ym. Nyt tilillä on vielä jäljellä noin 4000 euroa, eikä vaikuta mun opintotukeen, asumislisään, äitiyspäivärahaan eikä yhtään mihinkään muuhunkaan. Tietty sossusta en saa rahaa, kun tilillä makaa neljätonnia, mutta enpä mä vielä tähän päivään mennessä ole sossusta rahaa tarvinnutkaan. Kelan tuet riittää normaaliin arkielämään, ja jos jotain isompaa menee rikki (kuten pyykkikone tässä taannoin), ostetaan uusi kone niillä säästötilin rahoilla.

Järkevää minusta :) Ja pikkusiskoni (täysi-ikäinen) rahat siirrettiin mun äidin nimelle, eli äidin omalle tilille talteen, kun ne muuten olisivat vaikuttaneet siskon sossutukiin. Tästä operaatiosta meni 85 euroa lahjaveroa, kun noin 10 000 euroa siirrettiin siskolta äidin tilille.

Vierailija
9/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse olen säästänyt 1,5 -vuotiaalle tällä hetkellä 700 euroa, ja 2 kk ikäisellä pikkuveljellä on vasta 5 euroa tilillä ;D

Vierailija
10/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aloittanut yliopisto-opinnot 20-vuotiaana jolloin asuin samanikäisen miehen kanssa. Miehellä oli osakkeita ja ihan sikana lainaa omistusasuntoon, jonka hänen äitinsä oli hänelle " fiksuna" hankkinut. Ja elämämme oli taloudellisesti ihan epätoivoista, ei opiskelijana ole kivaa ensiasuntoa maksaa ja kaikki muiden opsikelijoiden saamat tuet ei sit koskeneet meitä kun oltiin niin " rikkaita" .

t. 15

Vierailija
11/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat säästää, lapset saa rahat kun ovat 18v. Me pidetään huoli, et ei mene ryyppäämiseen vaan esim asuntoon.

Vierailija
12/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia o neljä, eikä säästäminen siksikään ole kauhean mahdollista. Harmittaa kun yhden lapsemme kummi avasi lapselle tilin ja antoi meille " vastuun" sanoi että säästätte sitten sinne rahaa. Nyt on tyttö 7v ja tili 10 e:( Niin paljon on ollu varaa säästää 7 vuoden aikana. Eikä sitä muutenkaan voi vaan yhdelle säästää, jos muut eivät sitten saa mitään.

Vierailija
13/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona kunnes nuorimmainen täyttää 3v. ja on iso laina, siis iso meidän mittakaavassa.

Sitten kun olen töissä, alkaa säästäminen lapsille.

Pidän tarkasti huolta sitten siitä, että kumpikin saa lopulta yhtä paljon - on hiukkasen epäreilua jos toinen saa enemmän, eikö? Monella teistä oli yhdelle lapselle enemmän ja minusta se on sellaista yhden lapsen suosimista....

Vierailija
14/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ei meillä ole tarjoutuneet mitään lapsenlapsilleen säästämään, ja toisilla ei edes oikeasti olisi siihen varaa.

Vierailija
15/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsia o neljä, eikä säästäminen siksikään ole kauhean mahdollista. Harmittaa kun yhden lapsemme kummi avasi lapselle tilin ja antoi meille " vastuun" sanoi että säästätte sitten sinne rahaa. Nyt on tyttö 7v ja tili 10 e:( Niin paljon on ollu varaa säästää 7 vuoden aikana. Eikä sitä muutenkaan voi vaan yhdelle säästää, jos muut eivät sitten saa mitään.

Vierailija
16/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joka kuukausi laitan 94e tilille.

Vierailija
17/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmillä ei mitään, mutta 20 vuotiaina saavat säästövakuutuksista muutaman kymmenen tuhatta.

Vierailija
18/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

8v. noin 7000e + nokian osakkeita " jokunen"

7v. noin 8000e

Eivät saa käyttää rahoja ennen kuin ovat täysi-ikäisiä ja silloinkin rahat on käytettävä joko opiskeluun tai ensiasunnon ostamiseen...Tavoitteenamme on säästää molemmille noin 25 000 euroa, kunnes ovat täysi-ikäisiä.

Vierailija
19/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaanhan lapsi ei ole velvollinen elättämään vanhempiaan. Siksi hänen rahansa tulee käyttää perheen elatukseen. En tajua millainen ajatuskulku siellä eduskunnassa oikein on.

Vierailija
20/29 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasaan kuin 4v, mutta jos molemmille kerätään rahaa 18v, pitäisi summan silloin olla sama.... Luulen, että suurimmalla osalla on näin? Eikö?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi