Ison sisäremontin hinta?
Mietitään tässä ison sisäremontin tekoa. Kyseessä on 1960-luvulla rakennettu 160-neliöinen 1-kerroksinen talo. Täällä on varmaan ihmisiä, jotka osaisivat heittää jotakin hintalappua tällaisille toimenpiteille:
- lattialämmitys (pintarakenteet pois, sähkövastukset lattiaan ja betonivalu)
- olohuone avataan vinttikorkeuteen eli korotettu, viisto katto
- olohuoneeseen erkkerilaajennus n. 8 neliötä
- lasitettu kuisti n. 10 neliötä
- kolme väliseinän purkua
- yksi uusi väliseinä
- uudet sisäovet
- wc-remontti (4 neliötä)
- sauna- ja pesuhuoneremontti (15 neliötä)
- takan purku ja uuden pienen takan laitto
- kaappeja liukuovilla n. 8 kpl
- keittiöremontti
Eli käytännössä talo siis rakennetaan uudestaan sisäpuolelta... Materiaalit ja muut ratkaisut ei mitään kalliita: lattiaan laminaattia ja isoa laattaa, seiniin maalia, kattoon sisustuspaneelia. Työt pystytään itse tekemään, paitsi tietysti luvanvaraiset.
Kommentteja?
Kommentit (12)
No meillä tehtiin pelkkä keittiö:
Putkityöt 2000€
Sähkötyöt 4000€
Keittiö 14000€
Lattia 5000€
Seinät ja listat 700€
Katto 500€
Itse tehtiin vain pelkkä purku. Hinta siis työt + materiaalit
Vierailija kirjoitti:
Jotain 100000€, kun laskee, että teidän täytyy asua jossain muualla useita kuukausia, kun noin isoa remonttia tekee. Jos töissä käy niin hidasta on remontti.
Me asutaan joka tapauksessa jo muualla joten en laskisi sitä kustannukseksi. Aikaa olisi ainakin puoli vuotta. Toki tavallaan talo joudutaan ostamaan "etukäteen", verrattuna siihen että pääsisi suoraan muuttamaan. Toinen meistä on töissä, toinen ei.
Okei, tuo 100 000 € ei vielä kaataisi tätä projektia. Kiitos tästä arviosta!
Tuossa laajuudessa täysin ostettuna palveluna n. 70-90k€
Vierailija kirjoitti:
No meillä tehtiin pelkkä keittiö:
Putkityöt 2000€
Sähkötyöt 4000€
Keittiö 14000€
Lattia 5000€
Seinät ja listat 700€
Katto 500€Itse tehtiin vain pelkkä purku. Hinta siis työt + materiaalit
Joo, olen kuullut, että jotkut saa upotettua hirveän isoja summia keittiöön... luulen että mun maku on edullisempi. Aika perinteinen, ei mitään erikoista tarvitse olla. Toki uudet kaapistot on kalliita, ja vetolaatikot varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa laajuudessa täysin ostettuna palveluna n. 70-90k€
Oikeasti? Sisältäen työtkin? Uudellamaalla asutaan.
Meillä maksoi kylppäri, vessa, keittiö ja uudet laminaatit 50 000€. Kyllä varmaan tuplasti saat maksaa. Meillä oli vain 100 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksoi kylppäri, vessa, keittiö ja uudet laminaatit 50 000€. Kyllä varmaan tuplasti saat maksaa. Meillä oli vain 100 neliötä.
Nuo kosteat tilat ja keittiö ovatkin kalliita neliöitä. Mutta kiitos tästä tiedosta! /ap
Toivottavasti olette laittaneet ensin tärkeimmät kohteet kuntoon eli salaojat ja vesikaton. Niitä ennen ei kannata aloittaa sisäremppaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olette laittaneet ensin tärkeimmät kohteet kuntoon eli salaojat ja vesikaton. Niitä ennen ei kannata aloittaa sisäremppaa.
Katto on kunnossa ja salaojien uusiminen on edessä myöhemmin. Talo on pienellä kukkulalla, joten vesi valuu luonnostaan poispäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katto on kunnossa ja salaojien uusiminen on edessä myöhemmin. Talo on pienellä kukkulalla, joten vesi valuu luonnostaan poispäin.
Ei se kummun päällä oleminen mikään takuu ole. Riippuu ihan rakennekerrosten materiaaleista ja perusmaalajista että kuinka märkää siellä on.
Vaikka pintavesi valuisikin mäkeen, osa siitä imeytyy maaperään ja em. asioista riippuen joko muhii siellä tai ei.
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kummun päällä oleminen mikään takuu ole. Riippuu ihan rakennekerrosten materiaaleista ja perusmaalajista että kuinka märkää siellä on.
Vaikka pintavesi valuisikin mäkeen, osa siitä imeytyy maaperään ja em. asioista riippuen joko muhii siellä tai ei.
Joo ymmärrän. Ja se maalaji on savi joten riski on. Varmaan ennen kuin ostaisimme, niin pohjarakenteita pitäisi ensin aukaista. Kuntotarkastus on tehty, mutta pohjaa ei ole aukaistu. /ap
Jotain 100000€, kun laskee, että teidän täytyy asua jossain muualla useita kuukausia, kun noin isoa remonttia tekee. Jos töissä käy niin hidasta on remontti.