Kokemuksia Ahkka -vaatemerkistä?
Kuinka hyviä nämä Ellokselta tilattavat päällysvaatteet ovat? Millaista kokoa ovat?
Kommentit (56)
Ei ole Elloksen oma merkki vaan ruotsalainen ulkoiluvaatemerkki.
Vanha ketju, mutta itteäkin kiinnostais kuulla kokemuksia, etenkin mitoituspuolelta. Onko Ahkkan takit kuinka niukkaa mitoitusta?
Olen kokoa 46 ja 46 kokoinen ahkkan kuoritakki on juuri hyvä.
Tykkään tosi paljon, ostin sen muutama vuosi sitten sateisena kesänä, vähän paremmaksi tuulipuvun/sadetakiksi, valkoinen väriltään ja vähän pidempi malli, hupun saa kivasti kaulukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta itteäkin kiinnostais kuulla kokemuksia, etenkin mitoituspuolelta. Onko Ahkkan takit kuinka niukkaa mitoitusta?
Isommat koot ovat niukahkoja verrattuna muihin Elloksen isoihin kokoihin, mutta kuulemma pienemmissä kokoluokissa ne taas ovat reilumpaa kokoa. Otan aina normaalia "Elloskokoani" 1-2 kokoa isomman kun ostan Ahkkaa, ja yleensä osuu kohdilleen. Suosin kyllä melko löysiä vaatteita. Laadukkaita! Housut on usein kaavoitettu melko suoran mallisiksi, vyötärö on reilu mutta reisiosuus sutjakka. Suorahkovartaloiselle just täydellisiä.
Ostin kevytuntsikan talvella ja oli loistava ostos. Lämmin mutta kevyt ja koko just sopiva ( oon paksukainen 46). Ei pullauttele untuvia eikä sojota lankoja ja vetskarit ym toimii kaikki. Ja on kivan näköinenkin.
Tilasin ahkka merkkisen softshelltakin eilen. Olen yleensä kokoa 50-52 riippuen vaatemerkistä, joissakin voi 48 kokokin mennä. No ahkkaa otin 58 kokosena :DD Tuntuu hurjalta.. onkohan liian iso mutta kokotaulukon avulla otin ja sen mukaan 58 vaikuttais sopivalta mutta saapa nähä.
Mä oon kokoa 44-46 ja mulla on Áhkká-untuvatakki kokoa 46. Ei ole mitenkään valtavan reilu. Sit tilasin kevytuntuvan kokoa 50, ei mahtunut kunnolla päälle.
miksi tuota ahkkaa ei myydä muualla kuin elloksella?
Parkatakki ei ollut ainakaan suht isorintaiselle sopivaa mallia. Palautukseen meni.
Mulla on ahkkan kuoritakki ja talvitakki. Mun mielestä on molemmat niukkoja mitotukseltaan. Laatu on kohdillaan. Talvitakki ollut käytössä neljä talvea eikä ole mennyt miksikään. Kuoritakki on ollut vähemmällä käytöllä, mutta eipä siitäkään ole huonoa sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mittataulokon mukaan mitoitus menee yksi yhteen. Eli sopivan tuotteen saa kun ensin mittaa itsensä, sitten vertaa mittoja mittataulukon ja tilaa tuotteen. Muuten tuotteet ovat kestäviä ja laadukkaita.
No ovatpa nimen valinneet. Tiedän, mistä se tulee, mutta on liian outo minkä tahansa maan edustajalle.
Minulla on Ahkkan parka- ja untuvatakit;erinomaisia!!Kokoluokitus kohdillaan ja mallit on hyvät vähän pyöreämmällekin.Tulen ostamaan jatkossakin!
Vierailija kirjoitti:
Parkatakki ei ollut ainakaan suht isorintaiselle sopivaa mallia. Palautukseen meni.
Olen eri mieltä: minulla on F-kupin rinnat ja Ahkka parka on oikein hyvä. Käytän takissa kokoa 42, mielestäni vastaa kokoaan.
http://ahkka.se