POLTTAREISTA - mikä on mielestänne "pieni budjetti"/osallistuja
Eli pitäisi alkaa järjestämään syksyllä naimisiin menevän frendin polttareita. Osallistujia ei ole montaa (jos kaikki tulevat niin yhteensä kustannuksia jakamassa on 6-7 henkeä). Itse olen hoitovapaalla, rahaa ei ole paljon käytettävissä. Mikä olisi sopiva summa/henkilö ettei kukaan putoa kustannusten vuoksi pois?
Kommentit (43)
Siis, että jokainen osallistuja maksaa morsion päivästä tuon + sitten omat juttunsa. Keskihintaiset polttarit ovat 20-35€/ nenä ja yli sen alkavat olla jo hintavat polttarit.
Mökkejä kannattaa kysellä kuntien/ kaupunkien teknisistä toimistoista/ vapaa-aikatoimistoista. Niistä löytyy yleensä oikein mukavia erittäin edukkaita (alle 50 €/ vrk) vaihtoehtoja saunoineen päivineen (nettisivustoilla on harvoin tietoa kuntien kaikista tarjonnoista). Jos olette ammattiyhdistysten jäseniä, on niilläkin lomanviettopaikkoja. Tutut ja sukulaiset kannattaa kartoittaa näissä tila-asioissa, tietäisivätkö jotakin...
Ruokailun voi sisällyttää osaksi polttareita: ruuanlaitto yhdessä on mukavaa tai sitten voidaan viettää nyyttikestit.
Morsiussauna on edullinen ja perinteikäs "polttaritapa", siihen voi sisällyttää vihdan (vastan) heitot, nokkosilla vihtomiset (vastomiset), hunajakylvyt ym. (kirjallisuudesta ja netistä löytyy lisää ideoita.
Metsän keskelle voi järjestää polttareissa esim. avioliittoradan, jossa morsion voi pistää fyysiselle, psyykkiselle ja älylliselle koetukselle humoristisessa hengessä (eikä maksa mitään, vaatii vain valmisteluja).
Kaupunkiympäristössä voi teettää asiointitehtäviä, joissa ei niinkään tarvitse nolata itseään. Omissa polttareissani jouduin alkoon ostoksille. tehtävänäni oli absolutistina ostaa alkoholitonta koskenkorvaa, kun sellaista olin maistanut ruotsinlaivalla...
Lauluintoisen morsion kanssa voidaan illalla järjestää kotikaraoke (eiköhän karaokelaitteet saa jostakin lainaksi, kun hieman kyselee.
Trampoliini on jees polttareissa...
Ei polttareissa tartte polttaa rahaa, voihan ideana olla "EKOPOLTTARIT" -kivaa mutta hauskaa
jossa tehdään ulkomaanmatkoja tms.
Termi on vain niin kaukana viettämistämme polttareista...
Olen ollut mooonissa polttareissa, ja tämä Lontoon reissu oli ehkä muistettavin. Mutta lämmöllä muistelen myös (parinkympin) polttareita mökillämme, jossa morsiussauna, avantouintia, purjehiihtoa, lumikenkäkävelyä..
Ei se hinta, vaan laatu ja se että polttarit juhlakalun näköiset
t.40
Häistä tulee meidän näköiset ja se tarkottaa sitä, että kenenkään ei tarvitse stressata vaatteiden, lahjojen tai polttareiden takia. Miesporukka ja naisporukka painelee mökille (eri mökit). Vietämme yhdessä aikaa ja liikumme siinä lähistöllä jos liikumme. Sapuskat maksamme me tuleva aviopari ja muuten porukat maksavat omat juttunsa jos niitä tulee.