POLTTAREISTA - mikä on mielestänne "pieni budjetti"/osallistuja
Eli pitäisi alkaa järjestämään syksyllä naimisiin menevän frendin polttareita. Osallistujia ei ole montaa (jos kaikki tulevat niin yhteensä kustannuksia jakamassa on 6-7 henkeä). Itse olen hoitovapaalla, rahaa ei ole paljon käytettävissä. Mikä olisi sopiva summa/henkilö ettei kukaan putoa kustannusten vuoksi pois?
Kommentit (43)
jos olis kyseessä todella läheinen ystävä tai olisin esim itse polttareita järjestämässä.
itse sanoin kaasoilleni että pääasia että mahdollisimman moni pääsee paikalle eli kulut sen verran pieniksi että kenelläkään ei ole rahasta kiinni.
oliskohan 25e/hlö mennyt.
läheisemmät ovat maksaneet enemmän ja etäisemmät vähemmän. Yleensä ne jotka ovat läheisempiä, ovat innokkaampia järjestämäänkin ja valmiit maksamaan enemmän, jotta saadaan hauska päivä.
Tyttöjen saunailtoja voi järjestää ihan koska vaan muutenkin, mutta polttarit ovat ainutlaatuinen tapahtuma.
Ymmärrystä ei ainakaan löydy.
mutta jos morsian on kaikkien osallistujien ainoa ystävä, niin sitten ei voi mitään...
jonka olivat maalanneet ja kirjoitelleet kaikkea levontonta täyteen. Perään oli laitettu yhden ystävän isän asuntovaunu, jolla sitten hurviteltiin ylt´ympäriinsä ja vietittiin hauska ilta espoolaisella leirintäalueella uiden, saunoen ja makkaraa paistaen.
Sanoivat, että olivat halvimmat ja hauskimmat polttarit, mitä olivat järjestäneet. Ohjelmaa olivat keksineet koko illaksi. Mä olin tosi otettu
Omasta mielestäni 50 euroa ei ole hauskasta päivästä paljoa, ja omasta mielestäni polttariohjelman olisi kiva olla jotain muuta kuin "saunailta+nyyttärit". Mutta makuja on monia ja ymmärrän täysin, että 50€ on paljon, jos olet hoitovapaalla eikä miehenkään tulot ole suuret.
Joten polttareiden järjestäjän fiksuutta on saada kaikki olennaiset ihmiset mukaan tapahtumaan. Se ei saisi jäädä rahasta kiinni, joten järjestäjän pitää tunnustella tilannetta eikä mennä porukan rikkaimman pillin mukaan. Tärkeintä on kuitenkin yhdessäolo ja jonkin hauskan tekeminen ja sankarin viihtyminen.
Ymmärrystä ei ainakaan löydy.
mutta jos morsian on kaikkien osallistujien ainoa ystävä, niin sitten ei voi mitään...
Jos raha ratkasee, niin sitten se on niin. Toiset pelaa luovuudella toiset pelkästään rahalla. Toiset osaa hallita näitä kumpaakin ja sujuvasti vaihtaa resurssien mukaan lohkosta toiseen.
Sinä et kuulu niihin.
Tosin hoitovapaalla saattaisin olla eri mieltä...
ja kyse ei ole siitä että ei ole varaa vaan siitä että mun mielestä polttarit on alunpitäenkin ihan älytön juttu, ja nykyään paisunut ihan naurettavaksi
Mä olen kolmen alle kouluikäisen lapsen työssäkäyvä äiti, iso asuntovelka ja perheen juoksevat menot järkyttävät. Mulle sopiva hinta polttareista olisi 20-25 eur/hlö. MEidän talous ei vaav veny biletyksen suhteen enempään.
Jos taas olisin lapseton sinkku niin 50 euroa ei olisi mun kukkarossa lainkaan paha.
Mun mielestä siis parasta, jos järkkäätte pienen budjetin polttarit eli niiden heikoimman maksukyvyn omaavien ihmisten mukaan. Muuten puolet porukasta peruu korkeiden kulujen takia polttarit ja ne jäljelle jäävät osallistujat maksaa entistä suuremman summan/hlö...
Kundit ei paljon kustannuksia laske, rahaa palaa polttareissa satoje euroja ja jos tätä pinoa lukee joku miespuolinen niin nauraa itsensä kipeeksi näille teidän "50 on liikaa" jutuillenne.
Ja kyllä tämä ketju muakin naispuolisena naurattaa.
Omat polttarini pidettiin toisessa kaupungissa jonne tilataksi vei minut ja parhaat ystäväni. Ilta ja yö rilluteltiin, yö hotellissa ja sama taksi haki seuraavana päivänä. En tiedä mitä maksoi...kuitenkin taksilla mentiin monta sataa kilometriä ja itse en maksanut penniäkään.
Ihan kiva muisto jäi...kiitos ystävieni!
on kyllä aika reteetä odottaa tuommoisia megalomanisen kalliita kekkereitä ja sitten vielä häälahjaa, huhhuh
Riippuu polttarien kestostakin. Morsiamen toivomuksesta järjestimme kaksipäiväiset polttarit ja niihin upposi noin 40 eur / nuppi.
Mun mielestä tässä on monilla jotenkin ajatus, että ei halua maksaa _morsiamelle_ kalliita polttareita. Itse taas ajattelen ennemminkin niin, että polttareissa myös itse pääsen viettämään hauskan päivän ystävien kesken, tekemään jotain kivaa. Enkä siis vain kustanna morsmaikun päivää :)
Tietysti, jos ohjelmana on vain kasvohoito morsiamelle, ratsastusta morsiamelle, manikyyri morsiamelle ja muu porukka odottaa tilan ulkopuolella on tilanne ihan eri. Kaikki polttarit, joissa itse olen ollut, ovat olleet sellaiset että koko porukka on päässyt kokeilemaan jotain kivaa. Lisäksi saunat ja ruokailut. Ja ehkä jotain pientä ekstraa morsiamelle - esim. yksissä polttareissa porukka oli tuonut morsiamelle lahjan, joka jollain lailla muistutti lahjan antajan ja morsiamen yhteisestä ajasta. Se oli myös tosi kiva ohjelmanumero, kun kaikki kertoivat miksi olivat päätyneet juuri kyseiseen lahjaan.
Eli siis pointtina, että olisin valmis maksamaan suuremmankin summan JOS ohjelma on sellaista, että koko porukka pystyy osallistumaan!
Ja niistä monet on noiden samojen köyhien hoitovapaalaisten miehiä :D
Kundit ei paljon kustannuksia laske, rahaa palaa polttareissa satoje euroja ja jos tätä pinoa lukee joku miespuolinen niin nauraa itsensä kipeeksi näille teidän "50 on liikaa" jutuillenne.
Ja kyllä tämä ketju muakin naispuolisena naurattaa.
!
Olin juuri keväällä ystäväni polttareissa, joista maksoin 350 eur. Tämä sisälsi matkan Lontooseen, majoituksen ja ohjelman. Omat ruuat päälle. Eikä ollut kallis, sillä sain upean vapaan viikonlopun :)
Kyllähän kirpaisi hoitovapaalaisen lompakkoa, mutta kivaa oli!
Jos mennään vain piknikille ja siitä velotaan 50 eur, niin kallista on...ja kirpaisee. Mutta jos taas rahoille vastinetta, niin kyllä siitä voi maksaa vähän enemmänkin.
Minusta se 50 € ei ole paljoakaan (vaikka kotiäiti olenkin), jos se sisältää ruoat, matkat, mahd majoituksen + muut kustannukset (ei alkoholia). Mutta, jos kustannukset nousisi yli sadan euron, sitten polttarit pitäisi olla tosiaan minun mieleeni.
Joku viittasi, että polttarit, jossa odotellaan pitkin päivää, kun morsiamelle tehdään jalkohoidot, manikyyrit, hieronnat yms, ovat tosi tylsiä. En yhtään ihmettele, ettei semmoisista polttareista haluta maksaa monia kymppejä (sen verran kateellisia me naiset olemme).
Minusta polttarit pitää yleensäkin olla hyvä yhtenäinen kokonaisuus, jossa viihtyy myös morsiamen lisäksi muutkin. On huvittavaa, että polttaripäivänä sinkoillaan paikasta toiseen, jos tapahtumilla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa tai morsiameen.
En myöskään ymmärrä sitä, että polttareihin kutsutaan kaikki morsiamen ystävät ja kaverit. Tietenkin on eriasia, että jos kaikki tuntevat toisensa. Mutta, eräissä polttareissa, jossa olin, kukaan ei tuntenut toisiaan ja tunnelma oli sen mukainen. Se oli todella ikävää ja uskon, että morsiamellekin jäi tästä ikävä mieli.
jossa tehdään ulkomaanmatkoja tms.
Ihan kiva muisto jäi...kiitos ystävieni!
-- Tiedän että esim. mieheni veli on ollut useissa polttareissa jotka ovat tulleet maksamaan useita satoja euroja. Vaikka hänenkin vaimonsa on ollut hoitovapaalla! Ja tämä samainen nainen sitten mulle nurisi kun piti maksaa jopa 20 € miehen siskon polttareita varten:(((. Aika kamalaa tosiaan että äijä kyllä saa mennä vaikka kuinka kalliisiin polttareihin mutta naisella ei oo varaa koska on hoitovapaalla???!!
No itsekin pidän jotain 100 € polttareita älyttömyytenä. Aivan turhaa rahan tuhlaamista. Ne polttarit joissa olen ollut ovat maksaneet 20-35 €. Sopiva summa ja kivaa on ollut! Ohjelmassa on ollut ratsastusta, kylpytynnyriä, saunomista, yleistä sekoilua ja ohjelmaa...
että polttareiden pitäisi olla sika kalliita, ollakseen minkäänmoiset
pitää lähteä niistä puitteista, joita on olemassa edullisesti ja ilmaiseksi, pitää olla rohkeutta kysyä, etsiä ja järjestää. Takseja ei tarvita, kun hankitaan kuskit omasta takaa jne.
Polttareita nykyään varjostaa se, että kaikilla osallistujilla pitäisi olla yhtä luksusta kuin morsiamella, näinhän se ei ole, vaan ainoastaan morsiamelle ne kekkerit järjestetään..
Mun tutuntutuntutuntuttu on julkkis ja saatiin siltä morsiamelle signeerattu levy lahjaksi, yksissä toisissa polttareissa morsian pääsi sukeltamaan yhdessä idolinsa kanssa. Itse pääsin purjehtimaan ystäväni työnantajan purjeveneellä. Kaikkea pitää vain uskaltaa kysyä.
tiedän myös polttarit, jossa polttariseurue kustansi itselleen hotellisviitit morsiamen lisäksi. Mun mielestä se oli jo noloa