Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voi kovin pahoin

Vierailija
15.08.2013 |

mitä tehdä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin menettäisit lapsesi?? Kaiken muunkin? Olette siis naimisissa, joten ethän sä siitä tyhjin käsin jää, jollei joku sellainen avioehto ole tehtynä. Anna miehen urputtaa, mutta pidä huoli että saat sen mikä sulle kuuluukin. Ja lapsesi ovat sinun lapsiasi, sitä ei muuta mikään.

Vierailija
22/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä huutoa, olemme tehneet sopimuksen että mies saa eron myötä kaiken omaisuuden ja lapset. Itse en tule heihin pitämään enää sen koommin yhteyttä. Sain tällä hetken rauhan hyökkäyksiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen tosi nössö. Tiedetään. 23 siis oli ap:n kirjoitus.

Vierailija
24/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:09"]

En jaksa sitä huutoa, olemme tehneet sopimuksen että mies saa eron myötä kaiken omaisuuden ja lapset. Itse en tule heihin pitämään enää sen koommin yhteyttä. Sain tällä hetken rauhan hyökkäyksiltä.

[/quote]

Ok.

Aamulla soitat oikeusaputoimistoon ja pyydät oikeusapua. Sitten vuoroon lastenvalvoja ja kerrot millaisen sopimuksen miehesi on vaatinut. 

Olen varma, ettet halua jättää lapsiasi tuollaisen isän kynsiin 24/7, eikö vain? 

soita kriisiapuun, soita terveyskeskukseen tai kriisikeskukseen ja pyydä itsellesi apua. 

Lapsilla erossa kiristäminen on ehkä se viimeinen, ja sairas, tapa lyödä. 

Olen myös kokemuksesta oppinut, että vaikka lähtisit nyt heti, etkä ottaisi mukaasi kuin vaatteet ylläsi; sekään ei riittäisi. Eli nyt sun pitää sittenkin jaksaa, itsesi ja erityisesti lasten, takia.

Vierailija
25/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ömhh, mikähän sopimus se sellainen on! En nyt millään pahalla... mutta toi kuulostaa aika... epäuskottavalta. KUKAAN ei kai suostuisi tuollaiseen noin vain, oli ero kuinka raastava tahansa. Asia erikseen, jos ihminen ei itse halua niitä lapsia itselleen, mutten saanut tästä nyt sellaista kuvaa.

Vierailija
26/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkaa viinapullo, sillä se lähtee.

Vierailija
27/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saanut minut uskomaan, että olen täysin epäkelpo ihmisenä. Luettelee luonnevikoja ja diagnooseja. Olen jo alkanut itsekin uskomaan, että lasten ja kaikkien on parempi elää ilman minua. Omaisuuden hän saa korvauksena menetetyistä vuosistaan. Tiedän, voin tosi huonosti ja tämä ei ole provo.

ap

Vierailija
28/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkaisin viinipullon, jos sellainen olisi. No löytyi onneksi lääkekaappi. Jos niillä lähtisi.

ap

Vierailija
29/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:14"]

Ömhh, mikähän sopimus se sellainen on! En nyt millään pahalla... mutta toi kuulostaa aika... epäuskottavalta. KUKAAN ei kai suostuisi tuollaiseen noin vain, oli ero kuinka raastava tahansa. Asia erikseen, jos ihminen ei itse halua niitä lapsia itselleen, mutten saanut tästä nyt sellaista kuvaa.

[/quote]

Kun taustalla on pitkä henkinen väkivalta ja riittävästi kipeä päästään oleva mies, tulee erossa hetki kun haluaa vain paeta ja uskoo vielä siihen, että miehellä on oikeus vaatia mitä vaatii. Vaikka syvällä sisimmässään tietää, että ei sillä ole, mutta silti sen uskoo. 

Sitä ei voi käsittää jos sitä ei ole kokenut. Esim. itselläni oli tietyistä jutuista kuviakin ja silti uskoin miehen jankuttaman totuuden totena koska niin pääsin helpommalla. Myöntymällä miehen omaan totuuteen, mun ei ehkä sillä kerralla tarvinnut kuunnella huutoa tai kestää mykkäkoulua sen jälkeen kun mut oli haukuttu maan tasalle. Mieluiten tietysti niin että joku muukin sen näki. 

Myös multa ex vaati lapsia itselleen, olin kauhuissani. Itkin hysteerisesti lattialla, multa oli menossa jo koti ympäriltäni ja mies veisi vielä lapsetkin. Minä hullu uskoin häntä, luulin oikeasti että olisin niin huono äiti että hän saisi automaattisesti lapset itselleen. Luojan kiitos kehtasin keskellä yötä soittaa siskolleni, vaikka tiesin hänellä olevan työpäivä edessä, ja nyyhkyttäen kertoa mitä mies vaati. 

Lopulta minä lähdin lasten kanssa. Mukaan sain lasten vaatteet ja huonekalut ja omat vaatteeni. Kaiken muun mies vaati itselleen ja minä luulin että se riittäisi. Eihän se ikinä riittänyt. Aina löytyi joku sukkapari jonka perään mies huusi, kirjoitti ja soitti. Kaikki päättyi aina niin että minä olin huonoin mahdollinen maailmassa, mätä säkki jota ei ilkeäisi edes luudalla koskea. 

Ja minä uskoin sen pitkään. Ihan liian pitkään.

Mutta kun huomasin että minulla on tukiverkosto ja tiesin olevani oikeassa vaikka ex muuta väitti, sain voimia jatkaa taistelua. Olen nyt luonut elämäni uudelleen lasten kanssa ja hämmästelen edelleen itseäni joka olin noin 5 vuotta sitten, vuosi ennen kuin erohelvetti alkoi. 

Harmaa, hymyilemätön, ei omaa tahtoa eikä mielipiteitä, pelkäsin, en saanut lähteä kotoa kuin kauppaan ja sinnekin mies soitti monta kertaa perään jne. 

Eli kyllä, se on ihan mahdollista että ihminen lähtee ja suostuu ihan mielivaltaisiinkin vaatimuksiin.

Vierailija
30/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekaappi on paskin vaihtoehto nyt. 

Vierailija
31/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, joo tilanne taitaa olla se, että kun olen täällä jatkuvasti hänen allansa enkä pääse oman elämän alkuun, niin noin se juuri menee. Lisäksi lapset tykkäväät miehestä ja hänellä on tapana provosoida minua aika lailla. Päivän saatan huutogrillissä kiltisti kestää, mutta sitten on jo niin heikko olo että oksat pois. Tänä aamuna heitteli seinälle ja pihalle. Syy on aina käytännössä minun, toki vähän hänenkin, mutta ratkaisut ovat täysin minusta kiinni. Soitin aamulla sosiaalitoimistoon ja sanoivat, että pääsisin johonkin juoppojen ja mielenterveysongelmaisten asuntolaan, mutta muuta kattoa pään päälle ei ole luvassa. Jos kertoisin miehen parisuhdeväkivallasta, niin silloin voisi järjestyä turvakotipaikkakin, mutta samalla lapset siirtyisivät lastensuojelun alaisuuteen. Tuntuu, ettei tässä ole oikein kuin vain huonoja ja todella huonoja ratkaisuja.

ap

Vierailija
32/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:32"]

30, joo tilanne taitaa olla se, että kun olen täällä jatkuvasti hänen allansa enkä pääse oman elämän alkuun, niin noin se juuri menee. Lisäksi lapset tykkäväät miehestä ja hänellä on tapana provosoida minua aika lailla. Päivän saatan huutogrillissä kiltisti kestää, mutta sitten on jo niin heikko olo että oksat pois. Tänä aamuna heitteli seinälle ja pihalle. Syy on aina käytännössä minun, toki vähän hänenkin, mutta ratkaisut ovat täysin minusta kiinni. Soitin aamulla sosiaalitoimistoon ja sanoivat, että pääsisin johonkin juoppojen ja mielenterveysongelmaisten asuntolaan, mutta muuta kattoa pään päälle ei ole luvassa. Jos kertoisin miehen parisuhdeväkivallasta, niin silloin voisi järjestyä turvakotipaikkakin, mutta samalla lapset siirtyisivät lastensuojelun alaisuuteen. Tuntuu, ettei tässä ole oikein kuin vain huonoja ja todella huonoja ratkaisuja.

ap

[/quote]

Se, että lapset pääsevät pois väkivaltaisen isän luota ei ole kuin hyvä ratkaisu.

Soita tuohon kriisiavun numeroon, et sinä ole yksin.

Vierailija
33/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kriisiavun numero on jatkuvasti varattu. En ole päässyt läpi.

ap

Vierailija
34/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ole väkivaltainen muita kuin minua kohtaan. Siksikin uskon jo itsekin, että olen syynä tähän kaikkeen ihan itse.

ap

Vierailija
35/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:39"]

Se kriisiavun numero on jatkuvasti varattu. En ole päässyt läpi.

ap

[/quote]

Älä luovuta. Ja aamulla lastenvalvoja, terveyskeskus tai kriisikeskus läheltäsi. Kriisikeskuksesta tiedot eivät mene terveyskeskuksen puolelle jos pelkäät "papereihin joutumista". 

Ja se oikeusaputoimisto, soita sinne mahdollisimman nopeasti aamulla. Sillä jos ehdit ennen miestäsi, mies joutuu etsimään oikeusapunsa toisaalta, sama toimisto ei voi edustaa teitä molempia. 

Vierailija
36/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin eniten, että voisin poistua kauniisti jo tänä yönä ennen aamun koittoa. Nukahtaa ikuiseen uneen. Ikävä kyllä minulla ei ole mitään sellaisia lääkkeitä.

ap

Vierailija
37/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:40"]

Ei mies ole väkivaltainen muita kuin minua kohtaan. Siksikin uskon jo itsekin, että olen syynä tähän kaikkeen ihan itse.

ap

[/quote]

Noin se oli meilläkin. fyysistä väkivaltaa mies käytti minuun sen jälkeen kun lapset olivat jo nukkumassa; kuristi, raiskasi ja sen jälkeen haukkui huoraksi jne. Sylki päälleni. Minä makasin kauhuissani paikoillani, en jaksanut enää laittaa vastaankaan koska tiesin, että se vain pahentaisi. Valvoin yöni kun mies oli kotona, kauhusta jäykkänä sängyn äärimmäisessä laidassa. 

Ja uskoin ansainneeni kaiken, olinhan hakenut lehden väärään aikaan, keittänyt ehkä vähän liian laihaa kahvia. Ihan sama mitä, mutta väärin olin tehnyt. Mies oli siis ihan vaan pakotettu tekemään ne asiat mulle, koska minä olin aloittanut. Ikinä en vaan tiennyt päivällä, että tein väärin. 

Eihän tuossa ole oikeasti mitään järkeä, mutta niin minä uskoin koska mies niin minulle toistuvasti sanoi. 

Vierailija
38/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:45"]

Toivoisin eniten, että voisin poistua kauniisti jo tänä yönä ennen aamun koittoa. Nukahtaa ikuiseen uneen. Ikävä kyllä minulla ei ole mitään sellaisia lääkkeitä.

ap

[/quote]

Se ei ole vaihtoehto. Sinulla on lapset ja he taas tarvitsevat äitinsä elämäänsä.

Vierailija
39/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:49"]

ap

[/quote]

Se ei ole vaihtoehto. Sinulla on lapset ja he taas tarvitsevat äitinsä elämäänsä.

[/quote]

Äiti katoaa heidän elämästänsä tässä erossa. Minulla ei ole mitään muuta kuin tämä jumalaton paha olo.

Vierailija
40/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:49"]

ap

[/quote]

[/quote]

Äiti katoaa heidän elämästänsä tässä erossa. Minulla ei ole mitään muuta kuin tämä jumalaton paha olo.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Sinulla on paha olo, kyllä, mutta sinulla on lapsesi jotka tarvitsevat äitinsä. Nyt olet heikko ja heikoilla, mutta kellään ei ole oikeutta vaatia sinua vain poistumaan lastesi elämästä mielivaltaisesti. 

Miehesi on sairas päästään, ja kuten tiedetään vian ei tarvitse olla iso kun se on päässä. Sulla on siitä konkreettiset todisteet itselläsi; sua on heitelty pitkin seiniä ja sua on nimitelty niin ettet enää tunnista itseäsi. 

Älä anna periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi