Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voi kovin pahoin

Vierailija
15.08.2013 |

mitä tehdä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti vai   fyysisesti?

Vierailija
2/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti. Mulla on jokainen hetki tuskaa. Vaikea avioero meneillään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä olen sitten huomiohuora, kun en vaan jaksa. Tätä mieltä exäkin on. Huudan apua, mutta kukaan ei kuule eikä välitä. En mäkään välittäisi, jos ei näin kovaa sattuisi. Jos joku tietää, miten saan tämän kivun vaimenemaan, pyydän kauniisti kertomaan.

ap

Vierailija
4/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä olen sitten tylsä, kun kukaan ei jaksa edes puhua mulle. Tässä elämäntilanteessa painun jotensakin maan rakoon. Please, kertokaa joku mulle miten voisin saada helpotusta pahaan oloon. Tämä on ihan sietämätöntä. Ihan kuin synnytyksen pahimmat hetket, mutta vain henkisenä.

ap

Vierailija
5/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys. Sen enempää en nyt osaa auttaa. Lääkitys vie pahimman terän, mutta surua pitää surra. Ja kannattaa hankkia jotain keskusteluapua myös. Esim. Triptyl on semmoinen lääke, joka ei varsinaisesti aiheuta riippuvuutta eikä väsytä päiväsaikaan tai tee oloa tokkuraiseksi.

Vierailija
6/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ja lääkäri. Häpeän jo kysymystäni valmiiksi, mutta miten sellaisen voi hankkia ilman suurempaa huomiota ja siten, ettei julkisen terveydenhuollon papereihin tule merkintöjä mielialalääkityksestä? En halua, että jos käytän lastani neuvolassa, neuvolatäti näkee papereista että äidillä on mennyt vähän heikosti. Entä jos on niin paha olo, että tuntuu ettei jaksa enää ollenkaan? Jos tulee kuolemanhalua tai vastaavaa. Mikä taho hoitaa sellaiset tapaukset ja miten hoitoon hakeudutaan?

ap

Vierailija
7/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään, kenelle puhua ja oksentaa huonoa oloa? Jos ei, niin ensiavuksi vaikka joku auttava puhelin. Se saattaa tuntua hölmölle sinne soittaminen, mutta se voi auttaa. Ja he voivat kertoa enemmän mistä voisit saada apua.

Kipu ei mykisty äkkikeinolla, se vaimenee pikkuhiljaa ajan kanssa. 

Mulla auttoi kävelyhetket nenäliinoja taskut täynnä, pururadalla. Luonnon lähellä. Saatoin joskus ottaa tarkoituksella mukaan vaikka eväsleivän ja mehun ja istahtaa radan vierellä olevalle kivelle. Välillä tuli itku, toisina kertoina vain suunnattoman syvä rauhallinen olo.

- joka toki meni pois kun palasin kotiin, mutta tiesin että voin saavuttaa rauhallisenkin olon, ja sain siitä voimaa jaksaa.

Arkielämä on kans hyvä pitämään huomion omassa paskassa olossa; lasten koulut, työpaikka, ruoanlaitto, iltatoimet jne. Öisin saatoin välillä laittaa radion itselleni hiljaa soimaan ja tarkoituksella kuunnella tiukasti vain sitä, poissulkien omat ajatukset ja nukahdin siihen. Muuten olisi edessä ollut valvottu yö itkien.

Ajan kanssa ja puhumalla siis, ei siihen muuta vippaskonstia ole. 

Vierailija
8/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 23:46"]

Lääkitys ja lääkäri. Häpeän jo kysymystäni valmiiksi, mutta miten sellaisen voi hankkia ilman suurempaa huomiota ja siten, ettei julkisen terveydenhuollon papereihin tule merkintöjä mielialalääkityksestä? En halua, että jos käytän lastani neuvolassa, neuvolatäti näkee papereista että äidillä on mennyt vähän heikosti. Entä jos on niin paha olo, että tuntuu ettei jaksa enää ollenkaan? Jos tulee kuolemanhalua tai vastaavaa. Mikä taho hoitaa sellaiset tapaukset ja miten hoitoon hakeudutaan?

ap

[/quote]

Näkyykö neuvolassa äidin terveystiedot? Ei kai?

Soita perheneuvolaan tai psyk. poliknikalle. Nyt voit soittaa kriisipuhelimeen.

Vierailija
9/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 23:46"]

ap

[/quote]

Saattaa yllättää, mutta sulla SAA mennä vähän heikosti avioeron aikana. Ja sehän on vain järkevää hakea apua ennen kuin pää leviää käsiin, kertoo halustasi jaksaa eikä luovuttaa. Eikä se neuvolassakaan ole huonoa tietää, että sulla on oikeasti nyt raskasta, hekin voivat tarjota tukitoimiaan sinulle.

Vierailija
11/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettämässä aivan kaiken. Lapset ja kotini. Olo on aivan lohduton. Mies suhtautuu kylmän julmasti. Nauttii varmaan siitä, kun vihdoinkin saa maksaa takaisin. Tuntuu, että haluaisin vain kuolla. Tuntuu, että teen väärin kaikkia kohtaan olemalla täällä vielä muille vaivaksi. En saa lähdettyä. En pääse lähtemään. Ei ole ketään kenelle soittaa. Päivällä aika meni juoksevia asioita hoidellessani. Kyselin tänäänkin kaupungilta asuntoa, mutta sanoivat että aikaisintaan lokakuussa. Auttavia puhelimia en ole saanut kiinni. Tuntuu, etten kestä tätä enää yhtään. Vaikka täällä olen. En osaa varmaan ilmaista itseäni enää ollenkaan.

ap

Vierailija
12/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tuonne kriisipuhelimeen nyt.

Vierailija
13/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen syytökset ovat musertavia. Olen yrittänyt koko ajan ottaa vastuuta ja kohdata vaikeatkin asiat, mutta hän vaan lyö vyön alle ja syyttää luonnevikaiseksi. Kirjoittelin aiemmin tässä ketjussa, mutta en jaksa enää ollenkaan näin hyvin

http://www.vauva.fi/keskustelu/3839790/ketju/miten_kestaa_nimittelya

Mies toteaa kylmästi, että onhan se nimittely väärin mutta siinä se.

En jaksa. En jaksa enää mitenkään.

ap

Vierailija
14/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä, soita kriisipuhelimeen nyt.

Vierailija
15/53 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi olla merkintää? Sehän on normaalia olla väsynyt ja tarvia apua. Nyky-yhteiskunta on medikalisoitunut ja se tarkoittaa myös sitä, että henkinen väsymys kirjataan. Ennen ei saanut apua edes heti henkeä vieviin sairauksiin.

Anna mennä ja hae apua. Tyhmää, jos et sitä tee. Kuka semmoista nykyään häpeää ja kenen vuoksi, kun miltei kaikilla on henkisiä ongelmia?

Vierailija
16/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että puoliso tai kukaan muukaan voisi käytää lyömäaseena sitä, että minulla on nyt niin heikko olo. Tiedän, etten tässä tilassa vaan jaksaisi sitä. Onko mitään paikkaa, mistä voisi saada apua anonyymisti?

Vierailija
17/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisikeskukset ja tuo kriisipuhelin auttavat anonyymistikin

01019 5202

Vierailija
18/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada itseni kuntoon. Luin tuota aikaisempaa ketjuani, ja varmaan kaikki pitävät mua ihmeen säälittävänä. Kuinka joku voi olla noin nössö. Miten voisin olla aikuinen nainen, pitää pintani ja puoleni? Miten kasvaa aikuiseksi?

ap

Vierailija
19/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 00:01"]

Haluaisin saada itseni kuntoon. Luin tuota aikaisempaa ketjuani, ja varmaan kaikki pitävät mua ihmeen säälittävänä. Kuinka joku voi olla noin nössö. Miten voisin olla aikuinen nainen, pitää pintani ja puoleni? Miten kasvaa aikuiseksi?

ap

[/quote]

Itse rähmälläni olleena todella inhottavan exän haukkumista vuosikausia kuunnelleena, voin sanoa etten pidä sua millään tavalla säälittävänä luuserina ja heikkona. 

Ota puhelin ja soita siihen kriisikeskuksen numeroon, se on ensimmäinen askel ja siitä se lähtee.

Vierailija
20/53 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvat aikuiseksi sillä hetkellä, kun haet apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi