Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoimmat työnhakuneuvot, joita olet saanut?

Vierailija
18.08.2020 |

Jaetaan tähän huonoimpia saamiamme työnhakuneuvoja. Huonoja, typeriä, älyttömiä, vanhentuneita jne.
Ja mikä tausta neuvon antajalla.

Kertokaa myös, minkä alan työpaikkoja haette.

Aloitan tällä klassisella:
"Sen kun vaan kävelet sisään sinne firmaan niin ne ottaa sut töihin."

Ja miksi se on huono: koska ei todellakaan toimi useimmilla aloilla eikä tänä päivänä. Ehkä joku rekkakuski tai raksaukko/akka osaisi tähän kertoa, että juuri heillä tuo toimii vielä nykyäänkin. Mutta haepa vaikka toimistotyöntekijän paikkaa tai melkein mitä vaan henkilöstövuokrausfirman kautta - ei toimi.
Sulle vastataan, että mene nettiin ja tee hakemus. Tai hyvin todennäköisesti firman esimies ei ole edes paikalla.
Tai jos haluaa mennä käymään, pitää varata aika. Ei firmaan kävellä sisälle jos ovet on lukossa ja tarvitaan kulkulupa. Aikaa ei välttämättä saa varatuksi jos aiheena on työnhaku. Käsketään taas mennä sinne nettiin ja täyttämään hakemus, "me olemme kyllä yhteydessä sopivien hakijoiden suuntaan".

Kommentit (71)

61/71 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse enää rekkakuskiksi kävelemällä ovesta sisään. Eikä siivoojaksi. Kumpaankin vaaditaan nykyään osaamista ja koulutusta.

Kyllä tekevälle töitä löytyy, on vit....maisin lause. Vaikka on kuinka tekevä ammattimies niin ei se aina osu omalle kohdalle. Saattaa olla joku osaavampi taikka jo valmiiksi katsottu.

Vierailija
62/71 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ei sua töihin sohvalta haeta”....

Kyllä, näinkin on päässyt käymään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latteuksien kirjoittaminen hakemukseen, tyyliin olen reipas ja nopea oppimaan.

Vierailija
64/71 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Sano työhaastattelussa että sinulla on juuret Pohjois-Suomessa, niin annat itsestäsi ahkeran kuvan, etkä ole mikään etelän vetelä”.

Just joo, näinhän se menee, tietyn leveyspiirin yläpuolella asuvat ihmiset ovat tehokkaita työmyyriä, ja eteläsuomalaiset vaan makaavat sohvalla.

Vierailija
65/71 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Sano työhaastattelussa että sinulla on juuret Pohjois-Suomessa, niin annat itsestäsi ahkeran kuvan, etkä ole mikään etelän vetelä”.

Just joo, näinhän se menee, tietyn leveyspiirin yläpuolella asuvat ihmiset ovat tehokkaita työmyyriä, ja eteläsuomalaiset vaan makaavat sohvalla.

:DDDDDDDDDDDD

Onko tää neuvo tullut joltain perä-Posion Jormalta 60 v?

Vierailija
66/71 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
67/71 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut kerta kun olen saanut töitä menemällä paikan päälle oli kun olin 15-vuotias ja pääsin kauppaan kesäapulaiseksi/hyllyttäjäksi. Silloinkin kauppias pyysi että tuon vielä erillisen työhakemuksen. Kokeilin tätä tekniikkaa myöhemmin joskus 18-19- vuotiaana ja vein moniin kauppoihin avoimia hakemuksia ja lähinnä nolotti jälkikäteen kun myyjät olivat silminnähden ärsyyntyneitä. On sanottu suoraan että ei olla hakemassa ketään (kaupat kun yllättäin osaavat itsekin rekrytoida jos tarvitsevat) tai että laita netissä avoin hakemus. Eli tämä ei toiminut enää 10 vuotta sitten ja nykyään toimii varmaan vielä vähemmän. 

Mulla toi toimi 12 v sitten vielä, useammankin kerran.

Vierailija
68/71 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa hakea vaikkei täytä pätevyysvaatimuksia lähellekään. Ne on vaan toivomuksia!"

Onhan se toki kiva kuormittaa HR, saavat vähän tehdä töitäkin leipänsä eteen kun karsivat meikäläisen turhat läpyskät pois.

Vierailija
69/71 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mainita, että itselläni on useamman kerran toiminut paikan päälle marssiminen hakupapereiden kanssa. Tietysti asiaan vaikuttaa se, että olin jo hakiessani pätevä ja kokenut, ja alani on sellainen, että moni aloittaa keikkatyöläisenä ja etenee siitä. On kyllä käynyt niinkin, että en ole päässyt vastaanottoaulaa pidemmälle. 

Vierailija
70/71 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä marssin kerran paikalle papereiden kanssa. Sain sellasen huutoraivarin vastaan ettei mitään rajaa. Ihan arpapeliä.

71/71 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistuin, hain ekaa työpaikkaani. Äiti halusi vihjata minulle jostain sivustosta, jolla on avoimia työpaikkoja. Hän ei ikävä kyllä muistanut yhtään, mikä sivu se oli. Jankkasi pitkään, että kyllä siellä netissä oli sellainen sivusto...

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi