Mikä on elämäsi suurin murhe just nyt?
Itsellä kohta alkava työttömyys ja läheisen syöpä. :(
Kommentit (940)
Kun ei ole olutta kotona🍻
Täytyy varmaankin lähteä kauppaan ostamaan......
Nainen haluaa naimisiin. Meillä on kolme lasta ja melkein velaton omakotitalo yhdessä. Nyt se haluaa naimisiin ikään kuin sinetiksi tälle suhteelle. Miksi? Johan tässä on eletty elämää yhdessä pitkään yhdessä eli mitä tällaisilla muodollisuuksilla enää tekee ja keksin kyllä rahalle parempaakin käyttöä kuin häät.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tajusin erään läheisen ihmisen olevan oikeasti paha. Siis ei mitenkään ajattelematon tms. vaan oikeasti paha.
Mulla ihan sama, nyt loppui toivo. Kyseessä siskoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelmani on perhe eikä pelkkä lapsi, joten sen saavuttaminen ei onnistu yksin.
Miksei? Olettehan sinä ja lapsi perhe. Lapsen isovanhemmatkin, tädit, enot, sedät ja serkut kuuluvat perheeseen.
Koska haluan läheisyyttä ja seksiä ja jonkun jonka kanssa voin jakaa arjen. Minulla ei myöskään ole sukua elossa.
Norsulauma kirjoitti:
Yläkerran tömistelevä naapuri. Erittäin ärsyttävää kuunneltavaa.
Mulla kans. Koko ajan kotona ja sitten rymistää tuolla menemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Olettehan sinä ja lapsi perhe. Lapsen isovanhemmatkin, tädit, enot, sedät ja serkut kuuluvat perheeseen.
Koska haluan läheisyyttä ja seksiä ja jonkun jonka kanssa voin jakaa arjen. Minulla ei myöskään ole sukua elossa.
Edelleen kannustaisin miettimään niitä vaihtoehtoja B, C tai D. Olen kuullut myös ratkaisuista joissa 2 yh-äitiä lyö hynttyyt yhteen ja muuttaa yhteiseen asuntoon, ei siis parisuhteeseen vaan jakamaan arkea, kustannuksia ja lastenhoitoa toisen aikuisen kanssa. Sitten on ehkä enemmän aikaa käydä treffeilläkin jos sitä läheisyyttä kaipaa. Ei kaikkein tavallisin vaihtoehto, mutta mahdollinen. Luulen ettei kenenkään elämä mene siten kuin sen haluaisi itselleen käsikirjoittaa, sitten pitää vaan luovia... Eikö ole sellainen sanontakin että varmin tapa saada Jumala lämpimästi naurahtelemaan on kertoa hänelle suunnitelmistasi...
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aika musertavassa tilanteessa. Joskus tuntuu että murrun kaiken alle...just...ihan pian...
>puolison salasuhde paljastui >paniikkikohtaukset ja ahdistus/masennus
>stressi
>Suolistosairaus, oksennan päivittäin
>työttömyys
>2kk päästä rahatonkin, koska tuet loppuvat
>10K luottokorttivelka jota en kykene maksaa.
>aloittavan yrittäjän pelot
>yskään tikahtuva kissa (ei rahaa ell.)Kissalla voi olla astma, minkä diagnoosi ei vaadi kalliita tutkimuksia. Lääkitys myös halpaa. Eli kannattaa käyttää ell. Tsemppiä muutenkin!
>auto rikki (ei rahaa remppaan)Näitä vaan kasautuu ja joskus mietin miten koko roskasta pääsis eroon kuolemalla :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kannustaisin miettimään niitä vaihtoehtoja B, C tai D. Olen kuullut myös ratkaisuista joissa 2 yh-äitiä lyö hynttyyt yhteen ja muuttaa yhteiseen asuntoon, ei siis parisuhteeseen vaan jakamaan arkea, kustannuksia ja lastenhoitoa toisen aikuisen kanssa. Sitten on ehkä enemmän aikaa käydä treffeilläkin jos sitä läheisyyttä kaipaa. Ei kaikkein tavallisin vaihtoehto, mutta mahdollinen. Luulen ettei kenenkään elämä mene siten kuin sen haluaisi itselleen käsikirjoittaa, sitten pitää vaan luovia... Eikö ole sellainen sanontakin että varmin tapa saada Jumala lämpimästi naurahtelemaan on kertoa hänelle suunnitelmistasi...
Oletat nyt tässä, että (1) olen nainen, (2) minulla on ystäviä, (3) minulle siunaantuu tilaisuuksia viedä ketään treffeille ja (4) ajan puute on ongelma. Harmillisesti jokainen näistä oletuksista on väärin, joten neuvojasi on vaikea noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aika musertavassa tilanteessa. Joskus tuntuu että murrun kaiken alle...just...ihan pian...
>puolison salasuhde paljastui >paniikkikohtaukset ja ahdistus/masennus
>stressi
>Suolistosairaus, oksennan päivittäin
>työttömyys
>2kk päästä rahatonkin, koska tuet loppuvat
>10K luottokorttivelka jota en kykene maksaa.
>aloittavan yrittäjän pelot
>yskään tikahtuva kissa (ei rahaa ell.)Käytä kissa ell, jos sinulla vain on yhtään rahaa. Kyseessä voi olla astma, minkä toteaminen ei vaadi kalliita tutkimuksia. Lääkitys myös on halpaa. Tsemppiä!
Kissalla voi olla astma, minkä diagnoosi ei vaadi kalliita tutkimuksia. Lääkitys myös halpaa. Eli kannattaa käyttää ell. Tsemppiä muutenkin!
>auto rikki (ei rahaa remppaan)Näitä vaan kasautuu ja joskus mietin miten koko roskasta pääsis eroon kuolemalla :(
Loma alko. Pitäs malttaa pysyä poissa töistä 2 viikkoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletat nyt tässä, että (1) olen nainen, (2) minulla on ystäviä, (3) minulle siunaantuu tilaisuuksia viedä ketään treffeille ja (4) ajan puute on ongelma. Harmillisesti jokainen näistä oletuksista on väärin, joten neuvojasi on vaikea noudattaa.
Sinun tilanteesi on siis toisenlainen, ehkä olisi sitten ne plan E, F ja G... Jotakin on aivan varmasti tehtävissä myös sinun elämässäsi, vaikka kuinka pieniä muurahaisen askelia eteenpäin... Yksin ei varmaan kannata jäädä kotiin suremaan, jos ei ole ystäviä tai sukulaisia niin erilaisia auttavia tahoja on paljon, seurakunta, vapaaehtoityö, kriisikeskukset auttava puhelin ym. Toivon sinulle vilpittömästi kaikkea hyvää! Jumala on halunnut luoda tähän maailmaan juuri sinut, juuri sinä vielä puutuit. Sinua siis tarvitaan 😀
Vierailija kirjoitti:
ei oo rahaa kaljaan :(
No nyt on vakava paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tilanteesi on siis toisenlainen, ehkä olisi sitten ne plan E, F ja G... Jotakin on aivan varmasti tehtävissä myös sinun elämässäsi, vaikka kuinka pieniä muurahaisen askelia eteenpäin... Yksin ei varmaan kannata jäädä kotiin suremaan, jos ei ole ystäviä tai sukulaisia niin erilaisia auttavia tahoja on paljon, seurakunta, vapaaehtoityö, kriisikeskukset auttava puhelin ym. Toivon sinulle vilpittömästi kaikkea hyvää! Jumala on halunnut luoda tähän maailmaan juuri sinut, juuri sinä vielä puutuit. Sinua siis tarvitaan 😀
En jääkään yksin kotiin suremaan. Kuulun neljään urheiluseuraan ja teen vapaaehtoistyötä kahtena päivänä viikossa. Niissä yhteyksissä tai töissä vain ei tapaa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa naimisiin. Meillä on kolme lasta ja melkein velaton omakotitalo yhdessä. Nyt se haluaa naimisiin ikään kuin sinetiksi tälle suhteelle. Miksi? Johan tässä on eletty elämää yhdessä pitkään yhdessä eli mitä tällaisilla muodollisuuksilla enää tekee ja keksin kyllä rahalle parempaakin käyttöä kuin häät.
Häillä voi myös tienata kun toivoo kaikki lahjat rahana ;)
Olen rakastunut naimisissa olevaan mieheen.
Esikoinen syntyi keskosena viime kuussa ja viikko sitten sain syöpädiagnoosin ja sytostaattihoidot alkoivat eilen 😩.
Väsyttää aivan jäätävästi, vaihdoin keväällä työpaikkaa, eikä tänä vuonna ole päivääkään kesälomaa....
Irtisanouduin töistä ilman, että minulla oli toista paikkaa tiedossa. Olin vasta koeajalla. Tilanne oli niin paha, että oksensin aamuyöllä pelkästä ahdistuksesta. Nyt olisi tarkoitus hakea ammattiapua ahdistukseen ja avun hakeminen ahdistaa vielä enemmän.