Seksikielto keskenmenon jälkeen, koskeeko vaan isompaa vuotoa?
Mitenkä tuo yhdyntäkielto menee keskenmenon jälkeen? Koskeeko kielto vain niitä päiviä kun on vain isompaa menkkamaista vuotoa vai myös tiputtelevaa vuotoa? Siis tulehdusvaaraa mietin, ei millään jaksaisi alkaa sellaista tähän perään säätämään. Haluja olisi ja varsinainen vuoto loppu, mutta turhauttaa odottaa. Neljättä viikkoa kohta pientä tiputtelua, hermot menee.
Kommentit (6)
Ahaa, kiitos tiedosta!No ollaan sitten kai vähän turhaan odoteltu. Kiva tietää, että vihdoin voi aloittaa normielämän makuuhuoneessa. Tympäisee tuo pieni tuhruttelu, tuntuu ettei se koskaan lopu! Kuinka kauan sen jatkuminen on ok? Ei kai meinaa, että kohtuun on jäänyt jotain?
mulle myös lääkäri sanoi että heti voi aloittaa kun vuodot loppuu...ja sitten 3 viikon kuluttua tulikin uusi plussa ja nyt oon uusi pikkumies perheessä :))
Niin tuolleen siis meitäkin ohjeistettiin, että kun vuoto loppuu niin seksi ok. Mutta en tullut kysyneeksi mitä sillä vuodolla ihan tarkalleen ottaen tarkoitetaan. Ilmeisesti vaan sitä isompaa menkkavuotoa, ei tätä pientä ruskeaa tuhrua? No, nytpä ainakin saa mies hyviä uutisia kun työvuoroltaan kotiin palaa :)
Vau nro 4, sullapa on käynyt tuuri :)! Onnea! Meilläkin toiveissa, mutta ei taida tähän kiertoon sentään enää ehtiä kun tuota pientä vuotoa vielä on ja luulisi menkkojenkin jo kohta tulevan. Oliko sulla täysin vuoto tiputtelukin mukaan lukien loppu kun onnistui noin aikaisin tuo plussaaminen?
Mulla sanottiin kiellon olevan jälkitarkastukseen asti, eli kolmen viikon päähän. Käytännöt näemmä vaihtelee, mutta mulla vuotoakin kesti siihen asti.
On se hyvä että jollain on jälkitarkastus keskenmenon jälkeen! Mulla ei sitä edes ollut, ja suuresti ihmettelin miten voin tietää että kohtu on täysin tyhjentynyt. Kaiken lisäksi kun tehtiin lääkkeellinen tyhjennys kotona. Ja ekat lääkkeet ei saanut aikaiseksi kuin hirvittävän vatsakivun. Tokat lääkkeet saivat sitten aikaan hirveen kahden päivän kestävän veritulvan (ja tuskat... miten ei kukaan siitäkään puhu että keskenmeno oikeesti sattuu sairaasti...) Luulin että tehdään kaavinta, mutta kuulemma lääkkeellistä tyhjennystä suositellaan koska kaavinta saattaa vaurioittaa kohtua. Noh, nyt olen uudestaan raskaana 7 kuulla, eiköhän ultrissa
olisi näkynyt jos jotain ylimääräistä olisi jäänyt kohtuun, mutta jos en olisi taas raskaana niin mistä voisin tietää?! Eikä mulla tosiaankaan viikkoja se vuoto kestänyt vaan pari pvää.
Mulle ainakin hoitaja sanoi, että jos ei oo isompaa vuotoa ja kumpikin peseytyy ennen seksiä, niin jo viikon päästä voi harrastaa.