Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talossamme on nuori mies, joka kohdatessa ja tervehdittäessä kulkee vain tuijottaen eteenpäin eikä vastaa tervehdykseen

Vierailija
16.08.2020 |

Onko hän jotenkin sairas? Sellainen haahuilevan oloinen, ei varmastikaan ole töissä tai opiskele.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli entisessä naapurissa yksi aika selkeästi autistinen, joka joskus saattoi olla, ettei edes katsonut takaisin kun tervehti ja joskus taas saattoi selittää ummet ja lammet jostakin kiinnostuksen kohteestaan, naurahdellen samalla rempseästi menemään.

En koskaan ottanut itseeni sitä, jos ei tervehtinyt, mutta aina kuitenkin tervehdin häntä, jos oli yhtään sellainen tilanne että se oli järkevää (en tietenkään mennyt tervehdystäni tyrkyttämään jos toinen oli esim. keskittynyt johonkin muuhun).

Vierailija
22/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteisen pelko voi olla kyseessä. Itselläni oli nuorempana aika vakava sellainen ja en pystynyt esimerkiksi menemään samaan hissiin toisten kanssa. Juoksin mielummin kuudenteen kerrokseen rappuja jos näin että esimerkiksi joku on tulossa hissillä alas tai on tulossa samaan hissiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujo kilttis.

Ei todellakaan ole kiltti tuollainen, joka ei osaa käytöstapoja. Ääliö enemminkin.

Luulen, että hän vaistoaa kenen kanssa ei kannata olla missään tekemisissä.

Vierailija
24/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita sitten jos naapurit häiriköi.

Vierailija
25/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä asuu useampi keski-ikäinen, jotka mollottavat vaiti suu auki ja tuijottavat kummissaa , jos heitä pihalla tervehdit.

Olen itse lopettanut pihalla moikkailun tästä syystä, lapseni nyt vielä jaksavat moikkailla ja vilkutella kaikille..

Vierailija
26/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule olla että keskittyy pitämään itsensä kasassa niin että pääsee ulos asti.

Ääliö on se joka toisen tuolla tavalla tuomitsee.

Lakkaa tervehtimästä ja anna sen olla rauhassa.

Lakkaa tervehtimästä? Naapureita tervehditään. Piste.

Ja kytätään.  Onko sälekaihtimet yötä päivää kiinni?  Viekö joka päivä roskapussin?  Kuinka usein käyttää varaamaansa saunavuoroa?  Kaikki nämä kuuluvat nykypäivän normaaliin kerrostalokyttäämiseen ja normaaleihin kaupunkilaiskäytöstapoihin.

Itse olen metsäläinen ja annan muiden olla rauhassa, vaikka kerrostalossa asunkin.

Vierailija
27/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger

Aloittaja? Ajattelin samaa, sosiaalinen asperger.

Vierailija
28/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hienoa että osaatte tervehtiä. Taputapu. Olette ihmiskunnan aatelia.

No ompa vaikeaa. Kaksivuotiaskin osaa tervehtiä.

Opettele kirjoittamaan. Se on onpa eikä ompa. Seitsemänvuotiaskin osaa kirjoittaa.

Vierailija
29/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisten tilanteisen pelko voi olla kyseessä. Itselläni oli nuorempana aika vakava sellainen ja en pystynyt esimerkiksi menemään samaan hissiin toisten kanssa. Juoksin mielummin kuudenteen kerrokseen rappuja jos näin että esimerkiksi joku on tulossa hissillä alas tai on tulossa samaan hissiin.

Minulla ei ole sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mutta en minäkään halua olla kenenkään tuntemattoman kanssa samassa neliössä, ellei ihan pakko.

Vierailija
30/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hienoa että osaatte tervehtiä. Taputapu. Olette ihmiskunnan aatelia.

No ompa vaikeaa. Kaksivuotiaskin osaa tervehtiä.

Opettele kirjoittamaan. Se on onpa eikä ompa. Seitsemänvuotiaskin osaa kirjoittaa.

Nyt tais mennä vttuilu omille reisille..

Vierailija
31/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi tuntemattomia pitäisi tervehtiä.

Jos näin on, kai kadullakin pitää tervehtiä jokainen vastaantulija. Ja metrossa pitää kätellä jokainen, kun eivät pääse karkuun.

Vierailija
32/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykynuoret tervehdi edes naapuria?

Olettepa moderni ja avoin sukupolvi.

Vierailija
33/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on, kai kadullakin pitää tervehtiä jokainen vastaantulija. Ja metrossa pitää kätellä jokainen, kun eivät pääse karkuun.

No jos samassa talossa asutte ja vaikka samaan hissiin joudutte, niin miksi ihmeessä et voi sanoa "Hei", ihan peruskohteliaisuutta ja toisten huomioonottamista.

Vierailija
34/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykynuoret tervehdi edes naapuria?

Olettepa moderni ja avoin sukupolvi.

Miksi jollekin vanhalle kääpälle pitäisi jotain sanoa.

Vierailija
35/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos samassa talossa asutte ja vaikka samaan hissiin joudutte, niin miksi ihmeessä et voi sanoa "Hei", ihan peruskohteliaisuutta ja toisten huomioonottamista.

Se voi olla menossa kylään jollekin. Ja vaikka olisi asukaskin, on silti täysin vieras.

Jos joku asuu seinän toisella puolella, ei se tee hänestä tuttavaa. Ei vaikka joka pieru kuuluisi.

Vierailija
36/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta muuten ujona introverttina on jotenkin kuvottavaa, miten moni käyttää ujouttaan tai introverttiyttään tekosyynä olla käytöstavaton mulkerò. ”Apua Cubuksessa myyjä kysy tarviinko apuu mutku oon nii introvertti nii ärsyttää!!!!” ”Naapuri tervehtii ei hitsi miten rasittavaa!”

Joo, on ne small talkit naapurin kanssa mullekkin introverttina joskus rasittavia, mutta näitä piirteitä ihmisessä ei voi käyttää tekosyynä käytöstavattomuuteen.

Kun minäkin sitä ja tätä. Katkeraa marinaa. Et tiedä kaikkea toisesta joten jätän tuomitsemiset sikseen.

Vierailija
37/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla menossa kylään jollekin. Ja vaikka olisi asukaskin, on silti täysin vieras.

Jos joku asuu seinän toisella puolella, ei se tee hänestä tuttavaa. Ei vaikka joka pieru kuuluisi.

Tämä

Vierailija
38/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 25-vuotias nuori mies. En tervehdi naapureita. Miksi? Koska olen ujo. Jos vastaan, niin joudun juttelemaan, kun asunto on uusi ja tuliterä, niin varmana joutuisi auttamaan nettien ja muitten kanssa boomereita. Siinä pari syytä, miksi en puhu naapureille.

Menikö sanani OP:lla tunteisiin?

Vierailija
39/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin exä ihmetteli, että miksi uudella paikkakunnalla naapurit tervehtii.

Koska hän on asunut ikänsä kaupungin vuokrataloissa, vanhempien päihdesekoillessa, niin normaalit käytöstavat eivät olleet tuttuja.

Mulle taas on pienestä saakka painotettu, että naapureita tervehditään.

Hän myös ihmetteli, kun naapurin mies oli koti-isä ja vaimo elätti perheen. Ei ole kuulemma luonnollista :D

Häntä myös pelotti tosi paljon asuntolaina, kun ei perheessä ja suvussa ole siitä kokemusta. Luuli, että pitää maksaa pois heti.

Vierailija
40/81 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 12 vuotta taloyhtiössä, jossa kaikki ymmärtävät tervehtiä toisiaan. 

Tänä kesänä taloon muutti nuori nainen, joka ei osaa tervehtiä - ja haalariin pukeutunut mies eikä hänkään osaa. 

Mielenkiintoista, että kaksi ääliötä muuttaa samaan aikaan. Toivon, että he tapaavat toisensa, koska he sopivat hyvin pariskunnaksi. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi