Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, oli sitten joku äiti käynyt välitunnilla riehumassa lapselleni

Vierailija
21.08.2013 |

Eli kyseessä 5.luokkalainen lapseni, joka on ollut koulun alusta, tai tarkemmin 2.luokalta haastava tapaus. 

Nyt hän oli sitten kuulemma (?) mollannut jotain pienempää tyttöä koulussa välitunneilla. Fyysistä väkivaltaa ei ollut käyttänyt.

Tämä toinen oppilas, kolmasluokkalainen tyttö, oli ilmeisesti kertonut asiasta kotona ja eilen yllättäen tämä äiti oli saapunut koulun pihalle ja mennyt räyhäämään pojalleni. Oli ihmetellyt kuinka tuon näköinen kaveri kehtaa mollata kenenkään ulkonäköä ja haukkunut pelkuriksi, joka kiusaa pienempiään kun ei oman ikäisiä uskalla yms.

Sitten äiti oli hakenut välituntivalvojan ja pojan kuullen sanonut, että enää hän ei tästä asiasta puhu vaan seuraavaksi asia menee poliisille ja lastensuojeluun ja lähtenyt.

Tämä oli pojan versio ja soitin asiasta opettajalle, joka selvitti asiaa ja näin siinä oli käynyt.

En nyt mitenkään puolustele poikaani, tiedän, että hän on haastava tapaus niin kotona kuin koulussa ja samantyylisiä ongelmia on ollut ennenkin. Mutta aina ennen niihin on puututtu aikuisten toimesta, keskusteltu, tavattu opettajan kanssa, on ollut jäki-istuntoa ja kotiarestia. Tämän toisen äidin käytös taas ei mielestäni ollut alkuunkaan fiksua. Miksi ei lähtenyt selvittämään asiaa opettajan tai minun kanssani vaan heti meni lapselle riehumaan. Sitä kritisoin, en siis asiaan puuttumista. 

Ja kuinka hän voi uhkailla poliisilla ja ls-ilmoituksella jos kerran asiaa ei ole muuten selvitetty?

Kommentit (461)

Vierailija
361/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai taas ongelma on jossain muualla kuin omassa lapsessa. Se on kumma, kuinka vanhemmat AINA tarttuu lillukanvarsiin, kun oma lapsi on töpännyt. Tästä esimerkki takavuosilta: 14-vuotias tyttö osallistui aktiivisesti henkirikokseen ja poliisit ei tiennyt, mitä teke sekavalle ja vihaiselle teinille. Heittivät putkaan rauhoittumaan loppuyöksi. No, mitä teki vanhemmat? Kanteli oikeuskanslerille, kun heidän alle 15-vuotias on joutunut putkaan.... Justiinsa. Sehän se ongelma olikin. Aina pitää kääntää huomio muualle ja hakea syyllinen jostain sivuseikasta, josta sitten metelöidään, vaikka itse pääasia olisi kuinka kamala. Samahan se koulussa on. Oppilas tekee jotain täysin idioottimaista, niin vanhemmat alkaa meuhkata jostain opettajan toiminnan yksityiskohdasta tilanteessa ja yrittää kääntää huomion siihen.

Vierailija
362/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan sanojen mukaan tämä äiti oli sanonut kuinka tuon näköinen kaveri kehtaa kenenkään ulkonäköä mollata. Valvojan mielestä ei sanonut noin vaan, että kuinka noin iso kaveri kehtaa pienempiään mollata. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan halua  syyttää tai uskoa lastani valehtelijaksi. Ei ole enää kiusannut ja on mennyt kouluun. Äiti oli pyytänyt koululta minun numeroani,mutta en antanut lupaa antaa. Annan asian olla, jospa tämä loppuisi tähän, eikä tämä äiti enää menisi mollaamaan poikaani.

ap ps.en taaskaan lukenut kaikkia viestejä, mutta menen nyt lukemaan ja kommentoin kuinka ehdin/jaksan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 10:23"]

Pojan sanojen mukaan tämä äiti oli sanonut kuinka tuon näköinen kaveri kehtaa kenenkään ulkonäköä mollata. Valvojan mielestä ei sanonut noin vaan, että kuinka noin iso kaveri kehtaa pienempiään mollata. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan halua  syyttää tai uskoa lastani valehtelijaksi. Ei ole enää kiusannut ja on mennyt kouluun. Äiti oli pyytänyt koululta minun numeroani,mutta en antanut lupaa antaa. Annan asian olla, jospa tämä loppuisi tähän, eikä tämä äiti enää menisi mollaamaan poikaani.

ap ps.en taaskaan lukenut kaikkia viestejä, mutta menen nyt lukemaan ja kommentoin kuinka ehdin/jaksan

[/quote]

Ei VOI olla totta. Siis poikas valehtelee sulle kirkkain silmin. Eikun hetkinen, tämä on provo. Voi hemmetti, onko aina pakko provoilla oikeasti.

Vierailija
364/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kiusaaminen alkaakaan sillä, että suoraan hyökätään päälle, hakataan, revitään vaatteet ja uhkaillaan ja haukutaan. Se alkaa pikkuhiljaa ja kun lapsi (kusipääkiusaaja) huomaa, että tätä voi rauhassa jatkaa niin siitä se sitten pahenee ja pahenee..

Sama perheväkivallan kanssa, aika harva puoliso heti hakkaa vaimoaan/miestään sairaalakuntoon.

Siksi kiusaamiseen tulee puuttua heti, ihan sen "pienen ilkeilynkin" jälkeen.

Toki lapset riitelevät, on sanaharkkaa yms.mutta tämän tyyppisessä tilanteessa kun kiusaaja menee uhrin luokse, eikä edes vältttämättä tunne tätä, on kyse asiasta,johon tulee puuttua

Vierailija
365/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä olen provo, mutta ei nuo lapsen valmiit lynkkaajat?

ap

Vierailija
366/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tuskin toisen lapsen äiti menee enää poikaasi mollaamaan, jos kiusaaminen loppui tähän. Toivotaan, että poika oppi.

Vierailija
367/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 10:42"]

Miksi minä olen provo, mutta ei nuo lapsen valmiit lynkkaajat?

ap

[/quote]

Kukaan ei voi olla niin tyhmä että lähtökohtaisesti uskoo kiusaajalastaan ennenkuin valvojaa. Ja mitä ihmettä, edes numeroasi ei voi äidille antaa? Pelkäätkö että sieltä tulee jotain epämukavaa asiaa? No tervetuloa siihen maailmaan missä sun pojan uhrit elää koko ajan. Sinä olet kyllä oikein malliesimerkki niistä painajaisvanhemmista joitten takia koko kiusaamisongelma on olemssa. Kai tää sitten ei ole provo koska kyllähän sun tapaisista ihmisistä kuulee, nyt on sitten nähty ihan livenä.

Vierailija
368/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pienesti meidän perheen tarinaa ja omaa mielipidettä asiaan;

Itse olin tietämättäni hetken koulukiusaaja. Meidän luokallamme oli ns. pöpöleikki, että kosketettiin henkilöä A ja heti perään henkilöä B jolle siis täten siirrettiin A:n pöpöt. Vaikutti mun silmiin, uutena luokkalaisena, harmittomalta joten aloin muiden mukana harrastamaan samaa. Yhtenä aamuna aamu alkaa sillä että luokkalainen tyttö tulee itkien kouluun koska olen kiusannut häntä (antamalla hänelle pojan pöpöt) ja tähän päälle tuli vielä sitten samana päivänä pöpöt otetulta pojalta ilmoitusta että olen kiusannut häntäkin (että hän on pöpöinen tms). Olin aivan hämilläni ja shokissa, en ollut ymmärtänyt että kaikkien yhteinen leikki voisi loukata jota kuta niin paljon. Tytön kanssa sovin heti, halasin häntä ja pyysin aidosti anteeksi opettajan valvonnassa ja asia oli siinä. Pojan kanssa en voinut sopia, koska poika ei halunnut. Äitini otti sitten ohjat käsiinsä, leipoi mustikkapiirakkaa ja kutsui meidät kiusatulle kylään. Siellä äiti esitti kuinka pahoillaan on ja kuinka koko tilanne oli pelkästään minun syytä (ajattelin toisin, koska en ollut tahallaan loukannut ja poika ei halunnut sopia, mutten ilmaissut asiaa). Lähdimme vasta iltamyöhään kun sain sovittua pojan kanssa. Kiusaaminen ja huonot välit jäi samointein pois.

Pikkuveljeäni on kiusattu esikoulusta asti tähän päivään (nykyään ammattikoulussa). Kiusaaminen on ollut helpoimmillaan sanallista luokkaa (jonka vuoksi veljelläni on todella huono itsetunto ja ihmisluottamus) mutta myös fyysistä sekä väkivaltaista (ojiin tönimistä, hiekan hieromista päähän ja silmiin koulumatkoilla jne) ja tavaroiden varastamista. Kiusaamista yritettiin neljä vuotta selvittää koulun kanssa TÄYSIN TULOKSETTA ja kun veljeni kerran tuli kotiin nilkka nyrjähtäneenä äitini sai tarpeeksi ja marssi pahimman kiusaajan kotiin. Menin mukana, olin jo yläasteella ja halusin nähdä minkänäköisestä nulikasta on kyse. Ensimmäisenä kuulin huudon ulos asti "V*tun h*ora mä en syö tota ko oot laittanu siihen sipulia!!!!" johon hento ääni vastasi että ei tarvitse. Sisältä löytyi koko kiusaaja porukka ja lattialle oli levitetty kaikki veljeltä hävinneet lelut joilla kiusaajat leikki. Äiti puristi oven karmeja ja huusi naama punaisena kiusaajille, jotka vain nauroivat ja tämä ainoa paikalla ollut kiusaajan äiti oli vain hiljaa JA KÄVELI POIS TILANTEESTA TOISEEN HUONEESEEN. Varsinainen kiusaaminen loppui (syrjintä ja nälvintä jäi) vasta sitten, kun kävin pyöräyttämässä vapaa-ajalla paria kiusaajaa hupuista ja pyörien sarvista niin että säikähtivät. Yksi kiusaajaperhe jopa muutti tämän jälkeen alueelta pois.

Itse pidän AP:n tapauksen pikkutytön äitiä sankarina! Itse olisin samanlainen leijonaemo, vaikka aina sekään ei auta, mutta toimii paremmin kuin narsistisen pikkunulikan mamman paapominen tai koulun silmien sulkeminen. Häpeä lastasi AP ja ala tekemään asioille oikeasti jotain (poika on siinä iässä että voisi lähteä vaikka koulukotiin kasvamaan).

Vierailija
369/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä vaan tänäänkin yhtä pöyristyttävä ketju kuin eilenkin.

Miehenä ja isänä kommentoin tänne eilen jotain ja tänäänkin on pakko avautua.

Musta vähän tuntuu, että aika iso osa näistä rouvista, jotka puolustaa sitä koulun pihaan rynnistänyttä äitiä, eivät joko muista omista lapsuus- ja kouluvuosistaan muuta kuin aurinkoiset päivät mummolassa, tai sitten ovat itse niin koulukiusattuja, että sen takia eivät kykene muuhun kuin lynkkausmentaliteettiin laput silmillä, kun joku vain kuiskaakin sanan "kiusaaminen".

Itse olen edelleen sitä mieltä, että vanhemman ei tule omin päin mennä koulun pihassa lasta ojentamaan, siellä se on opettajan tehtävä.

En käsitä näiden ihmisten ajatusmaailmaa siltä osin, että on ihan ok mennä kouluun tai päiväkotiin itse söheltämään ja että kuka vaan muka saisi mennä sinne huseeraamaan.

Oli se opetus nyt sitten julkista tai ei, niin toistan edelleen, että siitä ei tule yhtään mitään, jos moisesta tehdään hyväksyttävää. Kohta on koulun piha mustanaan äitiä, isiä, isoveljeä, securitakselta palkattua pikku-Irmelin henkilökohtaista turvamiestä, pari somaliheimoa ja siinä sivussa kulkeutuvat tungoksen mukana pedofiilisedät ja huumediilerit puuhailemaan, kun kukaan opettaja ei enää erota, millä asialla siellä kukakin pyörii.

Ja niin, en missään olosuhteissa hyväksyisi, että aikuinen säntää koulunpihaan ojentamaan omaa lastani, selvittämättä tilannetta ensin minun kanssani. Oman käden oikeutta ei pidä ottaa hyväksyä etenkään aikuisten taholta, joiden pitäisi asia tajuta.

Tällä kertaa siellä oli asialla ehkä suht koht asiallinen nainen, mutta kysyn edelleen: Miltä tuntuu arvon rouvista sitten, kun sitä teidän omaa pikku kullanmuruanne on yhtäkkiä tuosta vaan käynyt välitunnilla verbaalisesti ja elekielellä ojentamassa nimimerkki "Leif Hagert", suku notkuen verkkoaidan takana, koska oli kokenut, että hänen lastaan oli kohdeltu epäasiallisesti?

Jos tuntee polttavaa paloa selvittää asia, on otettava yhteyttä kiusaajan vanhempiin asian selvittämiseksi. Tästä tulee vielä varsinainen villi länsi, jos hyväksytään se, että kuka tahansa saa minkä tahansa kantelun perusteella lähteä itse suorittamaan ojentavia kasvatustoimenpiteitä.

Nykyään on vähän koko yhteiskunnassa vallalla liiallinen kiusaamishysteria ja tarve lietsoa jo pienestä alkaen jotain noitarovioita, vaikka ei näköjään tosiaan muisteta ollenkaan, minkälainen se lasten maailma oikeasti on.

Se on toisinaan aika karu ja raaka.

Muistatteko?

Itse olen ainakin omien lasteni kanssa yrittänyt aina pitää mielessä, että kiusaamista on ollut ennen, on nyt ja tulee olemaankin. Sitä voidaan yrittää kitkeä, mutta siitä huolimatta sitä esiintyy. Esimerkiksi joidenkin vanhemmat hyökkäävät koulun pihoille kiusaamaan lapsia tänäkin päivänä. Toisten vanhemmat kiusaavat työkavereitaan töissä. Lapset kiusaavat toisiaan. Ikävä fakta, mutta kokonaan sitä ei ihmisten käytöksestä tulla lopullisesti koskaan kitkemään, sekin on varmaa.

Tästäpä syystä lasten kasvatuksessa tulee tuo seikka huomioida jo pienestä pitäen. Ei tietenkään kiusata lasta tahallaan ja anneta siedätyshoitoa sillä tavoin, mutta yritetään tukea kasvamaan porukassa niin, että joka lällätyksestä ja pään aukomisesta ei vedetä hernettä nenään, vaan osataan suhtautua vähän huumorillakin ja opetetaan, että puolensa täytyy pitää, mutta silti vähän pitää antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ei se elämä lopu siihen kouluunkaan. Edelleen senkin jälkeen tarvitaan kykyjä olla empaattinen ja osata ottaa toiset huomioon, mutta ymmärtää se, että kaikenlaista pelleä maailmaan mahtuu ja osaa vastaan pitää puolustautua ja osaan voi suhtautua huvittuneen välinpitämättömästi.

Harrastuksissa, kaveripiirissä, ravintolassa, työelämässä - missä tahansa täytyy osata olla porukassa ja vähän oppia lukemaan niitä muitakin, eivät ainoat vaihtoehdot ole heittäytyä marttyyriksi ja kiusaamisen uhriksi tai sitten kiusaajaksi. Omalla käytöksellä on aina suuri merkitys.

Tämän keskustelun perusteella epäilisin, että nykyajan "kiusaamishysterian" vallassa ja muutenkaan kaikki aikuiset eivät näköjään kykene ohjastamaan lastaan olemaan normaalisti porukassa - kun sinne pitää aikuisen aina rynnätä sekaan söhläämään.

Kuten jo totesin, lasten maailma on toisinaan yllättävänkin raaka aikuisen silmin, mutta siitä huolimatta aina ei ole hyvä kipittää sinne sekaan pelastamaan lastaan, vaan joskus täytyy antaa siimaakin ja antaa kokeilla pärjätä omillaan. Pikkuhiljaa.

Muuten se ei ikinä opi. Sitten ihmetellään kun sitä omaa herranterttua kiusataan, kun sille ei ole koskaan syntynyt kokemuksia ja taitoja pärjätä ihan itse.

Eikä tämä tarkoita sitä että oma lapsi pitäisi susille syöttää.

Ei tietenkään, vaan keskustelua näistä asioista ja yritys saada lapsi vähän ymmärtämään muidenkin motiiveja ja olemaan toisaalta vähän paksunahkaisempi.

Lisäksi, kun lapset kertovat jonkun tapahtuman, niin sillä saattaa olla toinenkin puoli. Todennäköisesti lapsi kertoo omalle vanhemmalleen yhden version ja saattaa olla että jostain löytyy toinen ja ehkä jopa kolmas.

Ihmettelen, miten kummassa suuri osa äideistä on noin sinisilmäisiä, että "ei meidän lapsi kiusaa eikä puhu tuommoisia, en hyväksyisi ikinä".

Hah. Miten ihmeessä te tiedätte mitä ne teidän pikku enkelit touhuavat tai puhuvat keskenään, kun ette ole kuulemassa?

Et hyväksy eikä hyväksy moni muukaan, mutta silti ne lapset tuommoisia keskenään puhuvat ja jotkut jopa kiusaavat.

Ja muuten, soittakaa nyt saman tien ylen ohjelmapäivystykseen. Pikkukakkosen lastenohjelmissa puhutaan välillä saman tasoisia juttuja, kuin nuo "syötetään haille". Kyllä ne teidänkin piltit osaavat jo puhua yhtä ja toista, vaikka eivät kotona ruokapöydässä niitä nyt jatkuvasti latelekaan.

Tyhmiähän ne olisivat, jos teidän kuullen noita älyttömyyksiään hokisivat, kun tietävät hyvin mitä mieltä olette noista puheista. Sen takia ne säästävät ne muille foorumeille - esim. sinne koulun pihaan.

Toivotaan, että tänään olisi hyvä päivä ja että kukaan ei kiusaisi ketään!

Vierailija
370/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä todellakaan luule, ettei lapsesi sinulle valehtelisi!

Jos hän kykenee kiusaamaan, kykenee myös valehtelemaan sinulle.

Vieläkö jonkun mielestä tämän tytön äiti teki väärin?

Kuinka hän voi muutenkaan asian hoitaa jos ap ei edes aio ottaa yhteyttä! Tai edes puhelinnumeroa ei voi antaa -.-

Ei muuta ku anna vain poikasi jatkaa kiusaamista! Vanhemmuus on ap:lla ihan hukassa.

Vierailija
371/461 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää kiusannut ja on mennyt kouluun.

[/quote]

Tämä paljastaa provoksi. Ei ole kiusannut milloin? Kun eilen oli koko tämä insidentti. Että missä välissä se on ehtinyt olemaan kiusaamatta.

Vierailija
372/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 14:56"]

Tällaista tavallista settiä, poika oli kysynyt tietääkö tyttö mitä pienille lapsille tehdään, että ne nakataan merille hain syötäväksi ja sitten loput jäänteet muurahaisille. Oli haukkunut rotiksi ja ulkonäköä sen verran, että ovat pienikokoisia. Eli ei mitään todella pelottavaa, tappouhkauksia tms.

ap

[/quote]

260, ei ollut uhkaillut, vaan piruillut lasten koolla ja iällä. Siis oikeesti olihan toi ollut ikävää puhetta, ja opettajan olis ollut asiallista sanoa asiasta pojalle - mutta jokainen joka ikinä on kuunnellut hetkenkään leukailua koulun pihalla ei voi olla toista NOIN hermostunut.

Mä olisin jotenkin ymmärtänyt sitä äitiä, jos apn poika olisi uhkaillut tai mollannut nimenomaan sitä tyttöä tai sen ulkonäköä.

Mutta että "tietsä mitä pienille lapsille tehdään, ne syötetään haille ja murkuille loput. Mitä pikku-rotat, ootte niin pieniä ihan kun rottia?" - C'MOON!!!!

[/quote]

Tuo kun ei todellakaan ole mitään lällättelyä!

Eikä tuotakaan saa painaa villaisella. Tuon jos antaa tehdä, se menee vain pidemmälle ajan kanssa.

Se on varmaan kamalaa tajuta, mutta osa lapsista on herkkiä. Ja voi ottaa tuon uhkailuna. Joten NIIN EI SAA TEHDÄ!

Ikävää jos tuollaiset ovat teidän lapsille perussettiä, on muuten kasvatus oikeasti mennyt pieleen jos tuo on lällättelyä.

[/quote]

Niin että on väärin, kun isompi lapsi uhkaa toista lasta, että "pikkulapset syötetään haille (joo, onhan tuo väärin), mutta se sitten jotenkin kummasti onkin oikein, kun aikuinen haukkuu 5.-luokkalaisen lapsen ulkonäköä ja uhkailee poliiseilla ja lastensuojelulla?

Lapset siis eivät saa uhkailla lapsia, mutta aikuiset saavat uhkailla lapsia?

Kiusata ei saa, mutta kiusaaja "ansaitsee" tulla kiusatuksi?

Vierailija
373/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ei ratkaise mitään.

Vierailija
374/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 17:42"]

45 on huora!

[/quote]

Ja sinä olet raukkamainen kiusaaja.

Vierailija
375/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 17:42"]

45 on huora!

[/quote]

Ja sinä olet raukkamainen kiusaaja.

[/quote]

En ehkä ole 45 samaa mieltä, mutta tuo nyt oli jo asiatonta...

Vierailija
376/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 18:28"]

Ei, mutta puhuin viimeisestä keinosta. On melkoinen vaikutus, kun isi hakataan kerhon kesken. Uskoisin, että silloin viesti menee perille ja varmasti jää kunnollinen pelkotila takaraivoon jos poika meinaa vielä kiusata.

[/quote]

Ihan sairasta tuollainen "isi hakataan kerhon kesken" -ajattelu.

Vierailija
377/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi poika vinoili, ei uhkaillut tai kiusannut. Eri asia jos ois puhunut siitä tytöstä henkilökohtaisesti, haukkunut ulkonäköä tai muuta. Esim. tyttären luokalla osa pojista oli naureskellut tytärtäni läskiksi, ja se on jo minusta aika lailla ikävämpää lapsen itsetunnolle kuin kysymys mitä lapsille tehdään, syötetään haille ja muurahaisille...

Eikä olisi tullut mieleenkään mennä haukkumaan pojat välitunnilla tai uhkailemaan heitä poliisilla. Eiköhän poliisilla ole parempaakin tekemistä kuin puuttua poikien vinoiluihin.

Pikkuisen rajaa tähän leijonaemo-meininkiin. Opettakaa vaikka lapsillenne hyviä vastalohkaisuja mieluummin tai vaikka vaan nauramaan ja katsomaan leukailijaa päästä varpaisiin vähän sillee säälivästi...

Vierailija
378/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä maailma mennyt ihmeelliseksi.

Kaikkeen perustetaan joku terapia/keskusteluryhmä ja "haastavat" lapset pyörittävät aikuisia miten tahtovat.

Opettajien pitäisi olla jotain ruunebergeja jotka saavat taikasanoin "haastavat" lapset ruotuun.

Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
379/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 17:44"]

266, mistä sä nyt oikein tempaiset noita väitteitäsi? Ap kertoo, että vuosien mittaan on ollut ongelmia, joihin on puututtu, eikä puolustele lastaan siltä osin. Mitään neljää vuotta ei ole kerrottu, keksit senkin ihan itse, samoin keskustelut ja niiden määrän.

Tässä ei kukaan ole ymmärtänyt kiusaajaa, mutta ei myöskään tuollaista lynkkaaja-äitiä. Eikä mene sulle jakeluun, ei millään... tuossa joku arveli, että projisoit tähän jotain omia kiusaamiskokemuksiasi, ja samaa arvelen minä.

Kyllä asiaan voidaan puuttua hyvinkin tiukasti. Äiti ois voinut mennä puhumaan suoraan ap:lle. Uhata koulua rikosilmolla jne. Mutta kas ei, kun se äiti oli samanlainen kakkahousu pienempiensä kiusaaja kuin sinä ja tuo poika.

[/quote]

No voi anteeksi, sehän on kiusannut muita vasta kolme vuotta. Muuttaa asiaa todella paljon. Vasta KOLME vuotta, eihän se sitten mitään haittaa. On vielä haastava lapsikin. Annetaan sen siis tehdä ihan mitä se haluaa, ei mitään väliä. Puututaan sitten ensi vuonna jos se vielä jatkaa tai ehkä seuraavana. Silitetään päätä ja ymmärretään. Kun se on niin reppana ja sai varmaan kauheet traumat kun sille kerrottiin miten käy jos jatkaa kiusaamistaan. Eihän sitä edes uhattu, kerrottiin vaan mitä seuraa jos ei noudata sääntöjä. Poika on jo 11v. joten on 4 vuoden kuluttua rikosoikeudellisesti vastuussa tekemisistään, on jo korkea aika opettaa että mitä se tarkoittaa. Jos kiusaa muita niin silloin siihen voi sekaantua poliisit ja sosiaaliviranomaiset. Ehkä ap:nkin kannattais "uhata" sitä poikaansa. Kertoa ihan rehellisesti mitä siitä voi seurata pojalle ja koko perheelle jos poika ei ala vihdoin ja viimein noudattaa yhteisesti sovittuja sääntöjä.

Vierailija
380/461 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt olisi tuollaisia raivareita vetänyt melko yleisellä tasolla kulkeneesta vinoilusta, mutta ihmettelen, miksi se äiti ei mieluummin vaikka soittanut ap:lle? Poliisilla ja lastensuojelulla uhkaileminen tuollaisen takia on järjetöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän