Odotan lasta ja olen 20-vuotias, haluatko kysyä jotain? :)
Kommentit (54)
Ap täällä. Nyt ette varmaan taida tajuta, että on myös olemassa ihmisiä, jotka nimenomaan haluavat lapsia nuorina, ilman, että olisi lestaadiolainen. Ja nro 40, sanoinko jossain vaiheessa opiskelleeni ammattikorkeassa? Ammattikoulusta saatu ammatti on yhtälalla ammatti siinä missä muutkin. Minä olen onnellinen ammatissani, pärjään loistavasti. Minulla on mahdollisuus työssä edetä eteenpäin, ilman opiskelua. Työkokemus on työkokemus, oli se sitten vuoden tai kaksi.
En millään ymmärrä, miten te luulette minun olevan lestaadiolainen, mitä tekisin sitten tietokoneella? Eikö silloin sunnuntaisin olla jossain sunnuntaikirkossa? On se kumma, kun ei osata lukea, olen jo kertaallen vastannut, etten ole lestaadiolainen.
Jos haluatte tietää, minkä takia olen hieman erilainen kuin muut, syynä on se, että olen sairastanut syövän nuorempana. Ja se pistää elämäarvot hieman eri suuntaan. Olen sen myötä joutunut aikuistumaan nopeampaa kuin muut. Joten olkaa te (luultavasti) minua vanhemmat ihmiset edes hieman aikuisempia, minkä kuvan itsestänne annatte.
Ja nro 42, osaatko numerot? Kertaappa vielä se kohta, missä kerron aviomieheni iän.
Nää muut on vaan ap:lle kateellisia, kun itse olivat parikymppisinä semmosia bilemisuja joilla ei ollut mitään. Ja ap:lla on aika hemmetin hyvin asiat. Sitten pitää ruveta haukkumaan, kun ei muutakaan sanottavaa löydy. " Aikuiset Naiset" Huoh..
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:15"]
Nää muut on vaan ap:lle kateellisia, kun itse olivat parikymppisinä semmosia bilemisuja joilla ei ollut mitään. Ja ap:lla on aika hemmetin hyvin asiat. Sitten pitää ruveta haukkumaan, kun ei muutakaan sanottavaa löydy. " Aikuiset Naiset" Huoh..
[/quote]
Mä olen parikymppisenä opiskellut yliopistossa, tehnyt kesätöitä, käynyt ulkomaanreissuilla reppureissumeiningillä jne. En todellakaan ole tuhlannut aikaani ja rahojani bilettämiseen. Enkä todellakaan ole kade ap:lle, sillä mielestäni noin nuorena lapsen hankkineet menettävät yhden elämänvaiheen kokonaan. Et enää lasten kanssa voi lähteä samalla lailla kiertämään rinkka selässä Etelä-Amerikkaa ja koko korkeakouluopiskelukin jää kokemuksena välistä.
Mutta ap on ilmeisesti itse tyytyväinen elämäänsä, eikä kaipaa tuota vaihetta, joten hyvä hänelle. Itse olisin kuitenkin menettänyt niin paljon, jos olisin tuon ikäisenä jo lapset hankkinut.
Minä toivon sinulle oikein paljon onnea! Itse sain lapset 19v ja 21v ja Se oli minusta oikea aika. Tuntuu, että sinä olet yhtä onnellinen kuin minä silloin!
Onnittelut vauvasta! Ei ole kysymyksiä.
Haluaisin kysyä kaikilta nälvijöiltä, mikä teitä vaivaa?
Ap:lle onnea! :) Itse sain esikoiseni 22:v:nä ja kerkesin dokata ihan tarpeeksi ;)
Oletko kertonut raskaudesta vielä muille? Oletteko tehneet vielä vauva hankintoja? Aiottekoostaa uuten vai käytettynä tavaraa?
Menin avioon 18 vuotiaana. Esikoinen syntyi, kun olin 19 v, toinen lapsi kolme vuotta myöhemmin. En ole milloinkaan katunut sitä, että hankkiuduin nuorena äidiksi. Opiskelin, kun sain lapset isommiksi. Töissäkin olen ehtinyt olla ihan riittävästi. Nyt olen onnellinen isoäiti :) Toivotan kaikkea hyvää nuorille ja vanhemmillekin äideille.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:37"]
[/quote]
Mä olen parikymppisenä opiskellut yliopistossa, tehnyt kesätöitä, käynyt ulkomaanreissuilla reppureissumeiningillä jne. En todellakaan ole tuhlannut aikaani ja rahojani bilettämiseen. Enkä todellakaan ole kade ap:lle, sillä mielestäni noin nuorena lapsen hankkineet menettävät yhden elämänvaiheen kokonaan. Et enää lasten kanssa voi lähteä samalla lailla kiertämään rinkka selässä Etelä-Amerikkaa ja koko korkeakouluopiskelukin jää kokemuksena välistä.
Mutta ap on ilmeisesti itse tyytyväinen elämäänsä, eikä kaipaa tuota vaihetta, joten hyvä hänelle. Itse olisin kuitenkin menettänyt niin paljon, jos olisin tuon ikäisenä jo lapset hankkinut.
[/quote]
Etkö ymmärrä sitä, että kaikkia ei tuommoiset reissaamiset kiinnosta?? Ja kaikki ei tarvitse omaa kypsymisaikaa lapsille.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:37"]
[/quote]
[/quote]
Etkö ymmärrä sitä, että kaikkia ei tuommoiset reissaamiset kiinnosta?? Ja kaikki ei tarvitse omaa kypsymisaikaa lapsille.
[/quote]
Luettiinkohan me sama viesti, kun piti noin kärkkäästi vastata?
"Mutta ap on ilmeisesti itse tyytyväinen elämäänsä, eikä kaipaa tuota vaihetta, joten hyvä hänelle."
Ymmärrän siis, että ap ei ilmeisesti koe jääneensä mistään paitsi. Vastasin vaan alunperin tuohon viestiin, joka syytti ihmisiä kateelliseksi ap:lle. Kun tosiasia on, etten ole kateellinen kenellekään, joka parikymppisenä hankki lapset. Itse tuon ikäisenä sain kokea ja nähdä paljon mulle tärkeitä ja mielekkäitä asioita, joita olisin jäänyt kokonaan vaille, jos olisin lapset hankkinut aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:43"]
Minä toivon sinulle oikein paljon onnea! Itse sain lapset 19v ja 21v ja Se oli minusta oikea aika. Tuntuu, että sinä olet yhtä onnellinen kuin minä silloin!
[/quote]
Voi kiitos! :) Olen onneni kukkuloilla :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:59"]
Oletko kertonut raskaudesta vielä muille? Oletteko tehneet vielä vauva hankintoja? Aiottekoostaa uuten vai käytettynä tavaraa?
[/quote]
Molempien vanhemmille ollaan kerrottu. Ei olla vielä tehty minkäänlaisia hankintoja, haluan odottaa siihen asti, kunnes tiedämme sukupuolen. Huonetta olemme kyllä vähän järjestelleet, että mahtuu sitten kaikki paremmin :) En osaa vielä sanoa mikä ostettaisiin käytettynä jne. esim. vaatteet ovat suurin osa hyvässä kunnossa, vaikka olisi jollakin edellisellä kerran jo ollutkin, suurimman osan kyllä haluamme ostaa itse. Vaunuihin haluan panostaa ja ostaa ne ihan uutena.
Ihmiset ovat erilaisia, ja hyvä niin. 20-vuotiaana olin itse juuri päässyt yliopistoon opiskelemaan ja muuttanut kotoakin omaan vuokra-asuntoon vasta vuosi sitten. En olisi voinut kuvitellakaan mitään vauvantekoa silloin. Ihan kelpo poikaystävä minulla silloin oli, mutta en todellakaan halunnut muuttaa silloin kenenkään kanssa yhteen, perheen perustamisesta puhumattakaan.
Aviomieheni tapasin 27-vuotiaana, kun olin jo valmistunut ja ehtinyt työelämässäkin olemaan. Nyt 35v ja toista lasta odotan. Olen onnellinen. Näin sen pitikin mennä. Onnea aloittajalle.
Ap on lessu ja 21 vuotiaan lessumiehensä siittämä. Molemmat jossain sievin jalkineella liimaamassa kenkiä linjalla.
Seuraavan 20 vuoden aikana ei taida isomahaisena sinne vakiopaikkaan töihin ehtiä.