Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaat ja ruokamyrkytys

foobikko
22.07.2022 |

Kuinka usein saatte ulkomailla (ja missä) matkustaessanne ripulin/ruokamyrkytyksen? Itselläni on emetofobia ja minua pelottaa lähteä ulkomaille vatsataudin pelossa. En tiedä miten voin ikinä matkustaa mihinkään :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytystä en ole saanut koskaan, ripulia on ollut useita kertoja mutta ei koskaan niin pahana, ettenkö olisi pystynyt ihan normaalisti jatkamaan reissaamista lääkkeiden avulla. Mutta vatsani onkin löysällä myös ihan kotioloissa silloin tällöin.

Vierailija
2/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaisun sanoja: minullakin on emetofobia ja olen siitä huolimatta matkustellut Euroopan maissa (Kroatia, Espanja, Kreikka, Portugali, Kanarian saaret ym.) ja syönyt rohkeasti melkein mitä vaan, enkä ikinä ole saanut ruokamyrkytystä tai oksentanut reissuilla!

Suosittelen siis lähtemään rohkeasti reissuun! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 90 matkaa (mm Egypti x2).

Elämäni ainoat ruokamyrkytykset olen saanut 2x Helsingissä ja 1x Espoossa

Buffetit on huonoimpia ruokailupaikkoja ulkomailla. Vesimelonia ei kannata ostaa valmiiksi leikattuna. Nämä ainoat mitä vältän

Vierailija
4/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytyksen olen saanut ihan kotimaassani kolme kertaa ostereista.

Vierailija
5/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan saanut ja plus 50 maata käytynä. Joissain maissa pitää vaan muistaa juoda pullotettua vettä (ja hammasharja huuhdella myös sillä pullovedellä) ja välttää katuruokaa. Itse olen kyllä katuruokaakin kokeillut eikä ole mitään tullut, mutta toki tuossa riskinsä. Lähes tulkoon jokaisessa lomakohteessa on tasokkaita ravintoloita ja hotelleja, jotka ovat hyvin tarkkoja hygieniasta, joten turha huoli sulla. Sitten jos lähdet syrjäisiä seutuja kiertelemään niin kannattaa olla hieman varovaisempi.

Vierailija
6/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokamyrkytystä en ole saanut koskaan, ripulia on ollut useita kertoja mutta ei koskaan niin pahana, ettenkö olisi pystynyt ihan normaalisti jatkamaan reissaamista lääkkeiden avulla. Mutta vatsani onkin löysällä myös ihan kotioloissa silloin tällöin.

Usein vatsa löystyy etelässä kuumuuden ja ylenmääräisen vedenlitkimisen takia. Ihan loogista. Kyseessä ei ole ripuli vaan ruoka liukenee juotuun veteen ja tulee lähes nesteenä ulos.

Moni srkoittaa tämän vatsatautiin

Vierailija
7/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vatsatauti ei ole ruokamyrkytys, vaan vatsan reagointia vieraaseen bakteerikantaan ei sinänsä edes sairastuminenkaan.

Itse varaudun ennen matkaa syömällä maitohappobakteeri tabletteja samoja joita vatsassa on muutenkin, mutta tämä sitten vahvistaa sitä olemassa olevaa kantaa.

Sit kuten mainittu, juoda vain pullovettä.

Syömisen suhteen itse en ole pahemmin varonut, enkä ole kertaakaan vatsavaivoja saanut.

Vierailija
8/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin Mäkkäristä sain ruokamyrkytyksen, mutta sen nyt voi saada mistä vaan.

Vierailija
9/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 25 maassa käyty, enkä ole koskaan saanut ulkomailta ruokamyrkytystä. Tosin Pohjoismaiden ulkopuolella en juo hanavettä ja varsinkin lämpimämmissä maissa kannattaa miettiä, mitä syö lämmittämättä. Olen kuitenkin syönyt buffeteista melkein mitä vaan sekä Etelä-Euroopassa, USA:ssa että Karibian saarilla.

Vierailija
10/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ripulilääkkeet valmiiksi mukaan Suomesta, tuskin niitä tulet tarvitsemaan, mutta hyvä olla käsilaukussa pahimman varalta ettei tarvi apteekkia lähteä etsimään huono-oloisena. Kuumissa maissa kannattaa pitää mukana myös elektrolyyttitabletteja niin ei nestehukka yllätä niin helposti.

Vierailija
11/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa Espanjassa ja kerran Thaimaassa. Matkustellut olen paljon, kaksi kaukomatkaa vuodessa ja lyhyet kaupunkilomat päälle.

Vierailija
12/12 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syomiset kypsennettyinä, ei jääpaloja juomiin, ei majoneesia eikä jäätelöä ja sorbetteja. Salaatit ym.muut vihannekset voi olla kasteltu saastuneella vedellä. Osterit ja simpukat kasvatettu hotellin takana likalammikossa. Katuruoka varmaan turvallisempaa, valmistetaan silmien edessä ja on vasta kypsennettyä. Riippuu tietty mikä ko.maan hygieniataso on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä