Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä paras alkoholi laihduttajalle??

Vierailija
19.08.2013 |

siinä se kysymys tulikin jo otsikossa eli mahdollisimman vähäkalorinen alkoholi hakusessa..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii parhaiten bacardi. Olut ja viini ei ainakaan painonhallintaan sovi.

Vierailija
22/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan laihiksen takia rupea muita alkoholeja juomaan kuin niitä mitä juon normaalistikin. Pari olutta tai kuivaa omenasiideriä silloin tällöin. Yritän opetella kohtuullisuutta ja pysyviä elämäntapoja jo laihdutuksen aikana, miksi siis kieltäytyisin ihan kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoharissa ja shampanjassa on älyttömästi sokeria. Kuiva valkkari tai rose on paras.

Vierailija
24/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita oikeasti mielessä kalorimäärä vs. alkoholin määrä on kirkkaat viinat. Jos mikseriä kaipaa, niin kaloriton colajuoma tai limsa tai vichy. Seuraavaksi parhaita on kuivat viinit. 

Ei muuten ole välttämättä mitenkään pakko lopettaa alkoholinkäyttöä laihiksella. Itse juon joka päivä ruokaviinin, ja erittiän hyvin on laihtuminen sujunut. 

Vierailija
25/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne missä on vähiten hiilaria.

Oluista Koff lite.

Siidereistä kaikki rutikuivat, esim Crowmoor Extra dry.

Kuivat viinit.

Kirkkaat viinakset kalorittomalla lantrinkilla tai raakana jos tykkää.

Vierailija
26/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi heikentää kylläisyydentunteita ja lisää ruokahalua jopa päiviä sen nauttimisen jälkeen, niin että oikeastaan sillä kuinka paljon siinä juomassa itsessään on energiaa ei ole niin hirveästi merkitystä, alkoholin juominen lihottaa joka tapauksessa.

Eikö nyt edes sen aikaa voi olla ryyppäämättä että entisistä läskeistään pääsee ja sitten alkaa hankkia uusia?

Vierailija
27/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva vodka tietysti.

Mutta parempi vähentää ylipäätään juomista, jopa vaikka ei laihduttaisi.

Jos ottaa harvakseltaan ja silloinkin kohtuudella, niin on ihan sama mitä juo.

Vierailija
28/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu aika paljon siitä, miten juot nyt ja miten ajattelit juoda laihdutuksen aikana. Jos juot vain satunnaisesti (kerran pari kuukaudessa), niin silloin ei varmaan ole juurikaan väliä, mitä juot. Jos taas tissuttelet usein, niin sitten mikä tahansa alkoholi on pahasta laihduttamisen (ja kaiken muunkin) suhteen. Kuten täällä on jo kerrottu, niin kaikki alkoholi sisältää paljon energiaa ja aiheuttaa sen, että muu rasvanpoltto keskeytyy siksi aikaa kun alkoholi palaa elimistössä. Eli laihduttamisen kannalta paras alkoholi on harvoin nautittu alkoholi. 

Vierailija
29/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 19:07"]

Skumppa, kuohari, kuiva valkoviini.

[/quote]

Skumppa ja kuohari ovat siis täysin samoja asioita....

[/quote]Skumppa on tuotemerkki kuivalle siiderille... Se ei siis ole kuoharia.

Vierailija
30/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Moss vetää huolella samppanjaa ja vodkaa, siihen pieni siivu kokaa. Hoikka on vielä nelikymppisenäkin:).

Vierailija
31/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 19:07"]

Skumppa, kuohari, kuiva valkoviini.

[/quote]

Skumppa ja kuohari ovat siis täysin samoja asioita....

[/quote]Skumppa on tuotemerkki kuivalle siiderille... Se ei siis ole kuoharia.

[/quote]skumppa on nimeltään skumppa nimenomaan siksi, että siinä on kuohuviiniä.

Vierailija
32/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 09:21"]

Alkoholi heikentää kylläisyydentunteita ja lisää ruokahalua jopa päiviä sen nauttimisen jälkeen, niin että oikeastaan sillä kuinka paljon siinä juomassa itsessään on energiaa ei ole niin hirveästi merkitystä, alkoholin juominen lihottaa joka tapauksessa.

Eikö nyt edes sen aikaa voi olla ryyppäämättä että entisistä läskeistään pääsee ja sitten alkaa hankkia uusia?

[/quote]

Minulla toimii kohtuumäärä alkoholia juuri päinvastoin, eli riittää pienempi määrä ruokaa kylläisyyteen. Siksi ruokaviini onkin minulla niin hyvä idea. Toki jos oikein ryyppäämään alkaa, yli 3 annosta kerralla, niin sitten tulee juomismässäilyä, mutta 1 annos ruoan kanssa minulla ainakin vain aiheuttaa kylläisyyden ja tyytyväisen tunteen pienemmästä annoksesta ruokaa tai yksinkertaisemmasta ruoasta. 

Ja tuossa minusta ei ole mitään järkeä että lähdetään laihduttamaan ajatuksella, että laihdutan nyt keinoilla joista tiedän jo etten jaksa jatkaa loppuikää, joten sitten vaan lihon takaisin. Ei jojoilu ole terveellistä eikä järkevää. Minä olen laihduttanut 84 kilosta nykyiseen 68 kiloon ihan nautiskelleen niin viinistä kuin makeastakin, ja vielä olisi 10 kiloa tarkoitus lähteä. Ei sen laihiksen tarvi olla tiukka jos riittää että paino putoaa aika hitaasti.

Vierailija
33/43 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviinissä ja valkoviinissä voi olla sama määrä kaloreita mutta koska kuohuviinissä on enemmän happoja, sama sokerimääräkin maistuu erilaiselle. Valkoviinissä saat siis makeampaa kuin rutikuivassa kuohuviinissä mutta uskoisin, että kuohuviiniä tulee joutua maltillisemmin. 

Vierailija
34/43 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu sinä vittuun

Vierailija
35/43 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä kysytään , että miksi pitää ryypätä (=alkoholin kohtuuton käyttö), jos laihduttaa? Ei aloittajan jutusta saa sellaista käsitystä että nyt on perseiden vetämisestä kyse. Onko omakohtaisia kokemuksia siitä, että aina menee yli vai?

Vierailija
36/43 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ei sillä ole väliä periaatteessa mitä alkoholia juot. Aina kun puhutaan että alkoholi lihottaa ettei missään nimessä kannata juoda. Niin ei ainakaan mulla pidä paikkaansa. Jos vaikka juon viikossa 20 olutta, niin olen silti laihtunut parissa vuodessa 60kg nyt olen normaalipainoinen.

Suurin painon nousuun oleva syy on alkoholin kanssa ns. oheistuotteet. eli helposti alkoholia ottaessa syöt rasvaisia ruokia ja paljon enemmän. Toki sokeriset alkoholit kuten liköörit ovat sokeripommeja.

Vierailija
37/43 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vanha ketju nostettukin, mutta ajankohtainen.

Kuiva viini, lantrattuna vedellä, vichyllä, light limulla. Siinä saa nestettä ja pienesti alkoholia. 

Toimii myös juomaan opetteleville rapaisemmille juopoille, jotka eivät halua alkoholist luopua. Näin siis lääkärin neuvoi.

Vierailija
38/43 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan porukka miten energiapitoista itse etanoli on? 700kcal/100g. Sokerissa on 400kcal/100g ja rasvassa 900kcal/100g.

Mahdollisimman matalakalorinen alkoholijuoma on sellaista missä ei ole alkoholia eikä muitakaan energiapitoisia aineita.

Vierailija
39/43 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoharissa ja shampanjassa on älyttömästi sokeria. Kuiva valkkari tai rose on paras.

Älyttömästi sokeria shampanjassa? Siis kuivassa shampanjassa? Ei kai kukaan makeita shampanjoja tai kuohuviinejä juokaan?

Vierailija
40/43 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaakohan porukka miten energiapitoista itse etanoli on? 700kcal/100g. Sokerissa on 400kcal/100g ja rasvassa 900kcal/100g.

Mahdollisimman matalakalorinen alkoholijuoma on sellaista missä ei ole alkoholia eikä muitakaan energiapitoisia aineita.

Ei helvetti, että on vammasta porukkaa. Alkoholijuoma missä ei ole alkoholia?? Vähäkalorisin alkoholijuoma... vichy???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan