Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12 pvää kirppistä takana, saldo:970€

Vierailija
19.08.2013 |

Nyt syyslomalentoja varaamaan! :)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme todennäköisesti samaiselta Pirkanmaalaiselta "suosikkikirppikseltä" noin 1000 Euroa vuosi sitten neljässä viikossa. Tavaraa oli hurjasti. Asutaan sen verran kaukana, että pöytää siivosin ja täytin vain kerran tai kaksi viikossa. Kyllä sitä vaan on tullut, kun alkaa siivota kaappeja. Kaikkea meni: kirjoja, lehtiä, lasten vaatteita, kenkiä, koriste-esineitä, elektroniikkaa jne. Nyt olisi taas uudet laatikot odottamassa, mutta tavaraa on kyllä vähemmän kuin viime vuonna. Todennäköisesti noin 500 tulee. Edulliset hinnat pidetään, niin saadaan pöytä tyhjäksi.

Vierailija
42/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluja, lastenvaatteita, muutama isompi tavara.. lelut meni kaikki tunnissa vaikka laitoin isot hinnat.  Lopuksi myin vielä perheemme vanhoja kenkiä jotka myös meni kaikki heti.

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:26"]Mä tienasin retrolinnassa viikossa 600e, mutta mulla oli kans paljon tavaraa. Nii juu ja siellä maksaa viikko 14![/quote]

Oliko sulla huonekaluja myös, vai millä ihmeellä olet tuollaisen summan saanut? Käyn Retrolinnassa joka viikko kiertelemässä (en myy siellä itse) ja hyvin vähän siellä näyttää tavarat vaihtuvan useimmilta myyjiltä. Tavaroiden yleinen hintataso on myös hyvin, hyvin alhainen vrt. esim Sisätoriin.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin mahdollista. Pitää tietää muutama niksi. Nyt myydään syksy- ja talvivaatteita. Luistimia, monoja jne. Ei bikineitä ja shortseja. Kaikki sisustuskrääsä tekee kauppansa ja astiat. Etenki nyt kun opiskelijat kalustavat kämppiään ja kotoa muuttavia on paljon. Tavarat pitää olla siististi esillä, tilpehöörit pusseissa, lastenvaatteet laatikoissa joissa lukee vaatteiden koko ja ovatko tytölle vai pojalle. Hinnat kohtuulliset niin että tavara vaihtuu paljon ja pöytään tulee koko ajan lisää tilaa. Siivota pitää vähintään kerran päivässä. Kuukauden loppu on aina hyvä kohta myydä kun ajoittaa myynnin lapsilisäpäivästä asumistukipäivään.

t. 2 viikkoa myynyt ja 500e "tienannut". Enemmänkin olisi tullut, mutta loppui myytävä kesken.

Vierailija
44/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen muuten noista pöytävuokrista oppinut, että huonolla kirppiksellä ei mene millään mitään ja hyvällä menee kyllä, jos tavara ja hinnat on paikallaan. Mitä hyötyä on ottaa 20 Euron pöytä, jos ei saa mitään myytyä? Mielummin 40 Euron pöytä ja tavarasta eroon. Kaverille kävi niin, että vei tuollaiselle halpiskirppikselle. Sai myyntiä viikossa 22 Euroa eli hurjat 2 Euroa käteen. Samat tavarat vei suositummalle samoilla hinnoilla. Myyntiä viikossa sen kalliin pöytävuokrankin jälkeen reilu 100 Euroa. Kumpikohan kannatti ottaa?

Ainakin me täytetään kirppispöytää päivittäin. Jos on 3-4 päivää käymättä, niin ei siellä ole enää mitään järkevää jäljellä. Jatkuvasti vaan uutta, niin kauppa käy.

Vierailija
45/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas saanut "kalliilla" kirppiksellä mitään käteen ja halvemmasta kirpparista kaikki vietiin käsistä.. kukin taklaa tyylillään

Vierailija
46/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielummin käyn halvemmassa ensin kokeilemassa. Yleensä pidän paikkaa kuukauden joten se tulee aika kalliiksi se kalliimpi vaihtoehto

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:57"]

Sen olen muuten noista pöytävuokrista oppinut, että huonolla kirppiksellä ei mene millään mitään ja hyvällä menee kyllä, jos tavara ja hinnat on paikallaan. Mitä hyötyä on ottaa 20 Euron pöytä, jos ei saa mitään myytyä? Mielummin 40 Euron pöytä ja tavarasta eroon. Kaverille kävi niin, että vei tuollaiselle halpiskirppikselle. Sai myyntiä viikossa 22 Euroa eli hurjat 2 Euroa käteen. Samat tavarat vei suositummalle samoilla hinnoilla. Myyntiä viikossa sen kalliin pöytävuokrankin jälkeen reilu 100 Euroa. Kumpikohan kannatti ottaa?

Ainakin me täytetään kirppispöytää päivittäin. Jos on 3-4 päivää käymättä, niin ei siellä ole enää mitään järkevää jäljellä. Jatkuvasti vaan uutta, niin kauppa käy.

[/quote]

Vierailija
47/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on ihan pakko olla tuurista kiinni, ei voi olla muuta selitystä. Ei vaan voi. Mikään muu ei selitä sitä, että jotkut saavat leluilla, lastenvaatteilla ja vanhoilla kengillä 600 euroa viikossa, ja minulta ei kukaan ole ostanut esim. käyttämättömiä kenkiä 6 eurolla, avaamatonta lautapeliä 3 eurolla tai uutta pussilakanasettiä 5 eurolla. Muutaman kerran käytetty, kunnoltaan uudenveroinen Calvin Kleinin pusero ei kelvannut 2 eurolla, ja mitä tulee lastenvaatteisiin, uudesta bambupotkupuvusta oli kait sitten 2 euroa liikaa hintaa (oli tarkoitus antaa lahjaksi, mutta vauva kasvoikin nopeammin kuin luulin).

No, tasan eivät käy onnen lahjat. Älkää välittäkö, nurisen vain katkerana täällä nurkassa ;)

Vierailija
48/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuurista kiinni ole vaan kirppiksestä! Toisilla menee, toisilla ei. Ja toisilla menee tietyt paremmin kuin toisella taas tietyt. Käyttämättömistä kengistä 6 Euroa on maksimi, ellei sitten ole merkkikengät tai jotain. Mä olen laittanut käyttämättömät tai melkein käyttämättömät 3-4 Eurolla.

Ja mikä on hyvää ja uutta. Mikä huonoa ja vanhaa? Ihmisillä on erillainen käsitys siitä. Esimerkiksi eilen näin kirppiksellä merkki-collegen 8 Eurolla. Paita on varmaan ollut uutena ehkä sen 70-80 Euroa, mutta se oli koppuraksi pesty ja haalistunut. En maksaisi siitä mitään, koska en halua nurkkiini roskiskamatasoisia paitoja.

Vierailija
49/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:14"]

Ei se tuurista kiinni ole vaan kirppiksestä! Toisilla menee, toisilla ei. Ja toisilla menee tietyt paremmin kuin toisella taas tietyt. Käyttämättömistä kengistä 6 Euroa on maksimi, ellei sitten ole merkkikengät tai jotain. Mä olen laittanut käyttämättömät tai melkein käyttämättömät 3-4 Eurolla.

Ja mikä on hyvää ja uutta. Mikä huonoa ja vanhaa? Ihmisillä on erillainen käsitys siitä. Esimerkiksi eilen näin kirppiksellä merkki-collegen 8 Eurolla. Paita on varmaan ollut uutena ehkä sen 70-80 Euroa, mutta se oli koppuraksi pesty ja haalistunut. En maksaisi siitä mitään, koska en halua nurkkiini roskiskamatasoisia paitoja.

[/quote]

No niin, "toisilla menee, toisilla ei" eli tuuria...

En tiedä, millaisista kengistä me nyt puhutaan, mutta 3-4 euroa uusista nahkakengistä alkuperäisessä laatikossaan on jo kyllä... huoh. Siis eikö tosiaan tavaran alkuperäisellä hinnalla ole mitään väliä? Jos jokin tavara on maksanut uutena sata euroa, saako se maksaa enintään euron kerran käytettynä, ja enintään 4 euroa käyttämättä jääneenä?

Pliis, kertokaa joku minulle nämä nyrkkisäännöt. Olen niin totaalisen kyllästynyt kaikkeen kirppistouhuun. No, Punainen risti ainakin hyötyy, kun vien tarpeettomat (hyvät) tavarani sinne.

Vierailija
50/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kengät on kokoa 35 vuodelta 88 käyttämättömät kengät niin ehkä kauppoja ei synny koska h&m:n alemyynneillä saa trendikenkiä lapsille ja aikuisille 4-15e kpl. Ketä kiinnostaa aito nahka;)

Vierailija
51/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä satuin ite näkemään kun joku osti just tuolta retrikseltä nahkakengät joiden hinta oli 24e. Enkä ne oli hienommat ku sun;)

Vierailija
52/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:05"]

Tämän on ihan pakko olla tuurista kiinni, ei voi olla muuta selitystä. Ei vaan voi. Mikään muu ei selitä sitä, että jotkut saavat leluilla, lastenvaatteilla ja vanhoilla kengillä 600 euroa viikossa, ja minulta ei kukaan ole ostanut esim. käyttämättömiä kenkiä 6 eurolla, avaamatonta lautapeliä 3 eurolla tai uutta pussilakanasettiä 5 eurolla. Muutaman kerran käytetty, kunnoltaan uudenveroinen Calvin Kleinin pusero ei kelvannut 2 eurolla, ja mitä tulee lastenvaatteisiin, uudesta bambupotkupuvusta oli kait sitten 2 euroa liikaa hintaa (oli tarkoitus antaa lahjaksi, mutta vauva kasvoikin nopeammin kuin luulin).

No, tasan eivät käy onnen lahjat. Älkää välittäkö, nurisen vain katkerana täällä nurkassa ;)

[/quote]

Kuinka monessa perheessä ja monella lapsella ne vaatteet ja kengät ovat kiertäneet? Onko ne ostettu kenkäkaupasta vain tarjoustalosta? Calvin Klain voi olla kiva vaate, tai sitten hirveä rytky, sama sen bambupotkarin kanssa. Jos lautapeli on vuodelta 1994 niin ei siinä auta avaamaton paketti.

Sen tavaran pitää olla max. pari vuotta vanhaa tai sitten oikein vanhaa. 

Joskus törmään pöytiin jotka on täynnä lastenvaatetta 1990-luvulta. Ok, ihan siistiä ja ehjää, mutta kun ne vaatteet nyt vaan näyttää just siltä, että ne on pois muodista. Itse en osta enkä huoli edes ilmaiseksi niin vanhaa vaikka olisi ehjää ja puhdasta.

Vierailija
53/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavara on vanha (epämuodikas) tai tuntematon, ei alkuperäisellä hinnalla ole mitään merkitystä vaikka olisi kuinka käyttämätön. Sitten taas jostain muodissa olevasta esineesä voi saada kulahtaneenakin hyvän hinnan. Eli pitää seurata aikaansa ja/tai myydä nopeasti jos joku esine jää itseltä käyttämättä.

Vierailija
54/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:52"]

Ihan hyvin mahdollista. Pitää tietää muutama niksi. Nyt myydään syksy- ja talvivaatteita. Luistimia, monoja jne. Ei bikineitä ja shortseja. Kaikki sisustuskrääsä tekee kauppansa ja astiat. Etenki nyt kun opiskelijat kalustavat kämppiään ja kotoa muuttavia on paljon. Tavarat pitää olla siististi esillä, tilpehöörit pusseissa, lastenvaatteet laatikoissa joissa lukee vaatteiden koko ja ovatko tytölle vai pojalle. Hinnat kohtuulliset niin että tavara vaihtuu paljon ja pöytään tulee koko ajan lisää tilaa. Siivota pitää vähintään kerran päivässä. Kuukauden loppu on aina hyvä kohta myydä kun ajoittaa myynnin lapsilisäpäivästä asumistukipäivään.

t. 2 viikkoa myynyt ja 500e "tienannut". Enemmänkin olisi tullut, mutta loppui myytävä kesken.

[/quote]

Just noin. Olen myös oppinut suosimaan tiettyjä lastenvaatemerkkejä ihan sen takia, että ne saa nopeasti ja helposti, vieläpä ihan ok-hinnalla, myytyä eteenpäin. Meillä on tyttö ja poika, joten molemmilta jää tasaisesti pieneksi vaatetta. Kun ne sitten myy oikeaan vuodenaikaan, niin hyvin menevät kaupaksi. En haluaisi olla näin "merkkitietoinen", mutta eipä jää vaatteita enää samalla tavalla pyörimään kaappeihin kuin ennen, kun ostettiin pelkästään ulkonäön perusteella.

Vierailija
55/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:05"]

[/quote]

Kuinka monessa perheessä ja monella lapsella ne vaatteet ja kengät ovat kiertäneet? Onko ne ostettu kenkäkaupasta vain tarjoustalosta? Calvin Klain voi olla kiva vaate, tai sitten hirveä rytky, sama sen bambupotkarin kanssa. Jos lautapeli on vuodelta 1994 niin ei siinä auta avaamaton paketti.

Sen tavaran pitää olla max. pari vuotta vanhaa tai sitten oikein vanhaa. 

Joskus törmään pöytiin jotka on täynnä lastenvaatetta 1990-luvulta. Ok, ihan siistiä ja ehjää, mutta kun ne vaatteet nyt vaan näyttää just siltä, että ne on pois muodista. Itse en osta enkä huoli edes ilmaiseksi niin vanhaa vaikka olisi ehjää ja puhdasta.

[/quote]

No jos minun tavaroistani nyt puhutaan, niin minulla siis ei ole ollut myynnissä mitään käytettyjä kenkiä tai lastenvaatteita ollenkaan. Esimerkin Calvin Kleinin pusero oli siis valkoinen peruspaitapusero, ehkä neljä vuotta vanha. Se oli siis tavaroistani vanhimmasta päästä eikä ollut kuitenkaan mikään "vanhanaikainen" (ja mielestäni 2 eurolla hinta oli ihan kohdallaan). Ja tosiaankin uudenveroinen kunnoltaan.

Bambupotkari oli siis täysin uusi, viime vuonna ostettu. Samoin nuo käyttämättömät nahkakengät. Lautapeli oli aika erikoinen peli, ulkomailta ostettu - ei vuodelta 1994, enemmänkin 2004 eli ei ihan uusi, mutta samaa peliä on myynnissä edelleen ja maksaa n. 40 euroa kun ulkomaalaisesta verkkokaupasta katsoin. Ja mukana oli paljon muuta viime vuonna ostettua tavaraa ja vaatetta: Topshopista merkkivaatteisiin, vanhasta posliinista käyttämättömään Villeroy & Bochiin.

En tiedä, miksi on niin vaikea uskoa, ettei hyväkään, edullinen tavara välttämättä mene kaupaksi. En mitenkään yritä kehuskella kun sanon, että minulla oli hyvälaatuista, uutta tavaraa, paljon täysin käyttämätöntä, ja halvalla. Silti kauppa ei käynyt, vaikka yritin muutamalla eri kirpputorilla.

Kai minulla on sitten ihan hemmetin huono tuuri. Mutta kieltämättä maku menee kirppismyyntiin kun täytyy maksaa siitä ilosta että pääsee tavarasta eroon. Mieluummin vien tosiaan vaikka SPR:lle ilmaiseksi.

(Kiertelen muuten itse todella paljon kirpputoreja, joten väittäisin, että olen hyvin tietoinen paikallisten kirppisten tasosta. Oma hintatasoni oli halvimmasta päästä.)

Vierailija
56/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:38"]

Mä satuin ite näkemään kun joku osti just tuolta retrikseltä nahkakengät joiden hinta oli 24e. Enkä ne oli hienommat ku sun;)

[/quote]

Varmasti olivatkin. Mutta olen minäkin nähnyt kun joku osti nyppyisen ja pesussa kulahtaneen Mangon neuleen 15 eurolla, ja toisella kerralla kun joku toinen osti Louis Vuitton -feikkilaukun 65 eurolla... kukin ostakoon mistä syystä ostaa, eihän se minulle kuulukaan.

Vierailija
57/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt mikä Pirkanmaan suosikkikirppis on kyseessä?

T: kirppiksiä kiertävä

Vai luinko ketjun jotenkin huolimattomasti kun en nimeä huomannut

Vierailija
58/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ne vaatekoot laittaa niihin lappuihin. Olen jättänyt usein ostamatta,  kun en viitsi penkoa ja tihrustaa niitä kuluneita kokolappuja.

Tavara menee kaupaksi, kun on puhdasta ja selkeästi merkitty koot yms.

Vierailija
59/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä ap tarkoitti, mutta myöhemmin minä käytin termiä suosikkikirppis. Kangasalalla Prisman viereistä tarkoitin.

Vierailija
60/61 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:44"]

En tiedä, mitä ap tarkoitti, mutta myöhemmin minä käytin termiä suosikkikirppis. Kangasalalla Prisman viereistä tarkoitin.

[/quote]

Kiitos. Täällä on tullut joskus käytyäkin ja ostin ison kasan peruslegoja 10€.

täytyypä taas käydä kun ei ole pitkään aikaan tullut käytyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi