Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 4v pojan pukeutua mekkoon kauppareissua varten?

Vierailija
16.08.2020 |

Kaksoissiskonsa käyttää mekkoja, ja poika on kotioloissa saanut leikkiä ne yllään. Julkisille paikoille kun mennään niin ollaan puettu kuitenkin pojan omat vaatteet hänelle.
Nyt poika on ruvennut haluamaan mekkoa ylleen myös silloin, kun olemme menossa esim. kauppaan tai leikkipuistoon. Mieheni on sitä mieltä että ei missään tapauksessa, enkä oikein itsekään pidä ajatuksesta. Ei poika siitä rikki mene jos hänellä on tuntemattomien nähden mekko yllään, mutta en haluaisi että häntä alettaisiin luulla tytöksi.
Mitä mieltä te muut olette?

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin pukea ja puolustaisin mahdollisilta päänrääpijöiltä. Meidän 5-vuotias käyttää mummonsa vanhaa käsilaukkua, sellaista tekonahkaista missä on jotain jalokivijäljitelmiä. Kuljettaa sielä pikkuautoja.

T. Kahden lapsen isä.

Rakastan sinua tuon asenteesi takia. Toivottavasti joskus löydän tuollaisen isän mahdollisille tuleville lapsilleni. Kiitos lastesi puolesta, että hyväksyt heidät sellaisina kuin ovat <3

Vierailija
22/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kiusataan tai mollataan vain jos muiden lasten vanhemmat ovat opettaneet omia lapsiaan lokeroimaan ja kiusaamaan. Niin simppeliä.

Antaisin käyttää mekkoa. Ehkä voi sanoa joskus ulkona esim muita lapsia nähdessä että niin, usein pojat ei käytä mekkoja, kun se on sellainen vanha tapa. Sitten lapsi saa tehdä asiasta omat päätelmänsä jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai antaisin. Saattaa haluta käyttää mekkoa useastakin syystä, kuten esimerkiksi mekko on helteillä mukavan viileä, saattaa kokea mekon enemmän omakseen tai sitten haluaa vain olla samiksia siskonsa kanssa.

Ei poika huonone siitä että tätä luullaan tytöksi, eikä todellakaan tee lapselle hyvää iskostaa mieleen että on väärin, noloa tai huono ihminen halutessaan jotain niin viatonta kuin mekon päälleen.

Vierailija
24/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä antaisin. Sairaat aikuiset luovat näitä "varmasti kiusataan, jos on mekko"-ajatusmalleja. Normaaleille aikuisille on yksi haillee, mitä 4-vuotiaalla on päällä. Kunhan on säänmukaista, ehjää ja edes suunnilleen puhdasta. 

Kyllä ihmisten s selkeä uhtautuminen sukupuoleen vahvistaa myös lapsen identiteettiä eheyeksi. Siksi ihmisten on hyvä lapsen ympärillä juuri tunnistaa hänen realinen sukupuolikin.

Vierailija
25/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti antaisin. Mitä väliä jos joku luulee tytöksi? Ja ei tuollaisesta kukaan osaa kiusata, kun 4-vuotiaista on muutenkin vaikea sanoa onko ne tyttöjä vai poikia. Miksi joku vaate ja siihen liitetty sukupuolirooli on niin kauhistuttava asia? Minun lapseni sukupuoli veikattiin väärin koko varhaislapsuuden ajan vaatteista riippumatta, eikä siitä ole aiheutunut mitään haittaa.

Vierailija
26/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Mitä sillä on väliä, millaiseen normaaliin vaatteeseen lapsi pukeutuu?

Laitoin vuosia sitten pienelle siskontytölle saparot ja hieman vanhempi isoveli toivoi, että laitan hänellekin. Laitoin, mutta lapsen isä tuli nauramaan pojalleen siitä, että tällä on "tyttöjen hiukset".

Typerä mies pilasi lapsen ilon. 

Hän sentään vain nauroi, moni muu isä olisi ollut tuollaisesta vihainen (ymmärrettävästi).

Miksi on ymmärrettävää olla vihainen siitä, että pojalla on pari kuminauhan tms. palaa hiuksissaan?

Siksi, koska saparot on tyttöjen kampaus. Yhtä lailla ymmärtäisin vihaisen reaktion, jos tyttölapsen tukka olisi vedetty siiliksi "koska pojillakin on".

Vierailija
27/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä tytön pukeutua housuihin.

Vierailija
28/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on altistaa lapsi hämmennykselle ympärillään. Lasta tulee suojella. Hän ehtii itse kokeilla siipiään kaikella tavalla vielä kunhan osaa itse vastata siihen.

Vierailija
29/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niille ekoille muijillekin naurettiin jotka kehtas mennä housuissa kauppaan.

Ja opiskella insinööriksi.

Vierailija
30/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin nauruun eilen kun näin sairaanhoitajamiehen ja lääkärinaisen :DDDDD

Vierailija
31/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä antaisin. Sairaat aikuiset luovat näitä "varmasti kiusataan, jos on mekko"-ajatusmalleja. Normaaleille aikuisille on yksi haillee, mitä 4-vuotiaalla on päällä. Kunhan on säänmukaista, ehjää ja edes suunnilleen puhdasta. 

Kyllä ihmisten s selkeä uhtautuminen sukupuoleen vahvistaa myös lapsen identiteettiä eheyeksi. Siksi ihmisten on hyvä lapsen ympärillä juuri tunnistaa hänen realinen sukupuolikin.

Olet oikeassa. Kun selkeästi suhtaudutaan niin, että lapsi on rakas ja hyväksytty juuri sellaisen (ja sellaisissa vaatteissa) kuin itse haluaa olla, lapselle kasvaa terve identiteetti ja hyvä itsetunto. Jos pakotetaan tiettyyn muottiin ja mollataan, jos haluaa olla "poikkeava", on luvassa varmuudella mt-ongelmia. 

Vierailija
32/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muija antaisi pojan pistää mekon päälleen niin heittäisin muijan pihalle ja veisin siltä lapsen ja tapaamisoikeudet.

Vierailija
33/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin lapsena kaikenlaisia vaatteita. Jopa housuja joskus.

Vierailija
34/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kai on ihan se ja sama,kun sukupuolettomuutta suositaan.Oman kohdalla en kyllä antaisi,koska mulla on vaan poikia ja tyttöjä,jotka tietävät olevansa poikia tai tyttöjä.

Vierailija
35/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin lapsena kaikenlaisia vaatteita. Jopa housuja joskus.

Vierailija
36/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Mitä sillä on väliä, millaiseen normaaliin vaatteeseen lapsi pukeutuu?

Laitoin vuosia sitten pienelle siskontytölle saparot ja hieman vanhempi isoveli toivoi, että laitan hänellekin. Laitoin, mutta lapsen isä tuli nauramaan pojalleen siitä, että tällä on "tyttöjen hiukset".

Typerä mies pilasi lapsen ilon. 

Hän sentään vain nauroi, moni muu isä olisi ollut tuollaisesta vihainen (ymmärrettävästi).

Miksi on ymmärrettävää olla vihainen siitä, että pojalla on pari kuminauhan tms. palaa hiuksissaan?

Siksi, koska saparot on tyttöjen kampaus. Yhtä lailla ymmärtäisin vihaisen reaktion, jos tyttölapsen tukka olisi vedetty siiliksi "koska pojillakin on".

No mä halusin 7-vuotiaana siilitukan ja sain sen. Nyt on takapuoleen asti yltävä tukka, ollut jo 20 vuotta. Ihan naurettavaa tuollainen!

Vierailija
37/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta on altistaa lapsi hämmennykselle ympärillään. Lasta tulee suojella. Hän ehtii itse kokeilla siipiään kaikella tavalla vielä kunhan osaa itse vastata siihen.

Ennemminkin sairasta, jos mekko pikkupojan päällä aiheuttaa hämmennystä. Sehän vaate siinä missä housut ja paitakin. Se on ymmärrettävää, että alasti ei kaupassa hilluta, mutta vaatteiden ei pitäisi terveessä ihmisessä aiheuttaa minkäänlaista hämmennystä. 

Vierailija
38/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olisit ns suvaitsevainen niin lasta tulee suojella ihan varmalta mollaamiselta. Hän voi itse opetella sitten myöhemmin kokeilemalla. Älä pelaa lapsella.

Oikeasti missä te asutte, jos leikki-ikäinen poika mekossa kaupassa on varma mollaamisen aihe? Tytöksi ehkä luulevat, mutta että mollaisivat? Kertaakaan ei ole tullut vastaan, vaikka lapsi joskus onkin lähtenyt mitä vaikka missä vaatteissa, mm. mekossa, kauppaan.

Vierailija
39/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hän ei tänne syntymisestään ole päättänyt joten ei tasan tarkkaan päätä mistään muustakaan niin kauan kuin minussa henki pihisee.

Vierailija
40/205 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä antaisin. Ei sitä oikein millään oikeudenmukaisella ja reilulla perusteella voisi kieltääkään, kun kerran tytötkin saa.

Tottakai tytöt saavat käyttää mekkoja, koska se on tyttöjen vaate. Vähän samalla tavalla kun tytöt saavat mennä tyttöjen pukkariin, käyttää kynsilakkaa, leikkiä prinsessaleikkejä ja laittaa kimallelakkaa hiuksiin mutta pojat eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi