Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

n. 35-vuotias kaverini SIKAILI - miten suhtautua ja toimia?

Vierailija
24.08.2013 |

Lähdin kesän alussa tosi fiksuna pitämäni naispuolisen ystävänä kanssa viikonloppumatkalle, jossa oli muutakin porukkaa mukana. Tämä nainen veti armottamat kännit, tappeli miehensä kanssa tosi lapsellisesti ja törkeästi, jätti minut ventovieraiden ihmisten kanssa sikaillessaan, lähetti ainakin 40 tekstiviestiä tälle fiksulle miehelleen, jossa kiroili ja haukkui tätä miestä ihan ala-arvoisesti. Myöhemmin illalla känniääliön käytös kohdistui minuunkin. Ajattelin tällöin ja toivoin, että kumpa EN OLISI KOSKAAN lähtenyt hänen seurassaan mihinkään. Koko ilta oli jotain epänormaalia, katastrofi. Lähdin seuraavana aamuna heti kotiin.

Nyt hän on lähettänyt pari viestiä/ ottanut yhteyttä meilillä aivan muina naisina. Kyselee kuulumisia. Olen niin järkyttynyt hänen käytöksestään tuolloin, että en tiedä mitä vastaisin hänelle?

Miten mammat toimisitte? En haluaisi olla pikkumainen ja otan itsekin joskus alkoholia, mutta en ikinä sikaile. Hän on minua muutaman vuoden vanhempi, akateeminen ja muka niin sivistynyt. Olen venyttänyt vastaamista, kun en osaa suhtautua  koko asiaan. Nyt hyvät neuvot todella tarpeen. Säälin häntä ja vihaan hänen sekoilujaan.  Aiemmin olemme olleet säännöllisesti yhteydessä, en sinänsä haluaisi menettää kavereitani, mutta tämä oli jotain aivan käsittämätöntä...

Mitä tehdä? 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla, kerran voi antaa anteeksi.

Vierailija
2/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa: tämä on toinen kerta kun tälläistä ihmeellistä liittyen häneen tapahtuu. Ensimmäisen kerran tuli meille johonkin juhliin (tupareihin) ventovieraan naispuolisen kaverinsa kanssa, ja sikaili siellä. Silloin myös ihmettelin kovasti, en tykännyt mutta olen antanut asian olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten voi puhua suoraan hänen kanssaan?

Vierailija
4/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, tapaa tilanteissa joihin ei liity alkoholia. Menkää vaikka lenkille tai jotain. 

Vierailija
5/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, juurihan sanoin, että OLEN TÄYSIN SANATON! Ei ole sanoja millä puhua, niin paljon tämä sikailu meni yli. Sitten ei mitään anteeksipyyntöä, vaan muina naisina ihan vaan on!  Onko tämä normaalia käytöstä, ilmeisesti av:lla on! :D

Vierailija
6/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan. Mutta vältä arvottavia sanavalintoja kuten sikailu jne.

Tyyppi ei edes välttämättä muista miten käyttäytyi, ja toisten ihmisten suhdedynamiikasta ei voi koskaan tietää, mutta oli miten oli, teet naiselle palveluksen kun kerrot miten hän on toiminut ja miltä se sinusta tuntui.

Itse harkitsisin yhteydenpidon jatkamista vain jos nainen ymmärtäisi mitä on tehnyt ja pyytäisi anteeksi.

Anteeksianto on hieno asia, mutta ei sitä minusta kannata lahjoittaa kellekään joka ei ole itse anteeksi pyytänyt.

Vierailija
7/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan ihmisen kohdalla voisin kuvitella viettäväni hänen kanssaan vapaa-aikaa silloin, kun siihen ei liity alkoholi. Kekkereihin en lähtisi hänen kanssaan enää, koska ilmeisesti kyseessä on ihminen, joka ottaa liikaa viinaa ja muuttuu tuolloin aggressiiviseksi. Sitten kun tämä henkilö kysyisi, eikö seura kelpaa, niin keskustelisin hänen kanssaan siitä, millaiseksi illanvietto hänen kanssaan menee. Ehkäpä hänelläkin olisi jotain sanottavaa aiheesta. Jos hän suuttuisi verisesti, voisi kaveruus lopahtaa siihen. 

Vierailija
8/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaa häntä muissa kuin alkoholin merkeissä. Minulla on myös kaveri joka juo yleensä liikaa ja silloin on varsin hulvaton ja arvaamaton. Jutut ovat todella kaksimielisiä ja on rasittavuuteen asti änessä. Jos on huono känni niin saattaa olla todella ilkeä ja hyökkäävä. Itse hän ei ole moksiskaan käytöksestään.

Vierailija
9/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia, mutta tiedän itsekin joitakin ihmisiä joita alkoholi muuttaa täysin. He eivät yleensä itse muista tapahtumia tai heillä on niistä siistimpi käsitys. Jos ihminen selvin päin on mukava niin juuri tuo neuvoo on hyvä eli ole tekemisissä vain tilanteissa joissa ei ole alkoholi läsnä. 

Vierailija
10/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi sanoa suoraan että toisen käytös on vastenmielistä. Sano myös havainnoillisesti esimerkkejä miksi se on sinustä inhottavaa. Ja että et halua alkoholia nauttia tai hänen nauttivan hänen seurassaan.

Vierailija
11/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin hänelle itse jotenkin neutraalilla äänellä, että mielestäni hänen kännitoilailunsa meni överiksi ja minulla ei ollut siitä hyvä fiilis.

En siis keksi mitään muuta tapaa, jos haluaisin itse jatkaa tuollaisesta tilanteesta. Hän on aikuinen ihminen, kai hän itse tietää, millainen on kännissä tai kai joku muu on hänelle siitä sanonut (esim. luulisi että tuo miehensä pitäisi häntä rasittavana)!

Mutta esittäisin siis tuon vain toteamuksena aiheesta, minusta tuossa ei ole mitään riidan aihetta. En tietenkään enää itse haluaisi tavata tätä henkilöä alkoholin merkeissä.

Vierailija
12/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita sille sitten meili, niin helpottaa. Muuten jää vaivaamaan.

Vierailija
13/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen tuttava. Olen vähentänyt yhteydenpitoa häneen, mutta jostain käsittämättömästä syystä olemme kuitenkin tekemisissä joskus. Tiedän, että suuttuisi jos kommentoisin hänen käytöstään, on kovin kärkäs kyllä itse arvostelemaan toisia. Siltikin tuntuu kaipaavan seuraa.. jostain syystä hänen monet ystävyyssuhteensa ovat katkenneet. Miksiköhän. 

Vierailija
14/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä näkisi oikein syytä olla tekemissä enää jatkossa. Itse siinä joutuisi vain epäterveesti olemaan aivan liian varpaillaan ja vahtimaan sitä, ettei tilanteisiin nyt vain tule kuulumaan missään menoissa alkoholi. On kuitenkin aivan normaalia ja mukavaa joskus ottaa lasi tai pari jossakin, mutta jos toinen on sitten kuin tuhoava räjähde saatuaan alkoholia, niin ei kiitos sellaisen seuralle.

Tässäkin muuten näkökulmaksi, tulipa vain mieleen, eli jos tuo känni-idiootti henkisen väkivallan käyttäjä olisi mies, olisivat monien vastaukset varmaankin paljon tuomitsevampia. Sen sijaan tuolle naisen harjoittamalle henkiselle väkivallalle ja selkeästi aika täydelliselle kännirajattomuudelle heruu jollakin tapaa enemmän ymmärrystä. Miksi kummassa? Minä en sinuna hassaisi aikaani tuollaiseen ihmiseen enää. Söisi liikaa luottamusta.

Vierailija
15/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 lisää vielä tämän, että sitten voisin kai sinuna asennoituakin hieman toisin, jos toinen olisi aloitteellisesti itse aidosti pahoillaan tekosistaan ja överistä käytöksestään. En yhtään lämpene sellaiselle että ollaan vain kuin ei mitään sitten myöhemmin, ei pahoittelua, ei yhtikäs mitään, aivan kuin mitään mylläkkää ei olisi ollutkaan ja muille on tullut paha olo muka tyhjästä. Kunnes taas jossakin vaiheessa...

Vierailija
16/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä taustoja. Ehkä ystävälläsi on syytä ola katkera miehelleen? Eikä ystävyys voi jatkua ilman alkoholinhuuruisia tilanteita? 

Vierailija
17/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 13:44"]

Tässäkin muuten näkökulmaksi, tulipa vain mieleen, eli jos tuo känni-idiootti henkisen väkivallan käyttäjä olisi mies, olisivat monien vastaukset varmaankin paljon tuomitsevampia. Sen sijaan tuolle naisen harjoittamalle henkiselle väkivallalle ja selkeästi aika täydelliselle kännirajattomuudelle heruu jollakin tapaa enemmän ymmärrystä. Miksi kummassa? Minä en sinuna hassaisi aikaani tuollaiseen ihmiseen enää. Söisi liikaa luottamusta.

[/quote]

En ole samaa mieltä. Kyllä kännitörttöilijöitä jaksetaan Suomessa ymmärtää.

Naisen alkoholinkäyttö voi olla paheksuttavampaa, jos hänellä on lapsia.

Miehen liiallinen alkoholinkäyttö taas on suorastaan luonnollista, se on kuitenkin verhoiltu mukaan hyväksyttäviin asioihin tyyliin Pena on renttu, Penalta nyt aina vähän karkaa mopo käsistä, Penalla on niin raskas työ että pitää purkaa paineita - seliseli.

Vierailija
18/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin ihan suoraan törttöilijälle että viimeksi tavatessamme menit liian pitkälle, etkä halua saman toistuvan.

Vierailija
19/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et keksi sanoja etkä ole valmis keskustelemaan asiasta, anna olla. Ei sinun tarvitse olla moisen ääliön kanssa missään tekemisissä, jos et halua.

Jotenkin kuitenkin olin lukevinani rivien välistä, että kaipaisit häneltä hieman lisäselvitystä. Voisitko ajatella, että laittaisit tekstarin tai meiliä, jossa kysyt, mitä tämä nainen muistaa teidän yhteisestä reissustanne. Sitten voisit kertoa, mitä tämä nainen on sanonut sinulle ja kertoa, että pahoitit mielesi hänen käytöksensä ja sinuun kohdistuvien sanojen vuoksi. Jos haluat, voit muutenkin valottaa naiselle hänen käytöstään, esimerkiksi hänen omaa miestään kohtaan.

Sinulla voisi olla myös tilaisuus kysyä, onko tällainen käytös kovinkin yleistä. Jos hän myöntää näin olevan, voit ehdottaa, että kannattaisi hakea itselleen ammattiapua. 

Ymmärrän kuitenkin, jos haluat jättää asian sikseen. Itselläni on yksi törkeästi käyttäytyvä (entinen) ystävä, joka kohteli minua miten sattuu. Yksi kerta oli kuitenkin ihan liikaa. Sen jälkeen en ole ottanut häneen yhteyttä kuin hoitaakseni pari pakollista asiaa. Toki keskustelemistakin yritin, mutta siitä ei tullut mitään minusta riippumattomista syistä. Sitten tuumasin, että antaa olla. En rupea kynnysmatoksi enempää. 

Vierailija
20/31 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin viina ei vain sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan