Antaisitko 4v pojan pukeutua mekkoon kauppareissua varten?
Kaksoissiskonsa käyttää mekkoja, ja poika on kotioloissa saanut leikkiä ne yllään. Julkisille paikoille kun mennään niin ollaan puettu kuitenkin pojan omat vaatteet hänelle.
Nyt poika on ruvennut haluamaan mekkoa ylleen myös silloin, kun olemme menossa esim. kauppaan tai leikkipuistoon. Mieheni on sitä mieltä että ei missään tapauksessa, enkä oikein itsekään pidä ajatuksesta. Ei poika siitä rikki mene jos hänellä on tuntemattomien nähden mekko yllään, mutta en haluaisi että häntä alettaisiin luulla tytöksi.
Mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Mitä sillä on väliä, millaiseen normaaliin vaatteeseen lapsi pukeutuu?
Laitoin vuosia sitten pienelle siskontytölle saparot ja hieman vanhempi isoveli toivoi, että laitan hänellekin. Laitoin, mutta lapsen isä tuli nauramaan pojalleen siitä, että tällä on "tyttöjen hiukset".
Typerä mies pilasi lapsen ilon.
Hän sentään vain nauroi, moni muu isä olisi ollut tuollaisesta vihainen (ymmärrettävästi).
Miksi on ymmärrettävää olla vihainen siitä, että pojalla on pari kuminauhan tms. palaa hiuksissaan?
Siksi, koska saparot on tyttöjen kampaus. Yhtä lailla ymmärtäisin vihaisen reaktion, jos tyttölapsen tukka olisi vedetty siiliksi "koska pojillakin on".
Vain sinun rajallisessa maailmassasi. Meillä normaaleilla ihmisillä minkäänlainen kampaus ei ole sen enempää tyttöjen kuin poikienkaan yksinoikeus. Eikä varsikaan syy vihastua. Jos kampaus aiheuttaa vihaa, on syytä mennä terapiaan.
No en. Housut on miesten vaate :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä antaisin. Ei sitä oikein millään oikeudenmukaisella ja reilulla perusteella voisi kieltääkään, kun kerran tytötkin saa.
Tottakai tytöt saavat käyttää mekkoja, koska se on tyttöjen vaate. Vähän samalla tavalla kun tytöt saavat mennä tyttöjen pukkariin, käyttää kynsilakkaa, leikkiä prinsessaleikkejä ja laittaa kimallelakkaa hiuksiin mutta pojat eivät.
Pojat saavat tehdä noista kaikkea muuta paitsi mennä tyttöjen pukkariin. Riittävän pienenä saavat mennä sinnekin, kuten uimahallissa käyvät äidit tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä näkee jopa aikuisia jotka peittää emättimensä HOUSUILLA :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten käytät housuja? Kun tuskin olet mies.
Oikeasti miettikää sitä kun mummonne on inttänyt että haluaisi hiihtää housuissa, ja hänen vanhempansa ovat huokailleet että mitä naapuritkin sanoo ja miksei se tyttö voi pysyä pitämättä lestissään. Käykää sitten itse 10 km hiihtolenkillä hame päälle. Sen jälkeen pysähtykää hetkeksi miettimään keksisittekö jonkun perustelun miksei voi vain käyttää vaatteita joita haluaa ja jotka toimivat tarkoituksessaan.
Jään innolla odottamaan.
Mua luultiin pienenä aina pojaks ku mulla oli housut. Siksi en enää käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta on altistaa lapsi hämmennykselle ympärillään. Lasta tulee suojella. Hän ehtii itse kokeilla siipiään kaikella tavalla vielä kunhan osaa itse vastata siihen.
Ennemminkin sairasta, jos mekko pikkupojan päällä aiheuttaa hämmennystä. Sehän vaate siinä missä housut ja paitakin. Se on ymmärrettävää, että alasti ei kaupassa hilluta, mutta vaatteiden ei pitäisi terveessä ihmisessä aiheuttaa minkäänlaista hämmennystä.
Kyllä se aiheuttaa hämmennystä, jos ihmisen vaatetus ja ulkoinen olemus ovat selvästi ristiriidassa, esim. jos valkoisella kantasuomalaisella miehellä on hinduvaatteet, mustaihoisella saamelaisvaatteet tai pojalla mekko.
Kukaan muija ei enää kääyt housuja kun niitä luultiin pienenä pojiks.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että se voi nimenomaan jäädä kytemään, jos mekko kielletään. Kaikki tietämäni tyttöjen vaatteita kokeilleet pojat ovat teineinä ja aikuisina olleet ihan tavallisia, miehekkään näköisiä heteroita. Kun saa kokeilla pienenä kaikkea harmitonta roolileikkiä, niin ei jää vaivaamaan se asia "kiellettynä hedelmänä" enempää.
T. Aikuinen
Usein noin onkin, mutta pakko silti mainita, että useimmat transvestiitit ovat heteroita ja elävät arkielämäänsä miehekkään oloisesti, mutta pukeutuvat hameisiin ja naisellisiin vaatteisiin salaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan nuorison mielestä aivan kalkkis, mutta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa tai epätasa-arvoista että molemmille sukupuolille on omat vaatteensa ja että ihmiset ostavat vaatteet sukupuolensa mukaan (naiset naistenosastolta ja miehet miestenosastolta).
En antaisi pojan käyttää mekkoa tai muitakaan tyttöjen vaatteita. Vastaavasti en pukisi tyttöä mihinkään poikien vaatteisiin.
Olet kalkkis, mutta myös erittäin ahdasmielinen. Ongelmasi on se, että siirrät omat ennakkoluulosi ja asenteesi eteenpäin, nuoremmille.
Jokaiseen lapsuuteen kuuluu erilaiset roolileikit, ne ovat yksi kehitysvaihe. Poikien mekkotouhut kuuluvat tähän samaan kategoriaan. Vain ongelmallisesti seksuaalisuuteen suhtautuvat aikuiset kokevat vastakkaisen sukupuolen vaatetuksen ongelmaksi ja vain siksi, että projisoivat omia pelkojaan/asenteitaan lapseen.
Ei mekkoon/poikien vaatteisiin pukeutuminen tarkoita, että pojasta/tytöstä siksi tulisi homo. Homous on synnynnäistä, ei siihen "kasveta" pukeutumalla eri sukupuolelle tarkoittettuihin vaatteisiin.
Itse lakkasin pari päivää sitten lapsenlapseni, siis tytön kynnet kauniilla värikkäällä kynsilakalla. Pikkuveli, 5 v. tahtoi myös. Lakkasin hänenkin kyntensä ja sitten lähdimme kauppaan.
T. neljän eri-ikäisen lapsenlapsen mummo.
Olen muuten nuorena naisena aikoinani pukeutunut mieheni pikkutakkeihin ja solmioon. Ne olivat muotia silloin, naisilla. Tunsin itseni kuitenkin seksikkääksi ja mitä suurimmassa määrin naiseksi.
En oo ikinä nähny muijaa jolla husut tai miestää jolla mekko.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti miettikää sitä kun mummonne on inttänyt että haluaisi hiihtää housuissa, ja hänen vanhempansa ovat huokailleet että mitä naapuritkin sanoo ja miksei se tyttö voi pysyä pitämättä lestissään. Käykää sitten itse 10 km hiihtolenkillä hame päälle. Sen jälkeen pysähtykää hetkeksi miettimään keksisittekö jonkun perustelun miksei voi vain käyttää vaatteita joita haluaa ja jotka toimivat tarkoituksessaan.
Jään innolla odottamaan.
Eivät housut ole mikään miestenvaate, vaan niitä myydään myös naistenosastoilla lukuisia erilaisia. Miestenosastoilla taas ei ole hameita tai mekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä antaisin. Ei sitä oikein millään oikeudenmukaisella ja reilulla perusteella voisi kieltääkään, kun kerran tytötkin saa.
Tottakai tytöt saavat käyttää mekkoja, koska se on tyttöjen vaate. Vähän samalla tavalla kun tytöt saavat mennä tyttöjen pukkariin, käyttää kynsilakkaa, leikkiä prinsessaleikkejä ja laittaa kimallelakkaa hiuksiin mutta pojat eivät.
Kuten tytöt eivät saa käyttää housuja eivätkä käyttää poikien vessaa, vaikkei sinne olisi jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Mua luultiin pienenä aina pojaks ku mulla oli housut. Siksi en enää käytä.
Miten se mekkojen käyttö vaikutti sinuun? Muutuitko lepakoksi, kärsitkö estrogeenivajeesta ja kroonisesta yksinäisyydestä? Niinhän siinä käy jos pukee väärän sukupuolen alaosan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten käytät housuja? Kun tuskin olet mies.
En käytä. Enkä tiedä ketään muutakaan joka peittäisi emättimensä housuilla tai pippelinsä hameella :DD
Anna pukea!! Lapsien pitää saada olla lapsia ja kokeilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jään innolla odottamaan.
Eivät housut ole mikään miestenvaate, vaan niitä myydään myös naistenosastoilla lukuisia erilaisia. Miestenosastoilla taas ei ole hameita tai mekkoja.
Nykyisin myydään, ennen ei, kunnes osa maskuliinisista naisista alkoi käyttää niitä väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole reilua kieltää jotain pelkän sukupuolen vuoksi.
16 muisti juuri että kerran junassa joku nainen puhutteli lapsiani ja kutsui heitä "tytöiksi". Silloin poikani itse kertoi että hän on kyllä poika ja sisko on tyttö. Nainen sanoi että ai, hän erehtyi, eikä siinä sen kummempaa.