Niska ruvennut naksumaan
Niska on jäykkä, välillä kipuilee ja ärsyttävintä että ruvennut naksumaan. Käsketty ottaa parasetamolia. Ärsyttävintä kun ei tiedä mitä uskaltaa tehdä ettei pahenna asiaa.
Kommentit (14)
Ainernvaihdunta, lymfat ja veret pitäisi saada liikkeelle sieltä niskasta.
Hieronta ja niskojen venyttely eivät yksin auta. Kuntosalilla talja, painojen nostelu, selkäuinti, kuntonyrkkeily, olkapäiden pyörittely...
Kummastuttaa kun tää alkoi muutama viiko sitten ihan yhtäkkiä, illalla kaikki ok, aamulla yhtäkkiä ihan jumissa ja niskaa ja hartioita särki.
Mulla oli niskajumeja kauan kunnes sitten yhtenä yönä repes välilevy C7.
Vierailija kirjoitti:
Miten paranit siitä?
Voiko noita välilevyjuttuja ym. mitenkään välttää? Tai jos on jumeja niin miten hoidatte ettei pamahda välilevyt?
hoida ylipaino pois ja turhan syömisen tilalle säännöllinen liikunta
Ei mulla oo ylipainoa, ei myöskään selkä jumita, ainoastaan niska.
Tämä niskavaiva kuitenkin estää harrastamasta liikunta normaaliin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paranit siitä?
Ajan kanssa parani itsestään. Kirurgi olisi halunnut laittaa leikkausjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paranit siitä?
Ajan kanssa parani itsestään. Kirurgi olisi halunnut laittaa leikkausjonoon.
Hyvä kun paranit. Mitä lääkettä söit, kävitkö fyssarilla tms. Ja lähinnä milloin uskalsit ns. palata normaaliin.
Haluttaisi tosiaan tietää auttaako noihin kaularangan ja niskan vaivoihin joku lääke ja millainen liike on hyväksi, mikä taas ei kannattaisi
Niskan ja hartioiden kipeytyminen on todella kurjaa. Miten ootte saaneet itsenne kuntoon? Ap
Eikö tätä vaivaa todellakaan ole juuri kellään?
Fasettilukot naksuu. Mulla naksuu useampikin nivel koko selkärangassa. Ei niitä kannata jatkuvasti provosoida ja naksutella.