En ymmärrä, miten jotkut on hullaantuneita Partylite-kynttilöihin?!?
yms. oheiskrääsään?
Siis ihan älyttömät hinnat, ja kuitenkin ne koristelyhdyt, kynttiläkipot yms. ovat ihan samankaltaisia kuin mitä saa tiimareista tai halpishalleista. Hintaa on vaan lätkäisty vähintään viisinkertainen määrä. Ja sitten niitä niin huokaillaan ja ihaillaan.
Mä en käsitä...
Saahan sitä tietysti rahansa syytää ihan mihin haluaa, mutta tää partylite-juttu on kyllä pohjanoteeraus.
Kommentit (93)
Miksi kynttilän edes pitää tuoksua? Käytetäänkö niitä peittämään kämpän paha ominaishaju vai?
Ei välttämättä, mutta ominaishajua (tai hajuttomuutta) kivempi on kuitenkin joku mieto tuoksu.
Ja esim. suurin osa lemmikeistä poikkeuksetta haisee ainakin jollekin, jos ei nyt ihan suorastaan pahalle. Minäkin vaikka paljon koiristani tykkäänkin niin niiden hajusta en pahemmin välitä, silloin huonetuoksut/tuoksukynttilät tms. on oikein kiva juttu olla olemassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haju ja tuoksu ovat länsisuomalalaisille täysin synonyymejä. On pahaa tuoksua ja hyvää hajua. Haiseepa täällä hyvältä, sanovat lapset, kun tulevat sisään ja tuoksuu pullalta.
Olen länsisuomalainen, niin lännestä melkein kuin voi olla. Olen samaa mieltä, että haju voi olla hyvä, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään missään tilanteessa milloinkaan puhuvan pahoista tuoksuista. En koko puolivuosisataisen elämäni aikana.
Jos tuoksukynttilä haisee pahalle, niin silloinhan kyseessä täytyy olla paha tuoksu.
Juujuu, mutta ei sitä sellaiseksi kukaan nimitä, ei ainakaan lännessä.
Menee nyt vähän ot:ksi, mutta itseasiassa nyt kun aloin ajattelemaan, niin jos puhuttaisiin nimen omaan tuoksukynttilästä, niin mäkin kyllä varmaan sanoisin että onpas pahan tuoksuinen kynttilä :D Muuten hajut on pahoja ja tuoksut on hyviä. En nyt ihan lännestä ole vaan kaakosta :D
Mua harmittaa kun haluaisin nähdä yhtä kaveriani joka on muuten tosi kiva, mutta hän saattaa välillä ehdottaa näkemistä just tällaisen kynttiläkutsun varjolla :( Ei sitten nähdä ollenkaan, en ole menossa.
Nykänenkin sen jo tiesi lausussaan :D
Pitää antaa jotain puhuttavaa...
Vieraat, kun lähtee niin riittää autoissa puhutavaa siitä mauttomasta 129€ maksavasta kiposta ja gantin pyyhkeistä vessassa.
Partyliten tuoksut ovat mielestäni parempia kuin markettien kynttilöiden. Kauppojen hajukynttilöistä saan monesti myös päänsäryn, Partyliten en ikinä, vaikka olen niitä polttanut teinistä lähtien. Pidän myös monista heidän myymistä somisteista ja omistankin muutaman erilaisen tuikkuastian, sekä lampun johon saa lisätä halutessaan tuoksun.
Olen parikymppinen nainen, en mikään mummo.
Hauska tuo ot.
Haju on neutraali sana, esim hyvä haju ja paha haju. Tuoksu on vain hyvä. Lemu ja löyhkä vain pahoja.
Verbeistä: haista hyvälle tai pahalle, ilman adjektiivia aina pahalle (täällä haisee jne).Tuoksua (vain hyvälle). Lemuta ja löyhkätä (aina pahalle). Verbit tuoksahtaa ja haiskahtaa ilmaisevat aina pahaa hajua.
Jotkut sievistelevät ja sanovat "tuoksuu pahalle", mutta se ei toimi niin.
T. Kieli-immeinen
Vierailija kirjoitti:
Partyliten tuoksut ovat mielestäni parempia kuin markettien kynttilöiden. Kauppojen hajukynttilöistä saan monesti myös päänsäryn, Partyliten en ikinä, vaikka olen niitä polttanut teinistä lähtien. Pidän myös monista heidän myymistä somisteista ja omistankin muutaman erilaisen tuikkuastian, sekä lampun johon saa lisätä halutessaan tuoksun.
Olen parikymppinen nainen, en mikään mummo.
Pitää vielä lisätä se, että PL tuoksut kestää oikeasti tosi pitkään verrattuna "tavallisiin" kynttilöihin. Mulla on yksi neljä vuotta vanha tuoksukynttilä, joka tuoksuu yhä (en ole raaskinut polttaa kauheasti, koska sitä ei valmisteta enää, mutta pöydällä tuo on seissyt.) Vieressä on toinen, muistaakseni Ikeasta, vuosi sitten ostettu, tuoksu siitä on lähtenyt aikaa sitten.
Kaikkien ei tarvi tykätä kuitenkaan kaikesta. Aika typerää silti olla noin vihaisia yhtä kynttiläbrändiä kohtaan kuin te jotkut täällä olette. :D Purkakaa vihaanne vaikka urheiluun.
Mulla on itseasiassa 4 Partylite lyhtyä ja ovat kyllä tosi nättejä. Ikää jo on, mutta silti en ole kyllästynyt & käyttöä ovat kestäneet hyvin! Kynttilät ihan Havin kamaa, ei tuoksuja. En kyllä tiedä mitä laatu nykyään...
Höö höö,et saa samanlaisia tuikkikippoja kui partyliteltä ja ne tuikutkin on ihan toista luokkaa,kuin jotku pirkan lämpökynttilät
Ei tarttekaan ostaa, mitään ostopakkoa ei ole. Minulle on itselle käynyt, että havin tuikut syttyivät palamaan ja sytytti verhot. Jos haluan turvallisia kynttilöitä, niin käytän partyliteä, enkä osta kaupan. Vaikka halvemmalla saa, niin onko se sen väärtti jos syttyvät itsekseen. Steariinihan kuumuu yli +180 asteiseksi.
Juujuu, mutta ei sitä sellaiseksi kukaan nimitä, ei ainakaan lännessä.