Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7-vuotias vertailee ihan liikaa itseään muihin lapsiin, apua

Vierailija
22.06.2013 |

Poika on toinen kaksosista. Kokee koko ajan olevansa huono kaikessa ja on siitä surkeana. Kaksosilla toi ikuinen kilpailu nyt vaan on osa arkea, mutta tuntuu surulliselta, että poika on koko ajan pahalla mielellä. Veli oppi ennen häntä lukemaan ja hän ei osaa ollenkaan. Kaikilla on parhaat ystävät, mutta hänellä ei. Puhuu välillä tosi synkkiäkin, että hän tietää että hänen kohtalonsa on olla yksinäinen ihminen. 

Muuten on iloinen, tosi sosiaalinen, reipas ja urheilullinen poika.

Vaikka miten yritetään puhua, että olet hyvä sellaisena kuin olet ja kannustetaan niissä asioissa joissa oikeasti on tosi hyvä, niin silti vertailee vaan jatkuvasti. Veljensäkin aina sanoo, että sullahan on tosi paljon ystäviä ja opit uimaan ennen minua ja minä en osaa vielä uida ja yrittää tsempata, mutta veli vaan rypee.

Onko kellään kokemusta? Tai ihan jotain käytännön neuvoja.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on huono omakuva. Tarvii kehua, esim. jos poika on jossain asiassa hyvä tai kiinnostunut jostain tietystä, niin tähän tulisi antaa aikaa ja kehuja, hankkia hyviä kokemuksia, onnistumisia jne. Juurikin missä poika saa tuntea itse tekevänsä ja onnistuvansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla