Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emännän avain katosi

Vierailija
23.08.2013 |

Hei!

Syystä johon ei pystynyt vaikuttamaan emännän avain katosi, musta abloy avain. Nyt ollaan 2 päivää asiaa selvitetty että joudutaanko korvaamaan kaikki yleistentilojen sarjoitukset vai miten asia hoituu? Nettikeskusteluissa ei mitään selkeää vastausta, VVo:lla sarjoitetaan kyllä oma ovi jos oma kotiavain katoaa. Emme uskalla kysyä VVO:lta tai isännöitsijältä ennen kuin tietää. Meillä on kotivakuutus josta ei saa selvää korvaako vai ei. 250 e lasku jne ei pelota mutta jossain pelotellaan tonnien laskuilla. Mitään selkeää ennakkotapausta jne ei ole. Olemme opiskelija perhe ja rahaa meillä ei olisi ikinä edes 2000 e laskuun joten ulosottoon etc velka helvettiin joutuisimme, luulen että emme olisi ensimmäisiä? Asiallisia vastauksia kiitos jos jollakin kokemusta. Mietimme mitä tehdä ja emme ole uskaltaneet ottaa askelta mihinkään suuntaan. Luulisi että jos yleinen käytäntö olisi monta velka helvetissä olevaa perhettä joka edes jossain asiasta kirjoittaisi

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin yhdyssanoihin kannattaa kuin kannattaakin joskus kiinnittää huomiota. Emännän avain on hyvinkin eri asia kuin emänänavain.

Vierailija
42/50 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin mustapäisen avaimen teettää, niin sanoivat että sitä aikaa on pidennetty vuodella, eli vasta vuoden päästä saa teettää kuka vaan missä vaan. Onneksi sitten löysin sen avaimen jonka luulin hukkuneen muuton aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:17"]

Jouduttehan sen paljastamaan lopulta, kun muutatte pois ja pitäis avain palauttaa... Mäki oon kuullu, et pitäs kyllä ite sitte maksaa ulko-ovien yms yleistentilojen lukkojen sarjotukset samalla kuin oma ovi sarjotetaan uusiksi.

[/quote]Urbaanilegendoja ja joku yksityinen kusipäävuokrantantaja on varmaan vaatimassakin ja ainakin pidättää vakuudesta tuota varten rahaa, mutta oikeasti ei ole mitään oikeutta vaatia sarjoutusrahaa avaimen hukkaamisesta.

[/quote]

höpö höpö, jos vuokrasopimuksessa (hyvin tehty sopimus) on maininta:

Vuokravakuus

Vuokravakuutena käytetään pankkitalletusta .....

Vuokranantajalla on myös oikeus käyttää vuokravakuutta mm. lukkojen uudelleensarjoituskustannuksiin, mikäli vuokralainen ei palautua vuokranantajalle kaikkia vuokratiloja koskevia avaimia muuttopäivänä....

Itselläni sijoitusasunto ja löytyy tälläinen ehto.

[/quote]Kohtuuttomilla ehdoilla voi pyyhkiä peppua. Parin lukon sarjoitus voi mennä vielä läpi, mutta suuren taloyhtiön mahdollisesti kymmenet lukot ei ole kohtuullista.

Avaimen väärinkäyttäjä on se jolla on vastuu.

PS. Onko K-Rauta vastuussa ostajan tekemisistä jos myy sorkkaraudan?

Vierailija
44/50 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:45"]

Näihin yhdyssanoihin kannattaa kuin kannattaakin joskus kiinnittää huomiota. Emännän avain on hyvinkin eri asia kuin emänänavain.

[/quote]

emänän=emännän :)

Vierailija
45/50 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla tott, ok, idioottejahan on suurin osa näistä uuden asunnon ostaneista, mutta tämän täytyy olla kyllä saatanallinen provo tai sitten toi asiakas on kyllä oikeasti vitun tyhmä, ikävä kyllä näitä löytyy suurin osa udiskohteiden ostajista ; D

Vierailija
46/50 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lukitusturva.fi/tuotteet.php

Mustapäistä avainta saa jo ilman tilausnumeroitakin.

Pitäisi vaan saada naapurilta lainaan sellainen kopion teettämistä varten.

Vierailija
47/50 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäntö uuden Sento-avaimen kanssa tulee olemaan sama kuin patentiltaan vanhentuneessä Exec-sarjassa, jossa käytäntö tulee väkisinkin muuttumaan. Execin kopioinnin vapauduttua isännöitsijä ei voi tietää, palauttiko poismuuttanut kaikki avaimet. Tällöin tasapuolisuussyistä  sarjoitus muuton yhteydessä pitäisi tehdä kaikille tai ei kellekään. Toki poikkeuksena esim. rikollinen tausta tai häiriköinti/narsismi poismuuttajalla. Exec-lukkoihin sopivia lisäavaimia saa nykyään hyvinkin edullisesi. Esim:

http://seolinkit.com/linkit.asp?T=Exec-avain-hinta&linkki=5005 

http://www.exec-avain.com/

Vierailija
48/50 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI

Mulla hävis yks avain jonnekin metsään varmaa vuosi sitte.
mä olin ihan paniikissa mut sit mä jotenkin vaan unohdin sen ja myöhästyi koulusta ps: mä en vieläkää tiedä missä se on.

Vierailija
49/50 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/50 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku jo vinkata mistä päin Ap on, kahdekasan vuotta olen yrittänyt löytää Ap kämppää, kymmeniä tuhansia ovia olen yrittänyt aukaista löytämälläni avaimella.

Tuhraantunutrosvo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän