Osaatko elvyttää?
Kommentit (34)
Soitan hätänumeroon, en elvytä, huidon ja huudan muille, että tulevat auttamaan. Enkä odota, että minut elvytettäisiin.
Muistakaa elvyttää myös koira. Onko luu kurkussa.
Monet kerrat olen käynyt ensiapukurssin mutta kunnolla en muista kaikkea. Sillä voi lohduttautua, että jos elvyttää pitää niin ei tilanne enää huonommaksi voi mennä vaikka vääriin painelee tai puhaltaa.
Osaan. Paineluelvytys on se tärkein, siihen häkekin ohjeistaa keskittymään.
Ei enää puhalleta, pelkät painallukset. Olen harjoitellut myös deffan käytön sairaalaympäristössä mutta eipä sitä sitten tiedä miten tositilanteessa menisi.
Osaan, mutta en varmasti ala elvyttää kaikkia.
Olen läpäissyt ensiapukurssin, jos tarvitsee elvyttää niin hätäkeskusesta kyllä neuvovat miten se tehdään, ei ole vaikeaa, mutta yllättävän rankaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet kerrat olen käynyt ensiapukurssin mutta kunnolla en muista kaikkea. Sillä voi lohduttautua, että jos elvyttää pitää niin ei tilanne enää huonommaksi voi mennä vaikka vääriin painelee tai puhaltaa.
Totta. Eipä siitä elvytyksestä mitään haittaakaan ole.
Viehättävän tyllerön kyllä, öyhöttävää persua en
Ei ole mitään ensiaputaitoja. Laastarin osaan laittaa, jos tulee haava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellet sitten samalla onnistu painellessa murtamaan kylkiluita, ja puhaltaessa pudottamaan kieltä kurkkuun..
Nykyään ei enää puhalleta. Osaan kyllä ja myös deffan käyttö onnistuu.
Teoriassa kyllä. Määriä en enää muista, mutta viimeksi ea kurssilla vetäjä sanoi, että määriä tärkeämpää on toimia ja ennen kaikkea vähintään painella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellet sitten samalla onnistu painellessa murtamaan kylkiluita, ja puhaltaessa pudottamaan kieltä kurkkuun..
Elvytettävän ollessa eloton jotkut kylkiluut on aika toissijainen asia. Ei kuollut tee mitään ehjillä kylkiluilla.
Elvyttäminen on todellisuudessa tosi raskasta fyysisesti. Sitä ei kovin montaa minuuttia pysty tekemään tarvittavan tehokkaasti. Myös tekniikan pitää olla oikea jotta elvytys olisu tarpeeksi tehokasta.
Osaan ja olen elvyttänytkin, olen elvyttänyt oman puolison.
Deffaa olen käyttänyt vain EA-Koulutuksessa mut kai sekin onnistuu jos tilanne niin vaatii. Deffathan puhuu ne ohjeet.
Osaan