Posti jakaa perjantain kirjeet jo torstaina. Tämmöistä tehokkuutta missään muualla
Näin kirjepostia ei sitten tarvitse jakaa perjantaisin:)
Kommentit (15)
En mene perjantaina töihin koska teen torstaina kahta työvuoroa yhtä aikaa.
Kuka ihme sitä postia kaipaa joka päivä? Minulle sopisi postin jako vaikka kerran tai kaksi viikossa.
Herätkää!
Lapsikin tajuaa.(Posti ei) että koska perjantaina ei jaeta kirjeitä, niin ne eivät suinkaan tule torstaina vaan perjantain jälkeisenä maanantaina, jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme sitä postia kaipaa joka päivä? Minulle sopisi postin jako vaikka kerran tai kaksi viikossa.
Tästä huolimatta ei ole mahdollista jakaa perjantain postia torstaina, kuten posti esittää.
Kuhan nyt ensin keskittyisivät siihen, että jakavat postin oikeaan osoitteeseen.
No, postihan säilöö niitä kirjeitä 4-5 päivää jossain, koska ne ennen kuljetettiin helposti päivässä parissa ja nykyisin hitaammin. Joten voihan se olla, että sieltä säilöstä otetaan niitä perjantaiksi tarkoitettuja muutama jakelukierrokselle mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Herätkää!
Lapsikin tajuaa.(Posti ei) että koska perjantaina ei jaeta kirjeitä, niin ne eivät suinkaan tule torstaina vaan perjantain jälkeisenä maanantaina, jos silloinkaan.
No ei välttämättä, koska kirjeenkanto kestää nykyään sen 3 päivää, uudistuksen jälkeen sitten kai 1-2 päivää, kuten ennen vanhaan hyvinä aikoina.
Meille on tullut jo kauan torstaina, samoin tiistain posti saapuu jo maanantaina. Hirveän tehokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä huolimatta ei ole mahdollista jakaa perjantain postia torstaina, kuten posti esittää.
Sä et nyt vaan ymmärrä Postin nykysysteemejä, et ilmeisesti harrasta kirjepostia. Paketit kulkee nopeasti, kirjeet ei.
Öh eli oikeasti "perjantain" posti on maannut jo siellä jonkun aikaa koska se on mahdollista jakaa päivää aikaisemmin. Kuulostaa hienolta. Muualla maailmassa nettitilauksen voi saada kotiin jopa samana päivänä mutta Suomi on perähikiää. Nimpparikortti Helsingistä Vantaalle kulki neljä päivää, matkaa muutama kymmenen kilometriä.
Eli perjantain postia on pidetty jemmassa kun sen pystyy jakamaan nyt jo torstaina
Vierailija kirjoitti:
No, postihan säilöö niitä kirjeitä 4-5 päivää jossain, koska ne ennen kuljetettiin helposti päivässä parissa ja nykyisin hitaammin. Joten voihan se olla, että sieltä säilöstä otetaan niitä perjantaiksi tarkoitettuja muutama jakelukierrokselle mukaan.
Tämä selittääkin asian.
Asiakkaan kannalta olisi parempi että jakaisivat perjantaina, mutta ei torstaina. Posti haluaa toisin, että saavat pitkät viikonloput vapaata.
Kirje, jonka piti tulla 4 päivän päästä, tulee 3 viikon päästä. Sittenpä on sama tuleeko torstaina vai perjantaina.
Täällä jaetaan kirjeposti vain maanantaina. Ei tule muina viikonpäivinä.
Ihan sama minulle.
Tuohan on vaan hyvä, että saa kirjeen yhtä päivää aiemmin. Kirje joka pitäisi tulla perjantaina tulekin jo torstaina.