Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talossamme on nuori mies, joka kohdatessa ja tervehdittäessä kulkee vain tuijottaen eteenpäin eikä vastaa tervehdykseen

Vierailija
16.08.2020 |

Onko hän jotenkin sairas? Sellainen haahuilevan oloinen, ei varmastikaan ole töissä tai opiskele.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger

Aloittaja? Ajattelin samaa, sosiaalinen asperger.

Mäkin ajattelin. Ovat usein ehdottomia säännöistä ja niiden noudattamisesta.

Vierailija
42/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 25-vuotias nuori mies. En tervehdi naapureita. Miksi? Koska olen ujo. Jos vastaan, niin joudun juttelemaan, kun asunto on uusi ja tuliterä, niin varmana joutuisi auttamaan nettien ja muitten kanssa boomereita. Siinä pari syytä, miksi en puhu naapureille.

Menikö sanani OP:lla tunteisiin?

Osssuuspankilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin exä ihmetteli, että miksi uudella paikkakunnalla naapurit tervehtii.

Koska hän on asunut ikänsä kaupungin vuokrataloissa, vanhempien päihdesekoillessa, niin normaalit käytöstavat eivät olleet tuttuja.

Mulle taas on pienestä saakka painotettu, että naapureita tervehditään.

Hän myös ihmetteli, kun naapurin mies oli koti-isä ja vaimo elätti perheen. Ei ole kuulemma luonnollista :D

Häntä myös pelotti tosi paljon asuntolaina, kun ei perheessä ja suvussa ole siitä kokemusta. Luuli, että pitää maksaa pois heti.

En pitäisi häntä esimerkkinä minkään suhteen, kun on noin outoja mielipiteitä.

Vierailija
44/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 12 vuotta taloyhtiössä, jossa kaikki ymmärtävät tervehtiä toisiaan. 

Tänä kesänä taloon muutti nuori nainen, joka ei osaa tervehtiä - ja haalariin pukeutunut mies eikä hänkään osaa. 

Mielenkiintoista, että kaksi ääliötä muuttaa samaan aikaan. Toivon, että he tapaavat toisensa, koska he sopivat hyvin pariskunnaksi. :D

Yhdistääkö samanlaisuus vai erottaako junttius?

Vierailija
45/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 25-vuotias nuori mies. En tervehdi naapureita. Miksi? Koska olen ujo. Jos vastaan, niin joudun juttelemaan, kun asunto on uusi ja tuliterä, niin varmana joutuisi auttamaan nettien ja muitten kanssa boomereita. Siinä pari syytä, miksi en puhu naapureille.

Osssuuspankilla?

Taidat olla uusi Internetissä, boomer. OP tarkoittaa Original Poster. Kait osaat englantia, boomer?

Vierailija
46/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykynuoret tervehdi edes naapuria?

Olettepa moderni ja avoin sukupolvi.

Miksi jollekin vanhalle kääpälle pitäisi jotain sanoa.

Eikö kotikääpä opettanut?

Surullista. 

Vierailija
47/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osssuuspankilla?

alapeukku juntille, joka ei osaa nettislangia.

Vierailija
48/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se sama, joka kirjoittelee tänne "en saa naista" -juttuja.

Vierailija
49/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osssuuspankilla?

Taidat olla uusi Internetissä, boomer. OP tarkoittaa Original Poster. Kait osaat englantia, boomer?

Viesti oli kirjoitettu suomeksi.

Vierailija
50/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi tuntemattomia pitäisi tervehtiä.

Jos näin on, kai kadullakin pitää tervehtiä jokainen vastaantulija. Ja metrossa pitää kätellä jokainen, kun eivät pääse karkuun.

No jos samassa talossa asutte ja vaikka samaan hissiin joudutte, niin miksi ihmeessä et voi sanoa "Hei", ihan peruskohteliaisuutta ja toisten huomioonottamista.

Se voi olla menossa kylään jollekin. Ja vaikka olisi asukaskin, on silti täysin vieras.

Jos joku asuu seinän toisella puolella, ei se tee hänestä tuttavaa. Ei vaikka joka pieru kuuluisi.

No vaikka olisi vieras ihminen, ihan kohteliasta. Tervehtimällä huomiot, että seurassasi on toinen ihminen ja arvostat häntä ihmisenä sen verran että huomioit hänen läsnäolonsa tervehtimällä. Ei se tarkoita että teidän tarvitsee ystäviä olla tai ruveta puhelinnumeroita vaihtamaan.

Vierailija
51/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osssuuspankilla?

Pahoittelen, en kuulu boomereihin.

Olen jonkun vähä-älyisen aloituksesta lähtien miettinyt, miten osa jää jankuttamaan kyseistä "vitsiä".  

Vierailija
52/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ätmi jota ovat naiset hyljeksineet koko ikänsä, ja nyt hän on luovuttanut sekä syrjäytynyt

Vierailija
53/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä ja tekemistä.

Vierailija
54/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa asuu ihme hermoheikkoja vanhuksia. Säikkyvät ja jopa kaatuvat kun niille huutaa käytävässä PÄIVÄÄ! Eihän ne eläkeläiset kuule normaalia puhetta. Nykyään ihan vapisevat kun tulen kadulla vastaan. Onko niillä kaikilla jokin hermosto vika?

Vierailija
55/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se asuu vuokralla siellä eikä koe kerrostalossa sen enempää yhteisöllisyyttä, kuin vaikka kadulla kävellessä. Miksi hänen tulisi siis tervehtiä tuntemattomia?

Vierailija
56/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osssuuspankilla?

alapeukku juntille, joka ei osaa nettislangia.

Ensin juntti ja seuraavaksi boomer?

Pidän mielenkiintoisena tilannetta, jossa turhan monilla palstajonneilla ja -miehillä on pitkä terapiatausta ja jännnittäviä kirjainyhdistelmiä diagnooseina.

Vierailija
57/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se asuu vuokralla siellä eikä koe kerrostalossa sen enempää yhteisöllisyyttä, kuin vaikka kadulla kävellessä. Miksi hänen tulisi siis tervehtiä tuntemattomia?

Kohteliaisuudesta. Ymmärrän, että sana on vieras.

Vierailija
58/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla elämä kohdellut kaltoin. Ei tarvis olla aina heti pahoittamassa mieltä jos tuntematon ei tahdo moikata vaikka kuuluisikin hyviin käytöstapoihin.

Vierailija
59/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riita poikki ja voita väliin, jos joku ei halua tervehtiä, niin ei se mikään pakko ole, tällaisten tyyppien kanssa olen jokusen kerran tervehtinyt, mutta jos ei koskaan vastausta tule, niin lopulta totean, että hän varmaankin haluaa olla rauhassa, eikä varmastikkaan loukkaannu jos en tervehdi ja asia on täysin ok, onpahan yksi tervehdittävä vähemmän.

Muutenkin varmaan tervehdin jo liikaakin, tulee automaattisesti melkein joka kerta kun näkee jonkun naapurin, tulee vahingossa joskus tervehdittyä useammankin kerran päivässä, vaikka varmaan se yksikin kerta riittäisi mainiosti, ei vaan aina ehdi ajatella, kun on niin automaatio.

Vierailija
60/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan enää naapurin mummeli tervehdi, joka vielä muutama vuosi sitten oli niin mukava ja pelasti minut pulasta kun jäin ulos ilman avainta ja puhelinta. Katsoo vain ihmeissään, suorastaan peloissaan, varsinkin jos erehdyn häntä tervehtimään. Pitäisikö ottaa siitä itseeni tai aloittaa täällä keskustelu asiasta. No ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän