En ymmärrä, miten jotkut on hullaantuneita Partylite-kynttilöihin?!?
yms. oheiskrääsään?
Siis ihan älyttömät hinnat, ja kuitenkin ne koristelyhdyt, kynttiläkipot yms. ovat ihan samankaltaisia kuin mitä saa tiimareista tai halpishalleista. Hintaa on vaan lätkäisty vähintään viisinkertainen määrä. Ja sitten niitä niin huokaillaan ja ihaillaan.
Mä en käsitä...
Saahan sitä tietysti rahansa syytää ihan mihin haluaa, mutta tää partylite-juttu on kyllä pohjanoteeraus.
Kommentit (93)
Taidan olla ainut jonka mielestä ne on laadukkaita ja hyvän tuoksusia. En tosin väitä että hinta ja laatusuhde kohtaa, onhan ne ihan törkeen hintasia. Elämässä pitää olla luxusta :D
Joskus kymmenen vuotta sitten, kun puolipakosta kävin jossain siskon kutsuilla pari kertaa, niin noita yhtä näyttäviä lyhtyjä ja härpäkkeitä ei vielä ollut kaupat pullollaan. Nyt kyllä löytyy kaupoistakin.
Ja minäkin olen saanut lahjaksi partylite-tuikkivia, ja ulkona poltin minäkin, kun en sentään roskikseenkaan kehdannut heittää.
hiljattain sain kutsun naapuriin jossa olisi esitelty siivousvälineitä, katsoin netistä ennakkoon, keittiörätti maksoi 20-40 euroa, lattiamoppi 160 euroa, sitten mulla pimahti enkä mennyt edes uteliaisuudesta.
Naurettavaa tuollainen selvä huijaus, ei voi maksaa noin paljon. Voin vain kuvitella kuinka ne ämmät sielä hymisteli kuinka ihania ja tarpeellisia rättiä, ei kiitos mua ei tarvi pitää hulluna.
http://www.partylite.fi/fi/tuotteet/kuvasto.html
Kävin katsomassa kuvaston, en ole ollut kutsuilla enkä mene.
Iso bisnes vaikuttaisi olevan.
Saan joskus lahjaksi tuoksukynttilöitä ja annan ne edelleen tai heitän roskiin.
astmaatikko
Ne kynttilät on ihan hirveän hajuisia! Olen ollut kyseisillä kutsuilla kaksi kertaa, ekalla hairahduin ostamaan jotain aika miedon tuoksuisia kynttilöitä. Kun ne sytytti, niin meinasi tulla oksennus, kun haju voimistui.
Muistan ekat kutsut hyvin, ne oli samalla kaverini tuparit. Eli piti viedä tuparilahja ja vielä ostaakin jotain. Siihenhän nuo kotikutsut kai perustuu, että ryhmäpaineessa ostaa jotain, mitä kaupassa ei edes harkitsisi.
Kaikki muut vieraat oli kaverilleni jotenkin vähän tuntemattomia, työkavereita tms. He teki äkkiä ostopäätöksen ja lähti. Huomasin olevani kolmistaan kaverini ja esittelijän kanssa.
Kaveri havitteli emännänlahjaksi jotain kamalaa keijukaistingeltangeli-kynttiläalustaa, joka oli esitteen kalleimpia. Hänellä oli ollut "paremmille" kavereilleen kutsut jo edellisenä päivänä, joten myyntiä kertynyt mukavasti. Esittelijä ilmoitti, että lahjasta puuttuu 80 euron ostot.
Olin ihan järkyttynyt. 80 euroako mun pitäisi käyttää kynttilöihin! Selasin esitettä uudelleen ja uudelleen ja mietin, mitä tekisin. Vieressä esittelijä painosti ja kaveri istui sohvalla kuin suolapatsas. Eikö sulle nyt mikään kelpaisi, katso kun on kivoja kynttiläpurkkeja 50 euroa ja siihen kynttilät...
Mikään esitteessä ei ollut tyylilleni sopivaa - tai jos oli, niin sitten ei kukkarolleni. Tuoksukynttilöitä en voinut ajatellakaan ja järki sanoi, että tavallisiinkaan kynttilöihin et 80 euroa pistä.
Lopulta ostin tuoksuttomia kynttilöitä 30 eurolla ja sekin harmitti. Kaveri oli ihan hirveän hapan. Totesi, että kai mun täytyy sitten ITSE ostaa jotain vielä 50 eurolla. Valitsi jotain esitteestä eikä soittanut mulle pitkään aikaan sen jälkeen.
Suhde tähän kaveriin ei ikinä enää palannut kivaksi ja normaaliksi. Eli älkää pitäkö näitä kutsuja. Jos mua nykyään joihinkin kotimyyntikutsuille pyydetään sanon, että jos tulen EN OSTA MITÄÄN periaatteestakaan. Ettei tarvi sitten kiukutella.
minä en ole koskaan ollut niillä kutsuilla, enkä mene koska en kestä niitä hajuja. Kaverin kautta olen parina talvena ostanut pienen paketin, jos heillä on ollut kutsuilla tarjouksessa joku tuoksuttomien votiivien pakkaus. Pari kymppiä sellaiseen vuodessa on ihan kohtuullista, koska minusta ne värittömät votiivit jossain lasikipossa on kauniita. En ole löytänyt vastaavanlaista tuotetta kaupoista. Niistä partyliten tuikkukynttilöistä en pidä koska tulee turhaa muoviroskaa jota ei voi kierrättää.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 08:51"]
Taidan olla ainut jonka mielestä ne on laadukkaita ja hyvän tuoksusia. En tosin väitä että hinta ja laatusuhde kohtaa, onhan ne ihan törkeen hintasia. Elämässä pitää olla luxusta :D
[/quote]
minä en tajua tuota luksusjuttua, jos saman asian saa tiimarista neljällä eurolla. Itsekin pistän rahaa haisemaan joskus aika surutta, mutta se on tietysti ihan eri asia ;)
HIENOA!
Kynttilät voivat olla vaaraksi terveydellemme. Naisten suosikeiksi nousseissa tuoksukynttilöissä on yhtä paljon myrkkyjä kuin tupakassa, tiedemiehet paljastavat Daily Mailin sivuilla. Ongelmaksi tuoksukynttilöiden polttaminen muodostuu, kun niitä poltetaan huoneissa, joissa ilmanvaihto on huono. Myrkkyjen vapautuminen ilmaan voi aiheuttaa astmaa, ihottumaa tai muita iho-ongelmia.
Kalliimmat kynttilät, jotka sisältävät mehiläisvahaa tai soijaa, aiheuttavat harvoin ongelmia. Kynttilät, joissa on käytetty parafiinia, ovat sen sijaan haitallisia. Parafiini on tuttu tuote muun muassa öljyteollisuudessa. Parafiinin on havaittu sisältävän haihtuvia orgaanisia yhdisteitä (VOC), jotka aiheuttavat terveysongelmia.
Polta parafiinipohjaisia kynttilöitä kohtuudella.
Kun yhdysvaltalaistutkijat South Carolinan yliopistosta polttivat kaksi vuotta sitten tehdyssä tutkimuksessaan erilaisia kynttilöitä, kemikaaleja vapautui haitallinen määrä. Joukossa oli karsinogeeneja ja kemikaaleja, kuten tolueeneja ja bentseenejä, joiden tiedetään aiheuttavan astmakohtauksia. Kemikaalipiikit syntyivät, sillä kynttilät eivät palaneet tarpeeksi korkeassa lämpötilassa.
– Yksittäisten parafiinipohjaisten kynttilöiden polttaminen ei luultavasti ole vaarallista, mutta kynttilöiden polttaminen päivittäin tai silloin tällöin esimerkiksi huonosti ilmastoidussa kylpyhuoneessa voi aiheuttaa ongelmia, tutkimuksen johtaja Amid Hamini varoittaa.
Polta kynttilöitä vain lyhyen aikaa
Myös kynttilöihin lisätyt eteeriset öljyt ja hajusteet voivat aiheuttaa ongelmia, sillä monissa kynttilöissä on käytetty synteettisiä hajusteita ja väriaineita, jotka voivat olla lämmitettäessä ongelmallisia. Kynttilän poltosta syntyy myös nokea, joka voi jäädä leijumaan huoneilmaan tuntikausiksi. Noki voi vahingoittaa keuhkoja ja aiheuttaa hengityselinsairauksia tai ihoärsytystä ja allergiaa.
Kynttilät voivat aiheuttaa terveyshaittoja.
Tutkimustulokset kynttilöistä ovat huolestuttavia. Brittilehti Proof totesi selvityksessään, että Lontoossa eniten myydyt kynttilät sisältävät muun muassa kadmiumia ja lyijyä. Hollantilaistutkimuksen mukaan kirkoissa poltetut kynttilät muuttivat sisäilman myrkyllisemmäksi kuin moottoritiellä. Kynttilänpolton jälkeen huoneilmasta löytyi kymmenen syöpää aiheuttavaa ainetta.
mitä luksusta niissä on, enemmän niissä on huonoja kynttilöitä, sydänlanka kaatuu tuikussa tai tavallisen kynttilän sydän kulkeekin reunassa joten sulaa vain toiselta puolelta. Havin kynttilöissä ja marmorikynttilöissä en ole huomannut tätä ongelmaa.
Tosiaan kaikkeen kuolee ja kaikesta saa syövän, mutta lapsiani en aio altistaa huonolle huoneilmalle ja astmalle. Sinä ja sinun lapsesi tehkööt mitä haluatte.
Joukossa oli karsinogeeneja ja kemikaaleja, kuten tolueeneja ja bentseenejä, joiden tiedetään aiheuttavan astmakohtauksia.
poltan tosiaankin muutaman parafiinikynttilän vuodessa ja meillä on hyvä ilmanvaihto. Jos kuolemme tämän takia niin minun on vaan hyväksyttävä se :)
Suomessa astmaan kuolee vuosittain toistasataa henkilöä. Lähde: astmaliitto
Todennäköisyys on aika pieni, mutta en silti viitsi pilata huoneilmaa. En polttaisi tupakkaakaan sisällä, joten en polta myöskään tuoksukynttilöitä.
Ihan tiedoksi vaan että kutsuilla poltetaan pääasiassa tuoksuttomia kynttilöitä eli minkään hajun ei pitäisi haitata. Jos itse ostaa hajustettuja kynttilöitä eikä niitä siedä niin voi sitten katsoa vain peiliin koska tuoksuttomiakin kynttilöitä on. Kynttilät ovat myrkyttömiä elintarviketason parafiinia ja edes sydänlangoissa ei ole lyijyä. Kirjoitan tämän nyt oikaistakseni väärää tietoa ja aiheetonta parjausta jota tässä on. Jokainen saa tietysti ostaa halpiskynttilöitä tai laadukkaampia valintansa mukaan, se on ihan jokaisen oma asia. Väittäisin että somisteet ovat laadukkaampia ja myös kynttilät kuin mitä esim tiimarista on saanut ostaa. Aikanaan tiimarissa olen nähnyt jäljitelmiä partyliten somisteista mutta eivät ole samanveroisia. terv. konsultti
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:04"]
Ihan tiedoksi vaan että kutsuilla poltetaan pääasiassa tuoksuttomia kynttilöitä eli minkään hajun ei pitäisi haitata. Jos itse ostaa hajustettuja kynttilöitä eikä niitä siedä niin voi sitten katsoa vain peiliin koska tuoksuttomiakin kynttilöitä on. Kynttilät ovat myrkyttömiä elintarviketason parafiinia ja edes sydänlangoissa ei ole lyijyä. Kirjoitan tämän nyt oikaistakseni väärää tietoa ja aiheetonta parjausta jota tässä on. Jokainen saa tietysti ostaa halpiskynttilöitä tai laadukkaampia valintansa mukaan, se on ihan jokaisen oma asia. Väittäisin että somisteet ovat laadukkaampia ja myös kynttilät kuin mitä esim tiimarista on saanut ostaa. Aikanaan tiimarissa olen nähnyt jäljitelmiä partyliten somisteista mutta eivät ole samanveroisia. terv. konsultti
[/quote]
tuohon tuoksuttomuuteen sen verran, että vaikka ne siellä kutsuilla poltettavat kynttilät olisivatkin hajuttomia, niin silti siellä kierrätetään niitä tuoksumalleja. Saan itse niistä migreenin, vaikka vain vierustoveri niitä nuuhkisi, puhumattakaan siitä, että joku ystävällinen sielu tökkää kumminkin jonkun tuoksun mun nenään kiinni.
kaverilla oli aikoinaan kutsut ja kun sai sen jälkeen ne vieraiden tekemät tilaukset isossa paketissa, niin paketti oli kuulemma pakko purkaa ja lajitella terassilla... Lisäksi kaverini antoi ajattelemattomuuttaan ne paketin pehmusteena olleet patukat lapselle askarteluun. Tuloksena lapsen kirkuvanpunaiset kädet, joista tuota allergiareaktiota paranneltiinkin sitten useampi päivä!
Köyhät vaan itkee siellä :p
Siellä on paljon hyviä kynttilöitä ja tuoksuja on tsiljoona mistä valita. Hajuttominakin niitä saa. Kynttilät kestää kauan, eikä ole kuumia ollenkaan ja osa on tosi hienoja.
Mä ainakin poltan ennemmin yhden oikeasti kauniin kynttilän kun viisi tiimari kynttilää, jotka valuttavat miten sattuu ja pelkästään se steariini haisee järkyn pahalle.
Oksettavaa painostusta ja vain tyhmät ostaa niitä. Olette menneet tuollaiseen markinatalouden kuplaan mukaan partylite fanit, naurettavaa :D Luksuuden illuusioon menette halpaan.
Kerran jouduin kutsulle jotka oli tupareiden yhteydessä. Selkeästi ilmoitin etten osta. Kun tuli toisiin tämmöisiin kutsu, en mennyt. Surullista jos tuo on ainoa tapa viettää aikaa yhdessä esim. uuteen kaupunkiin muuttaneelle.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:22"]
Oksettavaa painostusta ja vain tyhmät ostaa niitä. Olette menneet tuollaiseen markinatalouden kuplaan mukaan partylite fanit, naurettavaa :D Luksuuden illuusioon menette halpaan.
Kerran jouduin kutsulle jotka oli tupareiden yhteydessä. Selkeästi ilmoitin etten osta. Kun tuli toisiin tämmöisiin kutsu, en mennyt. Surullista jos tuo on ainoa tapa viettää aikaa yhdessä esim. uuteen kaupunkiin muuttaneelle.
[/quote]
Mun mielestä on surullista, että otat noin paljon kierroksia toisten huvituksista. Ethän itse missään tapauksessa ole sortunut mihinkään merkkitavaraan?
Jouduin kerran oleilemaan tällaisen partylite-kynttilän kanssa samoissa tiloissa. Kynttilä voitti, minä luovutin. Aivan jäätävä katku.