Välit poikki yhden ihmisen kanssa ja nyt pitäisi tavata
Eräs minulle tärkeä ihminen on lopettanut yhteydenpidon minuun, ei vastaa lainkaan viesteihin. Tämä sattuu kovasti, mutta hyväksyn asian ja uskon, että hänellä on syynsä.
Nyt on tulossa meille molemmille tärkeän ihmisen merkkipäivä ja tiedän, että tämä yhteydet katkaissut on menossa juhlaan. Minut on myös kutsuttu. Voinko jättää menemättä? Koko tilanne tuntuu sietämättömältä ja aiheuttaa suunnatonta ahdistusta. Olen ollut jo pari kertaa vastaavassa tilanteessa välirikon jälkeen ja tämä henkilö ei edes tervehdi tai vastaa, jos kysyn jotain. Olen täysin ilmaa.
Juhlien pitäjälle olisi kovin tärkeää, että olen mukana. Hänelle ja myös muulle juhlaväelle on myös tärkeää, että kaikki ovat hyvällä fiiliksellä. Tuntuu äärimmäisen raskaalta peittää suru ja keskittyä juhlistamaan päivää muiden kanssa, ja näin olisi kuitenkin tehtävä. Haluaisin vain jäädä kotiin suruni kanssa. Olisiko se kohtuutonta?
Kommentit (53)
Vaikea tilanne. Riippuu ihan itsestäsi, mikä tuntuu parhaimmalta. Mennäkö vai ei.
Jää kotiin, jos siltä tuntuu. Ei juhliin kannata mennä jos tuntuu pahalta
Ei juhliin ole pakko mennä, voit jäädä kotiin. Vetoa vaikka flunssaan tai migreeniin.
Yhyy. Koita oppia elämään. Ei ole normaalia ahdistua, kun entinen ystävä ei puhu sinulle. Lapsia kuolee päivittäin noin 10 000 ravinnon puutteeseen, mutta sinä ahdistut puhumattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy. Koita oppia elämään. Ei ole normaalia ahdistua, kun entinen ystävä ei puhu sinulle. Lapsia kuolee päivittäin noin 10 000 ravinnon puutteeseen, mutta sinä ahdistut puhumattomuudesta.
No on tosi epänormaalia ettei ahdista yhtään jos joku kohtelee kuin ilmaa
Juhlien järjestäjä on sodassanne puolensa valinnut. Luuri kiinni ja lähde kalaan.
Minulla on myös välit _pysyvästi_ poikki ex-ystävän kanssa. Voin taata, että ennemmin helvetti jäätyy kuin minä saastun samassa tilassa hengittämässä samaa ilmaa sen elukan kanssa!
Jäisin kotiin, ellei kyseessä oman lapseni juhlat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkä viikon verran välirikosta, muttei koko loppuelämää😄😄
Älä anna oudosti käyttäytyvän ex ystävän määritellä valintojasi. Mene tilaisuuteen, ole oma kaunis itsesi ja tosi asiallinen.
Lässyti lää, hanki elämä! Mitäs jos vain kertoisit totuuden sekä juhlien järjestäjälle että sille, johon välit on poikki ja katsoisit mitä tapahtuu? Tällaisissa tilanteissa tyypillisesti tosiystävät punnitaan: ketkä jäävät sinun leiriin ja ketkä kaikkoavat. Jäämällä kokonaan pois juhlista valitset jäädä kokonaan pois porukasta. Se voi todellakin olla paras valinta joissain tilanteissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkä viikon verran välirikosta, muttei koko loppuelämää😄😄
Joo... minäkin ihmettelen tätä loppuelämää... ihan hirveää olla tommosen kohde... sitä haluaa murtaa jäätä vaikka millä tökkimisellä... Puhevälit on vain pakko palauttaa ja normalisoida jotenkin vaikka sitten ei oltaskaan hirveästi tekemisissä toistensa kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Lässyti lää, hanki elämä! Mitäs jos vain kertoisit totuuden sekä juhlien järjestäjälle että sille, johon välit on poikki ja katsoisit mitä tapahtuu? Tällaisissa tilanteissa tyypillisesti tosiystävät punnitaan: ketkä jäävät sinun leiriin ja ketkä kaikkoavat. Jäämällä kokonaan pois juhlista valitset jäädä kokonaan pois porukasta. Se voi todellakin olla paras valinta joissain tilanteissa!
Minkä totuuden? Että on riita? Minä sanoisin juhlakalulle, että välit ovat niin tulehtuneet, etten pysty olemaan samassa tilassa. Tämän saa kertoa myös muille. Mitään leirien valitsemista ei aikuisilla ihmisillä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on aika lailla epänormaalia ahdistua tuosta niin, että kuukausienkin jälkeen kokee surua, jota haluaa surra yksin kotona. Jos joku lopettaa yhteydenpidon ja toinen menee siitä noin paljon pois tolaltaan kuin ap, niin ei ole enää kyse mistään ahdistuksesta, vaan puhtaasti minäminä-ihmisen halusta manipuloida muita.
Loppupelissä se juhliin kutsuja juhlii hyvillä mielin ilman ap:ta, jos paikalla on tämä puhumaton. Vain ap kuvittelee olevansa tärkeä ja juhlijalle kaivatuin vieras, jonka mentaalinen tila määrittää juhlien kulkua.
Oletko loukannut tätä ystävääsi koska arvelit aloituksessa että ystävä on katkaissut välinne syystä.
Jos epämiellyttävien tunteiden välttely on tärkeämpää kuin juhlittava henkilö, jää kotiin.
Jos on kyseessä juhlat, niin siellä on muitakin ihmisiä. Juttele niiden kanssa. Älä vaan missään nimessä mene juttelemaan tälle, jonka kanssa on välit poikki. Jos haluat uudelleen lämmitellä teidän välejä, niin se kannattaa tehdä jossain muualla kuin jonkun kolmannen osapuolen juhlissa.
Menet juhliin, tervehdit ex-ystävää, vastaa hän tai ei, ja sitten keskityt pitämään hauskaa muiden vieraiden kanssa. Tämä on aikuisten tapa toimia.
Kauheen kivaa kun sosiopaatit tulevat näihin keskusteluihin toteuttamaan sadismiaan.
Jos et millään pysty, niin eihän sille mitään voi. Sitten taas jos pystyt niin asia on vähän eri.